האי (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yuval3695Adler (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
אין תקציר עריכה
שורה 108: שורה 108:
* '''דוד בן עמי''' ([[מיקי גבע]]) (עונות 1– עונה 2) – זכה בטוטו, בעזרת ביתו עלמה, במאה חמישים מיליון ש"ח, וקנה את האי. בעלה של פני. סרקסטי, חובב כדורגל. מנגן על גיטרה וירקן בעיר התחתית.
* '''דוד בן עמי''' ([[מיקי גבע]]) (עונות 1– עונה 2) – זכה בטוטו, בעזרת ביתו עלמה, במאה חמישים מיליון ש"ח, וקנה את האי. בעלה של פני. סרקסטי, חובב כדורגל. מנגן על גיטרה וירקן בעיר התחתית.
* '''בן "קרמיט"''' ([[אביב אלוש]]) (עונות 1–2) – האחיין של פני. היה בן זוגה של זואי לתקופה קצרה, הסבא של הסבא של בלו. בעונה השנייה נחטף על ידי מיילו והצטרף לארגון המחתרתי נגד אדי/קאיראן, ובכדי לעשות זאת הוא נהיה סגן המנהיג. הושתל בכף ידו מסך שיעביר מסרים, ובעזרתם מקבל הודעות מחברי המחתרת. היה אמור להתחתן עם דינה כחלק מהתוכנית, אך לבסוף החתונה מתבטלת.
* '''בן "קרמיט"''' ([[אביב אלוש]]) (עונות 1–2) – האחיין של פני. היה בן זוגה של זואי לתקופה קצרה, הסבא של הסבא של בלו. בעונה השנייה נחטף על ידי מיילו והצטרף לארגון המחתרתי נגד אדי/קאיראן, ובכדי לעשות זאת הוא נהיה סגן המנהיג. הושתל בכף ידו מסך שיעביר מסרים, ובעזרתם מקבל הודעות מחברי המחתרת. היה אמור להתחתן עם דינה כחלק מהתוכנית, אך לבסוף החתונה מתבטלת.
* '''ליסה''' ([[סיגלית תמיר]]) (עונות 1–2) – אמו של מייקי ואשתו (בהמשך אלמנתו) של בוב.
* '''ליסה''' ([[סיגלית תמיר]]) (עונות 1–2) – אמו של מייקי ואשתו (בהמשך אלמנתו) של בוב,בעונה הראשונה חברת הקונגרס אך מתגלה שהיא חפרפרת של המחתרת. בעונה השנייה הייתה חברה בארגון המחתרתי נגד המנהיג ביחד עם מוזס ומיילו, ודואגת מאוד לחיי אדם.

בעונה הראשונה חברת הקונגרס אך מתגלה שהיא חפרפרת של המחתרת. בעונה השנייה הייתה חברה בארגון המחתרתי נגד המנהיג ביחד עם מוזס ומיילו, ודואגת מאוד לחיי אדם.
* '''עלמה בן עמי '''([[נוריה ויטל]]) (עונות 1–2, אורחת ב-3) – הבת של דוד ופני. הציירת של הספר האדום. רואה את העתיד. בעונה השנייה, בהיסטוריה האחרת היא גותית ומשם קיבלה את כוחה לראות את העתיד מגורדון מילר בכך שנגע בכתפה. בעונה השלישית היא מופיעה מול צ'יף וג'יני רגע לפני שנשמדו במבוך האינסופי.
* '''עלמה בן עמי '''([[נוריה ויטל]]) (עונות 1–2, אורחת ב-3) – הבת של דוד ופני. הציירת של הספר האדום. רואה את העתיד. בעונה השנייה, בהיסטוריה האחרת היא גותית ומשם קיבלה את כוחה לראות את העתיד מגורדון מילר בכך שנגע בכתפה. בעונה השלישית היא מופיעה מול צ'יף וג'יני רגע לפני שנשמדו במבוך האינסופי.
*'''פנינה "פני" בן עמי '''([[רותי בורנשטיין]])''' '''(עונות 1–2) – אשתו של דוד, אמא של עלמה ודודה של בן "קרמיט". אוהדת את מכבי תל אביב.
*'''פנינה "פני" בן עמי '''([[רותי בורנשטיין]])''' '''(עונות 1–2) – אשתו של דוד, אמא של עלמה ודודה של בן "קרמיט". אוהדת את מכבי תל אביב.

גרסה מ־15:41, 3 בספטמבר 2018

האי
'האי'
סוגה מדע בדיוני, הרפתקאות, מתח
יוצרים גיורא חמיצר
כותבים גיורא חמיצר - תסריטאי ראשי
מיכל קופר קרן
בימוי עפר ויצמן
שחקנים יון תומרקין
אביגיל הררי
עוז זהבי
ליאת בלו
יעל גרובגלס
אפרת בן יעקב
דניאל מורשת
פרסים פרס האקדמיה לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער (2008)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 144 (כולל פרקי ספיישל ומאחורי הקלעים)
הפקה
חברת הפקה קופרמן הפקות, נגה תקשורת
אורך פרק 25 דקות - 28 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים, HOT
תקופת שידור מקורית 28 באוקטובר 20071 במרץ 2010
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

האי היא סדרת דרמת מדע בדיוני ישראלית לילדים ונוער, אשר שודרה בערוץ הילדים בשנים 2007–2010 למנויי HOT. הסדרה מספרת את קורותיה של חבורת ילדים שייעודם הוא להציל את העולם מאסטרואיד שאמור לפגוע בכדור הארץ ב-9 בספטמבר 2009. את הסדרה יצר וכתב גיורא חמיצר והיא בוימה על ידי עפר ויצמן. לסדרה 3 עונות ו- 143 פרקים. החל מה-1 בינואר 2018 הסדרה עברה לשידור בבלעדיות ללקוחות פרטנר TV וסלקום tv בעקבות ירידת ערוץ הילדים מחברת HOT ב-1 בינואר 2018.

בהשראת הסדרה, יצאו ארבעה ספרים. שניים מהם, השייכים לסדרת הספרים "האי", נכתבו על ידי גיורא חמיצר ודניאלה שפיגלמן ועלילתם אינה קשורה לעלילת הסדרה. הספר השלישי, מבוסס על עלילת הסדרה ונכתב על ידי דניאלה שפיגלמן בלבד. בנוסף, יצא לאור "הספר האדום" – ספר הציורים שהופיע במהלך כל העונה הראשונה של הסדרה, בתוספת צילומים מהפרקים, מכתבים של הדמויות, פתקים שטומי כביכול הכניס לספר וכדומה.

שיר הנושא של הסדרה, "כאילו אין מחר", נכתב על ידי גיורא חמיצר, הולחן על ידי דני רייכנטל ובוצע על ידי השחקנית והזמרת דנה ברגר (המשחקת גם בסדרה).

הסדרה זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה בתוכנית הילדים והנוער לשנת 2008.

במהלך הסדרה נעשו מספר אזכורים לסדרתו הקודמת של יוצר הסדרה, גיורא חמיצר, "השמיניה":

  • בעונה הראשונה בפרק הראשון ילדה שרכבה על אופניים עם חולצה של "השמיניה".
  • הפיקסר של טומי היה בוק (ידידיה ויטל) ששחק גם בתפקיד ראשי בשמיניה, ובאמצע העונה הראשונה הוצג כאילו בתור דילן.
  • בפרק הראשון בעונה השלישית שואלים את אנה, מייקי, זואי וסול אם מחקו להם את הזיכרון בעזרת גלי למדא, דבר אשר קרה בסוף העונה השלישית של השמיניה.

סקירת סדרה

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
15028 באוקטובר 20072008
25023 בנובמבר 20082009
34420 בדצמבר 20091 במרץ 2010

עלילת הסדרה

ציר מרכזי בסיפור העלילה הוא יכולתם של חלק מגיבורי הסדרה לנוע בזמן ("טיימרים") ולשנות התרחשויות בעבר, כך שנוצרת היסטוריה חלופית, אך יש להיסטוריה את הכוח לתקן את עצמה, ורק לעיתים רחוקות ניתן לשנותה באמת.

עונה ראשונה

עונתה הראשונה של הסדרה כללה 50 פרקים, צולמה בקיץ 2007 ושודרה החל מ-28 באוקטובר 2007.
אדי וסילביה שולחים את בנם, טומי, לחכות לאדם מסתורי ששמו דילן, כדי לתת לו פתק שבעזרתו יציל את העולם. אחרי שיבוש בתוכניות שהתכוננו אליהם, אדי וסילביה שולחים את חמשת ילדי בית המחסה שפתחו, ביחד עם טומי, בנם של השניים, ברכבת הרים מהירה, אל אי באמצע האוקיינוס, דקות ספורות לפני שאסטרואיד פוגע בכדור הארץ ומשמיד את האנושות, וכך הם ניצלים. באי, הם מגיעים למבצר משונה וטכנולוגי המגן עליהם ומספק להם את כל הצרכים שלהם, וחיים בו. מאוחר יותר, הם מגלים שחברתם מבית המחסה, ג'יני, ניצלה וחיה על האי גם כן. במהלך הסדרה מתגלה מלחמה בין הגוף השולט על האי, הקונגרס, לבין המחתרת, טיימרים מהעתיד שרוצים ליירט את האסטרואיד ולהציל את העולם. בהמשך, אל המבצר מגיעה מכונת זמן, שממנה טומי יוכל לחזור אחורה וליירט את האסטרואיד. טומי, שהופך לטיימר, חוזר לשנת 2009. בינתיים, הנערים שמחכים לטומי, מטיילים באי ומגלים את משפחת בן עמי, משפחה שניצלה גם היא מהאסטרואיד. לאחר שטומי שיבש את ההיסטוריה, הוא מתקן אותה ברגע האחרון וחוזר אל האי, היישר לתוך מגדלם של מקס והלנה, נציגים מטעם הקונגרס, שמחזיקים במיילו, נער בעל כוח מיוחד העובר ממקום למקום, ובעבר החזיקו את ג'יני למשך שנה. משפחת בן עמי והנערים מגיעים למבצר, שחזר, ושם כולם גרים יחדיו, עד שמשפחת בן עמי נאלצת לעזוב יחד עם חברי המחתרת, כדי לא לשבש את ההיסטוריה. טומי, מגלה שהוא למעשה דילן שלו חיכו כדי להציל את העולם, והוריו האמיתיים הם ג'יני וצ'יף, מנסה שנית, וחוזר אחורה לשנת 2009, שם הוא פוגש את הנערים מההיסטוריה שלו אשר חזרו אחריו, וביחד הם מצילים את העולם. דילן משגר את הטיל לכיוון האסטרואיד, ומושמד גם הוא מכיוון שנולד בעתיד על האי. העונה מסתיימת לאחר שליבי זרקה את הספר האדום למים והטלפון הציבורי הסמוך למקום מצלצל.

עונה שנייה

עונתה השנייה של הסדרה כללה 48 פרקים ו - 2 פרקי ספיישל, צולמה בקיץ 2008 ושודרה החל מ-23 בנובמבר 2008.

מיד לאחר ירוט האסטרואיד, הנערים, ללא ג'יני ודילן, מגיעים להיסטוריה אחרת, אדי שבעבר הוציא אותם מהכלא, הוא כעת דיקטטור רצחני שמטרתו היא להשמיד טיימרים. לנערים יש כפילים, כלומר הם עצמם רק בהיסטוריה אחרת, שאדי גידל להיות ציידי טיימרים רצחניים. כל האנשים בעולם מסומנים על ידי שבב שמוכנס להם בעורף בגיל ינקות. הנערים המקוריים מתחמקים מאדי ומהשוטרים שלו, ומגיעים לחנות השעונים של גורדון מילר, שם הוא נותן להם ידית מאוד מסתורית, ומגלה להם שהכפילים הציידים לא יוכלו לתפוס אותם בתוך החנות, מכיוון שהשנה בחנות כי שנה קודם לכן, 2008. ליבי, שנתפסה קודם לכן על ידי המשטרה, נופלת במלכודת של אנה הציידת ונורית על ידה, ומתה. הילדים נתפסים על ידי המשטרה, וברגע האחרון הם בורחים. בעזרת הידית, הם מגיעים לכפר טיימרים על האי, בשנת 1910, שם הם מוצאים את ג'יני, מהיסטוריה אחרת בה היא לא מכירה אותם או זוכרת, יחד עם אמה וריק, הם הניצולים האחרונים מאסון שקרה בכפר שלהם שנה קודם. הנערים, לומדים בעזרתה של אמה, איך לנסוע בזמן, והם חוזרים לכפר שנה אחורה, במשימה לגרום לג'יני וצ'יף להתאהב עד יום האסון, ולמנוע את האסון. כשהם חוזרים, הם מוצאים את דילן ואת צ'יף. ומנסים להשלים את המשימה. בדרך הם כמעט מתים כמה פעמים, וליבי הציידת ודילן, מתאהבים. ב-2009, בן "קרמיט" ממשפחת בן עמי, עומד להינשא לדינה, ביתו של מפקד המשטרה, מישל, והופך לשלישו של אדי. אדי ומישל אינם יודעים שבן עובד עם המחתרת שמנסה להפיל את אדי. באותו הזמן, מגלים את קאיראן, הוא השטן והתגלמות הרוע, שיצרה ההיסטוריה כדי לתקן את עצמה, ותפקידו של קאיראן הוא להחזיר את ההיסטוריה למסלולה ולא לתת לדילן ליירט את האסטרואיד. קאיראן משתלט על אדי וכך הוא מעלה אותו לשלטון. אדי/קאיראן מגיע לכפר בשנת 1909, שם הוא נלחם בדילן, ואדי מת. קאיראן, שלא מוותר, נכנס לגופו של דילן,אך בעזרתה של ליבי, היא מכבה את הלפיד, שבלעדיו לא ניתן לנסוע בזמן, וכך קאיראן מושמד, והחבורה נשארת בשנת 1909 למאה שנים שקטות.

עונה שלישית

עונתה השלישית והאחרונה של הסדרה כללה 43 פרקים ופרק ספיישל אחד, שודרה החל מ-20 בדצמבר 2009.

צ'יף הוכתר לנשיא בוורטיגו. החבורה נשלחת, אחרי שלא נפגשו זמן רב, לשכנע את דילן לחזור איתם. דילן מסרב, והחבורה נתקעת בימי הביניים, במקום ששמו קתרינה. באותו הזמן, כשצ'יף נשיא בוורטיגו, מתבצעת פעולה של טרוריסטים שפורצים ל"צדפה", שבה נמצאת אנרגיית האסטרואיד הכלוא, אחיו והשר שלו, מקס, מנסה להפילו יחד עם בלו וקאיראן. בהמשך הוא יורה בצ'יף, בעזרת אקדח אדום שאינו הורג, אלא מעביר למבוך זמנים שאינו נגמר, וביום הדין יוחלט אם יחיו או ימותו, לאחר שג'יני מגלה על ידי מקס שצ'יף לא באמת מת ירתה בעצמה עם האקדח האדום ופגשה את צ'יף.

ארגון הקיפרים, שמטרתו למנוע מאנשים לנצל לרעה את כוח הנסיעה בזמן, ושלח אותם למעשה, מנסה בכול יכולתו לחפש אחר החבורה שתקועה בימי הביניים.

החבורה, יחד עם יהלי, אחיה של זואי, וללא סול שמת בהגנה על אנה, מכירים שלושה אבירים ונפחית, ונפגשים עם רומי, עובדת מהצדפה, שבאה במטרה לעזור לדילן לחפש את אהובתו סופי. בינתיים, מתגלה שהוגו הוא עובד אצל הקיפרים ומדווח להם דרך "הקיפוד". רון ואסתר, מקימי הארגון, נהרגים על ידי בלו, ובלו נהרג על ידי מיילו שמשבית לו את התוכנה. לחבורה נמסרת הנבואה של סבסטיאן, נביא שחי במערה, שהבת של קאיראן תביא אסון על כולם. כולם חושדים בסופי אך מתגלה כי ביתו האמיתית היא רומי. אך קאיראן נהרג, וכדי להבטיח זאת לתמיד, דילן משמיד את האי בעזרת כוח האסטרואיד ששמור ביהלום, הכל חוזר לקדמותו, והמתים שבים לחיים לעולם ללא טיימרים וללא האי. הסדרה מסתיימת בכך שדילן מזמין את אהובתו לשבת על ידו, אך לא נגלה פרצופה.

דמויות

משפחת הטיימרים הראשונה

  • צ'יף (זוהר ליבה) (עונות 1–3) – אביו הביולוגי של דילן, בעלה ואהובה של ג'יני. בכל היסטוריה וזמן ממלא תפקיד חשוב אחר. אחיו של מקס ובנו של הלנה. חושב שהוא יותר חכם מכולם ותמיד ניסה להתחכם עם ההיסטוריה (גם בכך שהביא את דילן וג'יני לכפר וגם בכך שהביא את דילן לאדי וסילביה). לפני שחלם על ג'יני, היה חבר קונגרס שגם צייד שהורג את חברי המחתרת. הציל את דילן וג'יני רגע לפני ירוט האסטרואיד ומביא אותם לכפר שבשנת 1909. בעונה השנייה הוא המורה של הכפר. בעונה השלישית נשיא ורטיגו אך לבסוף מגיע למבוך בין עולמות לאחר שנורה על ידי מקס. מקריב את עצמו כדי שדילן יחייה ומושמד ביחד עם ג'יני במבוך האינסופי. בסוף העונה השלישית חוזר לחיים יחד עם ג'יני.
  • מקס (ישי גולן) (עונות 1, 3) – אח של צ'יף והבן של הלנה. כול חייו השוו אותו לאחיו, ולכן הוא שונא אותו. בעונה השלישית מצטרף לממשלת וורטיגו בתור שר המשטרה כדי לנקום באחיו. מאוהב בג'יני, בלו מאיים לרצוח אותו, אבל מקס מבקש ממנו לירות בעזרת האקדח האדום, אבל לבסוף בלו הורג אותו באקדח רגיל והוא מת.
  • הלנה (עידית טפרסון) (עונות 1, אורחת ב-2 ו-3) – אמם של מקס וצ'יף וסבתו של דילן. בעונה הראשונה גרה עם מקס במגדל והיא מוצגת כאישה רעה. גורמת להריסת הלפיד בעונה השנייה ולהשמדת האי בסוף העונה השלישית.

ילדי בית המחסה.

  • דילן / טומי (יון תומרקין) (עונות 1–3) – בנם הביולוגי של ג'יני וצ'יף, ובנם המאומץ של אדי וסילביה. הייעוד שלו הוא להציל את העולם מפגיעת האסטרואיד שיינחת בכדור הארץ בשנת 2009. הטיימר האחרון היחיד שיכול לשנות את מהלך ההיסטוריה באמת ולתקן אותה. בסוף העונה הראשונה גילה כי הוא הבן העתידי של ג'יני וצ'יף, ושמו הוא דילן. התאהב בליבי ונהיה בן זוגה. בתחילת העונה השנייה, החבורה חשבה שדילן מת יחד עם יירוט האסטרואיד, אך היה חלק מהכפר ולא זכר את החבורה. בעונה השלישית, לאחר מותה של ליבי, מתאהב בסופי, בת לפיראטים ושודדים. לבסוף – נפרד ממנה במחשבה שהיא ביתו של קאיראן, אך מתגלה כי היא לא. לא ידוע מי הייתה בת זוגו בסוף הסדרה. זואי קוראת לו טום-בוי.
  • ליבי (אביגיל הררי) (עונות 1–2, אורחת בשלישית) – אחותה של אנה ובתה של אסתר. נערה טובת לב שחושבת קודם כול על חבריה אפילו במחיר חייה. התאהבה בדילן כשעוד היה טומי, ונהיית בת זוגו. היא נהרגת בהיסטוריה אחרת על ידי אנה הציידת, ובהיסטוריה אחרת היא נרצחת על ידי רומי. כדי להציל אותה ממוות צריך תמיד לשנות את ההיסטוריה כולה ולא רק את גורלה. כולאת את האסטרואיד בתוך היהלום. זואי קוראת לה "שורטי" ובסוף העונה השלישית חזרה לחיים בספינה של דילן.
  • סול (עוז זהבי) (עונות 1–3) – קוסם. בן זוגה של אנה. התחזה לצ'יף כדי להשתחרר מהכלא אל בית המחסה. בעונה הראשונה, הוא בעליו של ארנב שאותו הוא מאוד אוהב, בשם פדידה ומתגלה זהותו האמיתית. בעונה השנייה הוא סגן השריף, והוא ואנה מסתכסכים ונפרדים אך חוזרים לאחר מכן. מת בעונה השלישית בניסיון להציל את אנה אך חוזר לחיים לאחר שדילן משמיד את האי.
  • זואי (ליאת בלו) (עונות 1–3) – נערה אנטיפטית שהועברה לבית המחסה בגלל סיבוכים עם איש שירה באחיה, יהלי. בעונה הראשונה בת זוגו של בן אך הם נאלצים להפרד לקראת סוף העונה בניגוד לרצונם מכיוון שהם לא היו אמורים להיפגש, ובכך שניפגשו והפכו לזוג שיבשו את ההיסטוריה וכתוצאה מכך נהייתה יותר טובה ואכפתית לאחרים. בעונה השנייה בהיסטוריה אחרת גם בת זוגו בתור זואי הציידת. בעונה השלישית חזר אחיה לחיים על ידי קאיראן, בתמורה לכך שבבוא היום הוא ייעזר בה. בעונה השלישית מתאהבת בהוגו ונהיית בת זוגו.
  • ג'יני (יעל גרובגלס) (עונות 1–3) – אימו הביולוגית של דילן, אהובתו ואשתו של צ'יף. רצחה את אביו של מייקי, שרצח את הוריה בילדותה. בעונה הראשונה הופנטה על ידי מייקי כדי שתעבוד אצל מקס והלנה. בעונה השנייה עברה להיסטוריה אחרת, לכפר, ולא זכרה את החבורה. היא בעלת המסבאה אשר אביה של נלי ירש לה אותו. הייעוד שלה לא משתנה והיא מתאהבת בצ'יף בסופו של דבר. בעונה השלישית היא אשת הנשיא צ'יף, ובהמשך מסתתרת אצל אנה, עדיין מתאבלת על רציחתו של צ'יף. היא חזרה לוורטיגו וירתה בעצמה באקדח האדום כדי לפגוש את צ'יף מקריבה את עצמה כדי שדילן יחייה ומושמדת ביחד עם צ'יף במבוך האינסופי. זואי קוראת לה "בלונדי". בסוף העונה השלישית חוזרת לחיים יחד עם צ'יף.
  • אנה (אפרת בן יעקב) (עונות 1–3) – אחותה של ליבי ובתה של אסתר. הגיעה לבית מחסה מפני שעבדה על אנשים וסחטה מהם כסף. בת זוגו של סול בשתי העונות הראשונות, שביניהן הספיקו להיפרד ולחזור מספר פעמים. בעונה השלישית סוכנת אצל הקיפרים, מתחזה לדיילת בשם נעמה ונהיית בת זוגו של סטודנט בשם דניאל, אבל הוא מגלה עליה ועל כוח הטיימריות שלה, והיא חוזרת בזמן ולא פוגשת אותו. מגיעה לימי הביניים, בגלל הקיפוד ונתקעת שם. בסוף העונה בת זוגו של סול. זואי קוראת לה "בילבי".
  • מייקי (דניאל מורשת) (עונות 1–3) – הילד הכי קטן בחבורה. זואי קוראת לו "פיסטוק". בעל כוח היפנוזה, שם משקפיים בגלל זה, אך באמצע העונה הראשונה מבין שיכול לשלוט בזה ונפטר מהמשקפיים. בעונה השנייה בן זוגה של אמה, שאותה גם היפנט אבל סיפר לה את האמת נפרדו ואז חזרו. בעונה השלישית נהיה היועץ המיסטי של ארנולד.

דמויות נוספות

  • מיילו (ארז רונן) (עונות 1–3) – בנה של נעמי. מסוגל לעבור ממקום למקום ולהזיז חפצים בכוח המחשבה. בעונה הראשונה הוא משרת של מקס והלנה במגדל, בעונה השנייה חבר בארגון המחתרתי עם מוזס ובעונה השלישית הוא העוזר האישי של צ'יף בוורטיגו ועובד עם אסתר בארגון "הקיפרים".
  • אדי (לירון לבו) (עונות 1–2) – בעלה של סילביה, והאבא המאמץ של טומי. בעונה השנייה נהיה דיקטטור, משום שקאיראן השתלט עליו. למרות זאת, הוא נהרג בהיסטוריה הזאת.
  • סילביה (דנה ברגר) (עונות 1 אורחת בעונה 2) – אשתו של אדי, האמא המאמצת של טומי בעונה השנייה היא האקסית של אדי ובעלים לכלב בשם טומי. אדי מנסה לחזור אליה אך היא מסרבת לו בתוקף.
  • בלו (טל מוסרי) (עונות 1, 3) – בלו הוא בכיר בשורות הקונגרס, והוא למעשה מופעל בעזרת תוכנה והוא הנכד של הנכד של בן "קרמיט". בעונה השלישית מתגלה כי בלו אינו אחד אלא רבים. יד ימינו של קאיראן. רצח את אסתר והתחזה אליה. נהרג על ידי מיילו שהכניס לו וירוס לתוכנה.
  • אסתר עיני (איילת מרגלית) (עונות 1, 3) – אמא של אנה וליבי, וראש ממשלת ישראל. מנהיגת המחתרת ומקימת ארגון "הקיפרים". נרצחה על ידי בלו בעונה השלישית.
  • בוק (ידידיה ויטל) (עונה 1) – פיקסר. מתקן גליצ'ים. עזר לטומי כשרצה ליירט את האסטרואיד אך יצר גליץ'. הוא רואה ובלתי נראה ורק דילן יכול לראות אותו.
  • דוד בן עמי (מיקי גבע) (עונות 1– עונה 2) – זכה בטוטו, בעזרת ביתו עלמה, במאה חמישים מיליון ש"ח, וקנה את האי. בעלה של פני. סרקסטי, חובב כדורגל. מנגן על גיטרה וירקן בעיר התחתית.
  • בן "קרמיט" (אביב אלוש) (עונות 1–2) – האחיין של פני. היה בן זוגה של זואי לתקופה קצרה, הסבא של הסבא של בלו. בעונה השנייה נחטף על ידי מיילו והצטרף לארגון המחתרתי נגד אדי/קאיראן, ובכדי לעשות זאת הוא נהיה סגן המנהיג. הושתל בכף ידו מסך שיעביר מסרים, ובעזרתם מקבל הודעות מחברי המחתרת. היה אמור להתחתן עם דינה כחלק מהתוכנית, אך לבסוף החתונה מתבטלת.
  • ליסה (סיגלית תמיר) (עונות 1–2) – אמו של מייקי ואשתו (בהמשך אלמנתו) של בוב,בעונה הראשונה חברת הקונגרס אך מתגלה שהיא חפרפרת של המחתרת. בעונה השנייה הייתה חברה בארגון המחתרתי נגד המנהיג ביחד עם מוזס ומיילו, ודואגת מאוד לחיי אדם.
  • עלמה בן עמי (נוריה ויטל) (עונות 1–2, אורחת ב-3) – הבת של דוד ופני. הציירת של הספר האדום. רואה את העתיד. בעונה השנייה, בהיסטוריה האחרת היא גותית ומשם קיבלה את כוחה לראות את העתיד מגורדון מילר בכך שנגע בכתפה. בעונה השלישית היא מופיעה מול צ'יף וג'יני רגע לפני שנשמדו במבוך האינסופי.
  • פנינה "פני" בן עמי (רותי בורנשטיין) (עונות 1–2) – אשתו של דוד, אמא של עלמה ודודה של בן "קרמיט". אוהדת את מכבי תל אביב.
  • קאיראן (אורן יאדגר) (עונות 2–3) – התגלמות השטן. היפוכו של דילן ואביה של רומי. בתו רומי אמורה להתאחד עם דילן ולהביא את בנם מהעתיד ביום הדין. בנה יהיה יותר חזק מקאיראן, רומי ודילן ביחד. הושמד בסוף העונה השלישית יחד עם האי והאסטרואיד.
  • גורדון מילר (טל מוסרי) (עונות 2–3) – "מאסטר הזמן". נקרא בתחילה מפי החבורה "השען". העניק לעלמה את כוחותיה, על ידי שנגע בה, בגילוי העתיד, כדי שתעזור לטומי. בעונה השלישית מופיע מול צ'יף וג'יני רגע לפני שמושמדים במבוך האינסופי. ככל הנראה מקורב לבלו, אך אין לכך עימות חד משמעי בסדרה.

עונה שנייה

  • ריק ברודי (תום אבני) – סגן השריף של הכפר, בנו של סם ואחיה של אמה. מאוהב בג'יני ועושה הרבה כדי שתאהב אותו.
  • אמה ברודי (תמר עמית יוסף) – הבת של סם, אחותו של ריק ואהובתו של מייקי. בעלת כלבה בשם לייקה, שנהרגת.
  • סם ברודי (עמוס לביא) – השריף של הכפר ואביהם של ריק ואמה. מת על ידי קאיראן באסון הכפר.
  • ג'יי (אמנון וולף) – הדוור של הכפר, אוהב מאוד לאכול, אנשים בכפר מזלזלים בו עקב מראו החיצוני. מאוהב בג'יני ולאחר מכן בזואי. בזמן שהיה אפשר לנסוע בזמן אסף כל מיני דברים מהעתיד.
  • נורה בראון (פלורנס בלוך) – המנהלת של המכולת בכפר ואמה של נלי. היא אלמנה, ובעלה היה ביל.
  • נלי בראון (דון לני גבאי) – הבת של נורה וביל. עובדת במכולת, מאוהבת בריק ומתעבת את ג'יני, ומאשימה אותה במותו של אביה. היא מנסה לגרום לסגירת המסבאה, או לקחת אותה מג'יני.
  • ביל בראון (איציק ג'ולי) – בעלה של נורה ואביה של נלי, והמאמץ של ג'יני. טוב לב, שחלה במחלה סופנית ולכן מת. באחד מהניסויים שלו עם ג'יני,(כשניסה להמציא תרופה) המציא במקרה את הקוקה קולה. הוא ביקש מג'יני לשמור על המתכון עד שיגיע הזמן לתת אותו לנלי.
  • מוזס (אורי פפר) – מקים את הארגון המחתרתי בתחנה המרכזית הישנה, ועושה הרבה למען המטרה. בעל רטייה. נהרג על ידי הציידת זואי.
  • דינה (יעל איתן) – בתו של מפקד המשטרה של אדי, מישל. ארוסתו של בן, וכחלק מתוכנית שלה ושל אביה מישל, הם מתכננים בחתונה להרוג את אדי.
  • מישל (רמי ברוך) – מפקד המשטרה, אביה של דינה. רוצה להיות המנהיג, ובשביל כך, הוא מתכנן עם דינה שבחתונתה עם בן, יהרגו את המנהיג.
  • אנה הציידת (אפרת בן יעקב) – בניגוד לאנה הרגילה לא חברה של סול הצייד. הרגה את ליבי מכיוון שחשבה שהיא הציידת. הסגירה את ליבי לאדי. בסוף העונה השנייה משתנה ומתנצלת על הכל.
  • סול הצייד (עוז זהבי) – בניגוד לסול הרגיל לא חבר של אנה. נתן לסול הרגיל להתחזות אליו בשביל לגלות מה אדי מתכנן.
  • זואי הציידת (ליאת בלו) – גורמת לבן להתאהב בה. רצחה את מוזס.
  • מייקי הצייד (דניאל מורשת) – חס על חייה של ליסה כשרואה אותה ליד מוזס.
  • ליבי הציידת (אביגיל הררי) – מגיעה ללגונה כדי לחסל את דילן אבל אחר כך מתאהבת בו. עוזבת את דילן בגלל מה שצ'יף אמר לה לטובתו. אמרה לליבי הרגילה למצוא את הספר השלישי של גורדון מילר. ליבי שמופיעה בעונה השלישית היא בעצם ליבי הציידת שנהפכה לטובה ורגישה עקב האהבה שלה ושל דילן.

עונה שלישית

  • רומי (רוני הדר) – טיימרית שעובדת בצדפה. ביתו של קאיראן. אמורה להתאחד עם דילן, ולאחר מכן בנם יבוא מהעתיד, והוא יהיה יותר חזק מקאיראן ודילן יחד, וישחרר את היהלום. למרות זאת, זה לא קורה, לאחר שמבינים שהיא ביתו של קאיראן, רומי נרצחת ובנם מהעתיד מת גם הוא.
  • יהלי (גל לב ) – נהרג בגיל צעיר בירייה על ידי פושע, אבל קאיראן מחזיר אותו. אחיה הקטן של זואי. מתאהב באיזבלה ולבסוף נהיה בן זוגה.
  • סופי (מאי הרשקוביץ רשף) – פיראטית ובת זוגו של דילן. בתו המאומצת של בריגס. דילן הורג אותה מאחר שחשב שהיא ביתו של קאיראן כמו כולם עד שלבסוף מסתבר שזאת רומי. לא באמת נהרגת לאחר שזואי חוזרת בזמן ושמה אצלה מגן ירי.
  • בריגס (ליאור רז) – פיראט. אביה המאמץ של סופי. נהרג על ידי הוגו.
  • איזבלה (מיכאלה אלקין) – נפחית, חושבת שהיא לוזרית. מתאהבת באביר זורו בעוד שהיא לא יודעת שלמעשה זאת זואי, יהלי מתאהב בה, בסוף העונה הופכים לזוג.
  • דניאל (איתמר צור) – נפגש עם אנה משום ששפכה עליו כוס קפה ונהיה בן זוגה. דניאל הבין כי אנה טיימרית ולאחר שנחשף לכל הסודות שלה, היא חוזרת בזמן וגורמת לכך שהם לא יהיו בני זוג כדי שלא יגלה את הסודות שלה.
  • ארנולד (גיא ברכה) – דוכס קתרינה. אביו אמר לו בצוואתו שעד סוף החודש יתחתן. התאהב בסופי ורוצה להתחתן איתה. נהרג משום שניסה להוציא את היהלום.
  • קוזמו (שלומי ברטונוב) – אביר טיפש. מאוהב ברומי. חבר של ג'פרי.
  • ג'פרי (אור מאיר) – אביר טיפש שתמיד חושב שהוא צודק. חבר של קוזמו.
  • רון (גלעד קלטר) – השותף של אסתר בארגון הקיפרים, נכה בכיסא גלגלים ומומחה במחשבים. התחזה לעובד של מקס כדי לגלות את תוכניתו ושל קאיראן. נרצח על ידי בלו.
  • הוגו (הנרי דוד) – נשלח על ידי אסתר בשביל להזהיר את דילן לקתרינה, נהיה אביר ושר הצבא של קתרינה. מתאהב בזואי ונהיה בן זוגה.

מונחים חשובים

  • טיימר – אדם היכול לנוע קדימה ואחורה בזמן. הטיימרים נוצרו בעקבות שינוי גנטי בקוד של האנשים שנולדו באי, בגלל הקרינה של האסטרואיד.
  • הספר האדום – ספר ציורים המנבא את אירועי העתיד. הציורים שבו צוירו על ידי עלמה.
  • הספר השחור – הספר השחור זהה לספר האדום, גם הוא בעצם ספר שבו יש ציורים של אירועים עתידיים עד לתאריך-14.11.1411 . הספר השחור נכתב על ידי סבסטיאן.
  • המבצר – מבנה טכנולוגי מיוחד שנבנה באי כדי לשמש בסיס לחברי המחתרת. מאוחר יותר, ננטש והנערים מתגוררים בו לתקופה מסוימת. תוכנן טכנולוגית על ידי אביו של סול.
  • גליץ' – שיבוש בהיסטוריה בעקבות מעבר בזמן.
  • פיקסר – טיימר שתפקידו לתקן גליצ'ים.
  • הציידים – הנערים מהיסטוריה אחרת. הם אומנו על ידי אדי להרוג טיימרים ועובדים בשירותו.
  • הלפיד – אבוקה בתוך אוהל על האי שמאפשר מעבר בזמן, בלעדיו אין את הכוח לנסוע בזמן.
  • טיקר – מכונה שמוציאה תמונה של כל מי שנוסע בזמן באזור מסוים.
  • פיראט – שודד זמן. טיימר שיכול לנסוע בזמן בלי שהטיקר יגלה אותו. הסכנה שבו היא שהוא מסוגל להיות בכמה היסטוריות בו זמנית. ניתן להרוג אותו רק בירייה בכדורים נדירים ויקרים.
  • היהלום (מכונה גם "היהלום הכחול") – שריד מהמפץ הגדול. החפץ החזק בעולם. ליבי כלאה בתוכו את האסטרואיד והוציאה ממנו חתיכה, שלאחר מכן הפכה אותה לשרשרת. לבסוף, בעזרת דילן, חזר לשלמותו והשמיד את האי.
  • האקדח האדום – אקדח שגורם לנורים בו לא למות, אלא להגיע למבוך זמנים אין סופי. ביום הדין, נקבע אם האנשים שבמבוך ימותו סופית או יחזרו לחיים.
  • אקדח טיימרים – אקדח מיוחד, שהנורים בו מתים סופית ואי אפשר להצילם, גם לא בעזרת חזרה בזמן.
  • הקיפרים – ארגון סודי ששומר על חוקי הנסיעה בזמן בוורטיגו דואג שאף אחד לא ינצל את הכוח של הנסיעה בזמן לרעה אך בעצם מטרתו היא למצוא את קאיראן ולגלות את תוכניתו.

קישורים חיצוניים

  • "האי", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "האי", באתר אידיבי
  • "האי", במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  • "האי" האתר הרשמי באתר ערוץ הילדים


הקודם:
2007 – השמיניה
פרס האקדמיה לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער
2008 – האי
הבא:
2009 – דאוס
הקודם:
2007 – השמיניה
טקס נבחרי הילדים – סדרת המקור הטובה ביותר
2008 – האי
הבא:
2009 – חצויה