ש. הורוביץ ושות'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ש. הורוביץ ושות'
נתונים כלליים
סוג שותפות
מייסדים הארי סאקר, שלום הורוביץ
תקופת הפעילות 1921–הווה (כ־103 שנים)
מיקום המטה תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי תל אביב
ענפי תעשייה עריכת דין
עובדים 350
 
s-horowitz.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ש. הורוביץ ושות' הוא משרד עורכי דין ישראלי שמרכזו בתל אביב. המשרד נוסד בשנת 1921, והוא משרד עורכי הדין הוותיק בישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשרד נוסד בשנת 1921 בירושלים על ידי עורך הדין הארי סאקר. שנה לאחר מכן הצטרף למשרד עורך הדין שלום הורוביץ, מיד עם עלייתו מאנגליה לארץ ישראל. ב-1929 פרש סאקר מהמשרד וחזר לאנגליה. בשנת 1933 הצטרף אברהם לוין כשותף במשרד, והמשרד קיבל את השם "ש. הורוביץ ושות'".

משרדי ש. הורוביץ בתל-אביב

רבים מהלקוחות הראשונים של "ש. הורוביץ ושות'" היו חברות בריטיות שעסקו בפעילות עסקית בארץ ישראל שתחת המנדט הבריטי. עם זאת, המשרד, שהיה ממוקם בסמוך לבית המשפט הישן במגרש הרוסים, נכנס במהירות לתהליך של הקמת תשתית למדינת ישראל העתידית. שלום הורוביץ ייעץ למוסדות הבולטים במדינה, בהם האוניברסיטה העברית בירושלים, המרכז הרפואי הדסה, מכון ויצמן למדע, חברת החשמל והסוכנות היהודית. עד מהרה עסק בפרויקטים הראשונים של משאבי הטבע, האנרגיה והתשתיות במדינה, כולל מפעלי ים המלח ותחנת הכוח נהריים. במשא ומתן ראשון מבין רבים של המשרד עם מינהל מקרקעי ישראל, קיבל הורוביץ את האישור להחכיר את אדמות הביצות לשעבר של עמק החולה לשימוש חקלאי.

בשנת 1940 פתח המשרד סניף ראשון בתל אביב. סמוך למועד זה פרש הורוביץ מהמשרד, וניהולו עבר לידי אברהם לוין. בשנת 1965 הצטרף למשרד עורך הדין אמנון גולדנברג.

בשנת 1986 עבר המשרד לבניין משלו, ברחוב אחד העם 31 בתל אביב, שבו הוא שוכן עד היום.

במאי 2021 התמזג משרד אשר חלד, העוסק בדיני עבודה וביטחון סוציאלי עם משרד "ש. הורוביץ ושות'", לראשונה בתולדותיו.[1]

באוקטובר 2022 מונו שלושה שותפים: עורכי הדין בני שפר, עמית שטיינמן וערן בצלאל, לעמוד בראש המשרד, במקומם של עורכי הדין שוקי חורש, אלקס הרטמן וטל בנד, שעמדו בראש המשרד במשך שנים רבות. באותה עת כלל המשרד כ־350 עובדים, בהם כ־200 עורכי דין.[2]

עם עורכי הדין שעבדו במשרד נמנים נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, שופטי בית המשפט העליון אלפרד ויתקון, צבי טל וענת ברון וראש לשכת עורכי הדין בישראל, עמית בכר. עם המתמחים במשרד נמנים הפרופסורים דיויד גילה ואייל גרוס, העיתונאית ד"ר אילנה דיין וד"ר יורם טורבוביץ'.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]