יצחק יהושע העשיל פרידמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
| שם התפקיד = אדמו"ר מסדיגורה
| שם התפקיד = אדמו"ר מסדיגורה
| למניין =
| למניין =
| סיום כהונה = מכהן
| התחלת כהונה = [[18 באוגוסט]] [[2020]]
| סיום כהונה = נוכחי
| הקודם בתפקיד = [[ישראל משה פרידמן]]
| הקודם בתפקיד = [[ישראל משה פרידמן]]
}}
}}

גרסה מ־16:56, 7 ביולי 2021

רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן
הרב יצחק יהושע העשיל פרידמן
הרב יצחק יהושע העשיל פרידמן
לידה 13 במאי 1996 (בן 27)
כ"ד באייר תשנ"ו
לונדון
מקום מגורים אנטוורפן ובני ברק
בת זוג מלכה
שם השושלת חסידות סדיגורה
אב רבי ישראל משה פרידמן
אדמו"ר מסדיגורה
18 באוגוסט 2020 – נוכחי
(3 שנים ו־36 שבועות)

רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן (נולד בכ"ד באייר תשנ"ו, 13 במאי 1996) הוא האדמו"ר הנוכחי מסדיגורה. באופן חריג הוכתר לאדמו"ר בשנת תשפ"א, על אף גילו הצעיר ולמרות היות אחיו גדולים ממנו.

ביוגרפיה

הרב יצחק יהושע העשיל, עם אחיו הרב אהרן דב בער האדמו"ר מסדיגורה-לונדון

נולד בסטמפורד היל, לונדון, בן חמישי לרבי ישראל משה פרידמן ולשרה בתו של חיים משה פלדמן, חסיד ויז'ניץ אמיד מלונדון, דודו של אביו. הוא נקרא על שם זקנו רבי אברהם יהושע השיל מאפטא ובנו רבי יצחק מאיר מז'ינקוב.

למד בתלמוד תורה ובישיבה קטנה של בעלז בשכונת סטמפורד היל בלונדון, ובישיבת גייטסהד. בשנת ה'תשע"ו, עבר ללמוד בישיבת מיר בירושלים, שם למד בחברותא[דרוש מקור] עם הרב אשר אריאלי.

בז' בשבט תשע"ח נישא[1] למלכה, בת הרב אשר חיים שטרנבוך, רב בית הכנסת "אהל יעקב" ודיין בקהילת "מחזיקי הדת" באנטוורפן, ובנו של הרב אליהו שטרנבוך. נכון ל-2021, לבני הזוג שתי בנות.

לאחר נישואיו התגורר באנטוורפן והחל ללמוד בכולל אברכים בעיר.

מינויו לאדמו"ר

אביו נפטר בכ"א באב ה'תש"ף, שלא כמקובל בהלוויות של אדמו"רים חסידיים, הצוואה לא הוקראה במהלך ההלוויה[2], ולא הוכתר אדמו"ר חדש. בצוואה[3] שפורסמה בתום השבעה, נכתב שרק רבי יצחק יהושע העשיל יוכתר כאדמו"ר מסדיגורה[4].

חרף הצוואה המפורשת, למחרת, פרסמה אמו (רעייתו של הנפטר) מכתב שיש למנות גם שניים מאחיו הגדולים לאדמו"רים. האח הבכור רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן לאדמו"ר מסאדיגורה-ירושלים, והאח השלישי רבי אהרן דב בער פרידמן לאדמו"ר מסאדיגורה-לונדון. בנוסף פורסם מכתב נוסף עליו חתומים דיינים המסכימים למתווה פשרה זה. עם זאת, פורסם מכתב נוסף עליו חתומים כל האחים, שבו נכתב כי כל ההחלטות נעשו על דעת כל האחים "והמערערים אינם אלא מחרחרי ריב" (אך לא פורט במכתב על מה הוסכם)[5]. הרב משה שטרנבוך[6] פרסם מכתב הקורא לחסידים לקיים את דברי הצוואה ולמנות את הבן הצעיר משום מצווה לקיים דברי המת.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים