ג'רלד שטיינברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'רלד שטיינברג
Gerald M. Steinberg
לידה 1952 (בן 72 בערך)
לונדון, אנגליה, הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מדע המדינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ירושלים, ישראלישראל ישראל
תאריך עלייה 1981
מקום לימודים
מוסדות אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4
www.geraldsteinberg.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'רלד (גרשון) מ. שטיינברגאנגלית: Gerald M. Steinberg, נולד ב-1952) הוא פרופסור אמריטוס ישראלי, יליד-אנגליה, במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן, ראש העמותה "מכון לחקר ארגונים לא-ממשלתיים" המפעילה את אתר NGO Monitor שבירושלים.

יועץ לממשלת ישראל, חבר בוועדת ההיגוי למלחמה באנטישמיות במשרד ראש הממשלה[1], פובליציסט ועמית מחקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ובמרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים. חבר המועצה המייעצת של Israel Law Review International.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטיינברג נולד בלונדון, אנגליה שבממלכה המאוחדת, אם כי גדל בסן פרנסיסקו, קליפורניה שבארצות הברית. לישראל עלה לראשונה ב-1971, כסטודנט. ב-1973 סיים תואר ראשון בפיזיקה ולימודי המזרח הקרוב מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי. ב-1975 סיים תואר שני בפיזיקה מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, ב-1978 תואר שני במדעי המדינה בתחום הממשל מאוניברסיטת קורנל, שם גם השלים דוקטורט בממשל ב-1981[1]. אחרי גמר לימודיו בארצות הברית עלה לישראל רשמית ב-1982.

החל מאותה שנה הוא מרצה באוניברסיטת בר-אילן ושם גם התמנה לפרופסור למדעי המדינה. בבר-אילן ייסד את התוכנית לניהול סכסוכים ומשא ומתן. מתמחה ביחסים בינלאומיים, אסטרטגיה, הגבלת תפוצת אמצעי לחימה (בפרט פירוז ותוכנית הגרעין האיראנית), דיפלומטיה אזורית ומשא ומתן בתהליך השלום, "עוצמה רכה", פוליטיקה של זכויות אדם וארגונים לא-ממשלתיים (NGO).‏[2]

שטיינברג הוא פובליציסט ב"ג'רוזלם פוסט", ובנוסף, לעיתים קרובות מפרסם מאמרים גם בעיתונים אחרים בהם ה"פיננשל טיימס", "הרלד טריביון" ואחרים[1]. הוא גם משמש כפרשן מומחה עבור CNN,‏ BBC,‏ NPR וכלי תקשורת אחרים.

מתגורר בירושלים בירת ישראל, נשוי, ואב לארבעה.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטיינברג הוא המייסד והנשיא של מכון לחקר ארגונים לא-ממשלתיים המפעיל את מיזם NGO Monitor העוקב אחרי ארגונים לא-ממשלתיים שונים - בהם ארגוני זכויות אדם וארגוני שמאל בישראל - ומנתח את פעילותם, ובפרט את יחסם לישראל. לטענתו, ארגונים רבים מסווים פעילות אנטי-ישראלית תחת רטוריקה של זכויות אדם[3].

שטיינברג היה גם:

כתיבתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים (בעברית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'רלד שטיינברג, מושגי יסוד ביחסים בינלאומיים - אסטרטגיה של נשק לא-קונבנציונלי, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1997

מאמרים בעברית (מדגם)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים באנגלית (מדגם)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]