סוף שבוע אצל ברני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוף שבוע אצל ברני
Weekend at Bernie's
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי טד קוטצ'ף עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ויקטור דריי
תסריט רוברט קליין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ואן א. צ'אפמן
שחקנים ראשיים אנדרו מקארתי
ג'ונתן סילברמן
קתרין מרי סטיוארט
טרי קייזר
מוזיקה אנדי סאמרס
צילום פרנסיס פורטט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Gladden Entertainment
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 5 ביולי 1989
משך הקרנה 97 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט חבר'ה, סרט קומדיה שחורה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $100,218,387
הכנסות באתר מוג'ו weekendatbernies
סרט הבא סוף שבוע אצל ברני 2
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוף שבוע אצל ברניאנגלית: Weekend at Bernie's) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1989 בבימויו של טד קוטשף. בסרט מככבים אנדרו מקארתי וג'ונתן סילברמן המגלמים שני צעירים העובדים בחברת ביטוח אשר מגלים כי הבוס שלהם נפטר, אך מעמידים פנים ומנסים לשכנע את הסובבים אותם כי הוא עדיין חי.

למרות שהסרט לא היה שובר קופות, הוא נחשב לסמל תרבותי של תקופתו, כמו גם להצלחה כלכלית - הכנסות של כשבעים מיליון דולר בקופות ברחבי העולם ובהשכרה לצפייה ביתית[1][2]. בשנת 1993 הופק סרט ההמשך לסרט זה - "סוף שבוע אצל ברני 2".

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לארי וילסון (אנדרו מקארתי) וריצ'רד פרקר (ג'ונתן סילברמן) הם שני עובדים זוטרים בסוכנות ביטוח אשר מגלים הונאה בשווי של 2,000,000$, אשר במסגרתה מעורבים מספר רב של פוליסות ביטוח חיים שהונפקו לאחר מותו של המבוטח. הם לוקחים את ממצאיהם אל הבוס שלהם ברני לומקס (טרי קייזר), זוכים ממנו לשבחים על גילוי ההונאה ומקבלים ממנו הזמנה לבית נופש שלו שבהאמפטון, למשך סוף שבוע שלם. ללא ידיעתם של לארי וריצ'רד, ברני עצמו עומד מאחורי ההונאה והוא מנסה לשכנע את שותפיו המאפיונרים להרוג את השניים, ולביים את זירת הפשע שתיראה כמו רצח והתאבדות. ראש המאפיה ויטו מחליט לבגוד בברני ולשנות את התוכנית, ושולח את פולי (דון קלפה) לרצוח את ברני בבית הנופש שלו, זאת משום שהוא סבור כי ברני הוא חמדן ופזיז וכן כי הוא מגלה כי הוא מנהל רומן עם טינה (קתרין פרקס) - חברתו של ויטו.

ברני מגיע לבית הנופש שלו בשעה מוקדת, לפני לארי וריצ'רד, ומשוחח עם פולי בטלפון. השיחה מוקלטת בטעות על המשיבון של ברני, בה הוא נשמע אומר לפולי שיהרוג את שני ה"שמוקים", אך לא בנוכחותו. לאחר סיום השיחה ברני כותב מכתב התאבדות ושומר אותו במזוודה שלו. כאשר פולי מגיע לביתו של ברני, הוא מזריק לו הרואין וכן שותל שקית קטנה ובה הרואין ומזרק בכיס הז'קט של ברני, כדי לגרום למותו להיראות כתוצאה של מנת יתר. פולי עוזב את הבית, וכאשר לארי וריצ'רד מגיעים למקום הם סבורים כי הוא מעולף כתוצאה משתייה מרובה. בעודם מנסים לעורר אותו, הם מגלים את שקית ההרואין ומסתבר להם כי ברני מת. זמן קצר לאחר מכן, מגיעים אל הבית אורחים רבים למסיבה שתוכננה מבעוד מועד. לארי וריצ'רד מבחינים כיצד הרוב המכריע של האנשים שקועים מדי בעצמם מכדי להבחין כי המארח שלהם איננו בחיים.

למרות מאמציו של לארי לשכנע את חברו שכדאי להם לנצל את המצב וליהנות מביתו המפואר של ברני, לפחות לזמן מה, ריצ'רד הקפדן מתחיל להתקשר למשטרה, עד שהוא מבחין בהגעתה למסיבה של גוון סונדרס (קתרין מרי סטיוארט), מתמחה בחברת הביטוח של ברני. לארי מחביא את גופתו של ברני, חוזר למסיבה ורומז לאורחים כי ברני "שיכור מת". כעת, ריצ'רד סוף סוף חופשי לחזר אחר גוון, באין מפריע. לאחר שהמסיבה הסתיימה, גנגסטר מחבורתו של ויטו חולף על פני הבית, ומאחר והוא סבור כי ברני עדיין חי - הוא מזעיק את פולי. למחרת, לארי משחק מונופול עם הבוס המת, בחוץ על מרפסת. גוון מפתיעה את ריצ'רד, כאשר היא מגיעה למקום, על מנת להודות לברני כי העסיק אותה כמתמחה במהלך חופשת הקיץ שלה. על מנת להסתיר את הגופה מגוון, לארי מפיל אותה אל מעבר למעקה של המרפסת, אל חוף הים שמתחת. ללא ידיעתו, הגופה נוחתת על פולי, שעושה דרכו בהתגנבות אל הבית, על מנת להרוג (שוב) את ברני. פולי המופתע משוכנע שברני חי ותוקף אותו, אולם הוא מתעשת וחונק את ברני. כשהוא סבור כי חנק את ברני למוות, פולי בודק את הדופק של ברני ומשתכנע כי הוא מת.

לארי וריצ'רד מחליטים לבסוף להתקשר למשטרה ולדווח על מותו של ברני, אך במקום להתקשר הם בטעות לוחצים על כפתור במשיבון, ושומעים את השיחה של ברני עם פולי, בה נשמע ברני זומם את ההתנקשות בהם. הם מחליטים לעזוב את האי, ומנסים לעשות זאת תחילה באמצעות מעבורת, תוך כדי שהם גוררים איתם את ברני, המונח על כתפיהם על מנת להיראות כאילו הוא הולך ביניהם. הם מאחרים למעבורת ונשארים מאחור על הרציף, זאת בעוד פולי מבחין בהם, ונדהם למראה של ברני, הרץ לצד לארי וריצ'רד. פולי יוצא מדעתו, בגין שני ניסיונות רצח כושלים. לאחר מכן, לארי וריצ'רד מנסים להשתמש בסירת המנוע של ברני על מנת לעזוב את האי, אולם עד מהרה נגמר הדלק בסירה, והצמד שוחה בחזרה אל החוף, תוך שהם משתמשים בגופתו של ברני בתור מצוף.

כאשר השלושה חוזרים מן החוף אל הבית, גוון מבחינה בהם והולכת בעקבותיהם. בבית, גוון מתעמתת עם ריצ'רד, ודורשת לדעת את האמת. ריצ'רד ולארי נשברים, ומגלים לגוון את האמת. לפתע, פולי חוזר, כשהוא חושב שברני עדיין חי, ומיד יורה שש יריות לעברו, בפניהם של ריצ'רד, לארי וגוון. כאשר פולי לבסוף מבחין בהם, הוא מחליט להרוג גם אותם, אולם מגלה שאקדחו לא טעון. השלושה בורחים, כאשר פולי בעקבותיהם, עד אשר לארי מצליח להפתיע את פולי, לסבך אותו עם חוט הטלפון ולקשור אותו. המשטרה בסופו של דבר מגיע למקום, עוצרת את פולי בגין רצח ומוציאה אותו מהמקום בכותונת משוגעים, כשהוא ממשיך להתעקש שברני עדיין חי. בטרם הפרמדיקים מספיקים להעמיד את גופתו של ברני אל תוך אמבולנס, האלונקה שלו מתחילה להחליק במורד הטיילת, ובסופו של דבר - הגופה מושלכת אל החוף שוב. נער צעיר מגיע למקום ומתחיל לשחק בדלי על החוף ביחד עם ברני, כשהוא, למעשה, קובר אותו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אנדרו מקארתי לארי וילסון
ג'ונתן סילברמן ריצ'רד פרקר
קתרין מרי סטיוארט גוון סונדרס
טרי קייזר ברני לומקס
דון קלפה פולי
ויטו
קתרין פרקס טינה

ביקורות ותגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות שליליות באופן כללי ולציון 48% באתר ריכוז הביקורות Rotten Tomatoes, מתוך 21 ביקורות[3].

בסדרת הטלוויזיה המצליחה "איך פגשתי את אמא", אחד המהלכים של ברני מהסדרה להשיג בחורה הייתה להעמיד פני מת בעוד חבריו סוחבים אותו ממקום למקום. המהלך נקרא "סוף שבוע אצל ברני".

בסדרת הטלוויזיה המצליחה "המשרד",[4] נאלצים העובדים לספר סיפורי אבל אישיים, ואחד מהם מספר את עלילת הסרט כאילו הוא סיפור אישי.

מועמדויות וזכיות בפרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס/פסטיבל קטגוריה תוצאה
1989 Deauville Film Festival טד קוטשף - Critics Award מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Johnson, Steve (13 יולי 1993). "Resurrection 'Weekend at Bernie'S II' Feels More Like a Month". Chicago Tribune. נבדק ב-2009-09-01. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Familiarity Breeds Film Hits". Daily News of Los Angeles. 13 יולי 1993. נבדק ב-2009-09-01. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "Weekend at Bernie's‎", באתר ביקורות הסרטים Rotten Tomatoes (באנגלית)
  4. ^ עונה 3 פרק 4