Heart Attack (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Heart Attack"
סינגל בביצוע דמי לובאטו
מתוך האלבום Demi
יצא לאור 24 בפברואר 2013
פורמט הורדת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סינת'-פופאלקטרופופפאוור פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:30
חברת תקליטים הוליווד רקורדס
כתיבה דמי לובאטו, אהרון פיליפס, שון דאגלס
הפקה דה סוספקס
כרונולוגיית סינגלים של דמי לובאטו
"Give Your Heart a Break"
(2012)
"Heart Attack"
(2013)
"Made in the USA"
(2013)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Heart Attack" (בעברית: התקף לב) הוא הסינגל הראשון והמוביל מתוך Demi, אלבום האולפן הרביעי של זמרת הפופ האמריקאית דמי לובאטו. הסינגל היה אמור לצאת לאור ב-4 במרץ 2013 בתוכנית הרדיו של ראיין סיקרסט, אולם לבסוף יצא לאור ב-24 בפברואר 2013 דרך חברת התקליטים הוליווד רקורדס, זאת לאחר שהודלף לרשת[1]. השיר נכתב על ידי לובאטו, אהרון פיליפס וניקי ויליאמס, ועל ידי חברי ההרכב The Suspex שון דאגלס, מיטץ' אלן וג'ייסון אביגן, שגם היו המפיקים[2][3]. השיר מאופיין בסוגת הסינת'-פופ, ומדגיש מוטיבים הקשורים ללב כדי לייצג את הפחד מלהתאהב. זאת לאחר דחייה, שבעקבותיה מרגישים פגיעים ושבריריים, ולא בטוחים האם ניתן יהיה להתאהב אי פעם מחדש.

אחת הכותבות ניקי ויליאמס, שהיא גם זמרת במקצועה, מספרת שכתבה את השיר כשנתיים לפני יציאתו, ומסבירה ש"כמעט ולא כתבתי אותו, כי יום לפני הרגשתי די רע, אבל התעשתי והלכתי לפגישה. עברתי קשיים במערכת יחסים שהייתה לי בזמנו, והייתי כל כך מדוכאת, אז כשנכנסתי לפגישה אמרתי 'יודעים מה? אני הולכת לשפוך שם את הכל ולהוריד את זה מהחזה' "[4]. השיר אם כן נועד להיות הסינגל הבא של ויליאמס, אולם חברת התקליטים שלה דחתה אותו על הסף והפתיעה אותה ואת הכותבים, שהיו בטוחים שיש להם להיט ביד, ומאותו הרגע השיר עבר דרך ידיים רבות; אחת המתמודדות בריאליטי הכישרונות "אמריקן איידול" בשם פייה טוסקנו התעניינה בשיר, אמנם ההקלטה שלה בקושי קיבלה חשיפה והשיר נותר בצד, זאת עד שהכותבים השמיעו אותו ללובאטו, שהתלהבה מהשיר עד כדי כך שהחליטה להקליט אותו, לאחר שנחתך קטע דאבסטפ מהגרסה הראשונית של השיר ולאחר שעשתה בעצמה שינויים קלים במילים ובהגשה, שלפי הכותב ג'ייסון אביגן גרמו לשיר "לקום לתחייה מחדש"[5].

השיר הגיע תוך 14 שעות בלבד מרגע יציאתו באייטונס למקום הראשון במספר ההורדות, שם החזיק מעמד במשך שלושה ימים[6]. זאת ועוד, הסינגל נמכר ביותר מכ-215,000 עותקים בשבוע הראשון בלבד, ונכנס לרפרטואר המוזיקלי של לובאטו כסינגל שמכר הכי הרבה עותקים בשבוע הראשון ליציאתו[7]. הוא נחל הצלחה רבה במצעד בילבורד הוט 100 האמריקאי כאשר הגיע למקום שיא ה-10, והפך עד מהרה לסינגל השני הכי נמכר מתוך טופ 10 הלהיטים במדינה. ההצלחה הייתה מסחררת גם במצעדים שמחוץ לארצות הברית, במיוחד במדינות ונצואלה, אוקראינה, לבנון, סקוטלנד, ניו זילנד ואירלנד, ובמדינות בריטניה, קנדה ושוודיה, אצלן ההצלחה הייתה גדולה יותר כאשר הסינגל הגיע למעמדים של כסף, זהב ופלטינה. בהמשך זכה הסינגל בתואר פלטינה משולשת על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי.

נכון ל-14 באוקטובר 2014, הסינגל נמכר ביותר מכ-2,000,000 עותקים בכל רחבי המדינה, ובכך הפך לסינגל השני הנמכר ביותר של לובאטו אחרי הסינגל "Give Your Heart a Break"[8].

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשיר יצאו שני ווידאו קליפים, כאשר אחד מלווה במילות השיר והשני הוא הווידאו קליפ הרשמי. הווידאו קליפ עם מילות השיר התפרסם בחשבון הVevo הרשמי של לובאטו באתר יוטיוב ב-1 במרץ 2013[9]. הווידאו נחשף בעזרתם של המעריצים באתר טוויטר, לאחר שאלו תייגו את מילות השיר על מנת להגיע למספר "ציוצים" שלבסוף יחשוף את הווידאו, ובווידאו עצמו נראו מאות האשטאגים שמעריצים פרסמו בטוויטר והפכו ל"טרנדים", כאשר מילות השיר מפלסות את הדרך דרכן או נוצרות לאחר ערבוב של כל ההאשטאגים יחד. טרוור קלי, מפיק שיווק דיגיטלי עולמי בפועל בחברת דיסני מיוזיק גרופ, האחראית בין היתר על חברת התקליטים בה חתומה לובאטו, מסביר כי "ידענו מראש שאנחנו רוצים לערב את המעריצים של דמי בווידאו מילות השיר, הן בדרך חשיפתו והן ביצירתיות של הווידאו עצמו. ההוצאה לפועל הייתה מאתגרת בגלל כמות הטרנדים שהיא יצרה לאורך השנה האחרונה, אבל לבסוף יצא לנו קליפ מאוד ייחודי לצפייה שאי אפשר לעמוד בפניו"[10].

חודש לאחר מכן התפרסם גריין (=טיזר), קטע קצר מהווידאו שנועד לעורר את סקרנותם של המעריצים ומבקרי המוזיקה, ראשון של הווידאו קליפ הרשמי דרך החשבון הרשמי של הזמרת באתר יוטיוב ב-6 באפריל, שהיה אחד מארבעה טיזרים שהתפרסמו יום אחרי יום באותו החשבון עד ל-9 באפריל[11][12][13][14].

הווידאו קליפ שודר ב-9 באפריל 2013 בהופעת בכורה בחדשות ערוץ E!, והתפרסם באותו היום גם באתר יוטיוב[15]. בווידאו, נראית לובאטו כאשר הצבע השחור בולט בהופעתה מכף רגל ועד ראש, אולם בהמשך הצבע הלבן הוא זה שמודגש ברקע ובבגדיה, למעט החולצה והידיים שמוכתמות בצבע השחור. בתחילת הווידאו ובסופו, פניה של לובאטו נראות מתרוממות מתוך צבע שחור כאשר הן צבועות בו, אקט סימבולי ליציאה מסיפורי העבר וצעדה אל עבר התחלה חדשה. כחודש לאחר התפרסמותו של הקליפ, ב-2 במאי התפרסם בנוסף ווידאו מאחורי הקלעים של עשיית הסרטון, שם היא מסבירה שהצבע הלבן בווידאו מייצג את הטוהר, בעוד שהצבע השחור על ידיה מסמל את הדברים שקרו במערכות יחסים קודמות, אשר אי אפשר להרפות ולשכוח מהם, וגם, חושפת את העובדה שבצילומים נעלה עקבים בפעם הראשונה לאחר שרגליה החלימו, מאז שנשברו כמה חודשים קודם לכן, ולכן תנועותיה היו מוגבלות יחסית[16].

לובאטו החלה את צילומי הקליפ, שנעשה בבימויו של כריס אפלבוים, ב-13 במרץ 2013 בלוס אנג'לס שבקליפורניה[17][18][19]. בהתייחסה לווידאו, מציינת לובאטו כי הוא "מבוסס על אופנה, אבל גם על ביצוע. אני פשוט אוהבת לשחק אותה רוקיסטית, במיוחד בקליפים, שאז יש לי כל כך הרבה רגעים שאני יכולה להופיע"[20]. הביקורות שנתקבלו על הווידאו היו בעיקר חיוביות. אפלבוים עצמו מציין לשבח את לובאטו באומרו:

במשך כל 20 שנותיי כבמאי ווידאו קליפים, ראיתי את כל האומנים עושים ליפ סינק במהלך הצילומים, למעט שתי אמניות. האחת הייתה סלין דיון שאמרה 'אם אתה לא מסנכרן שפתיים, אתה שר כך שאנשים יכולים לראות את הגרון שלך בתנועה ולהרגיש את הרגש'. והשנייה הייתה דמי לובאטו. דמי היא הדבר האמיתי. אנשים הרגישו את זה כשהם היו במחיצתה בצילומים. ההופעה שלה מאוד מעניינת. עבדתי עם הרבה מהאומנים הגדולים בעולם, מספר פעמים, ודמי היא אמנית מאוד ייחודית. היא רגישה בטירוף. היא מסובכת בטירוף, מעולה בטירוף, מדהימה בטירוף, אישה מקסימה בטירוף עם לב ענק וסכסוכים בתוך עצמה שהיא מתמודדת איתם מאוד בפתיחות. ואני מרגיש שכל ההופעות שלה הן המקבילה החזותית של לקחת את כל זה, להשליך אל תוך פחית משקה ולנער אותה ככה שכשאתה פותח אותה הכל סוג של מתפוצץ.

"כריס אפלבוים, במאי ווידאו קליפים מנוסה (בריטני ספירס, מריה קארי, ריהאנה ועוד) משנת 1993"[21]
צילום מסך מתוך הווידאו-קליפ

מבקרת באתר PopCrush התלהבה מהקליפ כאשר הצהירה ש:

יש פראות ואש בעיניים של לובאטו. יש לה את 'עין הנמר' כשהיא שרה 'If I ever did that, I think I’d have a heart attack'. המבט העז שלה העמיד אותנו בדום - דום לב, האמת. אנחנו אוהבים את דמי המבולגנת, המלוכלכת. זו דוגמה ללא לדאוג לגבי פגיעה אפשרית ולצלול עמוק אל תוך האהבה, שהיא עסק מבולגן ומלוכלך.

"איימי סקיארטו, כתבת באתר PopCrush"[22]

מבקר אחר אומר בגאווה כי:

היא נראית מקצוענית היום, לא כמו כוכבת דיסני לשעבר שמנסה לגדול.

"ז'קה, מבקר באתר THE TWENTY SOMETHINGS"[23]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 41
אוקראינה טופ-היט 10
אירופה אירופה הוט 100 7
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 28[36]
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 3[24]
ארצות הברית בילבורד הוט 100 10[25]
טופ 40 מיינסטרים 4[26]
שירי דאנס חמים 1[27]
בולגריה BAMP 24[28]
ברזיל טופ 100 ברזיל 45
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 3
דנמרק היטליסטן 25[37]
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 31
ולוניה אולטראטופ 40 13
ונצואלה רקורד ריפורט 1[29]
טורקיה Türkiye Top 20 20
יוון IFPI Greece 17[30]
לבנון מצעד 20 העליונים הרשמי של לבנון 4[31]
מקסיקו טופ 100 – מקסיקו 13
נורווגיה VG-lista 15[38]
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 9[39]
סלובקיה ČNS IFPI 40[32]
ספרד PROMUSICAE 34[40]
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 3
פורטוגל מצעד הסינגלים הפורטוגזי 13[41]
פלנדריה אולטראטופ 50 27
צ'כיה ČNS IFPI 44[33]
צרפת SNEP 29[42]
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 22
קנדה קנדה הוט 100 7[34]
רוסיה טופ-היט 147[35]
שוודיה סוורייטופליסטן 52[43]
שווייץ המצעד השווייצרי 73

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2013 Much Music Video Awards ווידאו בינלאומי של השנה Heart Attack זכייה
פרסי המוזיקה העולמית השיר העולמי הטוב ביותר מועמדות
הווידאו קליפ העולמי הטוב ביותר מועמדות
פרסי הווידאו-קליפים של MTV הווידאו הטוב ביותר של אומנית מועמדות
פרסי בחירת הקהל ווידאו קליפ אהוב מועמדות
Vevo Certified Awards 100 מיליון צפיות זכייה
PopCrush Awards ווידאו קליפ אהוב מועמדות
פרסי בחירת הנוער סינגל של אומנית זכייה
J-14 Teen Icon Awards השיר הכי אייקוני מועמדות
YouTube Music Awards ווידאו השנה מועמדות

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, היא הופיעה עם הסינגל בסיבובי ההופעות שלה 'Neon Lights Tour' ו-'Demi World Tour'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Demi Lovato's 'Heart Attack': Inside The Big Debut Week, http://www.billboard.com/, פורסם ב-8 במרץ 2013
  2. ^ Writer/Producer Jason Evigan Breaks Through, Co-Writing Hits For Demi Lovato, http://www.songwriteruniverse.com/, פורסם ב-10 ביוני 2013
  3. ^ Mitch Allan, http://www.allmusic.com/, ארכיון
  4. ^ Nikki Williams Talks Writing Demi Lovato’s “Heart Attack” & Tackling Ultra, http://www.idolator.com/, פורסם ב-12 במרץ 2013
  5. ^ Demi Lovato Rescued ‘Heart Attack’ And Brought It ‘To Life’, http://www.mtv.com/, פורסם ב-3 באפריל 2013
  6. ^ DEMI LOVATO VS. SELENA GOMEZ (PART 4), http://exposingsmg.tumblr.com/, פורסם בשנת 2013
  7. ^ Stats: DEMI, http://atrl.net/, פורסם ב-17 באפריל 2015
  8. ^ Ask Billboard: Baseball Hits, Gwen Stefani's Delay & Demi Lovato's Best-Selling Songs, http://www.billboard.com/, פורסם ב-12 באוקטובר 2014
  9. ^ Demi Lovato - Heart Attack (Official Lyric Video), https://www.youtube.com, פורסם ב-1 במרץ 2013
  10. ^ Demi Lovato's 'Heart Attack' Hashtag Becomes, http://www.billboard.com/, פורסם ב-4 במרץ 2013
  11. ^ Demi Lovato - Heart Attack (Official Video Teaser #1), https://www.youtube.com, פורסם ב-6 באפריל 2013
  12. ^ Demi Lovato - Heart Attack (Official Video Teaser #2), https://www.youtube.com, פורסם ב-7 באפריל 2013
  13. ^ Demi Lovato - Heart Attack (Official Video Teaser #3), https://www.youtube.com, פורסם ב-8 באפריל 2013
  14. ^ Demi Lovato - Heart Attack (Official Video Teaser #4), https://www.youtube.com, פורסם ב-9 באפריל 2013
  15. ^ Demi Lovato Paints Over Love In ‘Heart Attack’ Video, http://www.mtv.com/, פורסם ב-9 במרץ 2013
  16. ^ Demi Lovato - Heart Attack - Behind the Scenes, https://www.youtube.com, פורסם ב-2 במאי 2013
  17. ^ CHRIS APPLEBAUM, http://chrisapplebaum.com/, ארכיון
  18. ^ Demi Lovato “Heart Attack” Music Video Shoot, http://www.disneydreaming.com/, פורסם ב-14 במרץ 2013
  19. ^ Demi Lovato Gets Her Hands Dirty On Set Of 'Heart Attack' Music Video (PHOTOS), http://archive.entertainmentwise.com/, פורסם ב-15 במרץ 2013
  20. ^ Demi Lovato Goes ‘Rocker Chic’ For ‘Heart Attack’ Video, http://www.mtv.com/, פורסם ב-19 בפברואר 2013
  21. ^ Demi Lovato’s Live Singing In ‘Heart Attack’ Clip Proves She’s ‘Real’, http://www.mtv.com/, פורסם ב-9 במרץ 2013
  22. ^ Demi Lovato Goes to Extremes, Gets Dirty in ‘Heart Attack’ Video, http://popcrush.com/, פורסם ב-9 באפריל 2013
  23. ^ Demi Lovato: Heart Attack, https://homeofthe20s.wordpress.com, פורסם ב-15 ביולי 2013
  24. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  25. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  26. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  27. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  28. ^ מידע על Heart Attack, במצעד בולגריה טופ 40
  29. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  30. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  31. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  32. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  33. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  34. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  35. ^ מידע על Heart Attack, ארכיון
  36. ^ מידע על Heart Attack, באתר המצעד האיטלקי, ארכיון
  37. ^ מידע על Heart Attack, באתר מצעד דנמרק
  38. ^ מידע על Heart Attack, באתר המצעד הנורווגי
  39. ^ מידע על Heart Attack, באתר המצעד של ניו זילנד
  40. ^ מידע על Heart Attack, באתר המצעד הספרדי
  41. ^ מידע על Heart Attack, באתר המצעד הפורטוגזי, ארכיון
  42. ^ מידע על Heart Attack, באתר המצעד הצרפתי, ארכיון
  43. ^ מידע על Heart Attack, באתר המצעד השוודי
  44. ^ Demi Lovato - Heart Attack (Live At Universal Orlando), https://www.youtube.com, פורסם ב-3 במרץ 2013
  45. ^ Demi Lovato’s Emotional ‘Heart Attack’ Performance On ‘JKL’, http://hollywoodlife.com/, פורסם ב-2 באפריל 2013
  46. ^ Demi Lovato performs 'Heart Attack' live on 'Dancing with the Stars', http://www.axs.com/, פורסם ב-4 באפריל 2013
  47. ^ Watch Demi Lovato Perform “Heart Attack” On ‘Good Morning America’, http://www.idolator.com/, פורסם ב-10 באפריל 2013
  48. ^ Demi Lovato performs 'Heart Attack' live on 'The Ellen DeGeneres Show', http://www.axs.com/, פורסם ב-15 במאי 2013
  49. ^ Demi Lovato Sings 'Heart Attack' on 'Britain's Got Talent' -- Watch Now!, http://www.justjaredjr.com/, פורסם ב-30 במאי 2013
  50. ^ MMVA 2013: Demi Lovato performing Heart Attack, https://www.youtube.com, פורסם ב-17 ביוני 2013
  51. ^ Demi Lovato New Year's Eve Performances, Midnight Kiss!, http://www.cambio.com/, פורסם ב-1 בינואר 2014
  52. ^ Demi Lovato - Skyscraper LIVE in Niagara Falls (ET Canada NYE), https://www.youtube.com, פורסם ב-31 בדצמבר 2013
  53. ^ Demi Lovato Performs 'Really Don't Care,' 'Heart Attack,' and 'Neon Lights' on 'GMA', http://www.billboard.com/, פורסם ב-6 ביוני 2014