Call of Duty: Modern Warfare 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
קריאת החובה: לוחמה מודרנית 3
Call of Duty: Modern Warfare 3
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 8 בנובמבר 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק ירי בגוף ראשון
פיתוח Infinity Ward
הוצאה לאור Activision
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, גרמנית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Activision
Sledgehammer Games
סדרה Call of Duty
דרישות תוכנה
מנוע משחק IW engine 5.0
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג BBFC:‏ 18
ESRB:‏ M
PEGI:‏ 18
פלטפורמות Windows, Mac,‏ Wii, פלייסטיישן 3 ו-Xbox 360
מדיה דיסק אופטי
המשחק הקודם Call of Duty: Black Ops
המשחק הבא Call of Duty: Black Ops 2
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר/ג'ויסטיק
callofduty.com/mw3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Call of Duty: Modern Warfare 3 הוא משחק מסוג ירי בגוף ראשון שפותח על ידי החברות Infinity Ward ו-Sledgehammer Games והופץ על ידי חברת המשחקים Activision לפלייסטיישן 3, ל-Xbox 360, ל-Wii ולמחשב. המשחק מהווה המשך למשחק Call of Duty: Modern Warfare 2 והוא השמיני בסדרת משחקי Call of Duty.

המשחק יצא לחנויות בתאריך ה-8 בנובמבר 2011. במהלך 24 שעות נמכרו 6.5 מיליון עותקים בארצות הברית ובבריטניה בלבד, בסכום כולל של 400 מיליון דולרים, עובדה שזיכתה את המשחק בהשקה הגדולה ביותר בכל הזמנים.[1][2]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לקודמיו, MW3 הוא משחק ירי בגוף ראשון. ניתן לשחק במצב שחקן יחיד על בסיס עלילה וכן להתמודד מול שחקנים אחרים ברשת במצב מרובה משתתפים.

משימות מיוחדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב זה, משתתף השחקן לבדו, בעזרת המחשב, בעזרת שחקן נוסף ברשת או במסך מפוצל. רוב המשימות קשורות בעקיפין לעלילה.

מצב הישרדות - Survival[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב זה מתוארת עלילה ייחודית, בה נשאר השחקן לבדו בשדה הקרב ומגיעים אליו אויבים בזה אחר זה, באופן דומה למשחקים הקודמים בסדרה כמו Call of Duty: World at War.

במצב זה זמינות כל המפות הקיימות במצב מרובה המשתתפים וניתן להרוויח בו בונוסים וכסף על הריגות. ניתן לרכוש איתו, שדרוגים, תחמושת, תמיכה אווירית, תמיכה קרקעית ועוד. במהלך הקרב נפתחות חבילות במקומות שונים בזירה, וכל אחת מהן מכילה דברים שונים אשר יכולים לעזור לשרוד בקרב, בהם גם כלי נשק, תחמושת ושדרוגים.

משחק מרובה משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב זה ניתן להתחרות עם שחקנים נוספים ברשת במגוון מצבי משחק.

בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה, בהם היה ניתן לקבל בונוסים רק על ידי הריגות רצופות (Killstreaks), במשחק ניתן להשיג בונוסים במהלך המשחק במגוון דרכים, כגון כיבוש דגלים, חיסול אויבים, תמיכה בקבוצה, וכדומה. לאחר הקרב השחקן מקבל ניקוד לפי תפקודו בקרב ובעזרתם לרכוש בונוסים נוספים.

השחקן יכול לבחור עם אילו נשקים הוא יוצא לקרב. לכל נשק יכולת מיוחדת וכן מגוון שדרוגים כגון ידית הסתערות, כוונות, ומטול רימונים.

ניתן גם לשחק במצבי המשחק גם במסך מפוצל באופן מקומי (Local LAN).

במשחק נוספו מספר מצבי לחימה ביניהם:

  • "ווידוי הריגות" ("kill confirm") - במצב זה כל הריגת אויב מפילה דסקית מגופו והקבוצה המנצחת צריכה לאסוף יותר דסקיות אויב מהקבוצה המפסידה.

אם נהרג חבר קבוצה של השחקן, נופלת מגופו דסקית אדומה ואם השחקן אוסף אותה הוא מונע מהאויב לאסוף אותה, ומקבל ניקוד.בהריגת אויב תצוץ דסקית זהובה ואספתה גם מביאה נקודות.ניתן גם לאסוף דסקיות של אויבים שחברי הצוות של השחקן הרגו ובכך "לגנוב" להם את הדסקית.

  • "מגן קבוצתי" ("Team Defender") - במצב זה המשחק מתחיל בכיבוש דגל והשחקן הראשון שנהרג לקבוצה שכבשה את הדגל הופך למיוחד.

הקבוצה שכבשה מקבלת ניקוד כפול מהקבוצה שלא כבשה על כל הריגה ועל הקבוצה שכבשה להגן על השחקן המיוחד כי אם ימות יופיע הדגל שוב וכך הלאה עד לכמות הריגות מסוימת לקבוצה עם המיוחד.

קיימים מצבי לחימה נוספים למשחקים פרטיים:

  • "נגוע" ("Infected") - במצב זה נבחר שחקן באופן אקראי והוא מקבל אקדח ללא כדורים, סכין זריקה, נעץ טקטי וסכין. לשאר הלוחמים סוגים שונים של כלי נשק. כאשר ה"נגוע" הורג אדם הוא הופך לנגוע גם הוא. השחקנים מקבלים ניקוד על משחקם, המשחק נגמר בתום הזמן או כאשר כל השחקנים נגועים והקבוצה שמנצחת היא זו שמצליחה להשיג את מירב הנקודות במהלך המשחק.
  • "אזור הצנחה" ("Drop Zone") - בדומה לכיבוש שטחים, על שחקני קבוצה אחת להחזיק שטח בו יפלו 4 חבילות. המשחק מסתיים כאשר קבוצה כבשה מספיק שטחים כאלו. במצב זה ניתן לקבל בונוסים רבים בעזרת החבילות ונקודות רבות.
  • "צוות ג'אגרנוט" ("Team Juggernaut") - בכל קבוצה יש ג'אגרנוט (לוחם בעל שריון כבד וכוח חזק יותר משאר השחקנים). כאשר מטרת הקבוצות לחסל את הלוחם של הקבוצה היריבה.
  • "משחקי נשק" (Gun Game) - מצב בו קיימים עשרים כלי נשק מוגדרים. כל שחקן מתחיל עם הנשק החלש ביותר (בדרך כלל אקדח פשוט) ובעזרת הריגות עובר לכלי נשק מתקדמים וחזקים יותר. הריגה עם סכין לא מעניקה נשק חדש אלא מורידה את הנדקר רמה אחורה. המנצח הוא הראשון שהרג אדם עם כל כלי הנשק. המצב קיים גם במשחק הקודם בסדרה, Call of Duty: Black Ops.
  • "אחד במחסנית" ("One in the Chamber") - מצב שבו כל לוחם מקבל כדור אחד בנשק שנבחר מראש, והדרך היחידה לקבל עוד כדורים היא להרוג שחקנים אחרים, כאשר בכל הריגה מקבלים כדור נוסף. ניתן להשתמש בסכין כאשר נגמרים הכדורים.
  • "כסף במאורה" ("Money in the Denk") - גרסה מיוחדת למצב המשחק "חבלה", במצב זה נושא הפצצה הופך לג'אגרנוט בעל אקדח קטלני והטוב ביותר במשחק .

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק ממשיכה מאותה הנקודה שבה הסתיים המשחק הקודם בסדרה, Modern Warfare 2. המשחק מתאר מלחמה חובקת עולם בין ארצות הברית לרוסיה, שמאוחר יותר מסלימה לכדי מלחמת העולם השלישית.

המשחק מתחיל מעיניו של קפטן ג'ון "סואפ" מקטוויש שנדקר מסכין במשחק הקודם, בעוד שקפטן פרייס וניקולאי גוררים את סואפ לבית החולים.

במשימה נלחם השחקן כדרק "פרוסט" וסטברוק מכוח דלתא שמשימתו היא לפוצץ אנטנת לוחמה אלקטרונית שהרוסים התקינו בלב ניו יורק. הם מחסלים את הרוסים ומפוצצים את אנטנת הלוחמה האלקטרונית. לאחר שהמשימה הושלמה שולחים את השחקן לפוצץ צוללת בחופי העיר, ופרוסט וסנדמן נכנסים לצוללת, מחסלים את אנשיו של מאקרוב שנמצאים בצוללת, ומפוצצים את הצוללת. לאחר פיצוץ הצוללת וחיסול חיילי הספאצנז שבעיר, הלחימה בזירה האמריקנית מסתיימת עם נסיגת כוחות הרוסים, אך כוחות רבים ממשיכים בלחימה ברוסים ובאנשיו של מאקרוב באירופה ואפריקה.

המשימה הבאה מתרחשת בהודו כאשר השחקן מגלם את יורי לוחם ספצנאז רוסי לשעבר וחבר במחתרת הרוסית שעוזרת לאמריקאים במלחמה ושהוא שונא את מאקרוב ורוצה לחסלו יותר מכל אחד אחר, שעוזר לניקולאי וקפטן פרייס להביא את סואפ הפצוע למסוק שיוציא אותם משם ותוך כדי כך הם הורגים חיילי ספצנאז שרודפים אחריהם.

סצנה מתוך העלילה.

במשימה הבאה השחקן הוא אחד משומרי הראש של נשיא רוסיה ובתו. בזמן הטיסה, חייליו של מאקרוב תוקפים את המטוס, את שומר הראש והמאבטחים, והורגים את חייליו של מאקרוב. אך המטוס נחצה לשניים ומתרסק. ואז הם מגיעים למסוק החילוץ תוך כדי שהם הורגים את חייליו של מאקרוב אך אז מגיע מאקרוב יחד עם אנשיו, הורג את המאבטחים ואת שומר הראש וחוטף את הנשיא. מאקרוב דורש מהנשיא הרוסי קודים לשיגור נשק גרעיני, ולשם כך מאיים שירצח את בתו של הנשיא.

במשימה הבאה השחקן שוב מגלם את יורי לצד השחקן נלחמים פרייס וסואפ, ויחד הם צריכים להילחם בסיירה לאון שבאפריקה, במיליציות מקומיות שתוקפות אותם. הם הורגים את חיילי המיליציות וחודרים לכפר של מאקרוב, תוך כדי שהם מנסים למצוא משלוח עם פצצות כימיות שמיועדות לרצח המוני ברחבי העולם על ידי מאקרוב. עם זאת, הם מפספסים את המשלוח בגלל צירוף מקרים.

לאחר מכן השחקן הוא חייל כוחות מיוחדים אנגלי שמנסה להציל חפים מפשע, ולאתר את המטען החשוד שסואפ, יורי וקפטן פרייס לא הצליחו לתפוס. הם מחסלים את אנשיו של מאקרוב ומנסים למצוא את המטען, אך מפספסים אותו. בינתיים, המטען האמיתי מתגלה כנשק ביוכימי שמתפוצץ ברחוב בלונדון בקרבת מקום. הם הורגים את חייליו של מאקרוב שהביאו את המטען, אך המטען משתחרר, הורג משפחה אמריקאית צעירה ומשחרר מטען רעיל ליד בניין הביג בן.

מאוחר יותר כוחות רוסים תוקפים באירופה לאחר "שפינו את הדרך" בעזרת שורה של פיגועים כימיים, וחיילי המרינס הורגים אותם ומחלצים את נשיא גרמניה ואנשיו. בינתיים, בפיקודו של קפטן פרייס, ניקולאי וסואפ נלחמים בחיילים של מאקרוב בסומליה כדי להשיג מידע כל שהוא על מאקרוב. הם מחסלים את אנשיו של מאקרוב ותופסים את מפקדם וחוקרים אותו, לאחר מכן הורגים אותו על ידי ירייה בראשו, ונמלטים.

בינתיים, כוחות הדלתא והכוחות המיוחדים הצרפתיים תופסים את יד ימינו של מאקרוב, וולאק, ובעזרתו הם מגלים שבתו של הנשיא הרוסי נמצאת בברלין, ואז מחסלים את החיילים של מאקרוב בפריז, הורגים את וואלק ומנסים להגיע לברלין לפני חייליו של מאקרוב, אך הם נוחלים כישלון, ואנשיו של מאקרוב חוטפים את בת הנשיא למרות שהם מצליחים לחסל כמעט את כולם.

סואפ, יורי וקפטן פרייס מגיעים לפראג כדי לנסות לחסל את מאקרוב ואז יחד עם מחתרת צ'כית טובת לב הם מצליחים לחסל את אנשיו של מאקרוב. אחרי כן הם מחליטים שיורי וסואפ יצלפו מהבניין, ופרייס יחדור למבנה ביחד עם קאמרוב. התוכנית מסתבכת כאשר סואפ רואה שמאקרוב הסתכל לעברו ולעבר יורי, אך פרייס מרגיע אותו. לאחר מכן, קאמרוב לא עונה בקשר ופרייס מחליט להמשיך בתוכנית. הוא יורד לבניין, בו בזמן סואפ ויורי מחפים עליו ומחסלים יחד איתו את אנשיו של מאקרוב, וכאשר פרייס מגיע לבניין, נפתחת דלת המעלית ומתוכה יוצא קאמרוב עם C-4 מוצמד אליו. קאמרוב אומר לפרייס: מצטער, פרייס.

פרייס מספיק לברוח מהחדר אך קאמרוב נהרג.

הם קופצים מהחלון ונפגעים מפיצוץ הבניין. יורי סוחב את סואפ הפצוע בעוד שפרייס שומר עליהם והורג את אנשיו של מאקרוב. יורי מחפה ומחסל את אנשיו של מאקרוב, בזמן שפרייס סוחב את סואפ למקום בטוח בו שוהים המורדים, ומנסה בעזרתו של רופא להציל את חייו. על אף הניסיונות להצילו, סואפ נפטר.

פרייס מזדעזע. הוא עורך את הלווייתו של סואפ ואומר בהלוויה שהוא מתנצל אם שהוא זלזל בו ואז אחרי כן הוא מבקש מיורי שירד איתו למרתף ואז הוא נותן ליורי אגרוף ואז הוא מתרגז עליו ומאיים עליו באקדח שיסביר לו את זה והוא מסביר שהוא היה עם מאקרוב כשפצצת האטום פעלה ובזמן ניסיון ההתנקשות של פרייס וקפטן מק-מילאן ב"זקאייב"(call of duty 4), וגם ה"מנטור" של מקארוב, בשנת 1996 בצ'רנוביל ושהוא הגיע איתו לטבח בנמל התעופה (הפיגוע ב-" call of duty 6-"No Russian) אבל מאקרוב ירה בו ולכן לא הספיק לעצור את הטבח, לבסוף שרד בזכות החובשים שחילצו אותו בזמן.

לאחר שחדרו לטירה של מקרוב ליד פראג פרייס ויורי מגלים איפה נמצאת ביתו של הנשיא ואז הם משחררים אסירים שכלואים בטירה של מאקרוב מחסלים את אנשיו של מאקרוב ונמלטים. צוות "מתכת" (ללא הכללת פרוסט שלא ידוע מה קרה לו) וכוח המשימה 141 יוצאים למבצע הצלה משותף במכרה יהלומים בסיביר כדי להציל את נשיא רוסיה וביתו לפני שמקרוב ישיג את הקודים לשיגור והם מחסלים את אנשיו של מאקרוב ומחלצים אותו. פעולותיהם להבטיח את שלומם של הנשיא ואלינה, ביתו, יגרמו לסיום הסכסוך בין ארצות הברית ורוסיה. במהלך החילוץ, סנדמן, גרינץ', וטרק נאלצים להישאר מאחור כדי לחפות ומחסלים את אנשיו של מאקרוב על המראת מסוק החילוץ ונהרגים כאשר המכרה מתמוטט עליהם.

ב-21 בינואר 2017, 3 חודשים לאחר סיומה של מלחמת העולם השלישית, פרייס, יורי, וניקולאי עוקבים אחרי מאקרוב למלון אואזיס (מבוסס באופן רופף על בורג' אל-ערב בדובאי), בחצי האי ערב (הפעם השחקן מגלם את פרייס ולא את יורי). כשהם עוטים חליפה משוריינת, פרייס ויורי תוקפים את בית המלון ומחסלים את אנשיו של מאקרוב הם מתקדמים לכיוון מאקארוב. בהמשך, הבניין רב הקומות מתמוטט כאשר מסוק קרב פוגע בקורות בניין.

יורי נפגע על ידי מוט מתכת מחלקי הבניין שעף לעברו וחודר לבית החזה שלו ואומר לפרייס להמשיך בלעדיו. פרייס, שנפגע קלות ממשיך בחיפוש בבניין אחר מקארוב. הוא מוצא אותו על גג המלון כשמאקרוב מנסה להימלט במסוק, אך פרייס קופץ עליו ברגע האחרון, מעט אחרי שהוא ממריא ונתלה עליו. הוא מחסל את הטייסים ומעיף את הגופות שלהם, ומנסה להשתלט על המסוק אך המסוק נפגע קשות במנוע כתוצאה מכדור שנפלט מהאקדח של אחד הטייסים והוא מאבד שליטה על המסוק ומתרסק על הבניין.

פרייס קם מעורפל, רואה את השתקפותו בגג הזכוכית של הבניין ומתאושש לאט לאט, הוא מתחיל לזחול לעבר האקדח של מאקרוב, לאחר רגע גם מאקרוב מתאושש ומתחיל לצלוע בכבדות לעבר האקדח גם כן [שניהם נפצעו קשה כתוצאה מהתפוצצות המסוק מאקרוב שבר את היד הימנית ופרייס את שבר את הרגליים].

פרייס מגיע חלקיק שנייה לפני מאקרוב לאקדח, מנסה להרימו כדי לכוון ולפגוע במאקרוב, אך מאקרוב דורך על ידו של פרייס וגורם לו לשחרר את האקדח מידיו, הוא לוקח את האקדח ומכוון על פרייס ואומר לו : "GOODBYE CAPTAIN PRICE", (להתראות קפטן פרייס) אך למרבה המזל דעתו מוסחת על ידי יורי ששרד בקושי את הפגיעה ויורה בו בכתפו ומנסה לחסלו. אך מאקרוב מחזיר אש וכך הוא הורג את יורי סופית.

פרייס זועם מאובדנו של יורי, סנדמן (שמת במכרה היהלומים) וסואפ וכל שאר אנשיו שנהרגו כתוצאה מפעיליות הטרור ל זאקייב ויורשו מאקרוב, פרייס מנצל את הרגע כדי להתמודד עם מאקרוב, קם מפילו על הרצפה ומתחיל להלום בו אגרופים, כשלבסוף פרייס חובט בו מכה שמהממת את מאקרוב ופרייס מנצל את הרגע, לוקח כבל פלדה מחלקי הבניין שקרסו וקושר אותו סביב צווארו של מאקרוב, שובר את גג הזכוכית של הבניין, וקופץ עם מקארוב לקומה שמתחתיהם ומאקרוב מתרגז צורח מכעס ומנסה לחנוק את פרייס אך למרבה המזל פרייס מצליח לחסל אותו שנייה לפני כן . ומקארוב מוצא את מותו בתלייה בגג הבניין. פרייס מתיישב מתחת לגופת מאקרוב עם רגליים שבורות ומעשן סיגר בשקט בידיעה שחיסל את מאקרוב ונקם את מותם של יורי סנדמן וסואפ וכל אנשיו שנהרגו וברקע שומעים את האמבולנס של ניקולאי שמגיע לחלצו .

בסוף המשחק רואים גלויה של 4 חיילים של חוליות כוח המשימה 141 וכוח דלתא שהיו באוקראינה בשנת 2013 במשימה OPERATION KINGFISH (משימה שלא הייתה בשום CALL OF DUTY אלא כסרטון עצמאי) כשפרייס הוא היחיד ששרד ממנה ב-2017, במשימה היו אמורים למצוא כל מידע בעל ערך על האדם שכינויו KINGFISH שהתברר כמאקרוב ובסוף המשימה פרייס נעזב מאחור בשטח וזו הסיבה שנכנס לכלא ה-GULAG ושוחרר ממנו במהלך CALL OF DUTY MODERN WARFARE 2 על ידי סואפ. בתמונה מצולמים פרייס, סואפ, סנדמן וגוסט עם זאת לא ידוע מה קרה לפרייס אחרי המשחק.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קפטן ג'ון "סואפ" מקטוויש-אחד מהגיבורים הראשים במשחק. את סואפ לא משחקים, אך ברוב המשימות שלכם עם יורי סואפ איתו, ובתחילת המשחק רואים את ההתחלה לפי מבטו של סואפ. במשחק הקודם סואפ נדקר על ידי גנרל שפרד. סואפ ראה את קפטן פרייס ואת שפרד נלחמים ובכוחותיו האחרונים הוציא את הסכין מבטנו וזרק אותו על שפרד. הסכין פגע לו בעין והוא מת. בתחילת Modern Warfare 3 רואים את ניקולאי ואת קפטן פריס מביאים אותו לרופא שיטפל בפצע. אחרי שסואפ מחלים הוא, קפטן פרייס ויורי עושים משימות רבות. במשימה אחת הם יוצאים לפראג, כדי להתנקש במאקרוב. המבנה בו היו סואפ ויורי מתפוצץ ומהנפילה הפצע של סואפ נפתח ומזה הוא מת. יורי ופרייס מנסים להצילו אך הוא מת ומילותיו האחרונות הן "פרייס, מאקרוב מכיר את יורי..." ובזה הוא מת. ישנה חבילה בשם John legend pack ב־Call of duty ghosts.שמאפשרת לדמות במשחק מרובה משתתפים להראות כמוהו עד לפרטים הקטנים למעט ביגוד.
  • קפטן ג'ון פרייס-המפקד של כוח המשימה 141. אחרי שנחשב למת בסוף Call of Duty 4: Modern Warfare, הוא התגלה כאסיר בCall of Duty: Modern Warfare 2 וניצל. לאחר שהוא וניקולאי הביאו את סואפ לרופא, ניקולאי נותן לפרייס את יורי, חייל רוסי ששונא את מאקרוב. מאז הם וסואפ יוצאים למשימות כדי לחסל את מאקרוב. לאחר שסואפ מת, הוא מתעצבן על יורי כי מאקרוב מכיר את יורי. יורי אומר לו שהם היו ביחד עד שמאקרוב בגד בו. בהמשך פרייס חובר לכוח דלתא והם מצילים את הנשיא וביתו. בתום המלחמה הוא ויורי יוצאים לערב הסעודית להתנקש במאקרוב. במהלך הקרב מת יורי על ידי מאקרוב, ופרייס תולה את מאקרוב על ידי חוט ברזל ובכך הורג אותו.
  • יורי-אחת מהדמויות הראשיות במשחק. אותו השחקן יגלם רוב המשחק. כאשר קפטן פרייס מבקש מניקולאי עוזר, הוא נותן לו את יורי, חייל לשעבר בספצנאז ולפי דבריו של ניקולאי, שונא את מאקרוב יותר מפרייס. יורי חובר לכוח משימה 141 ותמיד לצידו של פרייס. כאשר בפראג המבנה בו הוא וסואפ התפוצץ, יורי נופל ונפצע. קל ונרפא תוך כמה דקות אחר כך הוא ופרייס מתחלקים בתפקידים, פעם אחת סוחב את סואפ והשני מחפה. אחרי שסואפ מת ופרייס מגלה שמאקרוב מכיר את יורי, יורי מספר לו שהוא ומאקרוב היו שותפים. כאשר הם מגיעים לפיגוע בשדה התעופה במוסקבה ( משימה מהמשחק הקודם- No Russian )יורי עוזב אותם לאחר שהוא מגלה שזה יהיה פיגוע ירי אכזרי ומאקרוב מתעצבן ויורה בו. יורי ניצל ומאז רוצה להרוג את מאקרוב. כאשר פרייס ויורי מגיעים לערב הסעודית להתנקש במאקרוב, מאקרוב מכוון את אקדחו על פרייס, יורי יורה בו, אך מאקרוב מחסל את יורי.
  • ולדימיר מקארוב - הוא האויב הראשי במשחק. מקארוב היה סגנו של זאקייב מCall of Duty 4: Modern Warfare. הוא מאמין שביכולתו לשלוט בעולם ולכן מתחיל במבצעי טרור ולוחמה. במהלך המשחק פרייס וסאנדמן מנסים להשיג ביחד עם צוותיהם מידע על מקומו של מאקרוב. מקארוב היה חבר של יורי עד שבגד בו. בסוף פרייס ויורי מצליחים לתפוס אותו, מאקרוב הורג את יורי ופרייס הורג את מאקרוב בתלייה.
  • סמל דרק "פרוסט" ווסטברוק- חייל בכוח דלתא. השחקן משחק בו בכל המשימות של כוח דלתא מלבד הצלת הנשיא. סופו לא ידוע, כי הוא לא משתתף במשימה של הצלת הנשיא בה סנדרמן, גרינץ' וטרק נהרגים כאשר המכרה נופל עליהם.
  • סמל מרקוס ברונס- חייל מה־S.A.S, הוא נשלח עם יחידתו לעצור את המשלוח המכיל גז רעיל. אולם הם טועים, והמטען התפוצץ ליד הביג בן, ומשפחה נהרגת סופו לא ידוע.
  • סוכן אנדריי חרקוב- בפגישה עם הנשיא על העימות בין רוסיה לארצות הברית השחקן מגלם את אחד משומריו של הנשיא, אנדריי חרקוב. כאשר מודע להם שחייליו של מאקרוב תוקפים, הוא יוצא להציל את הנשיא. כאשר הוא פותח את דלת המסוק שאמור היה להביא את הנשיא למקום מסתור, מתגלה שמאקרוב שם, הוא הורג את חרקוב, והנשיא נחטף. אולם במשימה מיוחדת, נראה שהוא ניצל, אך זה לא בטוח כיוון שלא אומרים במפורש שזה הוא.
  • סמל מתקדם סאנדמן- חייל מכוח דלתא וראש צוות מתכת (Team Metal) בה חברים פרוסט, גרינץ' וטרק. סאנדמן ופרייס שמנהיגים את צוותיהם, מחפשים אחרי מאקרוב וסגניו. הוא מנהיג משימות רבות. בסוף הוא, גרינץ',טרק, יורי ופרייס יוצאים למשימה בה הם מצילים את נשיא רוסיה וביתו. הוא נותן להם לברוח אך הוא, גרינץ' וטרק נהרגים.
  • משפחת דייוויס - משפחת דייוויס מופיעה לאחר שה־S.A.S שגילו שהמשאית שהייתה אמורה להוביל את החומר הכימי ריקה.את המשימה רואים מהמצלמה של האב שמסריט את אשתו ובתו שהגיעו לחופשה בלונדון הם הולכים עד קצה הרחוב וברקע רואים משאית הובלות עוצרת והנהגים יוצאים ובורחים. לאחר מספר שניות המשאית מתפוצצת החומר הכימי משתחרר והורג את משפחת דייוויס.
  • הגנרל שפרד - הוא האויב המרכזי והאנטגוניסט הראשי במשחק הקודם (call of duty mw2) בגד ביחידתו ורצח אותם ב־call of duty mw2 וסואפ ופרייס רודפים אחריו ובאפגניסטן במשחק הקודם הם תופסים אותו פרייס נאבק בו וסואפ מוציא סכין ששפרד פגע בו איתו וזורק אותו על שפרד. שפרד מת וניקולאי ופרייס לוקחים את סואפ לבית חולים ,מוזכר בתחילת המשחק.
  • ניקולאי חבר של פרייס וסגנו מסייע לו ולצוותו במהלך המשחק

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה למשחק כתב והלחין בריאן טיילר.כל השירים נכתבו והולחנו על ידי בריאן טיילר. 

Call of Duty: Modern Warfare 3 - פסקול המשחק המקורי
מס' שם משך
1. Call Of Duty: MW3 (שיר הנושא) 2:10
2. Russian Warfare 1:36
3. Prague Hostilities 3:42
4. I Stand Alone 4:41
5. Hamburg Invasion 2:57
6. Battle For New York 6:25
7. Heroes 2:42
8. Paris Siege 5:11
9. Special Forces 3:35
10. Russian Deliberations 1:46
11. London Attack 3:28
12. First Contact 5:42
13. The Will Of A Single Man 2:10
14. Subterranean Recon 5:07
15. Scouting The Enemy 6:52
16. Undersea Warfare/Somali Payback 6:57
17. Warlords 3:21
18. Manhattan Assault 4:53
19. Arabian End Game 2:58
20. MW3 End Credits 2:24
משך כולל:
78:49

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Call of Duty: Modern Warfare 3 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]