היער (סרט, 2016)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היער
The Forest
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי ג'ייסון זאדה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טורי מצגר
דייוויד ס. גויר
דיויד לינד (אנ')
תסריט בן קטאי (אנ')
שרה קורנוול
ניק אנטוסקה (אנ')
עריכה ג'ים פלין
שחקנים ראשיים נטלי דורמר
איאון מאקין
טיילור קיני
מאסאשי פוג'ימוטו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בר מק'רירי (אנ')
צילום מתיאס טרולסטרפ
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Access Industries (אנ')
Lava Bear Films (אנ')
חברה מפיצה Gramercy Pictures (אנ')
Focus Features (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בינואר 2016 ארצות הברית
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו forest
theforestisreal.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היעראנגלית: The Forest) הוא סרט אימה על טבעי אמריקאי משנת 2016. הסרט בוים על ידי ג'ייסון זאדה (אנ') והתסריט שלו נכתב על ידי בן קטאי (אנ'), ניק אנטוסקה (אנ') ושרה קורנוול. בסרט מככבים נטלי דורמר, טיילור קיני, יוקיושי אוזווה (אנ') ואואן מאקן.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-8 בינואר 2016 בהפצת Gramercy Pictures (אנ'). הסרט קיבל ביקורות שליליות ממבקרים, אך למרות זאת הרוויח 37.6 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר שהושקעו ביצירתו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב עלילת הסרט מתרחשת בתוך ומסביב לאוקיגאהרה (אנ'), יער הממוקם מדרום להר פוג'י שביפן ונודע כאתר פופולרי אליו אנשים מגיעים כדי לשים קץ לחייהם.

שרה פרייס היא אישה אמריקאית המקבלת שיחת טלפון משוטר ביפן המבשר לה שאחותה התאומה ג'ס מתה לאחר שאנשים הבחינו בה נכנסת לאוקיגאהרה. למרות דאגותיו של ארוסה רוב, שרה מחליטה לטוס ליפן ומגיעה לבית המלון בו ג'ס לנה טרם כניסתה ליער. בבית המלון, שרה פוגשת עיתונאי בשם איידן. השניים שותים ביחד ושרה מספרת לו על מותם של הוריה. במציאות, אביה של שרה וג'ס רצח את אמן ולאחר מכן התאבד, אך שרה מספרת לאיידן שנהג שיכור פגע בהוריה. בשעת מותם, ג'ס ראתה את גופות ההורים, אך שרה לא. איידן מזמין את שרה להיכנס ליער ביחד עם מדריך יפני בשם מיצ'י במטרה למצוא את ג'ס. כאשר השלושה נכנסים לאוקיגאהרה, מיצ'י מסביר לשרה שג'ס ככל הנראה שמה קץ לחיה, אולם שרה דוחה את הטענה ומסבירה למיצ'י שבעקבות היותן תאומות, שרה מסוגלת "להרגיש" שג'ס עדיין בחיים. בתוך היער, השלישייה מוצאת אוהל צהוב ששרה מזהה ששייך לג'ס. עם רדת השמש, מיצ'י מציע להשאיר לג'ס פתק ולחזור למחרת, אך שרה רוצה להישאר ביער ואיידן מציע להישאר איתה. במהלך הלילה שרה שומעת קול בוקע מהשיחים. מאמינה שזאת ג'ס, שרה רצה אל תוך היער במטרה למצוא אותה. שרה פוגשת בנערה יפנית בשם הושיקו שאומרת שהיא מכירה את ג'ס. הושיקו מפצירה בשרה לא לסמוך על איידן ובורחת. שרה מנסה לרדוף אחרי הושיקו, אך מאבדת אותה.

בבוקר שלמחרת, איידן ושרה מאבדים את דרכם ביער. במהלך הליכתם, החשדנות של שרה כלפי איידן גוברת והיא מפצירה בו לתת לה את הטלפון הסלולרי שלו, בו היא מוצאת תמונה של ג'ס. איידן מכחיש שהוא מכיר את ג'ס, אך שרה בורחת ממנו ורצה אל תוך היער לבדה. שרה שומעת קולות שמפצירים בה להסתובב, אך מנסה להתעלם מהם עד אשר הקולות מתחזקים. שרה מסתובבת ומגלה מאחוריה גופה תלויה על אחד העצים ובורחת מהמקום בבהלה. במהלך מנוסתה, שרה נופלת לתוך בור ביער ומאבדת את הכרתה. שרה מתעוררת ומגלה מערה תת-קרקעית ואת הושיקו בתוכה. מתברר שהושיקו היא אונריו (רוח נקמנית יפנית). הושיקו משתנה למול שרה והופכת לגרסה מפלצתית של עצמה ושרה נסה ממנה לתוך מערה תת-קרקעית, בה היא מוצאת מצלמת שקופיות. דרך המצלמה, שרה חוזה בגופות הוריה ובאביה משתנה למפלצת. איידן מוצא את שרה, עוזר לה לצאת מהבור והשניים מתפייסים וממשיכים בדרכם. בינתיים, רוב מגיע אל אוקיגאהרה ומחפש אחר שרה ביחד עם מיצ'י וחוליית חיפוש.

איידן לוקח את שרה לבקתה ישנה של שומרי יערות אותה הוא גילה בזמן שחיפש אחריה. שרה שומעת את קולה של ג'ס בוקע מתוך המרתף הנעול בבקתה ומוצאת פתק שרומז שאיידן כלא את ג'ס במרתף. שרה, שמשוכנעת שאיידן תקף את אחותה, הורגת את איידן בעזרת סכין מטבח. לאחר שאיידן מת, שרה מבינה שאיידן דיבר אמת ושהתמונה בטלפון שלו, הקולות שהיא שמעה והפתק היו בסך הכל הזיה שהיא חוותה.

בתוך המרתף בבקתה, שרה חווה הזיה וחיה מחדש את הלילה שבו הוריה מתו. הרוח של אביה מנסה לתקוף את שרה ותופס אותה בזרועה, אולם שרה מצליחה לקטוע את אצבעותיו בעזרת סכין ובורחת מהבקתה. במנוסתה, שרה רואה את ג'ס רצה לכיוון האורות שבוקעים מחוליית החיפוש. שרה מנסה לקרוא לאחותה, אך ג'ס לא שומעת אותה. שרה מבינה שהבריחה שלה מהבקתה הייתה בסך הכל הזיה וכאשר שרה קטעה את אצבעות הרוח של אביה, היא בעצם חתכה את ורידיה בצורה עמוקה והיא עדיין במרתף, מתה מפצעיה. לפתע, רוחות נקמניות בוקעות מהאדמה ומושכות את שרה לקרקע. ג'ס, שמתברר שהיא חיה, מחולצת על ידי רוב וחוליית החיפוש ומסבירה לרוב שהיא כבר לא מסוגלת "להרגיש" את אחותה ומסיקה שהיא מתה. בזמן שחוליית החיפוש עוזבת את היער, מיצ'י מבחין בדמות מוצללת בתוך היער המתבררת להיות שרה שהפכה לרוח בעצמה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפיק הסרט, דייוויד ס. גויר קיבל השראה ליצירת הסרט לאחר שקרא ערך בוויקיפדיה על יער אוקיגאהרה. מופתע שאף אחד לא יצר שום סרט על היער עד כה, גויר כתב תקציר לסרט.[1] לאחר שגויר הציג את הרעיון בפגישה שיווקית, זאדה הראה התלהבות והסכים לקחת חלק בפרויקט.[2] זאדה התלהב מהרעיון מכיוון ש"יער המתאבדים" הוא מקום אמיתי ביפן והחל לקרוא וללמוד על המקום, כולל צפיה בסרט דוקומנטרי שנעשה עליו.[2] טרם התחלת הצילומים, זאדה נסע ליער וציין "שהוא לא היה יכול לעשות סרט על מקום אמיתי מבלי שהוא ביקר בו קודם לכן".[2] זאדה תיאר את המקום כ"מקום מפחיד לגמרי שלא רציתי להעביר בו את הלילה".[2]

באוקטובר 2014 דווח שנטלי דורמר הצטרפה לצוות השחקנים.[3] באפריל 2015 דווח שטיילור קיני הצטרף גם הוא.[4] דורמר התרגשה לשחק שתי דמויות שונות בסרט ובעקבות זאת הסכימה לקחת בו חלק וציינה "זה מוזר ששחקן מגלם שתי דמויות שונות בסרט ומשחק בעצם מול עצמו. זה קשה לקבל החלטות כשרה בזמן שאני לא מכירה עדיין את דמותה של ג'ס. אין שום שחקן למולי שיכול להגיב לי ולכן חשוב להיות מסונכרנים".[5]

קיני הסביר שהוא הסכים לשחק בסרט בגלל העלילה שלו והמיקום שבו הוא מתרחש. "היכולת לשחק את איידן ולהרגיש את הקשר שלו לדמותה של שרה". קיני ציין שהוא חיפש תפקיד "יותר מחושב מאשר דמות בסרטי סלאשרים" בדומה לסרט "הניצוץ".

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-17 במאי 2015 בטוקיו שביפן.[6] מכיוון שהרשויות ביפן אסרו על הכניסה ליער, הצוות צילם ביער הסמוך להר טארה (אנ') שבסרביה.[7] בגלל תנאי מזג האוויר הקשים בסרביה, חלק מהצילומים בוצעו בחללים סגורים.[2]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2014, חברת ההפצה Focus Features (אנ') רכשה את הזכויות להפצת הסרט.[8] הסרט עלה לאקרנים ב-8 בינואר 2016 בארצות הברית.[9]

הסרט יצא בגרסאות DVD ו-Blu-Ray ב-12 באפריל 2016.

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 10% טריות על סמך 136 ביקורות.[10]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 34/100 על סמך 30 ביקורות.[11]

למרות הביקורות השליליות, הסרט נחשב כהצלחה קופתית והכניס 37.6 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר שהושקעו ביצירתו.[12]

מחלוקת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עורר מחלוקת בשל ההתייחסות "מזלזלת" לנושא ההתאבדויות ביפן וכחוסר כבוד כלפי אלו שמצאו את מותם ביער.[13][14]

מבקר הסרטים קווין מאהר (אנ') כתב על הסרט שהוא "סרט דבילי שידוע לשמצה בזכות הגזענות, חוסר ההומור והפיכתה של נטלי דורמר, כוכבת "משחקי הכס" לתאומות שההבדל היחידי ביניהן הוא צבע השיער שלהן".[דרוש מקור][מפני ש...]

עלילת הסרט הושוותה לספר הקומיקס "יער המתאבדים" משנת 2011 שעלילתו מתרחשת גם היא ביער אוקיגאהרה.[15]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"היער (2016)", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Interview: David S. Goyer Talks The Forest (Exclusive), Shockya.com, ‏2015-12-21 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 3 4 5 Interview: Jason Zada Talks The Forest (Exclusive), Shockya.com, ‏2016-01-04 (באנגלית)
  3. ^ Dave McNary, ‘Game of Thrones’ Actress Natalie Dormer Joins Supernatural Thriller ‘The Forest’, Variety, ‏2014-10-21 (באנגלית)
  4. ^ Mike Fleming Jr, ‘Chicago Fire’s Taylor Kinney Lights Up ‘The Forest’, Deadline, ‏2015-04-20 (באנגלית)
  5. ^ Brian Truitt, Natalie Dormer finds acting challenge in 'The Forest', USA TODAY (באנגלית)
  6. ^ pbadmin, Filming Starts for The Forest, Starring Natalie Dormer and Taylor Kinney, ComingSoon.net – Movie Trailers, TV & Streaming News, and More, ‏2015-05-17 (באנגלית)
  7. ^ 'Chicago Fire's Taylor Kinney gets lost with Natalie Dormer in 'The Forest', torontosun (ב־Canadian English)
  8. ^ The Deadline Team, Cannes: Focus Features Acquires U.S. Rights To Supernatural Pic ‘The Forest’, Deadline, ‏2014-05-22 (באנגלית)
  9. ^ Ross A. Lincoln, ‘The Forest’ Trailer – A Trip Into Japan’s Notorious “Suicide Forest”, Deadline, ‏2015-09-30 (באנגלית)
  10. ^ The Forest – Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com (באנגלית)
  11. ^ The Forest, נבדק ב-2023-05-09
  12. ^ The Forest, Box Office Mojo
  13. ^ Lenika Cruz, 'The Forest': The Problem With Trying to Make Suicide Spooky, The Atlantic, ‏2016-01-09 (באנגלית)
  14. ^ DAMIAN ALEXANDER, 'THE FOREST' PLAYS SUICIDE FOR CHEAP SCARES, psmag.com, ‏14 בינואר 2017
  15. ^ Cinemanía, "¡Han pirateado mis cómics!", Cinemanía, ‏2016-01-15 (בספרדית)