האנדרטה לחללי אוניברסיטת תל אביב במערכות ישראל

האנדרטה לחללי אוניברסיטת תל אביב במערכות ישראל
מידע כללי
סוג אנדרטה עריכת הנתון בוויקינתונים
כתובת אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1985
תאריך פתיחה רשמי 1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצר מיכאל גרוס
קואורדינטות 32°06′47″N 34°48′19″E / 32.112978°N 34.805192°E / 32.112978; 34.805192
(למפת גוש דן רגילה)
 
האנדרטה לחללי אוניברסיטת/תל אביב במערכות ישראל
האנדרטה לחללי אוניברסיטת
תל אביב במערכות ישראל

מפת אזור אוניברסיטת תל אביב
(ניתן ללחוץ על הקישורים לשמות המקומות)
לחצו כדי להקטין חזרה
מרכז הירידים והקונגרסים בישראלהדרייב איןהמרכז לטכנולוגיה חינוכיתהטלוויזיה החינוכיתהגנים הבוטנייםהגן הזואולוגישייח' מוניסשדרות קק"למחלף קק"לטיילת המדעהבית הירוקהפקולטה להנדסהבית הספר לעבודה סוציאליתבית הספר לכלכלהאודיטוריום סמולרשהפקולטה למשפטיםבית הכנסת צימבליסטההפקולטה לניהולהפקולטה למדעים מדויקיםאנו – מוזיאון העם היהודיהספרייה המרכזית ע"ש סוראסקיספריית וינרהפקולטה לרפואהמסוף האוניברסיטהמרכז עלית לספורטהפקולטה לאמנויותהגלריה האוניברסיטאיתכיכר אנטיןבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטההפקולטה למדעי החברההמכון למחקרי ביטחון לאומימכון התקנים הישראליאפקהנווה אביביםרמת אביברחוב חיים לבנוןמסילת הירקוןמסילת החוףנתיבי איילון
לדף הקובץ
תמונה אינטראקטיבית (לחצו להסבר)‏

לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האנדרטה לחללי אוניברסיטת תל אביב במערכות ישראל, שניצבת בקמפוס האוניברסיטה בתל אביב, מנציחה את שמות 169 תלמידי ועובדי האוניברסיטה שנפלו במערכות ישראל. היא עוצבה על ידי הפסל מיכאל גרוס ונחנכה בשנת 1985.

האנדרטה ניצבת בתחומי גן נטוע דשא, שהוקם לזכר הנופלים בשולי המדשאה המרכזית בקמפוס, בקרבת בית הכנסת והמרכז למורשת היהדות על שם צימבליסטה.

האנדרטה היא חצר מלבנית מרוצפת חצץ בעלת קירות לבנים עשויים אבני כורכר מסותתות,[1] השקועה בקרקע לעומק של כמטר. טור מדרגות צר יורד לתוכה באחת מצלעותיה הצרות. על גבי הקיר שמול המדרגות מוצגים שמות הנופלים על גבי לוחות מתכת לפי סדר נפילתם. הצלע הארוכה של החצר מימין למדרגות בנויה כקיר מצופה אבן חול, הבולט מעל פני הקרקע. בקיר זה חרותה הכתובת "לזכר חללינו במערכות ישראל". בסמוך לצלע האנדרטה הנושאת את שמות הנופלים מונף דגל ישראל על גבי תורן. גדר חבל מקיפה את האנדרטה סביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]