אורן לביא (מנכ"ל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורן לביא
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 26 ביולי 1976 (בן 47)
מדינה ישראלישראל ישראל
מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר
בממשלה ה-37
5 בפברואר 2023 – מכהן
(שנה ו־10 שבועות)
תחת שר החקלאות ופיתוח הכפר אבי דיכטר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורן לביא הוא איש ציבור ומנהל ישראלי המכהן כמנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר מפברואר 2023. מאז שנת 2006 ועד למינויו למנכ"ל משרד החקלאות, כיהן לביא כראש המטה ויועצו של חבר הכנסת אבי דיכטר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצבא שירת בחיל הים. שימש סמנכ"ל ברשת "לחם ארז" של השף ארז קומרובסקי, היה ממקימי עמותת "ממשל מקומי מתקדם", לטובת שיפור, חיזוק וקידום של השלטון המקומי בישראל. הוא עמד בראש העמותה במשך כשנה.

לביא החל את פעילותו הציבורית בשנת 2006, כאשר מונה ליועץ השר לביטחון הפנים, חבר הכנסת אבי דיכטר, תפקיד אותו מילא גם במהלך מלחמת לבנון השנייה ובזמן "מבצע עופרת יצוקה".

בשנת 2012, מונה לביא לראש המטה של השר להגנת העורף, אבי דיכטר. באותה התקופה, ליווה אותו במהלך מבצע "עמוד ענן", והיווה חלק משמעותי בקביעת עקרונות הטיפול בחזית האזרחית בשעת חירום, תוך תכלול הקשר בין פיקוד העורף, רשות חירום לאומית, מל"ח והסדרת הסמכויות בין המשרד להגנת העורף למשרד הביטחון.

בשנת 2013, כיהן לביא כמנהל לשכת יו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל. במסגרת תפקידו, הקים את מערך גיוס התרומות והיה שותף בהובלת גיוס של כ-54 מיליון ₪ למען קידום פרויקטים מטעם הקרן, לטובת רווחתם של נפגעי השואה בישראל.

בשנת 2014, מונה כחבר ועדת המלגות, קרן מלגות לסטודנטים דרוזים ע"ש רס"ן סלים שופי, שם כיהן עד 2020.

במקביל, בשנת 2016, מונה כחבר האספה הכללית, בקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, וכיהן בה במשך שבע שנים.

בין השנים 2016–2019, כיהן לביא כראש המטה של ח"כ אבי דיכטר בעת כהונתו כיו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת. לאחר מכן, בסוף שנת 2019 מונה לראש מטה סגן שר הביטחון. במהלך תפקידו, שם דגש על היערכות נכונה לשעת חירום ולמשברים.

בין השנים 2020–2022, כיהן לביא כראש המטה של ח"כ דיכטר, ששימש יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל רווחי גז ונפט.

בחודש פברואר 2023 מונה למנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר. עם כניסתו לתפקיד, מוביל לביא שורה של צעדים שמטרתם היא הבטחת ביטחון המזון של מדינת ישראל[1][2], תוך חיזוק והגדלת התוצרת החקלאית הטרייה המיוצרת בישראל[3], עידוד תוצרת חקלאית ישראלית בצל מלחמת "חרבות ברזל"[4] וזאת בשיתוף פעולה ותיאום עם כלל ארגוני החקלאים ומועצות הייצור – מועצת הלול, מועצת הצמחים ומועצת החלב.

לביא הוא נינו של הרב אברהם אלנדאף אשר שימש מנהיג קהילת התימנים בירושלים ועמד בראשה במשך 35 שנים.

לצד עבודתו במהלך השנים, ניהל לביא את הגיוס והענקת מלגות במסגרת קרן המלגות EXCEL-HT לסטודנטים דרוזים.

לביא בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בניהול ושיווק, ותואר שני בניהול עם התמחות ביזמות ושינוי ארגוני. בנוסף, לביא בוגר קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה, ובוגר תוכנית הכשרה במתן ייעוץ למנהלים מאוניברסיטת רייכמן. נשוי ואב לשלושה ומתגורר ברעננה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]