Mario Kart DS

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Mario Kart DS
マリオカートDS
כללי
תאריך הוצאה 14 בנובמבר 2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחקי מרוצי קארטינג
פיתוח נינטנדו EAD עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה מריו קארט עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Nintendo DS עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mario Kart DS (בתעתיק לעברית: מריו קארט DS, ביפנית: マリオカートDS) הוא משחק מרוצי קארטינג שפותח על ידי חברת נינטנדו עבור קונסולת המשחק נינטנדו DS. המשחק הושק לראשונה באמריקה הצפונית ב-14 בנובמבר 2005 ובהמשך באוסטרליה ב-17 בנובמבר 2005, באירופה ב-25 בנובמבר 2005 וביפן ב-8 בדצמבר 2005. המשחק שוחרר מחדש לקונסולה הווירטואלית של Wii U באמריקה הצפונית ובאזורים שיש להם PAL באפריל 2015 וביפן במאי 2016. זה המשחק החמישי בסדרת Mario Kart והראשון בסדרה שאפשר לשחק בו באמצעות חיבור Wi-Fi של נינטנדו אונליין.

כמו כל משחקי הסדרה, Mario Kart DS הציג דמויות מזיכיון מריו, וחפצים אשר ניתן להשתמש בהם במהלך המרוצים אשר מבוססים על מקומות מסדרת מריו.

המשחק זכה לתשבחות מהמבקרים עם ציון של 91% מאתר Metacritic. המבקרים שיבחו את המשחקיות ואת הגרפיקה של המשחק. המשחק קיבל מספר פרסים ביניהם: "פרס בחירת העורכים" מאתרים GameSpot ו-IGN, "המשחק הידני של השנה" של "G-Phoria" ו"משחק המרוצים האהוב" באתר IGN.

מריו קארט DS היה המשחק הנמכר ביותר בחודש הראשון להפצתו, ושמר על מעמדו גם בחודש הבא. Mario Kart DS הוא המשחק השלישי הנמכר ביותר לנינטנדו DS, והשלישי הנמכר ביותר בסדרת משחקי Mario Kart, אחרי Mario Kart 8 Deluxe ו-Mario Kart Wii, כאשר נמכרו 23.6 מיליון עותקים ברחבי העולם.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ר.ו.ב. הדמות האחרונה לפתיחה במריו קארט DS, ודמות מיוחדת למשחק זה

המשחק כולל 12 דמויות שניתן לשחק בהן, 8 מהן נפתחות בזמן המשחק,הדמויות שניתן לשחק איתן הן מריו, לואיג'י, הנסיכה פיץ', טואוד, יושי, באוזר, ואריו ודונקי קונג בעוד שאת הדמויות הנסיכה דייזי, ואלואיג'י, דריי בונס ור.ו.ב. נפתחות במהלך המשחק. לכל מתמודד ישנן 2 מכוניות מרוץ בלבד, מכונית מרוץ שלישית נוספת לדמות מתקבלת בזמן השלמת משימה, וכאשר כל המרוצים בגודל המנוע 150 עם ציון B או יותר, לכל הדמויות יחד ישנן 36 מכוניות מרוץ בסך הכל.

בזמן מרוץ או קרב, המסך העליון של נינטנדו DS מראה את הדמות והמכונית איתם השחקן משחק, ואילו במסך מגע התחתון מראים את העמדה העדכנית של המרוץ, החפצים שיש לכל מתחרה, והמפה של המרוץ. הכפתור התחתון יכול גם להחליף מצבים של להראות את מסלול המרוץ כולו או לראות את מכונית המרוץ של השחקן מראיית מעוף הציפור ואת הקרבה המיידית, כולל המכוניות המתקרבות, המכשולים במרוץ, קופסאות החפצים והמתקפות הבאות.

כל מסלול מכיל קופסאות חפצים אשר השחקן יכול לעבור דרכם ולקבל חפץ אשר יכול להשפיע על המתחרים האחרים. ישנם חפצים היכולים לתקוף את השחקנים האחרים וישנם חפצים אשר בעזרתם השחקן מקבל מהירות על אשר יכול לעבור את המתחרים האחרים בקלות.

במשחק ישנם שני חפצים חדשים: הבלט ביל, כאשר השחקן משתמש בחפץ זה הוא נהפך לבלט ביל ונוסע במהירות על, ובלופר אשר יורק דיו שחורה על השחקנים שנמצאו במקומות לפני השחקן.

מצבי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק זה ישנם חמישה מצבי משחק: Grand Prix, Time Trial, Versus mode, Battle Mode ומצב חדש בשם Mission Mode. במשימות ה-Grand Prix וה-Versus השחקן יכול לבחור את גודל המנוע ביניהן 50CC, 100CC ו-150CC, גודל המנוע משמש גם כרמות קושי ככל שהרמה עולה כך גם כל המתחרים נעשים מהירים. בנוסף ניתן לפתיחה גם מצב Mirror mode שם מכוניות ברמת 150CC מתחרות במרוצים אשר הפוכים מהרגילים.

Grand Prix[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב Grand Prix השחקן מתמודד מול 7 מתחרים אחרים בסדרה של מסלולי מרוץ. במשחק זה ישנם 8 גביעים: פטריה, פרח, כוכב, ספישל, שריון, בננה, עלה וברק. ארבעת הגביעים הראשונים מייצגים מסלולים חדשים במשחק ואילו הארבעה האחרים מייצגים מסלולים עדכניים ממשחקים קודמים בסדרת Mario Kart. בכל גביע ישנם 4 מסלולי מרוץ, בסך הכל ישנם 32 מסלולים. בסוף כל גביע ישנו רייטינג הניתן על ידי צבירת נקודות וזמן, החל מ-E ועד ל-A ואז ל-1, 2 או 3 כוכבים.

Time Trial[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב Time Trial השחקן מוכרח לסיים את המרוץ כמה שיותר מהר כאשר הוא משתמש ב-1, 2 או 3 פטריות מהירות (תלוי בסוג הקארט שהשחקן משתמש). הזמן המהיר ביותר מוצג על ידי הקלטה של הזמן הכי מהיר שהשחקן סיים בו את המסלול באותה מפה שמוצגת בצורת מכונית שקופה, ולכן בפעם הראשונה שנמצאים במפה כל שהיא אין מתחרים לשחקן

Versus Mode[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב Versus השחקן מתחרה במסלול מרוץ לבחירתו מול מתחרים המופעלים בידי המחשב או מתחרים במשחק מרובה משתתפים. במצב זה, השחקן יכול לשחק לבד או בצוות, אשר מפוצל לצוותים של כחול ואדום. במצב מרובה משתתפים, השחקן שולט בצוות שהוא נמצא בו.

Battle Mode[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב Battle מתחלק לשני משחקים Balloon Battle ו-Shine Runners שם השחקן מחליט אם לשחק לבד או בצוות.

  • Balloon Battle - במשחק Balloon Battle השחקן חייב לפוצץ את כל הבלונים של המתחרים כאשר הוא תוקף אותם או גונב את הבלונים (בעזרת פטריית מהירות שברגע שהוא משתמש בה הוא צריך לפגוע ביריב) שלהם, כל מתמודד בקרב מתחיל עם בלון אחד. במשחק יחיד, ברגע שהשחקן האנושי מפסיד, המשחק נגמר והנקודות נספרות, במשחק מרובה משתתפים ברגע שהשחקן מפסיד, הוא והקבוצה שלו יוצאים מהמשחק והופכים לרוחות. בתור רוח, השחקן יכול רק לשמור על הקופסאות.
  • Shine Runners - במשחק Shine Runners השחקן חייב לאסוף כמה שיותר כוכבי זהב (פריט מהמשחק "Super Mario Sunshine"). השחקן יכול לתקוף שחקנים אחרים ולחטוף את כוכבי הזהב שלהם. המתחרים שאספו מעט כוכבי זהב מהאחרים, יוצאים מהמשחק לזמן מה. במשחק יחיד, ברגע שהשחקן האנושי מפסיד, המשחק נגמר והנקודות נספרות.

Mission Mode[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק זה ישנו מצב בשם Mission Mode הנמצאת במשחק זה בלבד. במצב זה השחקן חייב להשלים משימות. בכל משימה השחקן משחק בדמות ספציפית. ישנם שבעה שלבים ושמונה משימות בכל שלב. כאשר משלימים משימה, השחקן מקבל ציון בהתאם למשחק באמצעות כוכבים (1, 2 או 3) או אותיות (A, B או C).

כאשר השחקן משלים את שמונת המשימות בשלב, השחקן חייב להשלים את שלב הבוס על מנת לעבור לשלב הבא. כאשר ששת השלבים הראשונים הושלמו, ויש ציון של לפחות כוכב אחד בכל משימה, השלה השביעי נפתח.

Multiplayer Modes[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב זה מכיל משחק מרובה משתתפים, שם 8 מתחרים מתחרים זה בזה באמצעות DS Download Play המיועד לקונסולות הנינטנדו DS.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לתשבחות מהמבקרים עם ציון של 91% מאתר Metacritic.[1] המבקרים שיבחו את המשחקיות ואת הגרפיקה של המשחק. המשחק קיבל מספר פרסים ביניהם: "פרס בחירת העורכים" מאתרים GameSpot[2] ו-IGN[3], "המשחק הידני של השנה" של "G-Phoria"[4] ו"משחק המרוצים האהוב" באתר IGN.[5][6]

Mario Kart DS היה המשחק הנמכר ביותר בחודש הראשון להפצתו, ושמר על מעמדו גם בחודש הבא. המשחק היה העשירי הנמכר ביותר בחודש 2008 והמשחק הנמכר ביותר של השנה לנינטנדו DS.[7]

Mario Kart DS הוא המשחק השלישי הנמכר ביותר לנינטנדו DS, והשלישי הנמכר ביותר בסדרת משחקי Mario Kart, אחרי Mario Kart 8 Deluxe ו-Mario Kart Wii, כאשר נמכרו 23.6 מיליון עותקים ברחבי העולם.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Mario Kart DS בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Mario Kart DS". Metacritic. נבדק ב-8 בינואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Calvert, Justin (14 בנובמבר 2005). "Mario Kart DS Review". GameSpot. נבדק ב-8 בינואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Harris, Craig (11 בנובמבר 2005). "Mario Kart DS". IGN. נבדק ב-8 בינואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Thorsen, Tor (10 באוגוסט 2006). "G4 announces G-phoria winners, books Jack Thompson". GameSpot. נבדק ב-8 בינואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Best Racing/Driving Game". IGN. אורכב מ-המקור ב-23 בדצמבר 2005. נבדק ב-8 בינואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Game of the Year". IGN. אורכב מ-המקור ב-23 בדצמבר 2005. נבדק ב-8 בינואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "NPD: Nintendo Drives '08 Industry Sales Past $21 Billion". GameDaily. 15 בינואר 2009. אורכב מ-המקור ב-17 בינואר 2009. נבדק ב-15 בינואר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Top Selling Software Sales Units". Nintendo. 31 במרץ 2016. נבדק ב-27 באפריל 2016. {{cite web}}: (עזרה)