אורן יוסיפוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורן יוסיפוביץ
לידה 9 בפברואר 1983 (בן 41)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי יוסיפון
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה בית הספר כותרת לעיתונאות ולתקשורת עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג כתב כתבות צבע
תחום סיקור ספורט
קישורים חיצוניים
פייסבוק josifoon
טוויטר josifoon
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורן יוסיפוביץ (נולד ב-9 בפברואר 1983) הוא עיתונאי ופרשן ספורט, מגיש פודקאסט ומחבר ספרים בנושאי ספורט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסיפוביץ גדל במושב בן עמי, הבכור מבין ארבעה ילדים של אילן וורדה יוסיפוביץ. אחיו הצעיר, גיא, היה כדורסלן מקצועני. שיחק כדורסל בהפועל מטה אשר, ושחה במסגרת תחרותית בנבחרת השחייה של מכבי נהריה. למד ב"כותרת" – בית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת תל אביב.

את קריירת עיתונאות הספורט שלו החל בעיתון "מעריב" ב-2009, שם עבד תחת אבי רצון. ב-2012 עבר לאתר "וואלה! NEWS". בדרך כלל לאחר המשחק המרכזי היה כותב בוואלה "כתבת צבע" על המשחק. חלק מטוריו מסודרים במתכונת פודיום ובהם הנושאים המרכזיים מחולקים לשלושה, מדליית זהב, מדליית כסף ומדליית ארד. היה שותף לתוכניות האולפן של וואלה "משחק מקדים" המשודרות לפני משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג, ופרויקטים נוספים באתר.

יוסיפוביץ היה בין הכותבים והמפיקים של דירוג וואלה, המדרג את שחקני הכדורגל הטובים בישראל על ידי עשרות עיתונאים ופרשנים.

בעונת האליפות של הפועל באר שבע 2015–2016, כתב סדרת כתבות ווידאו על המועדון בשם "עמה יעמיק" (על שם אמונה טפלה של חלק מאוהדי באר שבע שהיו ידועים בפסימיות)[1].

בעונת הירידה של הפועל תל אביב 2016–2017 כתב סדרת כתבות ווידאו על המועדון בשם "מינוס תשע" (בשל העונש שהושת על הפועל תל אביב בעונה זו, מינוס 9 נקודות ממאזנה)[2].

החל מינואר 2016 משדר יוסיפוביץ פודקאסט העוסק בנושאי ספורט, בשם "הפודיום". בתחילה שידר יחד עם ניצן לבנה (איש גלי צה"ל). מ-2018 הוא משדר יחד עם אורי אוזן וניר צדוק (עיתונאי "ידיעות אחרונות") והם עוסקים בעיקר בכדורגל ישראלי (כולל פינה בשם "בואו נתמרמר על הפועל תל אביב", שבה צדוק, אוהד הפועל תל אביב, מביע את תסכולו מקבוצתו). בנוסף, יש ליוסיפוביץ תוכנית שבועית עם דור הופמן (עיתונאי "ישראל היום", ספורט 1) בה הם מדברים על כדורגל עולמי. כמו כן, במהלך עונות ה־NBA וה-NFL יוסיפוביץ מקיים ביחד עם פרשן הכדורסל והפוטבול ירון טלפז תוכניות העוסקות בתחומים אלה.

ישנם גם פרקים שהם ראיונות עומק עם שחקנים בולטים דוגמת ערן זהבי, אלי דסה, יובל אשכנזי. נכון לנובמבר 2022 הוקלטו כ-1000 פרקים לפודקאסט הפודיום.

במהלך 2020 הפך הפודיום לרשת פודקאסטים. דב נבון ונדב פרישמן החלו להגיש פודקאסט בשם "לשחרר את הדב" ומוקלטים פודקאסטים נוספים. בין היתר ניתן למנות את "פראש-טוק" (עם בר טימור ורון שושן), "בינג'ר" (אדם "ג'ון" פולובינצ'יק ואורי שטרנבך), "הקול מקצועי" (אורי קופר ומוטלה רפלד), קלסיקו (דור הופמן). נכון לאוגוסט 2023, מוקלטים 14 פודקאסטים כחלק מבית "הפודיום".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסיפוביץ נשוי לנועה כהן, אמנית מאמסטרדם, והם הורים לשני ילדים.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2015 כתב בספר "מה עשה הנוער?" אסופת סיפורים מכותבים בולטים בישראל בעריכת מוטי ורפי דה פיצ'וטו. ב-2017 היה שותף לכתיבת הספר "100 הכדורגלנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים" יחד עם אביעד פוהורילס ורון עמיקם.

באוגוסט 2017 יצא ספרו הראשון "זהבי – סיפורו של ווינר" בהוצאת ידיעות ספרים. זוהי ביוגרפיה מקיפה על ערן זהבי הצלחתו הגדולה בעשור השני של המאה ה-21 ומעבריו בין קבוצות[3][4][5]. הספר זכה להצלחה, ומספר שבועות היה ברשימת רבי המכר. לאחר מונדיאל 2022 כתב ביחד עם דור הופמן את הספר מוצ'סוס המספר על חוויתם במונדיאל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אורן יוסיפוביץ‏, אגדה שהיתה באמת: הפרק האחרון של עמה יעמיק, באתר וואלה!‏, 26 במאי 2016
  2. ^ אורן יוסיפוביץ‏, האחרונה שכיבתה את האור: הפרק האחרון של "מינוס 9", באתר וואלה!‏, 18 במאי 2017
  3. ^ תיאור הספר, באתר ידיעות ספרים
  4. ^ ראיון של אראל סג"ל עם אורן יוסיפוביץ, בתוכנית "הערב החדש", 6 בספטמבר 2017
  5. ^ אתר למנויים בלבד עירד צפריר, אורן יוסיפוביץ: "מכבי תל אביב הרסה לערן זהבי את נבחרת ישראל", באתר הארץ, 13 בספטמבר 2017