ספרינגפילד (משפחת סימפסון) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תומר (שיחה | תרומות)
מ ←‏מיקום העיר: האזכור לגבי מיקום העיר מרמז שמדובר בחשיפה בלעדית של אתר וואלה!, מה שכמובן כלל אינו נכון.
שורה 66: שורה 66:
* "הצינוק של האנדרואיד וחנות [[קלף אספנות|קלפי הבייסבול]]" (The Android's Dungeon & Baseball Card Shop) - חנות [[קומיקס]] בבעלות של [[קומיק בוק גאי|ג'ף אלברטסון]] (שמכונה "Comic Book Guy").
* "הצינוק של האנדרואיד וחנות [[קלף אספנות|קלפי הבייסבול]]" (The Android's Dungeon & Baseball Card Shop) - חנות [[קומיקס]] בבעלות של [[קומיק בוק גאי|ג'ף אלברטסון]] (שמכונה "Comic Book Guy").
== מיקום העיר ==
== מיקום העיר ==
לכל אורך השנים לא צויין באופן מפורש המיקום המדויק של העיר בארצות הברית. עם זאת, לאורך השנים מעריצים רבים של הסדרה ניסו לקבוע את מיקומה של העיר בהתאם למאפיינים השונים של העיר. הסביבה הגאוגרפית והאתרים הסמוכים לה אשר מופיעים לאורך כל פרקי הסדרה מרמזים, לדעת מעריצי הסדרה, על המיקום המדויק של העיר בארצות הברית. בתגובה, צוות ההפקה השתדל לאורך כל השנים לספק מידע מינימלי ככל האפשר או מידע סותר לגבי המיקום המדויק של ספרינגפילד בארצות הברית, אולם ב-11 באפריל 2011 נחשף לבסוף מיקומה של העיר ספרינגפילד, ב{{וואלה!|מערכת וואלה|הסוד של "משפחת סימפסון" נחשף|2524128|||6}}, לאחר שבראיון ענק עם יוצר הסדרה, מאט גרוינינג, סיפר כי מדובר בעיירה ספרינגפילד שבמדינת אורגון. בטרם פורסמה ידיעה זו, ניסו מיליוני מעריצי התוכנית לגלות את מיקומה על ידי הפרטים הבאים:
לכל אורך השנים לא צויין באופן מפורש המיקום המדויק של העיר בארצות הברית. עם זאת, לאורך השנים מעריצים רבים של הסדרה ניסו לקבוע את מיקומה של העיר בהתאם למאפיינים השונים של העיר. הסביבה הגאוגרפית והאתרים הסמוכים לה אשר מופיעים לאורך כל פרקי הסדרה מרמזים, לדעת מעריצי הסדרה, על המיקום המדויק של העיר בארצות הברית. בתגובה, צוות ההפקה השתדל לאורך כל השנים לספק מידע מינימלי ככל האפשר או מידע סותר לגבי המיקום המדויק של ספרינגפילד בארצות הברית, אולם ב-11 באפריל 2011 נחשף לבסוף מיקומה של העיר ספרינגפילד<ref>[http://news.walla.co.il/?w=/6/2524128 הסוד של "משפחת סימפסון" נחשף] באתר וואלה!</ref> לאחר שבראיון ענק עם יוצר הסדרה, מאט גרוינינג, סיפר כי מדובר בעיירה ספרינגפילד שבמדינת אורגון. בטרם פורסמה ידיעה זו, ניסו מיליוני מעריצי התוכנית לגלות את מיקומה על ידי הפרטים הבאים:
* בדרך כלל כשמראים היכן העיר על המפה, אחת הדמויות על המסך מסתירה את המפה
* בדרך כלל כשמראים היכן העיר על המפה, אחת הדמויות על המסך מסתירה את המפה
* כאשר הדמויות הראשיות משוחחות על [[עיר בירה|עיר הבירה]] של המדינה בה נמצאת ספרינגפילד, הם קוראים לה "עיר הבירה" (Capital City) וכך נמנעים מלהסגיר את זהות המדינה.
* כאשר הדמויות הראשיות משוחחות על [[עיר בירה|עיר הבירה]] של המדינה בה נמצאת ספרינגפילד, הם קוראים לה "עיר הבירה" (Capital City) וכך נמנעים מלהסגיר את זהות המדינה.

גרסה מ־15:54, 22 בינואר 2014

ספרינגפילד

Springfield

סמל: דג בעל 3 עיניים

נוף פנורמי של העיר מתוך "משפחת סימפסון - הסרט"
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מחוז מחוז ספרינגפילד[1]
ראש העיר ג'ו קווימבי (המפלגה הדמוקרטית)
גובה 482‏[2]
תאריך ייסוד 1796 (נוסדה על ידי ג'בדייה ספרינגפילד)
אוכלוסייה 930,720‏[2]

ספרינגפילדאנגלית:Springfield) היא עיר אמריקאית בדיונית בה מתגוררות הדמויות הראשיות בסדרת האנימציה האמריקאית המצליחה משפחת סימפסון ובה מתרחשת רוב עלילת הסדרה.

יוצרי הסדרה ציינו בעבר שהעיר ספרינגפילד מהווה למעשה דגם של העולם, בו תושביה, דמויות הסדרה, מתמודדות עם הסוגיות העומדות בפני החברה המודרנית. למשל, באמצעות העובדה שהומר עובד בתחנת כוח גרעינית, יוצרי הסדרה מציגים בעיות אקטואליות הקשורות לאיכות הסביבה או באמצעות בית הספר היסודי של ספרינגפילד שבו בארט וליסה לומדים. יוצרי הסדרה מציגים סוגיות אקטואליות שונות בתחום החינוך אשר עומדות על סדר היום בעולם.

מקור השראה

ספרינגפילד מייצגת את העיר האמריקאית הטיפוסית ואיננה מבוססת על עיר אמיתית[3]. אף על פי כן, מאט גריינינג, יוצר הסדרה, ציין כי לספרינגפילד יש הרבה במשותף עם פורטלנד, אורגון - עיר הולדתו של גרייניג, ושמה נלקח מזה של ספרינגפילד, אורגון, הסמוכה לפורטלנד. גריינינג ציין כי מקור השראה נוסף לספרינגפילד הייתה העיר הבדיונית מלונוויל (Melonville) בסדרת המערכונים הקנדית Second City Television אשר הכילה מגוון רחב של דמויות חוזרות ונשנות, אשר שימשה בתור זירת ההתרחשות העיקרית של התוכנית.
גריינינג ציין כי הוא בחר בשם ספרינגפילד, משום שזהו אחד משמות היישובים הנפוצים ביותר בארצות הברית - ישנן 22 ערים בשם זה בארצות הברית, כולל בירת אילינוי.

מאפייני העיר

פסלו של ג'בדייה ספרינגפילד, המייסד של ספרינגפילד.

ספרינגפילד נוסדה בשנת 1796 על ידי קבוצה מתיישבים בראשות ג'בדייה ספרינגפילד. לאחר שג'בדייה סירב לאפשר לתושבי היישוב להתחתן עם בני הדודים שלהם, חצי מקבוצת המיישבים המקורית עזבה את היישוב והקימה את היישוב השכן שלביוויל. שתי הערים נותרו מאז ערים יריבות.

סמל העיר הופיע פעם במפת האזור כדג בעל 3 עיניים, המוטציה שנמצאה בנהר ליד תחנת הכח הגרעינית בפרק "3 מכוניות בכל חצר, 3 עיניים לכל דג".

הגאוגרפיה של ספרינגפילד והאזור שנמצא בסמיכות לה מגוונת למדי וכוללת יערות, רכסי הרים גבוהים, מדבריות, קרחון, חופים, ביצות, נמל, אדמות חקלאיות, מקווי מים ותעלות אשר מוצגים לאורך הסדרה בהתאם לצורך בעלילת פרקי הסדרה השונים.

ראש העיר של ספרינגפילד הוא הפוליטיקאי המושחת ג'ו קווימבי (חבר במפלגה הדמוקרטית), בעוד שנציג העיר בקונגרס הוא קראסטי הליצן (חבר במפלגה הרפובליקנית). מרי ביילי (אשר חברה במפלגה הדמוקרטית) היא מושלת המדינה בה נמצאת ספרינגפילד.

ספרינגפילד מכילה מספר קבוצות ספורט ומתקני ספורט: קבוצת הבייסבול של העיר "ספרינגפילד איזוטופס", קבוצת הכדורגל "ספרינגפילד אטומס", קבוצת ההוקי קרח של העיר "ספרינגפילד אייס-אוטופס", קבוצת פוטבול, מסלול מרוצי כלבים ומסלול מירוצי מכוניות נאסקאר.

מקומות בעיר

תחנת הכוח הגרעינית של ספרינגפילד

ספרינגפילד היא עיירה המכילה בין היתר תחנת כוח גרעינית, שני בתי ספר יסודיים, אוניברסיטה, אצטדיון בייסבול, שדה תעופה, נמל, מספר בתי כלא, בית חולים, בית חולים פסיכיאטרי, מספר מוזיאונים, קזינו, כנסייה, בית כנסת, ומספר בתי ספר ועסקים מקומיים שונים.

בעיירה מספר שכונות, בתוכן אמידות לצד עניות. פרט לשכונה בה מתגוררת משפחת סימפסון (742 Evergreen Terrace) והשכונה בה מתגוררת האוכלוסייה העשירה של ספרינגפילד (Recluse Ranch Estates) העיר מכילה גם מספר שכונות של קבוצות מיעוטים: "צ'יינטאון", "טיבט טאון", "איטליה הקטנה", רובע לטיני, רובע רוסי ורובע יהודי (כולל בית כנסת בשם "בית ספרינגפילד").

מקומות בולטים בעלילת הסדרה:

  • תחנת הכוח הגרעינית של ספרינגפילד - תחנת כוח גרעינית בבעלותו של הנבל הראשי בסדרה - מונטגומרי ברנז. בשל הזנחה מתמשכת מצדו של ברנס, עובדי המפעל לעתים רבות חשופים לסכנות בטיחותיות רבות, והמפעל גורם לזיהום מתמשך של העיר.
  • בית הספר היסודי של ספרינגפילד - בית הספר בו לומדים בארט וליסה. בית הספר מכיל מעבדת מחשבים ללא מחשבים, צוות מורים שמאס בהוראה, ותלמידים רבים שאינם מחונכים. פעמים רבות לאורך הסדרה מצוין כי רק בזכות השגיה הגבוהים של ליסה בית הספר לא נסגר עד כה.
  • הבר של מו (באנגלית: Moe's Tavern) - הבר המקומי אשר מנוהל על ידי מו סיזלאק. בפאב יושב לעתים קרובות הומר עם חבריו לני וקרל. לאורך הסדרה במשך מספר פעמים הבר של מו עובר שינויים תדמיתיים מהותיים על מנת למשוך למקום לקוחות אך אף על פי כן, תמיד עד סוף הפרק הבר חוזר למראה המקורי שלו.
  • קוויק-אי-מארט (Kwik-E-Mart) - המכולת השכונתית של משפחת סימפסון. Kwik-E-Mart היא פרודיה על רשתות מכולת אמריקאיות טיפוסיות כמו 7-Eleven. המנהל ההודי של המכולת הוא אפו נהספימפטלון. המכולת הופיעה לראשונה בפרק השמיני בעונה הראשונה (The Telltale Head) ומאז הפכה למקום נפוץ לאורך הסדרה.
  • "הצינוק של האנדרואיד וחנות קלפי הבייסבול" (The Android's Dungeon & Baseball Card Shop) - חנות קומיקס בבעלות של ג'ף אלברטסון (שמכונה "Comic Book Guy").

מיקום העיר

לכל אורך השנים לא צויין באופן מפורש המיקום המדויק של העיר בארצות הברית. עם זאת, לאורך השנים מעריצים רבים של הסדרה ניסו לקבוע את מיקומה של העיר בהתאם למאפיינים השונים של העיר. הסביבה הגאוגרפית והאתרים הסמוכים לה אשר מופיעים לאורך כל פרקי הסדרה מרמזים, לדעת מעריצי הסדרה, על המיקום המדויק של העיר בארצות הברית. בתגובה, צוות ההפקה השתדל לאורך כל השנים לספק מידע מינימלי ככל האפשר או מידע סותר לגבי המיקום המדויק של ספרינגפילד בארצות הברית, אולם ב-11 באפריל 2011 נחשף לבסוף מיקומה של העיר ספרינגפילד[4] לאחר שבראיון ענק עם יוצר הסדרה, מאט גרוינינג, סיפר כי מדובר בעיירה ספרינגפילד שבמדינת אורגון. בטרם פורסמה ידיעה זו, ניסו מיליוני מעריצי התוכנית לגלות את מיקומה על ידי הפרטים הבאים:

  • בדרך כלל כשמראים היכן העיר על המפה, אחת הדמויות על המסך מסתירה את המפה
  • כאשר הדמויות הראשיות משוחחות על עיר הבירה של המדינה בה נמצאת ספרינגפילד, הם קוראים לה "עיר הבירה" (Capital City) וכך נמנעים מלהסגיר את זהות המדינה.
  • בפרק השני של העונה השנייה של הסדרה כתוב בפוליסת הביטוח של הומר "Springfeild, NE", קיצור זה מייצג את מדינת נברסקה.
  • בפרק ה-"treehouse of horror" של העונה העשירית נרמז כי העיר ממוקמת בגבול בין לואיזיאנה לטקסס כאשר הוצגה תמונת לווין עם נקודה במקום המצוין בזמן שמגי מתקשרת עם חייזרים, כאשר גלי הקול שלה נראים מתרחקים מן העולם, הם נראים מתרחקים מאותה נקודה.
  • החל מהעונה ה-12 לעיר ישנן 2 קידומות: 636 לאזור העשיר (שבפועל שייך למדינת מיזורי) והקידומת הישנה שנשארה לאזור העני, 939.
  • במשפחת סימפסון - הסרט מצוין כי ספרינגפילד ממוקמת מזרחית לשלביוויל ודרומית ל"עיר הבירה", ליד מדינות אוהיו, נבאדה, מיין וקנטקי (מדינות שנמצאות, פחות או יותר, כל אחת בקצה אחר של ארצות הברית).
  • בפתיח של הפרק ה-18 של העונה ה-23 כותב בארט על הלוח "המיקום האמיתי של ספרינגפילד הוא בכל מדינה מלבד זו שלך".

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ מתוך פרק 54, "Dog of Death"
  2. ^ 1 2 "Poppa's Got a Brand New Badge". Gould, Dana; Michels, Pete. The Simpsons. Fox Broadcasting Company. 2002-05-22. No. 22, season 13.
  3. ^ היכן היא ספרינגפילד: ה"סוד" של משפחת סימפסון נחשף , וואלה, 11 באפריל 2012
  4. ^ הסוד של "משפחת סימפסון" נחשף באתר וואלה!


תבנית:Link GA