אמט פורסט ברנץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמט פורסט ברנץ'
Emmett Forest Branch
אמט פורסט ברנץ'
אמט פורסט ברנץ'
לידה 16 במאי 1874
מרטינסוויל, אינדיאנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 23 בפברואר 1932 (בגיל 57)
מרטינסוויל, אינדיאנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות הילדייל, מרטינסוויל, אינדיאנה, ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל אינדיאנה ה־31
30 באפריל 192412 בינואר 1925
(36 שבועות ו־6 ימים)
סגן מושל אינדיאנה ה־30
10 בינואר 192130 באפריל 1924
(3 שנים ו־15 שבועות)
תחת מושל אינדיאנה וורן מקריי
→ אדגר בוש
פ. הרולד ואן אורמן ←
יושב ראש בית הנבחרים של אינדיאנה
7 בנובמבר 19064 בנובמבר 1908
(שנתיים)
→ סידני וילברפורס קנטוול
תומאס מייקל הונאן ←
חבר בית הנבחרים של אינדיאנה מטעם מחוז מורגן
5 בנובמבר 19024 בנובמבר 1908
(6 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמט פורסט ברנץ'אנגלית: Emmett Forest Branch;‏ 16 במאי 187423 בפברואר 1932) היה עורך דין, איש עסקים ופוליטיקאי אמריקאי מאינדיאנה, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן כמושל אינדיאנה ה-31 בשנים 19241925, כאשר כיהן בשארית תקופת כהונתו של וורן מקריי, שהתפטר מתפקידו לאחר שהורשע בהונאת דואר. תקופת כהונתו הקצרה של ברנץ' כמושל התמקדה בהמשך הרפורמות והמיזמים של קודמו.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמט פורסט ברנץ' נולד במרטינסוויל שבאינדיאנה כבכור מבין ארבעת ילדיהם של אליוט ואליס פארקס ברנץ'. אביו היה פוליטיקאי רפובליקני שכיהן בממשלת המדינה במשך כמה עשורים. סבו ואבי-סבו היו גם הם מעורבים בפוליטיקה של המדינה וכיהנו כחברי הסנאט המדינתי. הוא למד באוניברסיטת אינדיאנה, שם הוא סיים את לימודיו ב-1896. באוניברסיטה הוא שיחק בנבחרת המוסד בבייסבול שניצחה באליפויות. ברנץ' היה הראשון מבין בוגרי אוניברסיטת אינדיאנה שהיה למושל המדינה. לאחר סיום לימודיו הוא למד משפטים בהדרכת דודו, השופט ה. מ. פארקס. ב-1899 הוא התקבל ללשכת עורכי הדין ופתח משרד עורכי דין במרטינסוויל.

מחוקק באינדיאנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת ארצות הברית-ספרד התגייס ברנץ' לפלוגה K של הרגימנט ה-158, ובמהלך שירותו הוא התקדם עד לדרגת לוטננט ראשון. לאחר המלחמה הוא שב למרטינסוויל ופתח משרד עורכי דין חדש. הוא נשא לאישה את קתרין ביין, בתו של בעלים של עיתון בולט. לזוג נולד בן אחד. הוא נכנס לפוליטיקה ונבחר לבית הנבחרים של אינדיאנה, בו הוא כיהן שלוש תקופות כהונה מ-1903 עד 1909. בשנים 1907 ו-1908 הוא כיהן כיושב ראש הבית. בעת כהונתו בתפקיד זה הוא שם קץ לנוהג של הצעות חוק כוללניות שאפשרו הגשתם של מספר הצעות חוק שלא בהכרח היו קשורות זו לזו בהצעת חוק משולבת אחת.

ב-1910 שב ברנץ' לעיסוקו בעריכת דין. במלחמת העולם הראשונה הוא שב לצבא כלוטננט קולונל ברגימנט הרגלים ה-151. בהמשך הוא פיקד על הבריגדה ה-165 בקמפ טרוויס שבטקסס, ושירת כחלק מהכוחות שאבטחו את גבול ארצות הברית–מקסיקו בשנים 19161917.

סגן מושל אינדיאנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר המלחמה המשיך ברנץ' בעיסוקו עד שב-1920 נבחר כסגן מושל אינדיאנה. מתוקף היותו סגן המושל הוא היה נשיא הסנאט של אינדיאנה, ובתפקידו זה הוא לקח חלק בדיונים ותמך בכמה סוגיות שנויות במחלוקת, כולל איסור הימורים ומכירת משקאות חריפים ביום הזיכרון. כאשר הוגשה הצעת חוק לאיסור לימוד השפה הגרמנית, נקלע הסנאט למאבק אלים והסדר הושב על כנו לאחר שברנץ' הכה בפטיש יושב הראש כה חזק עד שהוא שבר הן את שולחנו והן את הפטיש וגרם לחברי הבית לפרוץ בצחוק.

מושל אינדיאנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאחורי הקלעים ניהל המושל וורן מקריי מאבק מול הקו קלוקס קלאן של אינדיאנה והיה מעורב בלקיחת הלוואות שנויות במחלוקת, שאותן חשף הקלאן כשערורייה שאילצה אותו להתפטר מתפקידו. מקריי הורשע בהונאת דואר (אנ') ונדון לעשר שנות מאסר. כתוצאה מכך הוא נאלץ להתפטר מתפקידו ב-30 באפריל 1924. באותו היום הושבע ברנץ' כמושל אינדיאנה ה-31. כחבר קרוב של מקריי, הוא בכה כאשר נשא את שבועת האמונים שלו ומאוחר יותר הוא אמר שהכל היה כה "פתאומי ומפתיע".

תקופות כהונתו של ברנץ' כמושל הייתה קצרה, והוא התמקד בהמשך המיזמים והרפורמות שבהם החל מקריי, כולל הרחבת רשת הכבישים של המדינה, השלמת בנייתו של בית כלא מדינתי חדש, והרחבת בית הספר לעיוורים. הוא פיקח על השלמת בנייתו של בית החולים ריילי לילדים. חודש לאחר שהושבע לתפקידו, התקיימה תחרות אגרוף במישיגן סיטי. תחרויות אגרוף נושאות פרסים היו אסורות באינדיאנה, והועלו דרישות שהמושל ימנע את קיום התחרות. ברנץ' הורה בחשאי לכוחות המיליציה של המדינה להתגייס והציב אותם בכוננות. הוא שלח גנרל שיהיה נוכח בתחרות ויראה אם מתקיימים בה הימורים. הגנרל דיווח ששום דבר לא קרה, והתחרות נמשכה ללא שום תקריות מיוחדות.

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תום כהונתו כמושל פרש ברנץ' למרטינסוויל, שם הוא עסק שוב בעריכת דין וניהל את עסקיו כנשיא חברת הגרעינים ברנץ' וכמחזיק מניות ראשי של חברת הנאמנות של מרטינסוויל. בבעלותו גם היו כמה חוות גדולות במחוז מורגן. ב-1929 הוא מונה על ידי המושל הארי לסלי לנהל את בית הנשק של המדינה, תפקיד בו הוא שימש עד מותו.

אמט פורסט ברנץ' נפטר במרטינסוויל כתוצאה מהתקף לב ב-23 בפברואר 1932. הוא נטמן בבית הקברות הילדייל שבעיר.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמט פורסט ברנץ' בוויקישיתוף