רדוואן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רדוואן
RedOne
לידה 9 באפריל 1972 (בן 52)
תטואן, מרוקו
שם לידה נאדיר אלח'יאט
שם במה RedOne עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות מרוקו, שוודיה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1991
סוגה פופ, רוק, רית'ם אנד בלוז, יורודאנס, האוס, טכנו
שפה מועדפת אנגלית, ערבית, שוודית, צרפתית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כלי מקלדת, מערכת תופים, גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים 2101 Records, וורנר רקורדס, רוטנה רקורדס, יוניברסל מיוזיק גרופ, ריפבליק רקורדס, איילנד רקורדס, אינטרסקופ רקורדס, יוניברסל רפובליק רקורדס, וורנר מיוזיק גרופ, קאש מאני רקורדס, RedOne Records עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Laila Aziz (2009–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.redoneworld.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נאדיר אלח'יאטערבית: نادر الخياط; נולד ב-9 באפריל 1972), הידוע בעיקר בשם הבמה שלו רד וואן (RedOne), הוא מפיק מוזיקלי ופזמונאי מרוקאי. רד וואן הועמד לפרס הגראמי כ-10 פעמיים שמתוכן זכה בפרס 3 פעמיים במהלך הקריירה שלו.

שנותיו המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלח'יאט נולד במרוקו ובגיל 19 עבר לשוודיה כדי להתחיל בקריירה במוזיקה. הוא בחד במדינה הזו בגלל שרוב השפעותיו המוזיקליות באו משם כגון: אבבא, יורופ ורוקסט. בהתחלה היה מופיע בברים מקומיים ומנגן בגיטרה אך לאחר מכן שינה כיוון והחל לכתוב ולהתעניין בצד ההפקה המוזיקלית. רד וואן החל לעבוד עם מפיק בשם רמי יעקב אשר עבד בעבר עם בקסטריט בויז, בריטני ספירס, וסטלייף וסלין דיון. השניים עבדו יחד מעל שנה עד שהתפצלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הראשון אשר הביא לרד וואן את הכרתו הוא השיר "Step Up" של הזמר דארין אשר הגיע למקום הראשון בשוודיה בשנת 2005. לאחר מכן בד עם בריטני ספירס על השיר "Money Love and Happiness" שלא יצא לאור עד שנת 2012. ב-2006 הפיק רד וואן את השיר "Bamboo" שהפך להמנון הרשמי של מונדיאל 2006. לאחר מכן ביצע רד וואן מאש-אפ לשיר המונדיאל ולשיר של הזמרת שאקירה עם וייקליף ז'אן, "Hips Don't Lie".

לאחר הצלחתו במונדיאל החליט רד וואן לעבור לניו יורק ולפתח את הקריירה שלו באמריקה. לאחר כמה ניסיונות כושלים לפרוץ הוא שקל לוותר ולחזור לשוודיה אך הוא משך את תשומת לבו של מנכ"ל חברת אפיק רקורדס שנתן לו להפיק מספר רמיקסים לשיריה של ג'ניפר לופז. עבודתו הגדולה לאחר מכן הייתה הפקת אלבום הבכורה של הזמרת קאט דלונה.

לאחר מכן החל רד וואן לעבוד עם הזמרת והשחקנית ליידי גאגא והפיק עבורה את להיטיה הראשונים "Just Dance" ו-"Poker Face" מאלבומה הראשון "The Fame". האלבום הועמד לשישה פרסי הגראמי ו-Poker Face זכה בפרס בקטגוריית "הקלטת הדאנס הטובה ביותר" והאלבום בקטגוריית "אלבום הדאנס הטוב ביותר". בנוסף לכך ששני השירים הגיע למקום הראשון במדינות אוסטרליה, ארצות הברית, אירופה, בריטניה, קנדה, ועוד. הוא המשיך לעבוד עם גאגא ובמקביל החל לעבוד עם אומנים כגון: שון קינגסטון, ניו קידס און דה בלוק, מיקה, אייקון, אנריקה איגלסיאס, ליונל ריצ'י, פיטבול, פאולינה רוביו, מידנייט רד ושר. במהלך עבודתו עם גאגא רד וואן השיג כ-9 מועמדויות לגראמי שזכה מתוכן ב-3. בשנת 2009 הפיק עבורה את המיני אלבום השלישי שלה, "The Fame Monster" ובשנת 2011 הפיק את אלבום האולפן השלישי שלה, "Born This Way" שהועמדו לפרס "אלבום השנה" אך לא זכו והמיני אלבום זה בפרס "אלבום הפופ הטוב ביותר".[1][2]

בשנת 2009 עבד רד וואן עם מייקל ג'קסון על מה שיתברר מאוחר יותר כאלבומו האחרון. בשנת 2010 הקים רד וואן את חברת התקליטים 2101 Records שהיא שלוחה של חברת יוניברסל מיוזיק גרופ. ב-2011 החל רד וואן לעבוד עם הזמר הרוסי אלכסיי וורוביוב. בין האומנים הבולטים בחברתו של רד וואן הוא מוהמבי.

בשנת 2010 הוא כתב שיר Bumpy Ride שהגיע למקום ראשון במצער הפזמונים בהולנד ולמקומות גבוהים במספר מדינות אירופה.

בתחילת 2011 רד וואן הפיק לג'ניפר לופז את הלהיט הענק On The Floor שזכה להצלחה מסחררת. ב-2012 הפיק רד וואן את הסינגל "In My City" עבור הזמרת פריאנקה צ'ופרה.

בנוסף עבד רד וואן עם הזמרת ניקי מינאז' על אלבומה "Pink Friday: Roman Reloaded". בין השירים שכתב עבורה נמנים "Starships" ו"Pound the Alarm". בנוסף כתב גם שיר עבור להקת הבנים ואן דיירקשן - Kiss You. ב-2013 החל לעבוד על אלבומה הבא של הזמרת ג'ניפר לופז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רדוואן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]