שיחת משתמש:Daniel Ventura/ זהו צעד קטן לאדם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Daniel Ventura בנושא עצה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


"עדיין יש ערכים שיש לתקן אחריך"[עריכת קוד מקור]

במטרה לתקן ערכים אלו, אבקש לרשום את שמות הערכים (לא בבת אחת) ואת הדברים הטעונים תיקון ואעשה לפי מיטב יכולתי. מעשית, אבקש להעתיק את הערך הטעון תיקון לדף משתמש מיוחד, שישא את שם הערך, ואני אשתדל תוך 3 ימים לתקן מה שאוכל. תודה. Daniel Ventura - שיחה 08:22, 19 ביוני 2014 (IDT)

האם ייתכן ולדברים האלה אין בסיס ?[עריכת קוד מקור]

דניאל. הכתיבה שלך לקויה, אתה מכליל שטויות שאתה שואב מספרים בדיוניים שאתה טועה לחשוב שהם מקורות היסטוריים ועוד כהנה וכהנה... גילגמש - הרי אני מציע לתקן כל ערך, עד כדי מחיקת חלק ממנו, כל מה שלא מתאים לעקרונות הויקיפדיה העברית Daniel Ventura - שיחה 13:52, 19 ביוני 2014 (IDT)

האם בכנות אתה רוצה בטובת הויקיפדיה העברית ?[עריכת קוד מקור]

כתבת :אני סבור שלא למדת. עדיין יש ערכים שיש לתקן אחריך. אני מנהל דיון עם מומחית לאחד הנושאים שכתבת ומקווה שהיא תתקן בקרוב. גילגמש - והנה אני מוכן לעזור, רק תגיד באיזה ערך מדובר ואנסה למצוא מקור, או אמליץ על מחיקה. למה לא תסכים ? הרי כבר קרה שלא מצאת מומחה לנושא (רכבות ארץ-ישראל) ולא היה ניתן לגשת להוספת הערך החדש המסילה העות'מאנית מנחל שורק למבואות עזה 1916-1917 ! אגב, הערך ממתין כאן Daniel Ventura - שיחה 06:19, 20 ביוני 2014 (IDT)

הנה מה שנאמר לי בהתכתבות פרטית[עריכת קוד מקור]

בחיים לא יתנו לך לכתוב בוויקיפדיה - האמנם ? Daniel Ventura - שיחה 23:23, 22 ביוני 2014 (IDT)

Caltha palustris[עריכת קוד מקור]

הפרח הנפלא - מצאתי אותו בגן הבוטני בפיזה

רק חמש דקות ומצאתי ערכים ללא זכר בויקיפדיה העברית

  1. Caltha palustris פרח ביצות יפהפה
  2. wetland - קרקע רווית מים כמו ביצה
  3. Marsh - בצה
  4. Fen - אחד מסוגי קרקע רווית מים
  5. Glacial period - עידן בו גדל צמח זה

Daniel Ventura - שיחה 16:14, 20 ביוני 2014 (IDT)

הערות בדפי שיחה[עריכת קוד מקור]

ניתנה לך האפשרות להוסיף הערות בדפי שיחה. במקום לנצל אותה אתה בעיקר חופר, סלח לי על הביטוי, בדפי שיחת משתמש. עברתי על ההערות המועטות שהותרת בחודשיים האחרונים. חצי מהן בכלל לא נגעו לתיקונים או להרחבת הערך, ופעמים רבות קשה להבין את בקשתך. זה לא מעודד את המשך המעבר עליהן. ביצעתי שני תיקונים קטנים שביקשת בימים האחרונים. כמו כן הסברתי בכמה דפים מדוע אין מקום להוסיף את המשפט או התמונה המבוקשים. שאר הערותיך זכו למענה מצד אחרים. ככל שתרבה במונולוגים בדף שיחתך, כך פחות אנשים יטרחו לקרוא את יתר דבריך (בהם מידי פעם גם הערות מוצדקות). נסה בבקשה להתמקד בהערות תוכן על הערכים. אם לא עונים לך, אז כנראה שלא הסכימו עם הצעתך או שאין בה דבר שרלוונטי לערך. נויקלן 00:39, 23 ביוני 2014 (IDT)

תודה על הערות.

שתי הערות שהתייחסת אליהן היו מיועדות רק לדף השיחה: אחת, על כנס מדעי בנושא הערך והשנייה על חידוש מדעי המצוי בבדיקה. לא חשבתי כי לשתי ההערות יש מקום הערך. אבל בהחלט יש מקום למי שיש עניין בנושא.
הרעיון לרשום עדכונים והוספות בדף השיחה לא עלה יפה ולכן הפסקתי אותו. התוצאה, ערכים לא-מעודכנים ובעיקר, מספר רב של ערכים חסרים (ראו לעיל ובדף המשתמש שלי).
על זה נאמר:"שִׂמְחוּ בַּאֲבִימֶלֶךְ, וְיִשְׂמַח גַּם־הוּא בָּכֶם" (משל יותם)Daniel Ventura - שיחה 03:08, 23 ביוני 2014 (IDT)

מחקתי את ההערה בקשר לכנס בדף שיחה:באר משאבים. אין לכך מקום בדף השיחה של ערכים. אם יש כנס חופשי מעניין, שאתה חושב שלויקיפדים יהיה עניין ללכת אליו, המקום לפרסם זאת הוא בכיכר העיר. כך אני נוהגת לעשות. דפי השיחה מיודעים לדיון על תוכנם של הערים בלבד. אני מצטרפת לנויקלן, ומבקשת ממך להקשיב לעצות הטובות שלו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:09, 23 ביוני 2014 (IDT)
הכנס כבר התקיים. המחיקה רק תגרום למי שמוצא עניין בנושא לא למצוא את תוכן הדברים שנאמרו. לדעתי היו תורמים למי שמוצא עניין בנושא.
להערה השנייה - הצדק איתך, אך מה לעשות, לפי מה שהוכתב לי, איני רשאי לכתוב ב"כיכר העיר". זו בדיוק הבעיה, הירשו לי לכתוב בדף השיחה, ואם ימצא מישהו שיואיל בטובו, הוא יעביר את מה שכתבתי ליעדו. עברה חצי שנה וכמעט לא נמצאו כאלה. לכן, חזרתי לכאן בפנייה: אנא הסירו את ההגבלות. בתגובה קבלתי הערה אופטימית (ראו לעיל) NEVER . אז מה נותר לי לעשות. כמו כל יהודי טוב, לשפוך את ליבי, להתפלל ולקוות לימים טובים יותר - עד 120 ! Daniel Ventura - שיחה 08:20, 23 ביוני 2014 (IDT)
אם יש כנס משאתה רוצה לפרסם, כתוב לי כאן ותייג את שמי אם מידע על הכנס, ורצוי קישור.. אני אפרסם זאת בכיכר העיר. לגבי הסרת ההגבלות, אני ממליצה שתניח לזה, ראית שאין כל שינוי ועדיף שתשלים עם כך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:07, 23 ביוני 2014 (IDT)
לא התעמקתי בדיון הבירורים ההוא, אבל אם אני זוכר נכון אז ערכים חדשים לא היו חלק מהסיכום.
"יש מקום למי שיש עניין בנושא" - אין מקום. זה לא בלוג, לא אתר חדשות, לא קבוצת פייסבוק וכו'.
"לא עלה יפה" ו-"התוצאה, ערכים לא-מעודכנים" - תפרט בבקשה אילו ערכים נותרו לא מעודכנים ואילו תיקונים לטעויות לא תוקנו. במאמר מוסגר: הוספת תמונות שצילמת לערך זה לא עדכון. הוספת מידע על סיורים באתר זה עדכון שלא רלוונטי לאנציקלופדיה, וגם זה נאמר לך פעמים רבות. נויקלן 09:13, 23 ביוני 2014 (IDT)

ערכים הטעונים עדכון[עריכת קוד מקור]

הנה רשימה חלקית שליקטתי ימים אידם בדף המשתמש שלי, של ערכים הטעונים עדכון
1. שמורת פורה 2. יהדות פינלנד 3. פרשת ויקהל 4. חורבת מדרס 5. האדונית והרוכל 6. ים המלח 7. המערכה על סיני וארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה8. עיראק אל-מנשייה 9. באר אברהם 10. באר שבע 11. פתח תקווה 12. גבעת הכלניות (חוות שקמים) 13. משה 14. אביגיל (התנחלות) 15. רשימת מאחזים16. ירידת מפלס ים המלח 17 .ברינדיזי - על רחוב היהודים 18. מעבר "מצודת היהודים" - קצר אל-יהוד 19. עוג'ה א-תחתא - מידע על מלחמת העולם הראשונה ועל אספקת המים 20. תבנית:שמורות טבע בישראל - חסרה שמורה אחת לפחות 21. דבוראות - מגמה חדשה בענף 22. שמן זית - ההרכב הכימי 22. הורנבלנדה - צילום פירורים של המינרל מרמת הגולן 23. מכתש רמון - עץ מאובן 24. בזלת - הוספת סוג בזלת "שקדים" 25. עז הבית - יתרונות החלב. 26. רעננה - בית הכנסת "אהבת אחים" 27. סלע געשי - צילום של בזלת שקדית 28. הרצליה - פומיס מן החוף 29. חול - מרמת הגולן 30. צפחה - צילום מארץ-ישראל 31. גרניט - צילום מאילת 32. וזוב - להוסיף צילומי סלעים 33. סקוריה - להוסיף צילומי סלעים 34. הגאולוגיה של הגולן - נא להוסיף צילומים 35. טוף - נא להוסיף צילומי סלעים 36. המכון למדעי כדור הארץ - קישור לאנציקלופדיה חדשה למדעי כדור הארץ 36. פרשת ויקרא - דבר תורה 37. בית הערבה - עדכון על מצבת החללים
בחלק מהמקרים הפרטים הטעונים תיקון מופיעים בדף השיחה, כפי שהונחתי. Daniel Ventura - שיחה 13:57, 23 ביוני 2014 (IDT)

אשתדל לעבור על ההצעות שלך בדפי שיחה ולראות אם יש משהו רלוונטי. בינתיים הסרתי את דבריך מדף השיחה של עז הבית כי הם היו לגמרי לא רלוונטים. יואב נכטיילרשיחה 14:00, 23 ביוני 2014 (IDT)
זה בדיוק קטע מאוד רלונטי. מה שנכון הוא מתאים רק לדף השיחה ולא לדף הערך, אלה אם יימצא המחקר המדעי המתאים (לדעתי ניתן למצוא אם הייתי זוכה למעט יחס חיובי יותר). הרי הנושא נידון ונידוש ובוודאי יש מקום להרחבה בויקיפדיה העברית. תודה משתמש:דניאל ונטורה (לצערי אני מצליח להתחבר)
אין מקום לפרטים על יתרונות חלב העיזים בדיאטה גם לא בדף שיחה, זה לא התפקיד שלו. בעיקר לא כשהוא מלווה בקישור פרסומי. יואב נכטיילרשיחה 14:33, 23 ביוני 2014 (IDT)
אנסה לסכם, ביומיים הקרובים לא אבקר באתר.

אם המטרה שלך לסמן על כל הערה "וי", לפסול אותה ותאמין לי יש נימוקים מכאן ועד הודעה חדשה, ולעבור הלאה, אז חבל על הזמן
כל הערה היא פתח לבדיקה, שאם הייתם נותנים רשות הייתי עושה זאת.
על יתרונות וגם החסרונות של חלב עיזים אפשר לקרוא Goat#Nutrition בויקיפדיה האנגלית ואולי במקורות נוספים. מן הסתם הנושא חשוב דיו. 14:46, 23 ביוני 2014 (IDT)

אין בעיה, אוותר על התענוג. אל תתלונן אחר כך שלא מתייחסים אליך. יואב נכטיילרשיחה 14:50, 23 ביוני 2014 (IDT)
אם "התיחסות" היא סימון "וי" ומציאת סיבה לפסילה, אני בהחלט מוותר על היוזמה. Daniel Ventura - שיחה 14:56, 23 ביוני 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: 1. מקשרים לגלריה הראשית; לא צירפת מקורות. 2. הערה שמתחילה ב"התקבל במייל ממקור לא ידוע" היא בלתי נסבלת. גם כאן, כמו במקומות נוספים, אתה לא כותב מה בדיוק השינוי המבוקש (בפסקה הזאת והזאת יש לכתוב "בלה בלה בלה" במקום המשפט "ידה ידה ידה"). 3. עם הערה כמו "לאור הפופולריות של נושא פרשת השבוע הייתי מציע לארגן מחדש את הערך ולהגדיל את תוכנו" אין מה לעשות. במקום להציע לארגן מחדש ולהגדיל את התוכן, תציג את הארגון המבוקש החדש או את התוכן שאתה מבקש להוסיף (ולא בצורת קחו ותנסחו מהקטע הבא משהו, אלא מילה במילה מה הקטע שאתה מבקש להוסיף ומיקומו המבוקש בתוך הערך). 4. זכית כבר להתייחסות. 5. לא ברור האם מה שמופיע שם זה הקטעים המתוקנים או הקטעים שיש לתקן. 6. זכית להתייחסות מעורך שמבין בתחום, ושבחר בסוף לא להוסיף את המידע. גם במקרה הזה לא כתבת מה התוספת או השינוי המבוקש. כתוב צורה ברורה עם מרכאות את המשפט שאתה רוצה שיופיע בערך והיכן. 7. הערותיך זכו להתייחסות. ההערה על הקרב בנחל תרצה שלא זכתה למענה - לא ברור מה רצונך, זה מופיע בערך. לו היית כותב במפורש את הטקסט שברצונך שיופיע, ניתן היה להתייחס אליו. אם אני עובר על שבע הערות ולרובן אי אפשר להתייחס או שאי אפשר להבינן, למה לי להמשיך ולעבור על הבאות? נויקלן 15:04, 23 ביוני 2014 (IDT)
מודה על הרצון הטוב.
  1. עדכון אין פרושו הוספת משפט או קטע.
  2. עדכון מתיחס לתוכן בכללו ולכן השיטה להוסיף את הבקשה בדף השיחה אינה נראית לי ולכן הפסקתי אותה.
  3. הערה שהוספתי יש להתיחס אליה בעדכון הערך, תוך מעבר על תוכנו. לפעמים, די יהיה בתיקון מילה אחת או משפט.
  4. רק בצורה זו ניתן יהיה למנוע הערות כמו: אי אפשר להתייחס או שאי אפשר להבינן
  5. איפוא אתה רוצה שאעשה זאת " "לאור הפופולריות של נושא פרשת השבוע הייתי מציע לארגן מחדש את הערך ולהגדיל את תוכנו" אין מה לעשות." בדף שיחה ? תן לי לפתוח דפי שיחה ואציג לך דוגמא לערך מעודכן.
  6. אשר לסעיף (5) אלו הקטעים המתוקנים.

בקיצור, עשית את שלך ועכשיו תוכל ל"לרחוץ בניקיון כפיך". Daniel Ventura - שיחה 22:46, 23 ביוני 2014 (IDT)

הלכתי לרחוץ. תשבור את הראש לבד. נויקלן 22:48, 23 ביוני 2014 (IDT)
כך למדתי לחיות מגיל 7. Daniel Ventura - שיחה 00:45, 24 ביוני 2014 (IDT)

ערכים חשובים שחסרים בויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

Touching the Void - Touching the Void is a 2003 documentary based on the book of the same name by Joe Simpson about Simpson's and Simon Yates' disastrous and near fatal attempt to climb Siula Grande (6,344m) in the Cordillera Huayhuash in the Peruvian Andes in 1985.

Critically acclaimed, it was listed in the PBS' 100 "Greatest" Documentaries of All Time. The Guardian described it as "the most successful documentary in British cinema history".[1]

Daniel Ventura - שיחה 01:04, 4 בספטמבר 2014 (IDT)

על יהודי האמזונס בויקיפדיה האנגלית - רצוי להעתיק לויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

Belém and Manaus Jews[עריכת קוד מקור]

The surnames found in Belém and Manaus of people who may have been from Moroccan or Spanish origin include Albaz, Almescany, Assayag, Athias, Azulay, Benesby, Benchimol, Benayon, Bemerguy, Bendayan, Benguigui, Bentes, Benzecry, Elaluf, Elmescany, Foinquinos, Hamú, Israel, Laredo, Levy, Ohana, Ovadia, Pinto, Sabbá, Salém, Salgado, Safdié, Sefdié, Serruya, Soares, Tobelem and Zagury.

The documentary, Eretz Amazonia (done by David Salgado), based on the Samuel Benchimol book "Eretz Amazonia; The Saga of Jews in the Amazon". They migrated from Morocco to the Amazon during the rubber boom. They used their traditional languages: Ladino, Hebrew and Haketia. Other documentary done by Stephen Nugent and Renato Athias "Where is The Rabbi" shows the life of Jews in Amazon.

Daniel Ventura - שיחה 00:18, 8 בספטמבר 2014 (IDT)

Most sources state that the first synagogue of Belém, Sha'ar haShamaim ("Gate of Heaven"), was founded in 1824. There are, however, controversies; Samuel Benchimol, author of Eretz Amazônia: Os Judeus na Amazônia, affirms that the first synagogue in Belém was Eshel Avraham ("Abraham's Tamarisk") and that it was established in 1823 or 1824, while Sha'ar haShamaim was founded in 1826 or 1828.

הסרטון כולל ביקור בבית הכנסת

Daniel Ventura - שיחה 00:26, 8 בספטמבר 2014 (IDT)

היות וזה הדף היחידי שמותר לי לכתב בו, אביא לידיעתכם מידע מעניין[עריכת קוד מקור]

תחום אוצרות המדינה של רשות העתיקות אחראי על אחסון תיעוד ובקרה של עתיקות ארץ-ישראל. האוספים מונים מאות אלפי ממצאים, למן התקופות הפרהיסטוריות ועד שלהי התקופה העותומאנית, עיקרם מאוחסנים ומקוטלגים במחסני אוצרות המדינה, כ- 50 אלף ממצאים מושאלים לתצוגות ארכיאולוגיות בארץ ובחו"ל .

באתר מוצגים ממצאים נבחרים מאוספי אוצרות המדינה שעיבודם המדעי הסתיים והם זמינים לעיון לציבור הרחב, לחוקרים ולאוצרים בארץ ובחו"ל.. ככלל מדובר באתר דינאמי המתעדכן באופן שוטף, מספר הממצאים המוצגים בו גדל בהתמדה.

הממצאים מאורגנים בשיטה כרונולוגית (לפי תקופה) וטיפולוגית (לפי סוג ממצא), המאפשרת כניסה הדרגתית מודרכת דרך עמודי שער ראשיים עד לכרטיס החפץ; כניסה ישירה לכרטיס חפץ דרך תיבת חיפוש מתקדם.

כרטיס החפץ מציג את הנתונים הארכיאולוגיים של הממצא המבוקש: מוצא, טיפוס, תיארוך, ספרות מקצועית, ומאפשר לרכוש זכויות שימוש בתמונה מארכיון הצילומים של רשות העתיקות.

Daniel Ventura - שיחה 15:30, 10 בספטמבר 2014 (IDT)

מידע חדש על התוכניות הבריטי ות על עתיד ארץ ישראל - תחליטו היכן להציב אותו[עריכת קוד מקור]

אתר למנויים בלבד מאיר זמיר, חשיפה: המודיעין הבריטי עודד את הפלישה של צבאות ערב לישראל ב–1948, באתר הארץ, 10 בספטמבר 2014

פרופ' מאיר זמיר מלמד במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן־גוריון בנגב. ספרו "The Secret Anglo-French War in the Middle East: Intelligence and Decolonization, 1940–1948" עומד לצאת השנה בלונדון בהוצאת Routledge

בסתיו 1947 העביר השירות החשאי הצרפתי לאנשי ההגנה מידע שהצביע על כך שבריגדיר קלייטון וקציני מודיעין בריטים היו מעורבים ביוזמה חדשה, שנועדה להבטיח את מעמדה האסטרטגי של בריטניה במזרח התיכון. המקורות קישרו בין קלייטון לסכסוך המחריף בין ערבים ליהודים בארץ ישראל והתייחסו גם לתוכנית חלוקה חדשה שהציע קלייטון, שבניגוד לתוכנית שהציע האו"ם ביקשה לחלק את ארץ ישראל בין המדינות הערביות השכנות ולהגביל את השטח המיועד למדינה היהודית לרצועת החוף שבין עתלית לתל אביב. הצרפתים קישרו בין יוזמה זו למאמציהם המחודשים של הבריטים ליישם את תוכנית הקנטוניזציה של ועדת מוריסון־גריידי, והזהירו מפני סכנה של תקיפת היישוב היהודי בידי כוחות לא סדירים של הליגה הערבית. הם הזהירו גם כי לא ניתן לשלול פלישה של צבאות ערב הסדירים לשם מניעת הקמתה של מדינה יהודית.

Daniel Ventura - שיחה 03:41, 11 בספטמבר 2014 (IDT)

תמונות מסיור במנהרת השומרון בספטמבר 2014[עריכת קוד מקור]

לצערי לא ניתן לעלות אותן לויקיפדיה
תוכלו לצפות בהן כאן - הקש וצפה - נחכה לימים טובים יותר. שנה טובה. Daniel Ventura - שיחה 14:36, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

היות וזה הדף היחידי שמותר לי לכתב בו, אביא לידיעתכם מידע מעניין[עריכת קוד מקור]

סיור באתרים :סטלה-מאריס, בת-גלים ורמב"ם בהובלת עמית הורן - "עמיתים לטיולים" - אי"ה ביום שישי ערש"ק פרשת נצבים-וילך, כ"ד אלול תשע"ד 19.9.14

במהלך הסיור נבקר במנזר כוכב הים ובאתרים שסביבו, נרד לקפלת אליהו, לבונקרים הבריטיים ולמערת אליהו, נמשיך לטיילת חוף בת גלים לסיור לאורך שכונת היוקרה המנדטורית ונחלוף על פני "הקזינו", נעבור בתחנת הרוח הגרמנית מהמאה ה19 ונסיים לצד בית החולים הממשלתי המנדטורי ושני המנזרים שבמתחם רמב"ם.

  1. סטלה-מאריס – בת-גלים – ביה"ח רמב"ם - הנוכחי
  2. המושבה הגרמנית והעיר התחתית של ימי העותמאנים – תאריך ייקבע בהמשך
  3. המושבה הגרמנית והעיר התחתית של ימי המנדט – תאריך ייקבע בהמשך
  4. הדר במנדט ובתש"ח וחארת-אל-יהוד – תאריך ייקבע בהמשך
  5. הדר עליון וואדי-ניסנאס – תאריך ייקבע בהמשך
  6. כרמלהיים ומרכז הכרמל – תאריך ייקבע בהמשך
  7. ועוד

שנה טובה

23:07, 15 בספטמבר 2014 (IDT)

ב"דיוקן" של השבועון "מקור ראשון" יש כתבה ראשית הויקיפדיה - אפילו נכתבה בכובד ראש - לתשומת לבכם[עריכת קוד מקור]

ב"דיוקן" של השבועון "מקור ראשון" יש כתבה ראשית על הויקיפדיה העברית - אפילו נכתבה בכובד ראש - לתשומת לבכם

Daniel Ventura - שיחה 14:39, 19 בספטמבר 2014 (IDT)

כותרת הכתבה: עיין ערך מלחמה
מאת: צןר ארליך

הפתיח: כל אחד רוצה ערך בוויקיפדיה. כל אחד גם יכול על עצמו ערך בויקיפדיה...
בין הוויקיפדים המכורים יש כבר מי שמזהיר שמפעל הענק הזה הולך ןמשמיד את עצמו. (הערה אישית - לא נראה לי !!!!)

מי שרוצה לקבל את הכתבה למייל הפרטי שלו - לא לפירסום - יישלח לי מייל. שבת שלום שנה טובה. Daniel Ventura - שיחה 17:25, 19 בספטמבר 2014 (IDT)


כאן תוכלו לקרוא את תמצית המאמר שנה טובה Daniel Ventura - שיחה 21:55, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

הנה כאן המאמר במלואו. שנה טובה. Daniel Ventura - שיחה 23:14, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

חידושים בארכיאולוגיה של ירושלים וסביבותיה[עריכת קוד מקור]

הכינוס השנתי השמיני

לתכנייה ופרטים נוספים

יחידה \ מחלקה הפקולטה למדעי הרוח מיקום ראשי הר הצופים אולם ע"ש דן וואסונג, בניין רבין למדעי היהדות

יום חמישי, כט בתשרי תשע"ה - 23 באוקטובר 2, 2014 - 08:00

שנה טובה Daniel Ventura - שיחה 20:21, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

צילומים מעודכנים מהסיור עמיתים לטיולים: סטלה-מאריס, שכונת בת גלים ובית החולים רמב"ם בחיפה[עריכת קוד מקור]

תציבו קישור זה היכן שתמצאו לנכון

במהלך הסיור בקרנו במנזר כוכב הים ובאתרים שסביבו, ירדנו לקפלת אליהו, לבונקרים הבריטיים ולמערת אליהו, המשכנו לטיילת חוף בת גלים לסיור לאורך שכונת היוקרה המנדטורית וחלפנו על פני "הקזינו", עברנו בתחנת הרוח הגרמנית מהמאה ה-19 וסיימנו לצד בית החולים הממשלתי המנדטורי ושני המנזרים שבמתחם רמב"ם.

שנה טובה - מתאים לסיור בחול המועד

Daniel Ventura - שיחה 03:09, 22 בספטמבר 2014 (IDT)

נקווה שיגיע במהרה היום ויכתב הערך הזה[עריכת קוד מקור]

זאב גלילי כתב באתרו "היגיון בשיגעון": במבט ראשון זהו סיפור פשוט. סיפורו של הנער חיים סבתו, העולה עם בני משפחתו ממצרים, למעברת בית מזמיל שבירושלים. סיפור של קשיי קליטה, של חברת ילדים המשחקים כדורגל עשוי סמרטוטים. סיפורו של נער שנחשף אט אט לארץ ישראל החדשה, נקלט לא בלי קושי בחברת נערים בישיבת בני עקיבא ובמלחמת יום הכיפורים היה בין הלוחמים שהצילו את המדינה בגולן. לכאורה סיפור המוכר כבר מספריו הקודמים של סבתו, אך כבר בפרק הראשון, בסיפור על האחות המסתורית קריסטינה והביקור במנזר, מתברר שרב הנסתר בסיפור על הנגלה. כמו בפיוטו של ר' אברהם מימין יש בסיפור שני רבדים. ברובד הגלוי זהו סיפורו של סבתו. פעם בעיני הילד התמים מבית מזמיל, פעם בעיני בחור הישיבה המפולפל, פעם בעיני החייל שעבר חוויה מטלטלת של אובדן ומבחן אמונה. ומעל לכל מרחפת רוחו של הרב, ראש ישיבה, המספר היודע כל, המוליך אותנו בשבילים נסתרים לגלקסיה של ההיסטוריה היהודית, לסיפור חורבנותיה לתיאור תפארת תורתה וכיסופיה. וחוט השני עליו מחורזים פרקי הסיפור הוא הפיוט "בשפריר חביון", המלווה את המחבר במסע.

שנה טובה Daniel Ventura - שיחה 16:18, 24 בספטמבר 2014 (IDT)

הכנס הישראלי השנתי הראשון להיסטוריה סביבתית[עריכת קוד מקור]

תאריך 21/10/2014 08:45 18:45

מיקום יד יצחק בן-צבי, רח' אבן גבירול 14, ירושלים
מארגן האירוע יד יצחק בן צבי, אונ' ת"א, ואונ' חיפה

על הכנס - מזה מספר עשורים מתנהל בעולם שיח היסטורי סביבתי ער, בעל מקורות מגוונים ועושר מחקרי רב. המחקר ההיסטורי הסביבתי עוסק בהבנת מערכת היחסים של האדם עם הסביבה בתקופות שונות. יש המגדירים בדיסציפלינה זו שלושה תחומי מחקר מרכזיים: השפעת הסביבה על ההיסטוריה, שינויים שחולל האדם בסביבתו, והתפתחות המחשבה הסביבתית. בישראל ידענו לאורך השנים מחקרים מתחומי דעת שונים היכולים להתאים לזירת "ההיסטוריה הסביבתית", אלא שמחקרים אלה לא זכו עד כה לחשיפה מרוכזת כתחום מחקרי בפני עצמו. כנס זה נועד לשמש מסגרת שיח בנושא ולקדם קשרים מחקריים בין חוקרות וחוקרים בתחום. יד יצחק בן צבי

הרצאות שמצאתי בהן עניין

  • שרון יאבו איילון "להשתמש בטבע החדש..." שיקום מחצבת נשר כתקדים לחשיבה סביבתית
  • גד שפר מיפוי שינויי הנוף בישראל במאה שנים האחרונות על סמך מפת ה- PEF
  • דותן הלוי לשתות (בירה) מהים של עזה - סחר השעורה מנמל עזה לתעשית הבירה באנגליה 1914-1860
  • ציונה גרוסמק 'לפי שאין עושין כבשונות בירושלים' (בבלי, זבחים צו ע"א): גלגוליה של תקנה עירונית להרחקת כבשנים מן העיר בערי ארץ ישראל בתקופה הרומית והביזנטית

פרטים על הכנס

גמר חתימה טובה

Daniel Ventura - שיחה 17:48, 29 בספטמבר 2014 (IDT)

בדף השיחה שלי הופיע הפיסקה להלן - לא חשבתי שתהיה אקטואלית גם לקראת הימים הנוראים[עריכת קוד מקור]

"מאחר ומטבע הדברים קיימים ויקיפדים אשר אין ברצונם להשתתף בהסכם, לאלו קיימת הזכות המלאה שלא להגיב לדבריו של דניאל, בדומה לחירות המוענקת לכל ויקיפד להימנע ממגע עם משתמשים אחרים, ועל דניאל להבין שהדבר מקובל, ולהסכים לכך מראש"
אני מצהיר שאני מסכים לכך. Daniel Ventura - שיחה 22:39, 16 בינואר 2014 (IST)

נכון, הסכמתי, לא חשבתי שהתופעה תהיה טוטלית. ראו דף השיחה ואין בו אף תגובה (חוץ מאחת שהובאה בתור הקנטה)

לתומי חשבתי שלקראת השנה החדשה, אזכה לפחות לברכה אחת. והנה דממה דקה

גמר חתימה טובה

Daniel Ventura - שיחה 22:26, 1 באוקטובר 2014 (IDT)

גמר חתימה טובה[עריכת קוד מקור]

גמר חתימה טובה

Daniel Ventura - שיחה 09:26, 3 באוקטובר 2014 (IDT)

גמר חתימה טובה, גם לך ! The Turtle Ninjaשיחה22:38, 4 באוקטובר 2014 (IDT)
תודה. Daniel Ventura - שיחה 00:10, 5 באוקטובר 2014 (IDT)

גם הערבים החלו לשמור על הטבע[עריכת קוד מקור]

מי שהבחין ביוזמה החדשה של הפלסטינים הם אנשי בית ספר שדה בכפר עציון, שראשו כי הוצבו כמה שלטים עם כיתובים בערבית ובאנגלית מדרום לנחל רפאים, המכוונים לאתרי טבע כמו צוקים או מעיינות, עם השם הערבי של האתר. לדברי מנהל בית הספר, ירון רוזנטל, הפלסטינים גם פרצו שבילים המיועדים לטיולים.

רוזנטל רואה בחיוב את הפעילות הפלסטינית. "באזור נחל רפאים יש ריכוז נדיר של אתרי מורשת, ואנחנו שמחים שגם שכנינו הפלסטינים החלו לפתח את תרבות הטיול שלהם", הוא אמר. "אני מקווה שביחד נצליח לשמור על הנוף המיוחד שקיבלנו מהדורות הקודמים, כדי שגם הדורות הבאים ייהנו ממנו".

אתר למנויים בלבד הארץ, באתר הארץ, 12 באוקטובר 2014

חג שמח

Daniel Ventura - שיחה 23:48, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

בעוד 28 דקות אכנס לשנתי ה-80 - האמנם אין מי שיגיב על הפיסקה להלן !!![עריכת קוד מקור]

בחיים לא יתנו לך לכתוב בוויקיפדיה. האמנם זה יהיה גורלי ? Daniel Ventura - שיחה 23:34, 16 באוקטובר 2014 (IDT)

דניאל, מזל טוב בהגיעך לגבורות. נויקלן 23:53, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
אני מצטרף לברכות. הרבה בריאות ואורך רוח. שתזכה גם אתה לכתוב כאן. כל טוב --Kippi70 - שיחה 01:46, 17 באוקטובר 2014 (IDT)
מזל טוב לרגל הגיעך לגבורות. תחי מדינת ישראל!(שיחה)אהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 01:55, 17 באוקטובר 2014 (IDT)
המון מזל טוב! מקווה שתמצא הדרך שבה יתאפשר לך לחזור ולכתוב בויקיפדיה. יורי - שיחה 01:56, 17 באוקטובר 2014 (IDT)
מזל טוב! הלוואי על כולנו בכושר כזה בגילך. עד 120. בורה בורה - שיחה 11:23, 17 באוקטובר 2014 (IDT)
תודה למברכים. מאחל לכל אחד שיקבל בגילי את היחס שהוא נותן לי. שנה טובה. Daniel Ventura - שיחה 16:18, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

מסילות ברזל בארץ ישראל - ערכים חסרים[עריכת קוד מקור]

מסילת הברזל כפר ג'יניס - א-לובאן

בעת המערכה על קו שתי העוג'ות נבנתה מסילת ברזל בין תחנת כפר ג'יניס לבין אזור הכפר א-לובאן. היא נועדה לסייע לכוחות הבריטיים לעקוף את החזית התורכית. הרכבת פעלה חודש אחד, באוגוסט 1917 ובינתיים הכוחות הבריטיים צלחו את נחל הירקון והדפו את הצבא התורכי צפונה ולא היה כבר צורך באיגוף החזית תורכית.

באזור בית עריף, כפר טרומן ושוהם ניתן למצוא שרידי סוללה וגשרים של השלוחה לבית נבאללה ולא-לובאן (מסומנים במפה 1:50)

לימים שימשה בסיס לרשת מסילות הברזל בין מחנות הצבא הבריטי במרכז הארץ: בית-נבאללה,תל השומר, צריפין, רמלה .

כנראה גם היו לה שלוחות למושבה הגרמניה בני עטרות (אז וילהלמה), לטירת יהודה (אז טירה) ולמגדל אפק. (המקור הנ"ל עמוד 53)

רמז למסילה יש בערך תחנת הרכבת כפר ג'יניס Daniel Ventura - שיחה 10:49, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

המסילה העות'מאנית מנחל שורק למבואות עזה 1916-1917

דר' אבי ששון מהחוג ללימודי ארץ ישראל, המכללה האקדמית אשקלון הרצה על ."המסילה העות'מאנית (בימי מלחמת העולם הראשונה) מתחנת הצומת (תחנת הרכבת בנחל שורק) לגזרת עזה (היום ליד קיבוץ יד מרדכי) ושלוחת הוג (היום גבעת הכלניות בו קבורה לילי שרון) בכנס הרכבות בדרום ארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה

המסילה העות'מאנית מ"תחנת הצומת" (תחנת הרכבת בנחל שורק) לגזרת עזה והשלוחה לכפר הערבי הוג נסללה במטרה לסייע לצבא העות'מאני בקרבות על עזה. המסילה פעלה זמן קצר עד לנפילת עזה בידי חיל המשלוח הבריטי במחצית הראשונה של שנת 1917.

חסר ערך על הכפר הערבי הוּג'

רמז על הכפר כאן חוות שקמים

מופיע במפת מידבא, מקור המים החשוב באזור ומפקדת הצבא העותמאני בחזית הדרום במלחמת העולם הראשונה.

Daniel Ventura - שיחה 10:51, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

עצה[עריכת קוד מקור]

קראתי את דף שיחתך. אני חושב שהבעיה העיקרית היא שהרבה פעמים לא מובן מה אתה מבקש להגיד בדיוק. ראה למשל את הדיון הזה שיחת משתמש:Daniel Ventura#גם הערבים החלו לשמור על הטבע. לא הבנתי מה הייתה מטרת הדיון שפתחת ואת הקשרו לויקיפדיה. יש עוד דיונים דומים כאלה שפתחת בדף שיחתך. ייתכן שבגלל שרבים לא מבינים מה מטרת חלק מהדיונים הללו אתה לא זוכה לקבל תגובה.
לגבי הוספת התוכן שאתה מבקש לעשות לערכים בויקיפדיה, נראה לי שאם תנסח את המשפט שאותו אתה רוצה להוסיף בצירוף מקור, ותבהיר לאיזה ערך אתה מבקש להוסיף אותו ולאיזו פסקה, זה יקל על אנשים למלא אחר בקשתך. יורי - שיחה 16:36, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

תודה על התגובה.

היות ורק דף זה פתוח לכתיבה עבורי, אני משתמש בו כמקום לבמה כללית. למשל, הקטע שיחת משתמש:Daniel Ventura#גם הערבים החלו לשמור על הטבע נועד ל"כיכר העיר" - היות ואין לי רשות לכתוב שם אני כותב אותו בדף שלי.

הערות שלי המוכונות לערך מסוים נכתבים בדף השיחה של הערך וגם שם אינן זוכות למבט. ראה למשל גשר הרכבת הטורקי על נחל בארותיים. בדף השיחה הצבתי קישור לתמונות שהועלו בויקישיתוף. ציפיתי שיועברו לקישור חיצוני בערך. אני ממתין.

אני לא זקוק למשתמשים שיימלאו את בקשותי. גם כאשר כתבתי בויקיפדיה במשך 4 שנים, בדרך כלל משתמשים עזרו אחד לשני, בדרך כלל רק בהתאם להיכרות קודמות. נבצר ממני להבין מדוע חמש שנים מאז חסימתי, אני נדרש לצמצם את פעילותי רק לדף המשתמש. זו הנקודה. אכן מצוי משתמש שיש לו חשבון ישן איתי, אבל זה לא צריך לגרום לנטרול שלי לכל החיים מהויקיפדיה העברית. שנה טובה. Daniel Ventura - שיחה 16:49, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

הוספתי את הקישור המבוקש לגשר הרכבת הטורקי על נחל בארותיים. ייתכן שאין הרבה עוקבים אחרי הערך הזה ולכן בקשתך פוספסה. אני מציע שבעתיד תכתוב את בקשותיך בדף שיחתך לו יש הרבה יותר עוקבים. מלבד זאת, הבקשה הספציפית הזו היא דוגמה טובה למה שדיברתי עליו. נתת שם קישור לגלריית תמונות בויקישיתוף בלבד בלי להסביר מה בדיוק אתה רוצה לעשות עם זה. אם לא הייתה מציין בפני שאתה רוצה להוסיף את הקישור הנ"ל לערך, ספק אם הייתי מצליח להבין זאת לבד.
אשמח אם תעשה בן. אבל, אנא תיזהר שלא יפגעו בו. ראיתי גם את ההערות שלך בדף המשתמש. בהצלחה, בהיגיון ובזהירות. Daniel Ventura - שיחה 19:11, 18 באוקטובר 2014 (IDT)
לגבי המגבלות המוטלות עליך, יש כיום התנגדות לכך שתכתוב באופן עצמאי במרחב הערכים. ייתכן שבעתיד יחול שינוי בנושא והמגבלה הזו תוקל או תוסר לחלוטין. בכל מקרה, לא מובן לי למה הינך מוגבל מלכתוב גם במרחב ויקיפדיה. קראתי את הדיון שהוביל ליצירת המגבלות עליך ולא מצאתי היגיון במגבלה הספציפית הזו. אם אתה רוצה אני יכול לפתוח בקשה רשמית להסיר אותה. יורי - שיחה 18:51, 18 באוקטובר 2014 (IDT)