Three Gays of the Condo

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Three Gays of the Condo
פרק מ"משפחת סימפסון"
צילום מתוך הפרק
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
קוד הפקה EABF12
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מאט וורברטון עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מארק קירקלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
כוכבים אורחים סקוט ת'ומפסון בתור גריידי
וירד אל ינקוביק בתור עצמו
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Three Gays of the Condo" (בתרגום חופשי: "שלושת ההומואים מהבית המשותף") הוא הפרק השבעה עשר בעונה הארבע עשרה של משפחת סימפסון. היא שודרה במקור ברשת פוקס בארצות הברית ב-13 באפריל 2003. את הפרק כתב מאט וורברטון וביים מארק קירקלנד. הכותרת היא משחק מילים על הסרט שלושת ימי הקונדור (Three Days of the Condor) משנת 1975. בפרק הומר מגלה שבזמן שהם יצאו, מארג' לא נהנתה ללכת לטברנה של מו בזמן שהומר השתכר. הומר מבחין יומיים אחר כך שמארג' בהריון עם בארט, ולכן הוא חושב שזו הסיבה שהיא נשארה איתו. לאור היותו נסער, הומר עובר לגור עם שני בחורים הומואים, גריידי וחוליו.

"שלושת ההומואים בבית המשותף" היה הפרק השני של משפחת סימפסון שסבב אך ורק על הומוסקסואליות, אחרי 'הפוביה של הומר' ב-1997, ובדיוק כמו קודמו, הפרק קיבל ביקורות חיוביות בעיקר מהמבקרים ומהקהילת להט"ב, ששיבחה אותו עבור הקומדיה החוכמה שלה. הפרק זכה בפרס אמי לתוכנית אנימציה מצטיינת, בדיוק כמו ש"הפוביה של הומר" עשה בשנת 1997.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשפחה יוצרת פאזל אדיר. לאחר שהבינו שחסרה חתיכת פאזל אחת, המשפחה מחפשת אותה. הומר מביט בקופסת הזיכרון של מארג' ורואה כרזה של פתיחת הטברנה של מו ומארג' רשמה עליה. רשום שהומר עשה את הפתיחה ביום הגרוע ביותר בחייה מכיוון שהשתכר והתחמק ממנה על מנת לשחק באסטרואידים במכונת ארקייד עם חבריו, לאחר מכן הוא נשלח לבית החולים כתוצאה מהרעלת אלכוהול. זה מותיר את הומר מודאג מדוע מארג' נשארה איתו; לאחר מכן הוא מוצא כרטיס פגישה של בית חולים המתוארך ליומיים לאחר הפתיחה, דבר המאשר שהיא בהיריון עם בארט. כאשר הומר מתעמת עם מארג' לגבי המכתב, היא אומרת שהיא בדיוק הייתה נסערת באותו לילה, אך נאלצת להודות שהומר עשה, ועדיין עושה, דברים שמעצבנים אותה. לאחר מכן, הומר מבין שמארג' מתמרמרת עליו מאחורי גבו. למחרת שוב מתווכחים והומר עוזב את הבית. הוא מבלה זמן מה בדירתו של קירק ואן הוטן, אך מצב הרוח הדיכאוני של מתחם הדירות בו ואן הוטן גר גורם להומר לעבור דירה. לאחר מכן קורא הומר עיתון באומרו שיש מקום פנוי. כשהוא מגלה שהמקום נמצא ברובע הגאה של ספרינגפילד, הומר עובר לגור עם זוג גברים הומואים, גריידי וחוליו. הומר מבקר בבית לאחר שהוציא את בארט וליסה החוצה, אך מארג' והומר עדיין מתווכחים. בבר הגאה, הומר אומר לגריידי וחוליו כי מערכת היחסים שלו עם מארג' נמוכה.

למחרת, הומר רואה את מארג' ואת הילדים, שהביאו את "וירד אל" ינקוביק ולהקתו, שמנגנים שיר שנקרא "הומר ומארג'", פרודיה על "ג'ק ודייאן" של ג'ון מלנקמפ, כדי לספר להומר שמארג' אוהבת אותו. לאחר מכן מארג' מבקשת מהומר לצאת איתה לדייט, אבל הוא עצבני בזמן שהוא מתכונן לדייט שלו ושותה יותר מדי מרגריטה. בינתיים, במקום הדייט, מארג' מחכה בדאגה לבואו של הומר. כשהוא מגיע, היא מוטרדת מכך שהוא מאחר ששיכור, ועוזבת אותו. בחזרה לדירה, גריידי מנסה לנחם את הומר באומרו שהוא ימצא מישהו אחר, ואז הוא נישק אותו בצורה רומנטית. הומר מבין שגריידי מאוהב בו וקופץ מהחלון כשהוא פונה לטברנה של מו כדי לקבל עצות ממו. הומר עומד להגיע להבנה שכל בעיותיו נגרמות כתוצאה מאלכוהול כאשר מו מכריח את הומר לשתות בירה, ומעניק לו הרעלת אלכוהול.

לאחר שהומר מתעורר, ד"ר היברט אומר לו שהאירוע לא היה גרוע כמו הלילה בו טיפל בו לראשונה בגלל הרעלת אלכוהול. הומר אומר שזה היה הלילה שהרס את נישואיו. היברט לא מסכים ומנגן קלטת מעברו של הרעלת האלכוהול הראשונה של הומר. מארג' אומרת שהיא אוהבת אותו בקלטת. מארג' מופיעה ואומרת שהיא עדיין אוהבת אותו והם מתיישבים.

שנים לאחר מכן, ד"ר היברט קשיש צופה בקלטת ומציין שהוא עשה קלטות מכיוון שחשד באחות בגניבת ספוגים. ואז בפעם הראשונה הוא רואה קטעים של האחות שמתגנבת על פני מצלמת האבטחה הנסתרת תוך שהוא אוסף חופן ענק של ספוגים.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"וירד אל" (בתמונה) מככב את עצמו

את הדמות גריידי מדובב הקומיקאי/שחקן ההומוסקסואל הגלוי סקוט תומפסון, המפורסם בזכות היותו חבר בלהקת הקומדיה הסקיצית הקנדית "The Kids in the Hall". "וירד אל" ינקוביק אמר שהוא נקרא שבוע לפני שהפרק שודר להקליט מחדש שורה שהוא שר בקרדיטים בסיום הפרק. השורה המקורית הייתה "אה כן, יש לנו זמן למלא; למה שלא תשתין לפני המלך היל?" עם זאת, לפני השידור התגלה כי המלך היל הועבר מוקדם יותר וכי משבצת הזמן אחרי משפחת סימפסון נלקחה על ידי התוכנית החדשה אוליבר בין. השורה החדשה הושרה כ"אה כן, 'וירד אל' היה כיף בתוכנית הזו, גם אם זה היה רק קמע קצר". סצנת הסיום עם ד"ר היברט צופה בקלטות ואומר 'כל מה שיש לי עכשיו זה הקלטות שלי', היא רמיזה למחזהו של סמואל בקט 'הטייפ האחרון של קראפ', שהנושא המרכזי הוא אדם זקן שזוכר את ההיסטוריה שלו על ידי השמעת קלטות קול.

הארווי פירסטיין התבקש לחדש את תפקידו כקרל מהפרק העונה השני "סימפסון ודלילה" בהופעת קמע. בתסריט הומר הושלך מהבית על ידי מארג', ונתקל בקרל. מטרת ההופעה הייתה להציג זוג הומואים שהומר יחיה איתו. עם זאת, פיירסטיין חש כי "התסריט היה הרבה בדיחות הומואים חכמות מאוד, ופשוט לא היה טוויסט של משפחת סימפסון" וסירב לתפקיד.[1]

פרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הפרק זכה בפרס אמי בשנת 2003 על פרקי סדרות מצוירות.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ortved, John (2009). The Simpsons: An Uncensored, Unauthorized History. Greystone Books. pp. 248–250. ISBN 978-1-55365-503-9.
  2. ^ "Emmy Awards: 2003". נבדק ב-2007-08-08.