המוסקטרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המוסקטרים
The Musketeers
מבוסס על שלושת המוסקטרים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה היסטורית, פשע
יוצרים אדיראן הודג'ס
כותבים אדריאן הודג', Ryan Craig, Jeff Povey עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סול מצסטיין, אדוארד בנט, ג'ון סטריקלנד, Udayan Prasad עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים לוק פסקואלינו, טום בורק, הווארד צ'ארלס, סנטיאגו קבררה
ארץ מקור הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 3 (עונה שלישית שודרה במספר מדינות וכעת משודרת באנגליה)
מספר פרקים 30 (עשרה פרקים לעונה)
הפקה
מפיקים בפועל ג'סיקה פופ, אדיראן הודג'ס
חברת הפקה BBC
הפצה נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים פראג, צ'כיה
מוזיקה מוראי גולד עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 55 דקות
שידור
רשת שידור BBC ‏(BBC1 ו-BBC america)
רשת שידור בישראל משודר ב-HOT VOD ו- HOT plus
תקופת שידור מקורית 19 בינואר 2014 – 1 באוגוסט 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המוסקטריםאנגלית: The Musketeers) הוא שמה של סדרת טלוויזיה, דרמה היסטורית מבית היוצר של רשת BBC, המבוססת על דמויות מספרו של אלכסנדר דיומא "שלושת המוסקטרים". הפרק הראשון שודר לראשונה בבריטניה ב-19 בינואר 2014.

בסדרה מככבים לוק פסקואלינו (ד'ארטניאן), טום בורק (אתוס), סנטיאגו קבררה (אראמיס), הווארד צ'ארלס (פורתוס), מיימי מק'קוי (מיליידי דה-וינטר), טמלה קארי (קונסטנט בונסיו), בו פוראז' (אדון בונסיו), ריאן גייג' (המלך לואי השלושה עשר), אלכסנדרה דאולינג (המלכה אן), הוגו ספיר (קפטן טרוויל), פיטר קפלדיקרדינל רישלייה, שיחק רק בעונה הראשונה), והרוזן רושפור (מארק וורן, שיחק רק בעונה השנייה). עשרת פרקי העונה הראשונה שודרו מינואר ועד מרץ 2014. הסדרה הופקה על ידי ג'סיקה פופ ואדריאן הודג'ס. מרבית הצילומים נערכו באתרי צילום בפראג. בפברואר 2014 הוזמנה עונה שנייה, שעלתה לשידור בינואר 2015. בנובמבר 2015 סיימו לצלם את העונה השלישית והאחרונה, אשר יצאה במרץ 2016.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפריז של שנת 1630, ד'ארטניאן, אתוס, אראמיס ופורתוס הם קבוצת לוחמים מאומנים שהוכשרו להגן על המלך, קבוצת הלוחמים הידועה כ"מוסקטרים" מבצעת שלל משימות תחת פיקודו הישיר של קפטן טרוויל. אויבם הראשי הוא הקרדינל רישלייה, שבמהלך הסדרה מנסה להכשיל ואף להרוג את המוסקטרים ואת המלכה אן, ותחת פיקודו נמצאת מיליידי-אשתו לשעבר של אתוס ואויבת שלהם. בעונה השנייה, הקרדינל נפטר ואויבם החדש של המוסקטרים הוא רושפור, אדם צרפתי שברח מכלא ספרד ובהמשך הסדרה מתגלה כבוגד ספרדי.

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשונה משאר הסדרות והסרטים הקודמים שדבקו בפתיחה המקורית, אשר בה ד'ארטניאן נתקל בשלושת המוסקטרים- אתוס, פורתוס ואראמיס באותו היום ומזמין אותם לדו-קרב, כאן מתחילה העלילה כאשר חבורת חיילים מן המשמר האדום (השומרים האדומים), צבא חיילים בהנהגת הקרדינל רישלייה (ארמנד ז'אן דו פלסיס דה רישלייה), מתפרצים לפונדק ואומרים כי הם מוסקטרים והורגים את אביו של ד'ארטניאן, שנאמר לו כי למנהיגם קוראים אתוס.

כדי לנקום יוצא ד'ארטניאן לפריז במטרה להרוג את אתוס, אך כאשר מגיע אליהם, אתוס נעצר על ידי המשמר האדום בהאשמה כי הוא תוקף ורוצח אנשים. אראמיס ופורתוס חוברים לד'ארטניאן ונעזרים בקונסטנס כדי למצוא את הפושע האמיתי שהתחזה לאתוס, כדי להציל את אתוס וכדי לנקום במתחזה.

בעונה ניכר עניין במערכת הזוגיות המורכבת של קונסטנס וד'ארטניאן. קונסטנס אישה צעירה הנשואה שלא באושר לבעלה בונסיו, בזמן שמתחיל סיפור אהבה סודי בינה לבין ד'ארטניאן, שבמהלך העונה מלמד את קונסטנס להילחם והיא חוברת אליהם במשימותיהם. עם הזמן, בונסיו מועסק על ידי הקרדינל ומרגל על מיליידי כתמורה, מגלה את הרומן הסודי של קונסטנס וד'ארטניאן, ומאיים על קונסטנס שאם לא תיפרד ממנו יגרום לקרדינל רישלייה להרוג אותו- וקונסטנס, בלית ברירה, נפרדת מד'ארטניאן. הקרדינל רישלייה, אשר גם השר הראשון של צרפת והאדם המקורב ביותר אל המלך, מעסיק את מיליידי דה-וינטר כרוצחת שכירה, שעוזרת לו במזימותיו להרוס את המוסקטרים ולהתקדם עוד בפסגת השליטה בצרפת. בנוסף, מיליידי מתגלה כאשתו לשעבר של אתוס, שהיה פעם הרוזן דה לה פר, וציווה להרוג אותה לאחר ששיקרה לו על עברה ורצחה את אחיו. מיליידי דה-וינטר עוקבת אחר ד'ארטניאן ומנסה לשכנע אותו לעזוב את המוסקטרים ולהצטרף אל המשמר האדום בהנהגת הקרדינל, ולהרוג את בעלה לשעבר-אתוס.

במהלך העונה, מתנהל רומן בין אראמיס, הנודע כרודף שמלות ידוע, לבין המלכה אן. הזוגיות שלהם נשמרה בסוד למשך זמן מה, ובפרק התשיעי של העונה, כאשר נרדפו אתוס, אראמיס והמלכה על ידי חיילים ששכרו הקרדינל ומיליידי דה וינטר, שם גילה אתוס על היחסים ביניהם. בסוף העונה מתגלה כי המלכה הרה והתינוק ככל הנראה הוא בנו של אראמיס. (והמלך כנראה עקר.)

בפרק האחרון של העונה, מתכננים הארבעה בשיתופו של קפטן טרוויל תוכנית שתגרום לקרדינל ליפול לתוך הודאה מלאה על כך ששלח חיילים להתנקש בחייה של המלכה אן, וגורמים למיליידי להאמין שד'ארטניאן הצטרף אליה עקב ריב עם אתוס. מיליידי מבקשת מד'ארטניאן שיהרוג את אתוס, והם מזייפים דו-קרב שנגמר במותו של אתוס. ד'ארטניאן משכנע את הקרדינל שבידיהם של פורתוס ואראמיס מכתב בו מודה המתנקש שניסה להרוג את המלכה כי האדם אשר שכר אותו הוא הקרדינל. מיליידי מבקשת מאדם מעברה שיעזור לה להרוג את אתוס, פורתוס, אראמיס וד'ארטניאן בכך שיחטוף את קונסטנס, אך ארבעתם מצליחים להביס אותו ומצילים את קונסטנס. החבורה עוצרת בעד מיליידי לברוח על מנת להרוג אותה, אך אתוס חס על חייה ומפציר בה לא לחזור אל פריז יותר לעולם. פורתוס, אראמיס וד'ארטאניאן מערימים על הקרדינל וגורמים לו, בעזרת תחבולה, להודות במה שעשה כאשר המלכה האזינה בצד, ובכך סכלו את מזימתו. ד'ארטניאן וקונסטנס הלכו להודיע לבונסיו על הזוגיות שלהם, אך גילו שהוא ניסה להתאבד, וקונסטנס נשארת עם בונסיו.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה נפתחת בהלווייתו של הקרדינל ובלידת יורש העצר, בנם של המלכה אן ואראמיס. אתוס, פורתוס, אראמיס וד'ארטניאן רוכבים אל פגישה כאשר נתקלים ברוזן רושפור (מארק וורן), אזרח צרפתי מתלמידיו של הקרדינל, שהיה כלוא בכלא הספרדי וסיפר להם כי ברח ממנו, אך בעצם שוחרר תמורת הסכמתו לרגל בצרפת לטובת ספרד. רושפור מוסר למוסקטרים מידע וכי בכוונתו לחלץ את הגנרל דה פואה, אדם צרפתי שנשלח גם הוא לכלא הספרדי, וחבר קרוב של קפטן המוסקטרים טרוויל. מטרתו של רושפור הייתה שארבעת המוסקטרים יהרגו בזמן ניסיון החילוץ, והוא יחזור לפריז כגיבור ויציל את הגנרל דה פואה, אך תוכניתו נכשלה- ארבעת המוסקטרים, בליווי רושפור, דה פואה, אחותו- לוסי דה פואה ומנהל הכלא הספרדי הביסו את סוהרי הכלא וחזרה בשלום, מלבד הגנרל, שנפצע בניסיון הבריחה. כאשר חזרו, גילה פורתוס כי לגנרל דה פואה היה קשר עם אביו, שמעולם לא הכיר, ורושפור קיבל את משרת קפטן השומרים האדומים. בהמשך הוא גם מתמנה לתפקיד השר הראשון של המלך.

כאשר המלך לואי נשבה על ידי סוחר עבדים מתחיל רומן בינו לבין מיליידי דה וינטר, אשר חזרה והצילה אותו ואת ד'ארטניאן מפני הסוחרים. כשיורש העצר (בנו של אראמיס) נולד, מתחיל אראמיס לצאת עם האומנת של התינוק ובכך מתקרב אל המלכה ואל בנו, אך לאט לאט רושפור מגלה על יחסיו עם המלכה ובנם הסודי, ומפציר באומנת התינוק, מרגריט, לרגל לטובתו ולשקר למענו כאשר מתמרן את אראמיס, המלך והמלכה, ובכך מתקרב עוד אל המלך. רושפור שוכר את מיליידי שתרצח את שגריר ספרד- פראלס, כדי שלא יחשוף את תוכניותיו על השתלטות צרפת, לאחר שפעל כנגד התוכנית של ספרד, לפיה היה אמור לנהוג. באותה הזדמנות, גרם רושפור למותו של פראלס להיראות כטעות מצד קפטן טרוויל ובכך שכנע את המלך לפטר של הקפטן, והוא הפך למוסקטיר רגיל. במשך העונה, מגלה פורתוס כי טרוויל הכיר את אביו וכי היו חברים פעם, עד שהחליט אביו להרוג את פורתוס ואמו ובשל כך לקח אותם טרביל ושם אותם בשכונה ענייה בשם חצר הניסים (המוזכרת גם בהגיבן מנוטרדאם).

קונסטנס וד'ארטניאן חוזרים להיות יחד לאחר שהציל את חייה, ובונסיו נרצח על ידי מתנקשת. לאחר שניסה רושפור לכפות עצמו על המלכה וגילה כי היא אינה אוהבת אותו כמו שהוא אותה והיא מנהלת רומן עם אראמיס, רושפור משנה את תוכניותיו. רושפור מרעיל את המלך ומספר לו כי קונסטנס וידידה דוקטור למאי (הרופא אשר טיפל ביורש העצר כשהיה חולה-פרק 2, ובקפטן טרוויל כאשר נורה-פרק 7) תכננו עם המלכה כי ירעילו אותו ובכך משכנע את המלך לחתום על הוצאה להורג של שניהם. למען בטיחותה של המלכה אן, נאלצים אתוס ואראמיס לספר לפורתוס, ד'ארטניאן וטרוויל על מערכת היחסים של אראמיס והמלכה ועל בנם המשותף. רושפור חושף בפני המלך את יחסיהם של אראמיס והמלכה, ואראמיס נשפט על בגידה בממלכה בכך ששכב עם המלכה, אך עדיין מכחיש את העובדה שיורש העצר הוא בנו. כתוצאה מכך אראמיס נשלח לכלא. פורתוס ד'ארטניאן וטרוויל מעלימים את המלכה למנזר, בעוד אתוס ומיליידי יוצאים לחפש מידע במשרדו של רושפור העשוי להפליל אותו. אתוס חושב על תוכנית וחוזר למנזר. אתוס מציע שיזייפו מכתב בשם רושפור ויישלחו אותו לוארגאס, רב המרגלים הספרדי, וכאשר יתפסו אותו יכריחו אותו להודות על כך שרושפור מרגל, אך כדי שלא יחשוד היו צריכים לשלוח אדם אחד בלבד, ופורתוס יצא לתפוס אותו. כאשר יוצאים מיליידי ואתוס מן הארמון, שומעים בדרכם שמועות כי המלך גוסס, אך לא מודעים לכך שרושפור החליף את תרופתו של דוקטור למאי ברעל, לא בכדי להרוג את המלך אלא בשביל להפליל במעשה את למאי וקונסטנס, בטענה שעשו זאת על מנת שלואי ימות והמלכה אן תעלה לשלטון. כתוצאה מכך, רושפור הורג את דוקטור למאי מול עיניה של קונסטנס, ויום למחרת כאשר הובאה קונסטנס להוצאה להורג חילצו אותה אתוס, ד'ארטניאן וטרוויל. באותה ההזדמנות אן חוזרת אל הארמון כדי לראות אם המלך חי ושם הוכרז כי היא מואשמת בניסיון התנקשות במלך. לואי אובד העצות מדבר עם רושפור, אשר חושף בפניו שיורש אשר אינו בנו האמיתי אלא של אראמיס, ובכך משכנע אותו להוציא צו אישור להוצאת המלכה להורג. מיליידי נשלחת לשחרר את אראמיס מהכלא, ובאותו הזמן מצטרפים אתוס, ד'ארטניאן, טרוויל וקונסטנס לפורתוס, מצליחים לתפוס את וארגאס רב המרגלים הספרדי ולוקחים אותו לארמון של לואי כדי להוכיח את חפותה של אן. לאחר שחזרו מיליידי ואראמיס, הודיעה מיליידי לאתוס שתעזוב לאנגליה, ושיוכל להצטרף אליה. אתוס, פורתוס, אראמיס, ד'ארטניאן, טרביל, קונסטנס ווארגאס מגיעים אל הארמון ומספרים למלך את תוכניתו של רושפור, ובכך מצליחים לעצור אותו לפני שמספיק להרוג את אן. רושפור והמשמר האדום נלחמים בהם אך המוסקטרים מביסים אותם והורגים את רושפור, ולואי מאמין שכל דבריו של רושפור היו שקרים- כולל הרומן של אראמיס והמלכה אן.

אראמיס עוזב את תפקידו כמוסקטיר ועובר למנזר, בעוד שקונסטנס וד'ארטניאן מתחתנים. לאחר מותו של רושפור זכה טרוויל להיות שר המלחמה ותפקיד קפטן המוסקטרים הוענק לאתוס. אתוס יצא לחפש את מיליידי, אך היא נסעה לאנגלייה, ומלחמה הוכרזה נגד ספרד עקב התקריות. העונה נגמרת כאשר אתוס, פורתוס וד'ארטניאן רוכבים למנזר כדי להודיע לאראמיס להצטרף אליהם למלחמה.

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית שודרה כבר במספר מדינות כגון יוון, טורקיה ואף החלו שידוריה בקנדה, אך רק בחודש מאי יצאה ב-BBC one, ערוץ המקור. לעונה עשרה פרקים והיא ככל הנראה תהיה העונה האחרונה של הסדרה. העונה תתרחש בערך 4-5 שנים לאחר העונה השנייה, כאשר אתוס, פורתוס ודארטניאן חוזרים מהמלחמה נגד ספרד חזרה אל צרפת, ובמהלך משימה נתקלים באראמיס, שלא מסוגל להילחם יותר בטבע שלו וחובר אליהם חזרה כמוסקטיר. לעונה החדשה צפויים שני נבלים ראשיים ושניים משניים, לעומת העונות הקודמות, וידוע כי הדמויות הראשיות עומדות להישאר, מלבד מיימי מק'קוי (מיליידי דה-וינטר), שצפויה להופיע פחות, משום שנכנסה להריון.

מלבד הדמויות הראשיות שנשארו, ידוע כי כמה שחקנים חדשים מצטרפים לצוות. מאט סטוקאו ישחק את קפטן ג'ורג' מארצ'יו- הקפטן החדש של המשמר האדום. רופרט אוורט יגלם את פרון-אחיו הלא חוקי של המלך לואי שקיבל את תפקיד השליטה בצרפת בעת היעדרות המוסקטרים ממנה, ובנוסף אנדרו פלין שישחק את אחיו הנוסף של לואי-הנסיך גאסטון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המוסקטרים בוויקישיתוף