Command & Conquer: Red Alert 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לשלוט ולכבוש: כוננות עליונה 3
Command & Conquer: Red Alert 3
כללי
תאריך הוצאה Windows:
צפון אמריקה: 28 באוקטובר 2008
אירופה: 31 באוקטובר 2008
Xbox 360:
צפון אמריקה: 11 בנובמבר 2008
אירופה: 14 בנובמבר 2008
PlayStation 3:
בהקפאה
סוגה אסטרטגיה בזמן אמת
פיתוח EA Los Angeles
הוצאה לאור Electronic Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, איטלקית, פולנית, רוסית, הונגרית, צרפתית, גרמנית, צ'כית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Electronic Arts
סדרה Command & Conquer (ראשית)
Red Alert (משנית)
דרישות תוכנה
מנוע משחק RNA
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים, משחק רשת
פלטפורמות Windows, Xbox 360, PlayStation 3
מדיה DVD
המשחק הקודם Command & Conquer: Red Alert 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות מערכת
מעבד Windows XP:

2.0 GHz (Intel Pentium 4 / AMD Athlon 2000+ / Multiple Cores)

Windows Vista:

2.2 GHz (Intel Pentium 4 / AMD Athlon 2200+ / Multiple Cores)

זיכרון 1GB RAM
כרטיס מסך NVIDIA GeForce 6800 / ATI Radeon X1800
מקום פנוי 7GB
מערכת קול תאימות ל-DirectX 9.0c
בקרים מקלדת ועכבר, בקרי Xbox 360
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Command & Conquer: Red Alert 3 הוא משחק מחשב משנת 2008 המשתייך לסוגת משחקי אסטרטגיה בזמן אמת ושייך לסדרת Command & Conquer אשר מופצת על ידי חברת Electronic Arts. המשחק מתרחש ביקום מקביל שבו מלחמת העולם השנייה מעולם לא התרחשה וברית המועצות גדלה והתפתחה ללא שהצבא הנאצי של היטלר יבלום את כוחה. לכן במקום מלחמת העולם השנייה מתרחשת מלחמה אחרת וגדולה יותר בין הסובייטים לבעלות הברית וצד שלישי הידוע בתור אימפריית השמש העולה, אשר נגזר מתוך האימפריה היפנית.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Red Alert 3 מאופיין במצב מערכה צבאית מלאה שבה על השחקן לשתף פעולה עם שחקן אחר, או עם אחד מכמה דמויות הבינה המלאכותית שמציע המשחק. במשחק שלושה צבאות (ברית המועצות, בעלות הברית, אימפריית השמש העולה) שכל אחד מהם מתאפיין בסגנון לחימה הייחודי לו. למשל, צבא בעלות הברית מתאפיין בכלי נשק בעלי קידמה טכנולוגית המבטלים את כוחו של היריב לתקוף, ובשליטה אווירית מלאה עם מפציצים כבדים. לעומת זאת, הצבא הסובייטי מתאפיין בכוחות שריון כבדים. לצבא האימפריה היפנית יכולת לשנות את שדה הלחימה במהירות, על ידי מכונות דמויות רובוטריקים שמשנות צורה מרכבי קרקע למטוסים ומעבירות את שדה הקרב לשמיים. כמו כן, לכל צבא יש נשק בלתי קונבנציונלי משלו המסוגל להנחית על היריב מכה גורלית, בין כלי הנשק ניתן למנות: פצצת ואקום ששואבת אליה את כל החומר מסביבה ותותח פרוטונים.

בשונה ממשחקים קודמים בסדרה, במשחק זה, לכל יחידה יש יכולת משנית, בנוסף ליכולת הלחימה העיקרית שלה. דבר זה מוסיף ליכולת השחקן להפתיע את היריב בקרבות פנים מול פנים. הלוחמה הימית חוזרת למשחק. הרבה יחידות מאפשרות יעילות וגמישות רבה יותר במעבר מהים לאדמה. יחידת ה-MCV (רכב בנייה נייד) המופיעה כמעט בכל משחק מסדרת Command & Conquer, יכולה כעת גם להפתח על המים, כך שבניית מבנים יכולה להתבצע כעת גם במים (לא כולל מגורי חיילים ומפעלי לחימה).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור מסגרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת משחקי Red Alert מסופר כי המדען היהודי-גרמני אלברט איינשטיין חזר בזמן על ידי מכונת זמן אותה בנה והתנקש בחייו של אדולף היטלר, על מנת למנוע את התרחשותה של שואת יהודי אירופה ומלחמת העולם השנייה. כתוצאה מכך, הצליחה ברית המועצות להתחזק ולהתפתח וגרמה לפריצת מלחמת עולם בין ברית המועצות הקומוניסטית לכוחות בעלות הברית הקפיטליסטיים, כדי לממש את חזונו של יוסיף סטלין להשתלטות על אירופה. במשחק ההמשך Red Alert 2, אחרי מותו של סטלין פותח הצבא הקומוניסטי במלחמה נוספת, בה הוא נוחל שוב כישלון מוחלט.

לאחר אירועי המשחק Red Alert 2 בהם ניצחו כוחות בעלות הברית, נמצאת ברית המועצות מובסת, הרוסה ועומדת לקרוס. קולונל שרדנקו, מנהיג צבאי בכיר בהנהגה הקומוניסטית, מפתח תוכנית חשאית לניצחון על המערב. הוא יורד יחד עם גנרל קרוקוב אל מרתפי הקרמלין אל מכונת זמן סובייטית שבנה המדען הרוסי זלינסקי. שלושתם חוזרים בזמן אל בריסל ב-1927, במטרה להתנקש בחייו של אלברט איינשטיין, האדם האחראי לטכנולוגיות המתקדמות של בעלות הברית ולמעשה הביא לניצחונן. למרות התנגדותו של זלינסקי, כיוון שהמעשה יגרום לשינוי ברצף הזמן, רוצח שרדנקו את איינשטיין באופן דומה לאופן בו רצח איינשטיין את היטלר במשחק הראשון וגורם לביטול אירועי שני המשחקים הקודמים. השלושה חוזרים חזרה לזמן ממנו יצאו ומגלים כי אכן כוחות בעלות הברית לא התחזקו ונמצאות על סף תבוסה בידי ברית המועצות. ברצף הזמן החדש, מגלים השלושה כי שרדנקו הוא השליט של ברית המועצות וכן כי ברית המועצות איבדה את כלי הנשק הגרעיניים שלה עקב הסרתו של איינשטיין מרצף הזמן. בדיוק בנקודה זו פולשת לברית המועצות אימפריית השמש העולה (היפנים), אימפריה חדשה ומתקדמת טכנולוגית אשר נוצרה עקב השינוי ברצף הזמן. בכך פורצת בין שלושת הצדדים מלחמת עולם המאיימת על כל העולם.

בנקודה זו מתפצלת העלילה לשלוש מערכות, כאשר לכל מערכה עלילה משלה.

מערכת ברית המועצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הפלישה וההתקפה המפתיעות של אימפריית השמש העולה, נשלח המפקד (השחקן) להגן על העיר לנינגרד ועל מבצרה מפני האימפריה כדי לשמור על מורל האנשים של ברית המועצות ובולם לאחר מכן את התקדמות האימפריה לעבר מוסקבה. אחר כך מציל המפקד את הצי הימי הסובייטי. ברגע שמתחילה הרגשת הניצחון, מודיע נשיא ארצות הברית הנבחר, הנשיא אקרמן, כי ארצות הברית מצטרפת למלחמה לצד כוחות בעלות הברית כנגד הסובייטים. בתגובה לכך, מורה שרדנקו על המפקד לתקוף את מפקדת בעלות הברית בז'נבה יחד עם גנרל קרוקוב לפני הגעת התגבורת האמריקאית. לאחר מכן מתגלה כי בעלות הברית מפתחות נשק-על חדש והרסני שיכול לגרום לנזק כבד לסובייטים. שרדנקו שולח את המפקד לכבוש את מעבדת הפיתוח של הנשק הקטלני ומותקף מיד אחר כך ממקור לא ידוע. לאחר הצלחת המשימה, שרדנקו (שהצליח לשרוד את המתקפה עליו) שולח את המפקד יחד עם גנרל קרוקוב לתקוף את בסיס בעלות הברית באיסלנד כדי להוציא את כוחות בעלות הברית מאירופה. במהלך הקרב, דורש שרדנקו מהמפקד לתקוף את צבאו של גנרל קרוקוב מכיוון שהוא מאשים אותו בתקיפה עליו. המפקד מחסל את בסיסו של קרוקוב והורג אותו.

שרדנקו מחליט לשוב להילחם באימפריית השמש העולה כדי לחסל אותה אחת ולתמיד. כדי לעשות זאת, הוא שולח את המפקד אל הר פוג'י להרוג את הקיסר יושירו ולהראות לכל נתיניו שהקיסר אינו דמות אלוהית, כפי שהם מחשיבים אותו, אלא בשר ודם. כמו כן מספר דוקטור זלינסקי למפקד על השינוי ברצף הזמן ועל כך שהמלחמה לא הייתה אמורה להתרחש ושרדנקו לא אמור להיות השליט. זמן קצר לאחר מכן הדוקטור נעלם.

לאחר חיסול הקיסר והאימפריה, מתכנן שרדנקו לטמון מלכודת לבעלות הברית. הוא מודיע לשלטונם כי הוא מעוניין לחתום איתם על הסכם שלום באי הפסחא, אך כאשר מגיעה המשלחת של בעלות הברית להפגש עם הפרמייר, הוא מצווה על המפקד לתקוף אותה. לאחר הבסתה, חושף שרדנקו את פניו האמיתיים ועובר לתקוף עם צבאו את המפקד מחשש כי המפקד יודע יותר מדי וינסה למרוד. המפקד מנצח את צבאו של שרדנקו ומביס אותו. מבגידתו של שרדנקו מתקבלת המסקנה כי למעשה הוא זה שהעלים את דוקטור זלינסקי כי פחד שיחשוף מידע סודי, וכן כי הוא ביים את ההתקפה על עצמו מתחילת המערכה והאשים האשמת שקר את גנרל קרוקוב בכך, כדי למנוע ממנו לפעול להפלתו.

לבסוף, עובר המפקד לחסל את כוחות בעלות הברית הנותרים בניו יורק באזור פסל החירות תחת פיקודו של הנשיא אקרמן. לאחר הניצחון, מתמנה המפקד לשליט החדש ומוביל את ברית המועצות המנצחת בהמשך דרכה.

מערכת בעלות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי שצוין בעלילה הפותחת את שלוש המערכות, כוחות בעלות הברית נמצאות על סף תבוסה על ידי ברית המועצות. הסובייטים הצליחו לכבוש את כל אירופה מלבד בריטניה ועומדים לבצע את הפלישה אליה דרך החוף הדרומי כאשר הם יוצאים מצרפת. מפקד השדה הבריטי והמנהיג הצבאי של כוחות בעלות הברית רוברט בלינגהם שולח את המפקד להגן על החוף של בריטניה מפני הפלישה הסובייטית יחד עם תמיכתו של נשיא ארצות הברית הנבחר שיודע כי בריטניה מהווה את המכשול האחרון בפני הסובייטים לפני פלישה לארצות הברית. לאחר שהמפקד בולם בהצלחה את הפלישה הסובייטית, שולח אותו בלינגהם אל קאן בצרפת כדי להחזיר את השליטה במדינה לכוחות בעלות הברית ולהדוף חזרה את הכוחות הסובייטים. אחר כך מצליחה להוציא הסוכנת המיוחדת טניה מידע מגנרל סובייטי כי המפקדות של ברית המועצות נמצאות בהיידלברג שבגרמניה. המפקד נשלח אל העיר ומחסל את מפקדות אלו.

לאחר שורת ניצחונות כנגד הסובייטים בהדיפתם חזרה באירופה, מכריז הקיסר יושירו בפומבי כי אימפריית השמש העולה מצטרפת למאבק כנגד בעלות הברית ומציב אולטימטום למנהיגים להיכנע או להיהרג. האימפריה הקימה מבצר ענקי ומשוכלל ביותר הצף על המים ומהווה איום רציני לבעלות הברית ולסובייטים. לכן, מקיים בלינגהם יחד עם מנהיגי בעלות הברית אחרים הסכם הפסקת אש עם הסובייטים, למרות התנגדותו של אקרמן, כדי שהם יוכלו להתמודד יחדיו כנגד האויב החדש. בתחילה שולחים בעלות הברית והסובייטים כוחות אל מצר גיברלטר כדי לחסל יחדיו את הצי הימי של האימפריה הנמצא שם. אחר כך, עובר המפקד לחסל בעזרת הסובייטים את המבצר הצף על המים של האימפריה.

בינתיים, פיתח הנשיא אקרמן נשק-על סודי והרסני במיוחד בהר ראשמור ומתכנן להשתמש בו כנגד ברית המועצות כי לטענתו הם עוד יבגדו בבעלות הברית. אם יצליח להפעיל את הנשק, יפעילו הסובייטים כל נשק אפשרי כנגד ארצות הברית. בלינגהם פוקד על המפקד להשמיד את הנשק החדש ולאחר מכן אף להרוג את הנשיא.

אחרי חיסול הנשיא, מגלה בלינגהם בעזרת טניה כי אמורה להתרחש פגישה בין הנסיך טטסו והגנרלים של האימפריה בטוקיו. המפקד נשלח לשם כדי לחסל את צמרת השלטון ולשים סוף למלחמה עם האימפריה. הסובייטים היו אמורים גם הם להצטרף לקרב זה נגד האימפריה, אך הודיעו לבסוף כי לא יצטרפו בטענה כי הם רחוקים מדי מהמקום, אך הסיבות האמיתיות לא היו ברורות.

לאחר הקרב בטוקיו שהביא לניצחון על האימפריה, יוצר קשר המדען הרוסי גרגור זלינסקי עם בלינגהם ומספר לו כי שרדנקו שיקר לו והמלחמה הזו מעולם לא הייתה אמורה להתרחש, כמו גם שאימפריית השמש העולה לא הייתה אמורה לקום, והכל נוצר עקב השינוי ברצף הזמן שנוצר בעזרת מכונת הזמן הסודית שלהם. בנוסף הוא מספר כי הסובייטים מתכוננים להתקפה על בעלות הברית בקובה. המפקד נשלח לשם כדי לברר מה מתרחש שם ומגלה כי הסובייטים משחררים שם ספינות אוויר עם פצצות עוצמתיות אשר מסוגלות להשמיד ערים שלמות. המפקד נדרש לעצור את ספינות אוויר אלו ולהשמיד את המבנים המשחררים את הספינות. ההתרחשויות בקובה הראו שזלינסקי אכן דבר אמת, ולא רק, אלא שגם אקרמן צדק והסובייטים אכן תכננו לבגוד בבעלות הברית. לכן בלינגהם שולח את המפקד לקרב האחרון כנגד ברית המועצות בעמדתם האחרונה בעיר לנינגרד. המפקד הורס את המבצר לפני ששרדנקו מצליח לברוח לירח ומביא לסיום המלחמה בניצחון של בעלות הברית.

שרדנקו וגנרל קרוקוב מושמים בתא הקפאה למאסר עולם על פשעים כנגד האנושות. הסוכנת טניה ואיווה מזמינות את המפקד לפגישה כדי לחגוג את הניצחון. בסוף, נואם סגן נשיא ארצות הברית מהבית הלבן, שהתמנה לנשיא לאחר מותו של אקרמן. בנאומו שיבח את פעולותיו של אקרמן אף על פי שהכניס את כל העולם לסכנה גדולה, הודה למפקד על הניצחון במלחמה והביע תקווה כי אויביהם המובסים יקבלו בשמחה את הקפיטליזם ותרבות הצריכה וכן יחלקו יחד איתם את החלום האמריקאי.

מערכת אימפריית השמש העולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימפריית השמש העולה פורצת למלחמה במפתיע ומתחילה את התקפה על ברית המועצות. את האימפריה המפותחת מאוד מבחינה טכנולוגית מנהיג הקיסר יושירו הנחשב בעיני נתיניו לישות אלוהית, יחד עם בנו, יורש העצר, הנסיך טטסו. הקיסר שולח את המפקד (השחקן) אל ברית המועצות אשר אינה מוכנה לפלישה כיוון שהתמקדה במלחמה עם בעלות הברית. תחילה תוקף המפקד כפר רוסי קטן בשם וורקוטה הנמצא על החוף בזמן חגיגות השנה החדשה. אחר כך עובר המפקד אל העיר סטאלינגרד ותוקף אותה כדי לפגוע במורל הסובייטים. בינתיים פיתח הנסיך טטסו נשק חדש רב עוצמה לאימפריה ובנייתו עומד להסתיים באודסה. לאחר השלמת הבנייה, משתמש המפקד בנשק שהתגלה בשם "השוגון המכחיד" כדי לחסל את צבאו של הגנרל קרוקוב הסובייטי.

אחרי הקרבות עם הסובייטים, מגלה הנסיך טטסו בעזרת מרגל הנמצא בין בעלות הברית כי הן מתכננות לתקוף את הצי הימי של האימפריה בפרל הארבור. לכן, נשלח המפקד לשם לתקוף את בעלות הברית במקום לתת להם אפשרות להיכנע, כפי שתכנן לעשות יושירו. אחר כך הקיסר מגלה כי בעלות הברית בדרכם לטוקיו, ורק מבצר ענק הצף על המים עומד בדרכם. המפקד מגן על המבצר. לאחר מכן מחליט הקיסר לפלוש לארצות הברית ולכבוש את תחנות התקשורת בלוס אנג'לס כדי שיוכל להשתלט על התקשורת האמריקנית.

טטסו ויושירו מגלים בעזרת המרגל שלהם שבכוחות בעלות הברית, המתגלה כנשיא האווארד אקרמן שהוא למעשה רובוט, כי המדען הרוסי גרגור זלינסקי יצר קשר עם המפקד רוברט בלינגהם הבריטי וסיפר לו ולנשיא כי המלחמה נוצרה עקב השינוי בזמן שהנשיא אנטולי שרדנקו יצר והיא לא הייתה אמורה להתרחש וכן שהאימפריה לא הייתה אמורה להתקיים. הקיסר, שהאמין כל הזמן עד אותה עת כי האימפריה צריכה לשלוט בכל העולם לפי "גורל משמים", מבין כי ניתן לשנות את הגורל בעזרת מסע בזמן וכי הוא טעה בהשקפתו, ולכן הוא פורש מכיסאו בתור המנהיג הצבאי של האימפריה ומוריש את התפקיד לבנו טטסו.

בעלות הברית והסובייטים יוצרים ביניהם ברית במטרה להילחם יחדיו באימפריה. הם פולשים ליפן אל העיר יוקוהמה. המפקד מגן על העיר ובולם את הפלישה. אחר כך עובר המפקד אל מוסקבה כדי לחסל את הכוח הסובייטי לחלוטין ולהשמיד את מכונת הזמן כדי למנוע שינוי נוסף ברצף הזמן אשר יכול למחוק את האימפריה. הקרב מוביל למותם של גנרל קרוקוב והשליט שרדנקו.

לבסוף שולחים טטסו ויושירו את המפקד אל אמסטרדם כדי לחסל את כוחות בעלות הברית שנותרו, להרוס את המפעל האחראי על הטכנולוגיות המתקדמות של בעלות הברית ולנצח במלחמה. במהלך הקרב מצטרף כוח סובייטי אל מול האימפריה בפיקודו של זלינסקי כשהוא טוען שכפי שהוא הכניס את האימפריה למלחמה, כך גם יוציא אותה. המפקד מנצח גם את הסובייטים.

לאחר המלחמה, עולה המפקד לדרגת "שוגון עליון" וקצינת המידע טויאמה מזמינה אותו לבילוי בחוף פרטי בהוואי.

קרב ימי בין כוחות סובייטיים לבעלות הברית

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברית המועצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרמייר אנאטולי שרדנקו - המנהיג הפוליטי של ברית המועצות אשר ירש את כיסאו של רומנוב. שרדנקו חזר בזמן יחד עם גנרל קרוקוב ודוקטור זלינסקי (עוד כשהיה בדרגת קולונל) והסיר את איינשטיין מרצף הזמן על ידי לחיצת ידו (באופן המזכיר את העלמתו של היטלר על ידי איינשטיין בעצמו). לאחר שובו לזמן ממנו יצא, גילה כי הוא הפרמייר בזמן החדש. הוא נוהג לנצל אחרים למען צרכיו. מגולם על ידי טים קארי.
  • גנרל ניקולאי קרוקוב - השתתף במשימה יחד עם הפרמייר שרדנקו ודוקטור זלינסקי לחיסולו של איינשטיין. הגנרל רברבן, גאוותן ונוהג לזלזל במפקד ביכולותיו. מגולם על ידי אנדרו דיווף.
  • דוקטור גרגור זלינסקי - האחראי על מכונת הזמן שבה השתמשו לחיסולו של איינשטיין. הוא מביע רבות דאגה וחרטה על השפעות המשימה ברצף הזמן. מגולם על ידי פיטר סטורמר.
  • קצינת המידע דאשה פדורוביץ' - קצינת המידע הסובייטית האחראית על תדרוך המפקד לפני כל משימה. מגולמת על ידי איוונה מיליסביק.
  • נטאשה וולקובה - חיילת קומנדו סובייטית בעלת כישורי צליפה מעולים. נחשבת לאגדה בברית המועצות. מופיעה בסצנות החתוכות ובתור דמות הניתנת לשליטה במהלך המשחק. מגולמת על ידי הלוחמת באמנויות לחימה מגוונות, ג'ינה קראנו.

בעלות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מפקד השדה רוברט בלינגהם - מפקד שדה בריטי והמנהיג הצבאי של בעלות הברית. הוא נותן למפקד את רוב המשימות ותומך בו אף יותר מאקרמן. מגולם על ידי ג'ונתן פרייס.
  • הנשיא הווארד טי. אקרמן - נשיא ארצות הברית. הוא אנטי-קומוניסט ופרו-קפיטליסט ומאמין כי הסובייטים עומדים נגד כל דבר שבעלות הברית עומדים למענו. מוכן לבצע פעולות קיצונית נגד ברית המועצות ללא התחשבות בסיכון חיי אנשים רבים. דעות אלה נובעות מהיותו מרגל יפני. מגולם על ידי ג'יי קיי סימונס.
  • הסוכנת המיוחדת טניה - חיילת הקומנדו של בעלות הברית אשר הופיעה גם בכותרים הקודמים בסדרה. היא בעלת נשק חדש הנקרא "חגורת כרונו" אשר משגר אותה מספר שניות לאחורה בזמן ובכך יכולה לברוח ממצבים מסוכנים.בנוסף לטניה יש יכולת מיוחדת לפוצץ כל רכב, או מבנה כולל פצצות אפוקלפטיות בלחיצה. היא מגולמת על ידי ג'ני מקארתי.
  • לוטננט איווה מכקנה - קצינת התקשורת של בעלות הברית. מיידעת את המפקד על פרטי המשימות לפני כל משימה. בינה לבין טניה מתנהל מאבק על ליבו של המפקד. מגולמת על ידי ג'מה אטקינסון.

אימפריית השמש העולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקיסר יושירו - קיסר אימפריית השמש העולה. הוא נחשב בידי נתיניו לדמות אלוהית. השקפתו כי כוחה ועוצמתה של האימפריה, וכך גם ניצחונה במלחמה, יגיע מגורל משמים. בעל חילוקי דעות לעיתים קרובות עם בנו טטסו. מגולם על ידי ג'ורג' טאקיי.
  • יורש העצר טטסו - בנו של יושירו ויורשו. טטסו תומך בגישת לוחמה מודרנית, בניגוד לדעת אביו. מגולם על ידי רון יואן.
  • זוקי טויאמה - קצינת המידע של האימפריה. תפקידה לתדרך את המפקד על המשימות השונות. מגולמת על ידי קלי הו.
  • יוריקו אומגה - חיילת הקומנדו של האימפריה הלבושה במדי בית ספר. היא בעלת יכולות טלקינטיות על טבעיות. מדובבת על ידי ליסה טאמאשירו.
בסיס סובייטי

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלחין פרנק קלפאקי חזר לתפקידו למשחק. כאשר התראיין בתחילה בנושא זה, הביע רצון רב לעשות זאת, אך הודה כי עקב העובדה שאינו מועסק יותר על ידי EA ועובד כרגע עבור חברת המשחקים Petroglyph, הדבר אינו אפשרי מבחינה משפטית. ביוני 2008, קלפאקי הציג סרטון וידאו לקהילת C&C כולה, בו ציין כי הושכר לעבודה על Red Alert 3, וכי הוא מלחין את Hell March 3, גרסה חדשה לרצועת המוזיקה המסורתית של Red Alert.

משחקים נוספים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Command and Conquer: Red Alert (שנת 1996)
    • Red Alert: The Aftermath (שנת 1997), חבילת ההרחבה הראשונה ל-Red Alert
    • Red Alert: Counterstrike (שנת 1997), חבילת ההרחבה השנייה ל-Red Alert
  • Command and Conquer:Red Alert 2 (שנת 2000)
    • Red Alert 2: Yuri's Revenge (שנת 2001), חבילת הרחבה ל-Red Alert 2
  • Command and Conquer: Red Alert 3 (שנת 2008)
    • Red Alert 3 Uprising (שנת 2009), משחק המבוסס על Red Alert 3 ובעל שדרוגים רבים וללא משחק ברשת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Command & Conquer: Red Alert 3 בוויקישיתוף

האתר הרשמי של המשחק