אביב צנזור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אביב צנזור
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 באפריל 1972 (בן 51)
חיפה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מתמטיקה
מקום מגורים ישראלישראל ישראל
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט אלי אלחדף, ברוך סולל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות הטכניון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ד"ר אביב צֶנְזוֹר (נולד ב-23 באפריל 1972) הוא מתמטיקאי ישראלי ואיש חינוך בתחום המתמטיקה האקדמית. חבר סגל בפקולטה למתמטיקה בטכניון. ידוע במוסדות אקדמיים בישראל ובמערכת החינוך בישראל בזכות קורסים מצולמים שהוא מעביר דרך ערוץ היוטיוב של הטכניון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביב צנזור נולד וגדל בחיפה. אביו הוא המתמטיקאי יאיר צנזור, פרופסור באוניברסיטת חיפה. אחותו הצעירה, קרן צנזור-הלל, היא פרופסור למדעי המחשב בטכניון.[1][2] צנזור נשוי לפרופסור אפרת שר-צנזור, חברת סגל באוניברסיטת חיפה.[3] הם הורים לשלושה ילדים ומתגוררים בחיפה.

צנזור השלים לימודים לשלושה תארים בפקולטה למתמטיקה בטכניון. הדיסרטציה שלו עסקה בגרופואיד של אלגברת סי כוכב.[4] את עבודת הפוסט-דוקטורט שלו עשה באוניברסיטת קליפורניה בריברסייד.

לצנזור מספר ארדש 5.

הרצאות אקדמיות מקוונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צנזור זכה לפרסום בקרב סטודנטים ממגוון מוסדות להשכלה גבוהה בישראל בזכות קורסים מצולמים המועברים על ידו בערוץ היוטיוב של הטכניון. הוא הקליט כעשרה קורסים מלאים בתחומי החדו"א והאלגברה, חלקם באנגלית. הנצפים ביותר הם קורס ראשון בחשבון אינפיניטסימלי[5] וקורס הכנה לטכניון. להרצאות המוקלטות של צנזור מיליוני צפיות ביוטיוב.

הקורסים שהועלו ליוטיוב הוקלטו מול סטודנטים בכיתה אמיתית, רק עם טוש ולוח, וללא בימוי ועריכה. כיום הוא מפיק קורסים משודרגים, שבהם נעשה שימוש באולפנים עם טכנולוגיות צילום והפקה עדכניות,[6] וכן כלים מתמטיים להדגמה חזותית, תרגול אינטראקטיבי, ואפשרויות למתן משוב והערכה. סדרה חדשה של שנים-עשר קורסים מקוונים טרום-אקדמיים בשם "פשוט מתמטיקה" עלתה לאתר קמפוס IL של המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית, בפורמט של קורס פתוח מקוון מרובה משתתפים (MOOC). סדרת קורסים חדשים בחשבון אינפיניטסימלי נמצאת כיום בפיתוח.

שיתוף פעולה עם משרד החינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 נרקם שיתוף פעולה בין צנזור לבין משרד החינוך, בהובלת נרית כץ, מפמ"רית מתמטיקה על-יסודי. במסגרת פרויקט משותף שנקרא "קיוון חדש", לומדות כיום מאות כיתות של 5 יחידות מתמטיקה בבתי ספר תיכון ברחבי הארץ באופן היברידי, בעזרת קורסי "פשוט מתמטיקה" באתר קמפוס IL. הפרויקט היה חלוצי בעולם הקורסים המקוונים, בכך שעבר באופן נרחב מתפיסה של לומד עצמאי בקורס מקוון (המתאפיינת בנשירה גבוהה) לתפיסה של למידה בכיתה בהובלת מורה בעזרת קורס מקוון. הפרויקט הורחב בתקופת מגפת הקורונה בישראל כמענה חלקי ללמידה מרחוק, לווה בהשתלמויות וימי עיון למורים, ואף שימש השראה לקורסים דומים שפיתח משרד החינוך במתמטיקה ובמקצועות אחרים.[7]

הוראת מתמטיקה בטכניון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת קורס אינפי בטכניון יזם צנזור פעילות של תכנון ומימוש חדרי בריחה וירטואליים במשחק המחשב "מיינקראפט", שבהם כל החידות והרמזים מבוססים על התוכן המתמטי של הקורס.[8]

בעקבות הפופולריות שלו בקרב סטודנטים בישראל, הוא זכה למספר מחוות הומוריסטיות בהן שירים,[9] סטיקרים לוואטסאפ[10] וגרפים ממוחשבים בדמותו.[11] ב-2023 הוזכר בסיטקום "סובייצקה" של תאגיד השידור הישראלי "כאן 11" בידי דמויות המגלמות סטודנטים למתמטיקה, ששיבחו את איכות ההוראה שלו.[12]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אפרת נוימן, קרן צנזור–הלל, באתר TheMarker
  2. ^ Keren Censor-Hillel Department of Computer Science Search
  3. ^ הסגל האקדמי בתוכנית הבינתחומית ללימודי תואר שני בהתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה
  4. ^ אביב צנזור, Taking Groupoid C*-Algebras to the Limit, באתר בית הספר לתארים מתקדמים של הטכניון
  5. ^ סרטוני הקורס "אינפי 1מ" בערוץ היוטיוב של הטכניון
  6. ^ סרטוני קורס ההכנה החדש בערוץ היוטיוב "הטכניון מלמדים"
  7. ^ איך מתמטיקה יכולה לשדרג לכם את החיים, מתוך הפודקאסט "המאסטרים".
  8. ^ חדרי בריחה מאינפי, באתר הטכניון.
  9. ^ צנזור "שר" את שירו של אייל גולן "יום שישי"
  10. ^ ד"ר אביב צנזור, "אין תחליף למבט בעיניים", מגזין הטכניון, ‏סתיו 2019
  11. ^ גרף ובו אנימציה של צנזור קורץ
  12. ^ סובייצקה, בביצוע פרק בכורה – המילה האחרונה, תוכנית טלוויזיה בערוץ "כאן 11", באתר יוטיוב, 13 באוגוסט 2023