Second Contact

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מגע שני
Second Contact
פרק מ"מסע בין כוכבים: סיפונים תחתונים"
צוות הסיפונים התחתונים. מימין לשמאל: בראד בוימלר, בקט מארינר, ד'וואנה טנדי, סאם ראת'רפרד
צוות הסיפונים התחתונים.
מימין לשמאל: בראד בוימלר, בקט מארינר,
ד'וואנה טנדי, סאם ראת'רפרד
מספר פרק 1
מספר עונה 1
קוד הפקה LD-1001
תאריך שידור מקורי 6 באוגוסט 2020
אורך 26 דקות
שפה אנגלית
תסריט מייק מקמהן
הפקה הת'ר קדין, כריס פריונסקי, אלכס קורצמן, רוד רודנברי עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ברי ג' קלי
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Second Contactעברית: מפגש שני) הוא הפרק הראשון בעונתה הראשונה של סדרת הטלוויזיה הבדיונית האמריקאית "מסע בין כוכבים: סיפונים תחתונים". הפרק נכתב על ידי יוצר הסדרה, מייק מקמהן, ובוים על ידי ברי ג' קלי. הפרק שודר לראשונה בארצות הברית ב-6 באוגוסט 2020 בשירות הסטרימינג CBS All Access.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בשנת 2380. זירת ההתרחשות המרכזית היא ספינת החלל סריטוס (USS Cerritos NCC-75567), ספינה מדגם "קליפורניה", שמשימתה העיקרית היא יצירת מפגשים שניים עם תרבויות שהפדרציה כבר יצרה איתן קשר, במטרה לחתום על ההסכמים, להעמיק קשרי מסחר, לגלות את המסעדות הטובות וכן הלאה. העלילה מתמקדת בצוות הסיפונים התחתונים, קצינים זוטרים שממלאים תפקידים שוליים בחללית.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
טואוני ניוסם סג"ם בקט מארינר
ג'ק קווייד סג"ם בראד בוימלר
נואל וולס סג"ם ד'וואנה טנדי
יוג'ין קורדרו סג"ם סאם ראת'רפרד
דון לואיס קפטן קרול פרימן
ג'רי אוקונל קומנדר ג'ק ראנסום
פרד טטצ'יורה לוטננט שאקסס
גיליאן ויגמן ד"ר ט'אנה
ג'סיקה מקקנה סג"ם בארנס
פיל לאמאר אדמירל
בן רודג'רס לוטננט קומנדר סטיבנס
פול שיר לוטננט קומנדר אנדי בילאפס

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרולוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק נפתח ביומן קפטן בקולו של סג"ם בוימלר לפיו הסריטוס חונה בתחנת החלל דאגלס לתחזוקה והצטיידות, ולאחר מכן תמשיך למערכת הכוכבים גאלאר במטרה ליצור מגע שני עם המועצה הגאלארדונית העליונה. סג"ם מארינר מגלה את בוימלר מקליט את יומן הקפטן המזויף בתוך ארון תחזוקה ולועגת לו. מתברר שמארינר השיגה כמות גדולה של סחורה בלתי חוקית על תחנת החלל והשתכרה מוויסקי רומולאני. בעוד היא מנופפת בבאת'לת קלינגוני שקיבלה, היא פוצעת בטעות את בוימלר ברגלו.

מערכה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעבורת ובה אנשי צוות חדשים נוחתת על הסריטוס. בין אנשי הצוות החדשים נמצאת גם סג"ם טנדי, שמתלהבת מהספינה ומהתפקיד באופן מוחצן במיוחד, למרות אדישות איש הצוות שמקבל אותה. היא מופנית להכוונה עם סג"ם בוימלר שעסוק באותו זמן בתיקון רפליקייטור מקולקל שמייצר בננות חמות ללא הפסקה. טנדי מציגה את עצמה בפני בוימלר ובפני סג"ם מארינר שנמצאת איתו. במהלך ההיכרות מציינת מארינר שלפי השקפתה, הפיקוד הגבוה אינו מעניין, והסיפונים התחתונים הם החלק המעניין באמת בספינה.
השלושה יוצאים לסיור היכרות בספינה, ופוגשים בסג"ם ראת'רפרד, שעבר לאחרונה השתלת שתל ביוני וולקני שמדחיק את רגשותיו כתוצר לוואי, ולא מאפשר לו להתרגש מהדייט הצפוי לו באותו ערב עם סג"ם בארנס.
השניים מציגים לה את המסדרון שבו ישנים הסג"מים על הסריטוס, ובוימלר מבקש ממנה להתמקם וללכת למרפאה על מנת לפגוש את האח ווסטלייק שלו היא אמורה לסייע. מארינר מציעה שלפני שתתייצב במרפאה, השלושה ילכו לסיור בהולודק.
בהולודק מעלה מארינר חוף בהוואי, טנדי את מרכז אדאשאקה על אוריון, ובוימלר, שמתבקש גם הוא לבחור את המקום האהוב עליו, בוחר במנוע העיוות של הסריטוס. בשלב זה נקרא בוימלר לגשר הפיקוד של הספינה. טנדי מתלהבת מכך שבוימלר מגיע לגשר הפיקוד, אך מארינר מצננת את התלהבותה באומרה שסביר להניח שהוא נקרא לגשר במטרה לנקות משקה שנשפך. מארינר מעלה תוכנה של אולימפיאדה גברית בעירום, וטנדי מציינת עד כמה ההולוגרמה מדייקת בפרטים.

מערכה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על הכוכב הגאלארדוני, קומנדר ג'ק ראנסום מסיים את ביקורו אצל המועצה הגאלארדונית הגבוהה ומודיע לנציב שבהמשך יישלחו צוותים טכניים שיסייעו בבניית מערך התקשורת התת-חללי. בדרכו מהמקום נעקץ ראנסום על ידי חרק מקומי, אך לא מייחס לכך חשיבות ומשתגר בחזרה לסריטוס. הוא מבטל את שאלתו של סטיבנס אם בכוונתו להיבדק, והשניים קובעים למשקה.

בוימלר החושש מגיע לגשר הפיקוד כשהוא בהתקף חרדה מהמעמד, ונקרא לחדרה של הקפטן. פרימן בחנת את תיקו האישי של בוימלר ושואלת אם הוא מעוניין להיות קפטן ביום מן הימים, והוא מאשר שהוא מקווה להגיע למעמד. פרימן מציינת שהיא רואה בו מועמד פוטנציאלי לקידום, ומטילה עליו משימה סודית, לעקוב אחר מארינר במטרה להודיע לה אם היא עוברת על הכללים. בוימלר מקבל על עצמו את המשימה.

בינתיים על הסריטוס, מתחיל הדייט של ראת'רפרד ובארנס. השתל של ראת'רפרד מערים קשיים, אך לא נראה שלבארנס אכפת, והיא מציינת שגם אביה הוא סייבורג.

בוימלר ומארינר מתכוננים להשתגר אל פני הכוכב כחלק מצוות. בוימלר, מתוח מהמשימה שקיבל מהקפטן, לא משועשע מהבדיחות של מארינר. כשהם מגיעים לכוכב מארינר נעלמת.

ראת'רפרד ובארנס נהנים מהדייט כשלפתע נתקף ראנסום, שיושב אף הוא בבר, בהתקף והופך לזומבי עקב וירוס בו נדבק כתוצאה מעקיצת החרק, ומתחיל לתקוף את הצוות המבוהל. אנשי הצוות שננשכו הופכים אף הם לזומבים. ראת'רפרד ובראנס ממשיכים בדייט למרות המהומה סביבם.

על הכוכב, בוימלר עוקב אחרי מארינר ורואה שהיא מגניבה אספקה לרכב ונוהגת מהמקום. מאחר שהוא חושד שהיא עוברת על החוקים, הוא מתחקה אחריה.

טנדי נכנסת למרפאה של הסריטוס ומופתעת למראה המהומה המתחוללת כשאנשי צוות רבים שנדבקו בווירוס מרותקים למיטותיהם, ופולטים נוזל שחור מפיהם. קצינת הרפואה הראשית, קייטיאנית בשם ט'אנה, מורה לה לסייע בטיפול בחולים. טנדי מציינת שהיא אמורה לפגוש את האח וסטלייק, וט'אנה מראה לה שגם הוא מרותק למיטה לאחר שנדבק. טנדי מציגה את עצמה בפני וסטלייק המרותק, והוא בתגובה פולט עליה נוזל שחור.

בוימלר מגלה שמארינר נפגשת עם שני גאלארדונים ומעבירה אליהם את הטכנולוגיה שהעמיסה על הרכב. הוא מתעמת איתה מיד, ומאיים עליה בנשק תוך שהוא מאשים אותה שהיא מוכרת נשק של הפדרציה לגאלארדונים. היא מנסה להרגיע אותו, ובוימלר דורש הסבר. הגאלארדונים מנסים לברוח, אך בוימלר מאיים עליהם בנשק. מארינר הכעוסה מסבירה לו שהיא נותנת לגאלארדונים ציוד חקלאות מתקדם, ולא נשק. בוימלר לא מאמין לה עד שהיא מראה לו את הציוד. מתברר שהשניים התיידדו עם מארינר כשהגיעה לכוכב במפגש הראשון של הפדרציה עם הגאלארדונים, כששירתה על סיפונה של הקיטו. מארינר, שידעה כמה זמן לוקח לבירוקרטיה לפעול, החליטה לקצר הליכים ולתת לשניים את הציוד באופן לא חוקי. בשלב זה בורחים שני הגאלארדונים, אך הדבר מעורר מפלצת ענקית דמוית עכביש משנתה, והיא מתחילה לרדוף אחרי מארינר ובוימלר.

מערכה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוימלר ומארינר מתחבאים מהעכביש הענק, ומארינר הזועמת מסבירה לבוימלר שהכירה את החקלאים כשהגיעה למפגש הראשון עם הקיטו, והחליטה לסייע להם מבלי שיצטרכו לחכות לאישורים של צי הכוכבים. היא נפטרת ממכשיר הקשר של בוימלר על מנת שלא יבקש להשתגר בחזרה לסריטוס לפני שיצליחו ללכוד מחדש את המפלצת, שמשמשת את החקלאים. היא רוקמת תוכנית שמחייבת את השניים לפשוט את מדיהם. השניים יוצרים ממדיהם בובות בצורתם, והעכביש תוקף אותן. השניים קופצים על גבו אך בוימלר נופל והיצור בולע אותו. מארינר מודאגת ומתכוונת להמם את היצור בעזרת אקדח הפייזר שלה, אך החקלאים מסבירים לה שהדבר יקלקל את החלב שהם מפיקים מהמפלצת, ושהיא מעוניינת רק לשאוב מבוימלר את הלחות שבגופו והוא לא ייפגע מכך.

על הסריטוס המצב מחמיר במהירות, ובארנס וראת'רפרד יוצאים להליכת חלל כדי להגיע לנקודת הכינוס שהוכרזה. כשהם כמעט מגיעים, אחת הדלתות לא מזהה את חתימת מכשירי הקשר שלהם ולכן לא נפתחת. בסופו של דבר ראת'רפרד מצליח לפתוח את הדלת וכשהיא נסגרת מאחוריהם ומפרידה אותם מהזומבים שמציפים את הספינה, בארנס מנשקת אותו. ראת'רפרד מתעלם מחיזוריה, ונלהב הרבה יותר מהאתגר שבפיענוח התקלה הדלתות, מה שמביא את בארנס להתרחק ממנו בכעס. במרפאה מתברר שחומר הרדמה אינו משפיע על חברי הצוות הנגועים בווירוס הזעם, וטנדי נאלצת לטפל בחולים ובפצועים ללא חפיפה מסודרת.

לאחר שמפלצת העכביש משחררת את בוימלר, כשהוא מכוסה בריר הוורוד שהיא פולטת, מתוודה בוימלר בפני מארינר שהוטלה עליו המשימה לעקוב אחריה, ומציין שבכוונתו להלשין עליה. מארינר אינה מתרגשת, אך מביעה חוסר הבנה להערצה שבוימלר רוכש לצוות הפיקוד. השניים משתגרים לסריטוס ומגלים את המהומה המתרחשת על הסיפון. בעוד הם מתגוננים מחברי הצוות החולים, מגלה ד"ר ט'אנה שהריר הוורוד על גופו של בוימלר מהווה סם נגד לווירוס הזעם שהפך את הצוות לזומבים, ומכינה ממנו תרופה אותה היא משחררת דרך מערכות האוורור של הסריטוס.

לאחר שכל חברי הצוות מחלימים מזמינה קפטן פרימן את בוימלר למשרדה. לפני שהיא מתפנה אליו הוא שומע אותה מקליטה יומן קפטן בו היא מספרת כיצד הצליחו חברי סגל הפיקוד לחסל את האיום, מבלי להזכיר את הסגל הזוטר כלל. כשהיא פונה לבוימלר ומבקשת ממנו לדעת אם מארינר עברה על נוהלי הצי, הוא טוען שמארינר פעלה בדיוק לפי הנהלים. היא משחררת את בוימלר ומתקשרת לאדמירל המוצב על הקיטו, ספינה שבה שירתה מארינר לפני כן, ומבקשת ממנו לקבל אותה בחזרה לספינתו כפי שהבטיח במקרה שהיא לא תשתלב על הסריטוס. האדמירל מתחמק, ופרימן צועקת עליו "היא גם הבת שלך", ומגלה בכך שמארינר היא למעשה בתה.

ארבעת חברי הסגל הזוטרים חוגגים בבר על הספינה, ובוימלר מתוודה בפני מארינר שלבסוף לא הלשין עליה. מארינר הנלהבת מודיעה לו שמעתה ואילך תקדיש את כל מרצה במטרה להושיב אותו על כיסא הקפטן ביום מן הימים.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפרק ציון 6.4 באתר האינטרנט IMDb.[1] ציון זה הוא הנמוך ביותר מבין פרקי העונה הראשונה.

דניאל פינברג מההוליווד ריפורטר כתב בביקורת על הפרק כי הוא שופע באזכורים ותזכורות מתוך הזיכיון, אך מכיל מעט מדי בדיחות של ממש. בביקורת נכתב עוד שעל בסיס ארבעת הפרקים ששוחררו למבקרים, מדובר בלא יותר ממילוי זמן עד ליציאת עונה חדשה של הסדרות "דיסקברי" או "פיקארד". בביקורת נכתב שהסדרה מחליפה בדיחות של ממש באזכורים משעשעים מתוך הסדרות הקודמות, שבלעדיהם נשארים עם מעט מאוד עלילה.[2]

קית' דקנדידו מהאתר Tor.com של הוצאת הספרים טור כתב שבעוד שעלילת הפרק מבריקה, הרי שהניסיון להצחיק בכוח והנטייה לחזור על בדיחות ארוכות מדי פוגעים בזרימת עלילת הפרק. עוד מציין הכותב שהרבה מהבדיחות אינן מצחיקות, האינטראקציות בין הדמויות נדושות מדי והגיבורים אינם מעניינים מספיק. המבקר ציין לחיוב את דמותה של ט'אנה.[3]

ריאן בריט מהאתר Den of Geek נתן לפרק ציון של 4 מתוך 5 כוכבים, וציין שהפרק אמנם אינו מושלם, אך המיקוד המצומצם של הפרק הביא למיקוד בדמויות, והדמויות מרגישות נכונות. הן מרגישות כחלק מצי הכוכבים, והגם שהן עדיין לא דמויות של "גיבורים", הן מרגישות חלק מזיכיון "מסע בין כוכבים" וברור שנכתבו באהבה.[4]

אנתוני פסקל מהאתר TrekMovie.com כתב ביקורת חיובית לפרק, תוך שהוא מציין שהפרק מצחיק מאוד, ושההומור יעבוד הן על מעריצים שרופים והן על מי שאינם בקיאים בזיכיון. הכותב ציין שהדמויות כתובות היטב וכי האינטראקציה ביניהם יוצרת עומק. בעיקר ציין את טואוני ניוסם שמוסיפה לדמותה של מארינר שכבות. עוד ציין כי מייק מקמהן הצליח ליצור סדרה שמזכירה סיטקום, בעלת לב שמצליחה ללמד גם שיעורים חיוביים לחיים. לדבריו הסדרה מצליחה ליצור קומדיה מבלי לצחוק על "מסע בין כוכבים" ותוך שימת לב לפרטים השונים על מנת להתאים את הסדרה לתקופת "הדור הבא" שבו היא מתרחשת.[5]

סקוט קולורה מהאתר IGN כתב שהסדרה היא תוספת מוצלחת ליקום שברא ג'ין רודנברי ושניכר שיוצר הסדרה אוהב את היקום הזה בכל לבו, ומכיר אותו היטב. הוא ציין שגם אם לא כל הבדיחות בפרק הראשון הצליחו, הרי שברור שצוות השחקנים נהנה מאוד ושהאנימציה חלקה ותגרום הנאה למעריצי "הדור הבא". הוא ציין שהאזכורים הרבים לא יפריעו למצטרפים חדשים ללא היכרות מוקדמת, וסיכם בכך שעתיד הסדרה נראה ורוד.[6]

סקוט סנודן מהאתר Space.com כתב שכל האידיאלים של "מסע בין כוכבים" מתקיימים בתוכנית. הוא ציין שהוא מקווה שהסדרה תצליח להיפטר מכמה קלישאות, אך שההומור מגיע בכמויות, שהצופים יצחקו הרבה יותר משציפו ויקוו שהסדרה תמשיך להשתפר. סנודן ציין שיש מספיק אזכורים לתרבות פופולרית על מנת שכולם ייצאו מרוצים. עוד הוסיף סנודן שהוא מקווה שכמות האזכורים לסדרות טרק אחרות תישאר מינימלית ולא תוכנס בכוח לכל סצנה.[7]

ביצי פסחא ואזכורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקי הסדרה מלאים ביצי פסחא שנוגעות בעיקר לזיכיון מסע בין כוכבים, אך גם לתרבות הפופולרית בכלל. בפרק זה הופיעו ביצי הפסחא הבאות:

  • מאז "הדור הבא" ישנה מסורת לפיה בכל פרק של סדרה חדשה מופיעה דמות מאחת הסדרות הקודמות. בתחילת הפרולוג בוימלר סגור בתוך ארון שירות. התפאורה המצוירת חשוכה וקשה להבחין בפרטים שסביבו, אך מעריצים חדי עין גילו שבין הגרוטאות והחפצים הפזורים בארון ניתן למצוא את נומאד (Nomad MK-15c), גשושית רצחנית שהופיעה כאויב העיקרי בפרק "The Changeling" בסדרה המקורית.
  • בסצנה בה מופיעה טנדי לראשונה, ניתן לראות חברת צוות שחובשת וייזור, מכשיר שמסייע לעיוורים לראות, בדומה לג'ורדי לה פורג' מ"הדור הבא".
  • במהלך הסיור שעורך בוימלר לטנדי בספינה, הוא מציג לה על המפה את חדרי המבצעים (Ops) השונים, ומציין בין השאר חדר מבצעים ללווייתנאים (Cetacean ops). אזכור זה נשמע לראשונה בפרק "Yesterday's Enterprise" מהסדרה "הדור הבא". לאחר מכן צוין בפרק "The Perfect Mate" מאותה סדרה שעל האנטרפרייז-D יש דולפינים.
  • במהלך הסיור מתברר שאנשי הסיפונים התחתונים ישנים במסדרון ארוך שבשני צידיו תאים ובהם מיטות קומתיים. עובדה זו מתייחסת לסרט "מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת" שבו נראים לראשונה אנשי צוות זוטרים שישנים בצורה דומה.
  • בוימלר מציין שמגוריהם צמודים ל"מקלחות הקוליות" (Sonic Showers). המקלחות הקוליות קיימות בזיכיון מסע בין כוכבים מאז "מסע בין כוכבים: הסרט" בו הן מופיעות לראשונה כשהגשושית ויג'ר נכנסת לגופה של איליה כשהיא מתקלחת.
  • כשבוימלר וחבריו מבלים בהולודק הוא מציין שהוא לא אוהב חול, מאחר שהוא גורם לו לפריחה ונכנס לכל מקום. אמירה זו היא ציטוט מדויק כמעט (למעט הפריחה) של אנאקין סקייווקר בסרט "מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים", מהזיכיון המתחרה.
  • המשימה הסודית שקפטן פרימן נותנת לבוימלר היא קריצה למשימה סודית דומה שקפטן פיקארד נתן לסג"ם סיטו בפרק "Lower Decks" שעל שמו נקראת הסדרה.
  • במהלך הפרק ניתן לראות במשרדה של קפטן פרימן כובע קצינים שמונח על המדף. כובע זה לא נראה מעולם בציר הזמן הרגיל של הסדרה, אלא רק בציר זמן קלווין, בסרט "סטארטרק".
  • במהלך משימתם של אנשי הצוות על כוכב הלכת ניתן לראות שעל סיפונה של הסריטוס יש מספר רכבי "ארגו" מהסוג בו השתמשו פיקארד והצוות בסרט "מסע בין כוכבים: נמסיס".
  • מארינר מציינת ששהתה בעבר בכלא קלינגוני ונלחמה עם יטי שרצה את נעליה. מדובר באזכור לסרט "הארץ הבלתי נודעת", שבו שוהה קפטן קירק בכלא הקלינגוני "רורה פנט'ה" ונלחם בחייזר כחול שרצה לקחת את מעילו.
  • הליכת החלל של ראת'רפרד ובארנס במהלך הדייט ביניהם היא אזכור לסרט "מסע בין כוכבים: המפגש".
  • עוד באותו דייט מציינת בארנס שהיא מעריצה של "הלהקה הקלאסית" המאנקיז. מדובר באזכור כפול, האחד לסרט "סטארטרק: אל האינסוף", שבו שואל בונז אם הביסטי בויז נחשבים למוזיקה קלאסית; השני הוא לדמותו של פאבל צ'כוב מהסדרה המקורית, שתסרוקתו בסדרה הייתה העתק של תסרוקות להקת המאנקיז.
  • ראת'רפרד מתרגז מכך שהדלת אינה נפתחת בפניהם, ומציין שנראה לו שלדלתות יש סיכוי של 75% להיפתח בצורה תקינה. מדובר בבדיחה על מהלך קבוע בסדרות, לפיו דלתות החללית אינן נפתחות בשל תקלות כלשהן.
  • במהלך מתקפת הזומבים מופיע לרגע אחד איש צוות וולקני שפניו מלוכלכות מהריר של הזומבים באופן שיוצר את הרושם שיש לו זקן צרפתי. מדובר באזכור לדמותו של ספוק ביקום המראה מהסדרה המקורית.
  • לקראת סוף הפרק אומרת מארינר לבוימלר שמעכשיו הוא ה"צ'אדיש" שלה. המושג צ'אדיש (Cha’Dich) הוא מושג קלינגוני שמתייחס למי שנלחם בשם מישהו אחר. המושג מגיע מהפרק "Sins of the Father" בסדרת הדור הבא.
  • במהלך מונולוג סיום הפרק של מארינר היא מזכירה מספר רב של דמויות מהזיכיון, כגון ספוק, חאן, סולו, קירק, וורף, גארי מיטשל (דמות שהופיעה בפיילוט השני של הסדרה המקורית, "Where No Man Has Gone Before") ודיאנה טרוי. לגבי כל אחד מהם היא מציינת פרט מידע קצר שהופיע בסדרות או בסרטים, חלקם לא מדויקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Second Contact", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  2. ^ Daniel Fienberg, 'Star Trek: Lower Decks': TV Review, August 6, 2020, The Hollywood Reporter
  3. ^ Keith R.A. DeCandido, About 60% of a Good Episode — Star Trek: Lower Decks: “Second Contact”, August 6, 2020, TOR
  4. ^ Ryan Britt, The first episode of the new animated comedy series is confident and imperfect. Just like the rest of Star Trek., August 6, 2020, Den of Geek
  5. ^ Anthony Pascale, Review: ‘Star Trek: Lower Decks’ Goes For The Laughs, And Finds The Heart In “Second Contact”, August 6, 2020, TrekMovie.com
  6. ^ Scott Collura, Star Trek: Lower Decks Series Premiere Review – "Second Contact", August 6, 2020, IGN
  7. ^ Scott Snowden, 'Star Trek: Lower Decks' warps into the animated comedy frontier with 'Second Contact', August 9, 2020, Space.com