דניאל דריי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

דניאל דריי (נולד ב-12 במרץ 1965) הוא רופא סקסולוג ישראלי, מטפל בתחום הזוגיות והמיניות, מרצה בענייני מיניות ושדרן רדיו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל דוד דריי נולד ב-12 במרץ 1965 למשפחה יהודית בעיר ליון שבצרפת, הצעיר מבין חמישה ילדים. סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטה ליון בהצטיינות יתרה בשנת 1993, ואז הצטרף למחזור הראשון של לימודים אקדמאיים בסקסולוגיה רפואית באוניברסיטת ליון, וגם אותם סיים בהצטיינות. את לימודי ההמשך בסקסולוגיה רפואית למד באוניברסיטת לאונרד דה וינצ'י (פריז XIII) גם את הלימודים הללו סיים בהצטיינות ב-1998. בנוסף למד אנדרולוגיה (חקר המאפיינים האנטומיים של גברים), ביולוגיה של הפריון באוניברסיטת ופסיכולוגיה רפואית. בין השנים 1993–1999 מילא שורת תפקידים בכירים שונים בבתי חולים בעיר ליון. עסק במחקר בתחום האנדוקרינולוגיה וניהל קליניקה פרקטית לסקסולוגיה וטיפול זוגי.

בשנת 1999 עלה לישראל, ופתח קליניקה פרטית לסקסולוגיה וטיפול זוגי בתל אביב. הוא עבד בבית החולים איכילוב-סוראסקי וכרופא יחידה בצבא עד שנת 2004. דריי חבר באיט"ם (האגודה הישראלית לטיפול מיני), בהיל"ם (החברה הישראלית להפרעות בתפקוד מיני), באגודה הצרפתית לסקסולוגיה ובארגון הצרפתי לרפואת נשים פסיכוסומאטית.

נשוי לסיון ואב לארבעה ילדים.

שיטות וטיפולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דריי פיתח את שיטת שבעת השלבים לפתרון משולב של בעיית השפיכה המוקדמת שהיא הבעיה המינית השכיחה ביותר אצל גברים בחברות מערביות. דריי מבסס את שיטתו על ניסיונו הן כסקסולוג והן כמטפל זוגי והיא נועדה לסייע לאנשים הסובלים מבעיות מיניות ונמצאים או מבקשים להימצא בקשר זוגי. לאחר מחקר בפציינטים הסובלים גם מבעיות זקפה וגם משפיכה מהירה ולאור תוצאות המחקר, הגיש בקשה לפטנט על פורמולה היוצרת אפקט סינרגטי בין תרופות בתחום של הטיפול בשפיכה מוקדמת ובבעיות זקפה. בנוסף, יחד עם הפיזיותרפיסטית קלודין הטב-בלום, פיתח דריי שיטה של השבת השליטה על שרירי רצפת האגן לטיפול בכאבי חדירה אצל נשים במקרים של וגיניזמוס או וסטיבוליטיס[1].

דריי פיתח תאוריה של טיפול זוגי חדשה המבוססת על הגדרה של שלושה טיפוסים זוגיים ספציפיים: הנוירוטי, הפסיכוטי והגבולי[2].

מדיה ותקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתחילת הקריירה שלו, ראה דריי חשיבות בתקשורת עם הקהל הרחב והפיכת נושא הבריאות המינית למובן ונגיש לכולם. כבר בצרפת השתתף במספר תוכניות רדיו ובטלוויזיה, בין היתר בתוכנית "sex on the t.v.‎" בה היה הרופא המומחה.

בישראל השתתף דריי בתוכנית "סקר הסקס הגדול" ב-YTV בשנת 2003, ובהמשך הצטרף כאורח קבוע של תוכניות בוקר של אודטה בערוץ 10 ושל קארין מגריזו בערוץ 2. דריי זכה לדמות משלו בתוכנית הסטירית "ארץ נהדרת"[3]. ב-2005 הנחה בערוץ 2 תוכנית אירוח לילית בשם "רצים לזוגיות". הוא הצטרף לתוכנית הרדיו של איריס קול בתחנה רדיו ללא הפסקה, ובהמשך הנחה תוכנית קבועה ברצועת "המומחים" ברדיו ללא הפסקה עד שנת 2010. משנת 2013 מנחה דריי את "תוכנית האהבה של ד"ר דריי" ברדיו תל אביב.

לאחר שניהל את פורום סקסולוגיה באתר ynet מאז הקמת האתר במשך שנים רבות, דריי הקים, כתב וערך את אתר התוכן הראשון בעברית בתחום הסקסולוגיה הרפואית, אתר "תורת היחסים". בשנת 2019 יצא לאור את ספרו "לאהוב במאה ה-21 המדריך לזוגיות מאושרת", הספר הוא מדריך מקיף לחיי אהבה, זוגיות ומיניות מלידה ועד זיקנה.[4]

פעילות פוליטית וחברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצעירותו בצרפת היה דריי פעיל בתפקידים בכירים בתנועות הנוער הצופים ובהמשך בבית"ר. בתקופת לימודי הרפואה שלו באוניברסיטת קלוד ברנרד שבליון, בהיותו בהנהגה הארצית של ארגון הסטודנטים היהודים בצרפת ואחראי על זיכרון השואה, ניהל את המאבק כנגד המרצה מכחיש השואה ברנרד נוטין עד הדחתו מכל תפקיד אקדמאי[5]. נוטין, שנתמך בין השאר בידי מכחיש השואה רובר פוריסון, פרסם מאמר שבו הכחיש את קיומם של תאי הגזים, ושכלל אמירות גזעניות ואנטישמיות[6]. דריי הוגדר אז בעיתונים ניאו נאציים באירופה אחד מהאישים היהודים שחייבים לפגוע בהם. בתקופת לימודיו היה דריי ממקימי תחנת הרדיו החופשית היהודית הראשונה "רדיו ג'ודאיקה" והנחה בה מספר תוכניות רדיו.

עבירות מס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2019 הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד דניאל דריי בגין עבירות מס.[7] דריי הורשע בהסדר טיעון בעבירות על סעיף 220 לפקודת מס הכנסה, שכללו השמטה של מיליון ש"ח לפחות מהכנסותיו בשנים 2006–2014 באמצעות פנקסי חשבונות כוזבים, ונגזר עליו עונש של מאסר בפועל לתקופה של 6 חודשים, שירוצה בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי למשך 8 חודשים וקנס בסך 40,000 ש"ח או שני חודשי מאסר תמורתו.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ד"ר דניאל דריי וקלודין הטב-בלום, לא לוותר: יש טיפול לכאבים כרוניים בנרתיק, באתר ynet, 23 בנובמבר 2008
  2. ^ ד"ר דניאל דריי, הנוירוטי או הגבולי: איזה מן בני זוג אתם?, באתר ynet, 5 באוגוסט 2012
  3. ^ גל כהן, ‏יופי של עזרה: קרין מגריזו יורדת דרומה, באתר ‏מאקו‏, 27 במרץ 2011
  4. ^ הספר לאהוב במאה ה-21 המדריך לזוגיות מאושרת
  5. ^ Denial of Holocaust ires survivors: כתבה בעיתון על המאבק, 21 ביולי 1990 (באנגלית)
  6. ^ AFFAIRE NOTIN : CE N’ÉTAIT PAS UN " ÉLECTRON LIBRE ": על פרשת נוטין (בצרפתית)
  7. ^ עמרי מילמן, כתב אישום נגד הסקסולוג דניאל דריי בחשד לעבירות מס, באתר כלכליסט, 16 בינואר 2019
  8. ^ תפ (ת"א) 38662-01-19 מדינת ישראל נ' דניאל דריי, ניתן ב-5 בינואר 2021