Call of Duty (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת החובה
Call Of Duty
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 29 באוקטובר 2003
סוגה פעולה, גוף ראשון
פיתוח Infinity Ward
הוצאה לאור Activision
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Activision
סדרה Call of Duty
דרישות תוכנה
גרסה 1.5
מנוע משחק id Tech 3
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג

BBFC: 15
ESRB: T
OFLC: MA+15

PEGI: 16
פלטפורמות Windows, Mac, טלפון נייד, פלייסטיישן ו-Xbox
מדיה דיסק אופטי
המשחק הבא Call of Duty 2
דרישות מערכת
מעבד פנטיום 3 600MHz ומעלה
זיכרון 128MB זיכרון
כרטיס מסך תואם DirectX 9.0b עם 32MB זיכרון
מקום פנוי 1.5GB בלי ההרחבה, 3.2GB כולל ההרחבה
מערכת קול 16 ביט, תואם DirectX 9
בקרים מקלדת ועכבר
https://www.callofduty.com/home האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Call Of Duty 1 הוא משחק וידאו מסוגת פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי חברת Infinity Ward והופץ על ידי חברת המשחקים Activision לפלייסטיישן, ל-Xbox, לטלפון נייד ולמחשב. המשחק הוא הראשון בסדרת משחקי Call of Duty. עלילת המשחק מתרחשת בעת מלחמת העולם השנייה כאשר אלמנטים קולנועיים מסרטי וסדרות מלחמה כדוגמת להציל את טוראי ראיין, אחים לנשק ואויב בשער שולבו בהפקתו. חבילת הרחבה למשחק בשם Call of Duty: United Offensive יצאה בספטמבר 2004. היא הופצה על ידי חברת Activision ופותחה על ידי Gray Matter Interactive.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתבסס על המנוע הגרפי של Quake 3: Arena מבית id Software. השחקן מגלם, לפי סדר העלילה, שלושה חיילים משלושה צבאות שונים; הצבא האמריקאי אשר מצויד בכלי נשק מתקדמים ומיישם טקטיקות לחימה מתוחכמות, הצבא הבריטי לו יחידת איסוף מודיעין יעילה, והצבא האדום הסובייטי המחזיק ביתרון המספרי. האויבים במשחק הם חיילי צבא גרמניה הנאצית.

המשימות במשחק הן ליניאריות, וסדר ביצוען הוא קבוע. השלמת המערכות, בניגוד למרבית המשחקים בסוגה בהם נלחם הגיבור לבדו, נעשית תכופות בסיוע דמויות בשליטת מחשב העומדות לצד השחקן, עובדה שנועדה לתרום ליצירת אווירה מציאותית. עם זאת, על מנת לנצח בקרב על השחקן עצמו לבצע את המשימות, אף על פי שניתן דגש רב על שמירת חיילי הקבוצה של השחקן - באמצעות הסחות דעת, שימוש ברימונים, וחיפוי.

על אף שעלילת המשחק בדיונית לחלוטין, הוא מכיל מספר התייחסויות לאירועים היסטוריים, כמו הצניחה לחופי צרפת במהלך הפלישה לנורמנדי ושייט בסירה לקראת תחילת הלחימה בקרב סטלינגרד.

במשחק ישנם מגוון כלי נשק, ביניהם רובי קרבין חצי אוטומטיים, תתי מקלעים ורובים אוטומטיים, רובי צלפים, אקדחים, רימונים, נשק נגד טנקים ופצצות אותם ניתן לשתול במקומות המתאימים. ניתן גם לקחת שלל - כלי נשק ותחמושת מחיילים מתים. כמו כן לשחקן ישנה אפשרות לשלוט על עמדות ובהן כלי נשק סטטיים כמו תותחי נ"ט ונ"מ, רובי נ"ט, מכונות ירייה ועוד. כאשר השחקן מאבד נקודות חיים, ניתן להתרפא על ידי צריכת ערכות עזרה ראשונה (שמרפאות 25 חיים) אותם ניתן להשיג גם מאויבים מתים, או אוכל (שמרפא 50 חיים) - שפזורים במקומות שונים.

המשחק כולל אפשרות לשחק במשחק רב משתתפים באינטרנט כאשר על השחקן לבחור להיות חייל בריטי, רוסי, גרמני או אמריקאי. במשחק הרב משתתפים השחקן מרוויח נקודות המשמשות לקניית כלי-נשק באמצעות הריגת חיילי האויב.

סיפור המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המערכה האמריקאית מתחילה עם טוראי ג'ואי מרטין (Pvt. Joey Martin), מהדיוויזיה המוטסת ה-101 של צבא ארצות הברית. אחרי טירונות קצרה שכוללת לימוד תנועות ואימוני נשק שונים, מרטין צונח אל תוך צרפת כצנחן-סייר, לפני המבצע הגדול לפלישת חופי נורמנדי. המשחק ממשיך בתקיפת לילה לתוך העיירה סנט מר אגליז לאחר שהתאחד עם חבריו ליחידה, הגנה על העיירה מפני מתקפת פתע של יחידות פנצר למחרת בבוקר, מרדף של מכונית בקווי האויב, מתקפת טקטיקות קטנה ושתי משימות מיוחדות להצלת שבויי מלחמה בריטים, לאחר שהם מחלצים את קפטן פרייס, השבוי הראשון, מאחוזה גרמנית, הם מגלים כי השבוי השני נמצא במחנה ריכוז.

המערכה הבריטית מתחילה עם סמל ג'ק אוונס (Sgt. Jack Evens), מהדיוויזיה המוטסת השישית המשתתף במבצע "דדסטיק" להשתלטות על גשר פגסוס. בהמשך עובר אוונס ליחידת ה-S.A.S. ומשתתף במבצעי חבלה בתותחי נ"מ "לבד" בסביבה של רכס "אידר", כהכנה להפצצה אווירית, ובחדירה לאוניית המלחמה "טירפיץ" שם נופל בקרב מפקדו של אוונס.

המערכה הסובייטית מתחילה בקרב על סטלינגרד, שכוללת פלישה לסטלינגרד דרך נהר הוולגה ולחימה בכיכר האדומה, בקרב במערכת ביוב של סטלינגרד והכנה מחדש של "הקרב על ביתו של פאבאלוב", דרך עיניו של טוראי (מאוחר יותר קודם לסמל) אלכסיי איבנוביץ' וורנין (Pvt-Sgt. Alexei Ivanovich Vornin) בגדוד רובאי-שמירה ה-13 וגדוד הרובאים ה-150. המערכה ממשיכה עם שחרורה של פולין כאשר השחקן משחק מפקד טנק.

המשחק מסתיים בשלושה קרבות סופיים, אחד לכל מערכה: המערכה האמריקאית מסתיימת עם גניבת מסמכים חשובים מבונקרים גרמניים במהלך הקרב על הבליטה, המערכה הבריטית מסתיימת בחדירה וחבלה בבסיס טילי V-2, והמערכה הרוסית (כמו כן המשחק) מסתיימת כחייל חי"ר בכיבוש ברלין, עם הנפת הדגל הסובייטי מעל בניין הרייכסטאג. אחרי הנפת הדגל הסובייטי מופיע סרט קצר על סיום מלחמת העולם השנייה.

זכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המשחק זכה בפרסי "המשחק הטוב ביותר" לשנת 2003 מפי ארגונים רבים.[דרושה הבהרה]
  • פרס המשחק הטוב ביותר לשנת 2004 של האקדמיה לאומנויות אינטראקטיביות ומדע.
  • פרס באפט"א למשחקים למשחק הטוב ביותר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Call of Duty בוויקישיתוף