אינטרסטלה 5555

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינטרסטלה 5555
Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
עטיפת ה- די.וי.די של אינטרסטלה 5555
עטיפת ה- די.וי.די של אינטרסטלה 5555
בימוי קאזוהיסה טאקהנוצ'י
הופק בידי תומא באנגלטר
גי-מנואל דה הומם-כריסטו
תסריט תומא באנגלטר, גיא-מנואל דה הומם-כריסטו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דאפט פאנק
מדינה צרפת, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה טואי אנימציה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טואי אולפני אנימציה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 בדצמבר 2003
משך הקרנה 68 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, אנימה ומנגה של הרפתקאות, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הקרסנדולס (משמאל לימין): ארפגיוס, סטלה, בריל ואוקטב
חיילי הקומנדו, משרתיו של מפיק המוזיקה המרושע, ארל דה דרקווד

אינטרסטלה 5555: סיפורה של מערכת הכוכבים הסודית הוא סרט אנימה יפני. הפצתו החלה ב-1 בדצמבר 2003, ישירות לוידאו, די.וי.די ולטלוויזיה.

הסרט הוא המימוש הוויזואלי של Discovery, אלבומם השני של להקת ההאוס הצרפתית, דאפט פאנק. עלילת הסרט מסונכרנת עם כל רצועה באלבום בקצב, אופי ובאווירה של המוזיקה. בנוסף, שמה של כל רצועה באלבום המוזיקה מקבילה לפרטי העלילה בסצנה שבה היא מנוגנת. פרט למילות השירים, הסרט עצמו אילם.

ארבעת הרצועות/סצינות הראשונות של הסרט יצאו לאור גם כקליפים נפרדים לערוצי המוזיקה השונים טרם השקת הסרט. הרצועה הראשונה, "One More Time", הייתה לאחד הקליפים הפופולרים ביותר של תחילת שנות ה-2000 ב-MTV.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר את סיפורה של להקת פופ חייזרית בת ארבעה חברים: ארפגיוס - הגיטריסט, סטלה - הבסיסטית ואחותו של ארפגיוס, אוקטב - הקלידן והזמר עם רעמת האפרו ובריל - הילד המתופף. הסרט נפתח עם הופעה חיה של הלהקה על כוכב הבית שלהם כאשר לקראת סופה של ההופעה מגיחים חיילי קומנדו, מפזרים גז הרדמה וחוטפים את הארבעה לכדור הארץ.

בינתיים, בחללית אחרת (בצורת גיטרה) המרחפת מעל הכוכב, האסטרונאוט שֵפּ חוזר ממשימה שגרתית בחלל וחוזר לחדרו המעוטר בתמונותיה של סטלה. אות מצוקה מהכוכב מעיר אותו וכאשר נודע לו על החטיפה הוא מתחיל במרדף אחרי החוטפים עד שחלליתו מתרסקת על כדור הארץ.

הלהקה מובלת אל חדר ניסויים, שם משתנה צבע עורם מכחול לצבע עור אנושי ובגדיהם מוחלפים לבגדים אנושיים. הארבעה עוברים היפנוזה ואז מוצגים בפני מפיק המוזיקה המרושע, ארל דה דרקווד. המפיק ממתג את הארבעה כ"הקרסנדולס" ("בובות הקרשנדו").

המשך הסרט מתאר כיצד הלהקה (עדיין תחת היפנוזה) מופיעה בהופעות בכדור הארץ וכיצד תעשייה מפלצתית של מותגים, אביזרי עזר, ראיונות, אופנה ותחרויות מתפתחת סביבם. בינתיים, שפ יוצא למבצע הצלתם תוך כדי שמשרתיו של דרקווד רודפים אחריו. שפ מתחמק מהם אך נפצע. למרות פציעתו הוא מחלץ את הארבעה תוך שהוא מראה להם את מקורם החייזרי ולאחר מכן הוא נפטר בזרועותיה של סטלה. הלהקה קוברת אותו וממשיכים לנסוע לאחוזתו של דרקווד.

באחוזה הארבעה מגלים ספר המראה להם את כל האמת: דרקווד הוא מכשף בן 1000 שנים אשר גילה את החור תולעת בין כדור הארץ לכוכב מוצאם, אחרי שהתחיל לחקור את השמיים, שכביכול "הרגו" את אביו (נהרג מפגיעת מטאור). באופן שיטתי הוא חטף את כל המוזיקאים מהכוכב כנקמה, שמם תחת שליטתו והאניש אותם, אחרי שגילה שאם ישיג 5555 תקליטי זהב, הוא יקבל שליטה ביקום כולו. בין הדמויות המופיעות בספר ניתן לזהות בבירור את מוצרט, אריתה פרנקלין וסלאש. דרקווד ומשרתיו מפתיעים אותם באמצע הקריאה, מתפתח קרב שבסופו דרקווד נופל אל תהום והלהקה בורחת מהאחוזה.

חברי הלהקה נוסעים לחברת התקליטים של דרקווד ופורצים אליה בניסיון למצוא מידע שיעזור להם לחזור לכוכבם. במהלך הפריצה, אוקטב נתקל במאבטח והאחרון מחשמל אותו באמצעות שוקר. אוקטב נופל לרצפה, הופך כחול ומובל לבית חולים. או אז מתגלה לתושבי כדור הארץ סודה של הלהקה ואנשי כדור הארץ פותחים במבצע נרחב לשקם את החללית של שפ ולהחזיר את חברי הלהקה לכוכבם.

הארבעה מתחילים במסעם אל עבר כוכב האם שלהם. עם נחיתתם הם מתקבלים בתשואות והופעתם המוזיקלית משודרת הן בכוכבם והן בכדור הארץ תוך חשיפת פסל מפואר לזכרו של שפ. בסיום הסרט אנו מגלים שכל הסיפור לא היה אלא חלום של ילד צעיר השוכב במיטה עם בובות של הקרסנדולס והאלבום "Discovery" של דאפט פאנק מתנגן ברקע.

אופי סרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאמור, הסרט והדיסק כרוכים זה בזה. כך לדוגמה, בסצנה השלישית של הסרט בו שפ מפנטז על סטלה, מנוגן השיר "Digital Love" ("אהבה דיגיטלית") - שיר אהבה עם מקצב אלקטרוני שקט ומילים המתארות את האהבה כחלום, שיר התואם לאווירה הרגועה של הסצנה. לעומת זאת, בסצנה הרביעית, בה חברי הלהקה מובלים לחדר ניסויים ושם זרועות רובוטיות מחליפות את צבע עורם ואת לבושם, מתנגן השיר "Harder, Better, Faster, Stronger" ("חזק יותר, טוב יותר, מהר יותר, חזק יותר") - שיר בעל מקצב אגרסיבי וצלילי באסים חזקים, המשדר יעילות וכוח המתאימות לאופיה האלים אך יעיל של עבודת הרובוטים בסצנה. בדומה, כל שיר בדיסק תואם לסצנה המקבילה לו בסרט. כאן, בשונה מרובם המכריע של הסרטים, הסרט נתפר למידותיו של הפסקול (אשר הושק שלוש שנים לפניו).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]