מיקי גבע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקי גבע
לידה 9 באוקטובר 1979 (בן 44)
קריית מלאכי, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מיקי גבע בהופעה, 2022

מיקי גבע (נולד ב־9 באוקטובר 1979 בשם מיקי גבסי) הוא קומיקאי, סטנדאפיסט, מוזיקאי, שחקן, תסריטאי, סופר וטייס חובב ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבע, יליד קריית מלאכי, היה חבר בלהקת הנוער המקומית, "צעירי קריית מלאכי", שזכתה לחשיפה בסוף שנות ה-80 בעקבות השתתפותה הקבועה בפינה בתוכנית הטלוויזיה "זהו זה!", טרם היה חבר בה. גבע ביצע קטעי יחיד רבים בשירי הלהקה. במהלך שנות ה-90 כיכב לצד חבריו בסדרת טלוויזיה מוזיקלית "דור חדש" בה השתתפו כלל חברי הלהקה הצעירים. בסדרה ששודרה בצהריי היום בחינוכית ערוץ 2 הציגה הלהקה את הווי חייהם כזמרים צעירים בלהקת הנוער המקומית תוך שהם שרים ומשחקים תחת בימויו של הבמאי רוני אבירם. כבר בגיל צעיר בלט כישרונו של גבע כזמר ואיש במה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבע החל להופיע בגיל תשע, וזכה בפסטיבל הדרום במקום הראשון. את מופע הסטנד-אפ הראשון שלו העלה כנער בגיל 15. המופע רץ, בשינויים קלים, לאורך תקופה ארוכה. בצבא שרת כנהג וכן כזמר בלהקת חיל הקשר. במהלך שירותו קיבל היתר לשחק בסדרת הטלוויזיה הקומית "משפחת עזאני" ששודרה בערוץ 2 ובסרט הקולנוע "אינג'יל".

את פריצת דרכו בעולם הטלוויזיה החל גבע בערוץ הילדים זאת לאחר שנבחר על ידי הצופים הצעירים להצטרף לשורות מנחי הערוץ בפרויקט "המדינה בוחרת שניים" הייחודי שנערך בקיץ 2001 בערוץ הילדים. בפרויקט זה התחרו מתמודדים נוספים כמו דנה מרמור (משפחה וחצי) והשחקן ניקי גולדשטיין. בשלהי 2008 לאחר שש וחצי שנים בישר גבע על עזיבתו את הערוץ לטובת פיתוח המשך הקריירה שלו. תוכניות בערוץ הילדים בהן השתתף: "רגע עם גבע", "לחיי הערבה", "בית הספר חגבים" וכן, בסדרות "השמינייה", "האי" ו"24/7 - תום אבני".

בשנים 1998–2009 דיבב גבע את הדמויות של המותג "ביסלי" גריל וברביקיו ובאחד הפרסומות חיקה גם את אביב גפן שידוע בתור אחד מחיקוייו הידועים, כמה שנים לאחר מכן הוחלף גבע על ידי אודי גוטשלק וציון ברוך.

בחורף 2001 העלה גבע את מופע הסטנד-אפ קומדי הראשון שלו - "המופע של מיקי גבע" שרץ ברחבי המדינה. המופע התברר כהצלחה וגבע לקח חלק בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית רק בישראל לצידם של ארז טל ואורנה בנאי, בה חשף את כישוריו כחקיין כאשר חיקה ידוענים מעולם הבידור והפוליטיקה בישראל. החיקוי המפורסם אשר תרם לחשיפתו היה של שר המשפטים דאז מאיר שטרית והמשפט המפורסם שנטבע באותה תקופה היה "אני יכול לנסות" עליו היה חוזר גבע בתוכנית בקולו של השרהתחזה גם לאישי ציבור כמו: אביב גפן, ליאור נרקיס, אריאל זילבר, רמי קלינשטיין, דן תורן, אייל גולן, צביקה פיק, גיא פינס, יאיר לפיד, גבי שושן, עודד מנשה, יואב טוקר ו-קובי אוז. באותה תקופה הצטרף מיקי גבע ל-מיכל ינאי בהנחיית שעשועון הטלוויזיה "מזל טוב" בו התארחו זוגות צעירים טרם חתונתם. גבע פרש מהתכנית אחרי עונה ראשונה מוצלחת, לאחר שהחליט לשנות כיוון ולהתמקד בסטנדאפ. את גבע החליף בתפקיד גיל ססובר.

במהלך 2002 נבחר לאיש השנה בבידור במסגרת טקס פרסי "אנשי השנה" המשודר מדי שנה בערוץ 2. ב-2004 זכה לתואר "מצחיקן השנה" בטקס נבחרי הילדים שנערך בערוץ הילדים.

בשנת 2005 השתתף בקלטת הילדים "שפי השף". באותה שנה שיחק בסרט הקומי "ברונו מאוהב" בתפקיד מתקין כבלים.

בשנת 2007 הוציא לאור רומן אוטוביוגרפי ראשון פרי עטו שהפך לרב מכר - "מלבי אקספרס". הרומן שהחל לכתוב בעת טיולו הארוך באמריקה הדרומית מספר בנימה הומוריסטית על פרשיית אהבים בין גבר בן 23 לאישה ברזילאית בת 41.

ב-2008 פרש מערוץ הילדים וחזר לככב באחד התפקידים הראשיים בסדרת הטלוויזיה "חמישה גברים וחתונה" אשר שודרה בערוץ 10 אבל גבע מציג סטנדאפ מיוחד עם התרשמות של ארז בן הרוש,בועז מעודה,נמרוד רשף,קובי אוז וליאור נרקיס במרץ 2008

מאוחר יותר הצטרף כאחד המשתתפים הקבועים לתוכנית הבידור השבועית "שבוע סוף" יחד עם עידן אלתרמן, שני כהן, אלי יצפאן, רותם אבוהב, עופר שכטר, קובי פרג', דוד קיגלר ואחרים.

בשנת 2009 העלה מופע סטנד-אפ חדש "מיקי גבע - המופע החדש" בליווי ארבעה נגנים. באותה שנה גבע הפך לנושא בדיחות עוקצניות בתוכנית "לילה בכיף" בערוץ ביפ, ולבסוף התארח באחת התוכניות ואף השתתף במספר מערכונים בהם שיתף פעולה עם חלק מהבדיחות המופנות כלפיו, בתמורה לכך ביצע חיקויים של משתתפי התוכנית.

בשנת 2010 השתתף וכיכב בתוכנית "נבחרת ישראל בטלוויזיה" בערוץ 10, לצידם של אלי יצפאן, יניב ביטון ובהנחייתו של ירון ברובינסקי.

בשנת 2011 הקים את להקת מונה לופה (mona lupa) הישראלית יחד עם אורי גוטליב, אסא בוקלמן, גיא וקנין וטל ברוכשטיין. גבע כתב והלחין את כל שירי אלבומם הראשון שנקרא "love for sail" והוקלט בין השאר באולפני אבי רוד בלונדון. האלבום הפך בהמשך לפסקול הסדרה "מלבי אקספרס".

בשנת 2012 השתתף בעונה השביעית של התוכנית "רוקדים עם כוכבים" בערוץ 2, והגיע למקום השני בגמר התוכנית. ולאחר מכן השתתף בעונה השביעית של התוכנית "צחוק מעבודה".

בשנת 2013 עלתה בערוץ 10 הסדרה "מלבי אקספרס", על פי ספרו באותו השם. את הסדרה כתב וביים גבע והוא גם מככב בה.

בשנת 2015 כיכב בסרט "בלדה ליוסף" בבימויו של ריקי שלח, בתור מתנחל בשם אלקנה. הסרט מספר את סיפורו של החייל הדרוזי מדחת יוסף שננטש על ידי צה'ל בקבר יוסף.

ב-2016 כתב וביים את הסדרה "נפלת חזק", שאף המשיכה לעונה שנייה בערוץ 10 וברשת 13. בסדרה משחק גבע את עצמו, רגע לפני חתונתו. הסדרה זכתה לנתוני צפייה נאים והייתה לאחת מ-3 הסדרות הנצפות ביותר של ערוץ 10 מאז ומעולם.

בשנת 2020 העלה מופע סטנדאפ חדש - מיקי גבע עושה סטנדאפ, איתו הוא רץ עד היום ברחבי ישראל.

בשנת 2021 כתב את הספר "אין פילים בדרום אמריקה" שהפך לרב מכר, על מאבטחו של רוה'מ, שמתחיל לעבוד עם פושע מפורסם בדרום אמריקה.

גבע היה פרזנטור בקמפיינים המונפשים של בנק אגוד ביחד עם יוסי מרשק, בתפקיד דג.

הוביל את הקמפיין של חברת נורופון.

גבע ידוע גם כמתחזה במסגרת סרטוני החיקוי שהעלה לערוץ יוטיוב שלו.

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבע בזוגיות עם ספיר זגורי וב-2016 הם התחתנו.[1] ב-2017 נולד בנם הבכור. הם מתגוררים בהרצליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיקי גבע בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יפעת הללי אברהם, ‏חופה אקספרס: מיקי גבע וספיר זגורי התחתנו, באתר ‏מאקו‏, 3 ביולי 2016
הקודם:
2003: אדיר מילר
פרס נבחרי הילדים למצחיקן השנה
2004: מיקי גבע
הבא:
2005: שלישיית מה קשור