וסטוורלד - פרקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ווסטוורלד - פרקים)
כותרת הסדרה
לוגו הסדרה

להלן רשימה של פרקי סדרת הטלוויזיה "ווסטוורלד" ופירוט תוכן העלילה.

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1102 באוקטובר 20164 בדצמבר 2016
21022 באפריל 201824 ביוני 2018
3815 במרץ 2020[1]2 במאי 2020
4826 ביוני 2022[2]14 באוגוסט 2022[3]

העונה הראשונה (שנקראה המבוך) שודרה לראשונה ברשת HBO ב-2 באוקטובר 2016 והסתיימה ב-4 בדצמבר 2016. הסדרה נכתבה על ידי ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי על בסיס סרט באותו שם משנת 1973, שכתב וביים מייקל קרייטון. העונה הראשונה כללה 10 פרקים וזכתה לשבחים רבים; העונה השנייה (שנקראה הדלת) כללה אף היא 10 פרקים ושודרה מה-24 ביוני 2018 עד ה-22 באפריל 2018; העונה השלישית (שנקראה עולם חדש) כללה 8 פרקים בלבד ושודרה מה-15 במרץ 2020 עד ל-3 במאי 2020; העונה הרביעית (שמכונה הבחירה) עלתה ביוני 2022 עם 8 פרקים שהסתיימו באוגוסט 2022.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייסד-שותף של פארק השעשועים וסטוורלד, רוברט פורד, מיישם שינוי בתכנות המארחים לכאורה כחלק מסיפור חדש לפארק, אך נועד לעודד את המארחת הוותיקה ביותר בפארק, דולורס, למצוא את "מרכז המבוך", המייצג את היכולת להשיג את רוח המארח, שהיה מטרתו של המייסד המנוח ארנולד וובר ובהמשך, פורד עצמו. אלא שמארחים אחרים מושפעים מהשינוי הזה, מה שיוצר בלבול בקרב צוות הפארק ואורחיו ומוביל את דירקטוריון החברה המנהלת, דלוס, לפקפק ביכולתו של פורד לנהל את הפארק. דולורס אכן זוכה לבסוף ובחגיגה בפארק בה משתתפים חברי ההנהלה של דלוס, פורד מכריז על הנרטיב החדש שלו: מרד של המארחים נגד הצוות האנושי ואורחי הפארק, שמתחיל בכך שדולורס הורגת את פורד ושוחטת רבים מבוהלים מאורחי המסיבה.

עונה 1: המבוך (2016)
מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי צופים באמריקה (במיליונים)
1 1[4] המקורית The Original ג'ונתן נולאן ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי באוקטובר 2016 1.96
וסטוורלד הוא פארק ענק בעולם מערבונים בו אורחים אנושיים יכולים לקיים אינטראקציה עם "מארחים" אנדרואידים חיים, המתוכנתים לעבור בנרטיב יומיומי, ללא זיכרון של אירועי הימים הקודמים ולתקשר עם האורחים. מכיוון שהמארחים אינם מסוגלים לפגוע באורחים, אורחים בדרך כלל ממלאים את רצונותיהם האפלים ביותר, כולל כאלה שהם אלימים ומיניים. המארחים מיוצרים באופן מלאכותי ואינם מראים תגובות אנושיות רגילות, למשל, אינם מגיבים לזבובים שזוחלים על פניהם. ניתן להעמיד אותם למצב שינה או למצב מיוחד אחר על ידי ביטויי קוד שאומרים מפעילי הפארק. דולורס נפרדת מאביה פיטר ונוסעת לרכוש אספקה שם היא פוגשת את טדי. הם מציתים מחדש את הלהבה הישנה שלהם והיא מזמינה אותו בחזרה לחווה שלה, אך כשהם מגיעים הם שומעים ירי בתוך הבית. הם מוצאים את פיטר שהוכה על ידי שני שודדים, וולטר ורבוס, שמתרברב באונס והרג של אשתו. טדי יורה והורג את השודדים אך מגלה שהוא לא יכול להרוג דמות שלישית מתקרבת ממקום אחר, "האיש בשחור". האיש בשחור מגלה שהוא אורח, הורג את טדי ואז גורר את דולורס, מבואס שהיא לא מכירה אותו אחרי שלושים שנות ביקור. למחרת מארח השריף סוויטווטר חווה תקלות. במרכז המבצעים מוצאים את הבעיה עקב עדכון אחרון שיצר יוצר הפארק ד"ר רוברט פורד, אך המתכנת הראשי ברנרד מציע להשאיר את שאר המארחים עם העדכון במקום כדי לסייע באיתור מקור התקלה. באותו לילה, השודד וולטר, המעודכן גם בעדכון, הופך לאלים כלפי אנשיו. מנהלת הפארק, תרזה, מורה להכניס ולבדוק את כל המארחים עם העדכון, תוך שימוש בסיפור זמני של טבח שודד כדי להסתיר זאת מהאורחים. "האיש בשחור" עוקב אחר מארח ספציפי, הורג ומנקר אותו כדי למצוא תמונה של מפה מתחת לקרקפת שלו. למחרת בבוקר, פיטר מוצא תצלום של אורח מהעולם החיצון והוא מתבלבל. הוא לוחש לדולורס משהו לפני שהיא עוזבת. בעיר מתחיל טבח בו דולורס נהרגת עם שאר המארחים. פורד לומד שפיטר רצה לספר לדולורס את אופיו האמיתי של הפארק ואילו ראש האבטחה אשלי סטאבס מראיין את דולורס שלדבריה פיטר רק אמר לה "התענוגות האלימים האלה הם בעלי מטרות אלימות", אך היא אינה מבינה את משמעותו. לאחר ניתוח מדוקדק, כל המארחים פרט לפיטר וולטר מוחזרים ואילו את פיטר וולטר מורידים לאחסון. דולורס, פיטר ומארחים אחרים נחקרים מעת לעת באמצעות רשימות ביקורת כחלק מאבחון קבוע. דולורס נשאלת האם היא יכולה לפגוע בכל יצור חי והיא עונה "לא" מהדהד. למחרת, דולורס מתחילה בשגרה הרגילה, לא מודעת לתחליף שהוצב במקום פיטר כאביה. תוך כדי צפייה בזריחה היא ממצמצת והורגת זבוב הנוחת על צווארה.
2 2[5] סיפור ישן Chestnut ריצ'רד ג'יי. לואיס ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי 7 באוקטובר 2016 1.50
לוגן מביא את חברו ויליאם לווסטוורלד ומעודד אותו לקחת את התענוגות הבשריים יותר של הפארק. ויליאם נרתע מביקורו האחרון. למחרת בבוקר, ויליאם עוזר להחזיר פחית אוכל שהושלכה לדולורס ועלים בקצה הכובע. דולורס חוזרת לחווה שלה לחפור אקדח נסתר. "האיש בשחור", בעקבות המבוך בקרקפת, מגיע בזמן כדי למנוע את תלייתו של פורע החוק שלורנס הוציא. לורנס לוקח אותו לכפר ביתו. כאשר האיש דורש לענות על שאלותיו על המבוך, תושבי הכפר מתאספים סביבם. האיש הורג את כולם ואת אשתו של לורנס, ומתכונן להרוג את בתו כשהיא מתחילה לדבר בקול חדש ומספק מושג על נחש באפיק נהר. האיש עוזב עם לורנס כאסיר. דולורס חוזרת לסוויטווטר והיא חווה חזיונות על הטבח של הקטור מהיום הקודם, אף כי איש עיר אחר אינו מודע לכך. היא מדברת עם מייב, מארחת זונות וחוזרת על מה שהיא זוכרת שפיטר אמר לה, מה שמעורר במייב חזיונות דומים, אלה של ילדה צעירה. לאחר שדולורס עוזבת, הופעתה של מייב עם האורחים יורדת, דבר שצוות הפארק מבחין בו, ואלסי, צוות הפארק, מציעה להגדיל את האינטואיציה שלה כפיצוי. מאוחר יותר, מייב עדה לאורח שיכור שהרג את טדי, מה שמעורר את הפלאשבק שלה לאיש בשחור שרודף אחריה ואחר בתה. הצוות רואה בתגובה זו תקלה ומביא את מייב לתיקונים. הטכנאים פליקס וסילבסטר מתכוננים לעבוד עליה אבל היא מתעוררת לבד ובורחת, מציגה את מה שהצוות עושה למארחים במבצעים לפני שפליקס וסילבסטר תופסים ומרגיעים אותה. אלסי מביעה דאגה בפני ברנרד שהחזרת דולורס לפארק אולי הייתה החלטה שגויה, אך ברנרד טוען שהמארח אינו מגלה התנהגות חריגה. ברנרד ותרזה ממשיכים לקיים קשרים רומנטיים. מחבר הנרטיבים, לי, רוצה להכניס סיפור חדש המערב קונפליקט עם האינדיאנים, אך ד"ר פורד מתנגד לכך ומבטל זאת כריגושים זולים ובמקום זאת טוען שעליהם להמשיך בסיפור חדש בעל משמעות עמוקה יותר. ד"ר פורד לוקח את ברנרד לפארק כדי להראות לו מקדש נוצרי שמצא קודם לכן שישמש בסיס לסיפור זה.
3 3[6] המשוטטים The Stray ניל מארשל דניאל טי. תומסן וליסה ג'וי 16 באוקטובר 2016 2.10
טדי מגיע לסוויטווטר ונפגש עם דולורס שהיו לה חזיונות של האיש בשחור ומבקשת מטדי ללמד אותה לירות. אף על פי שטדי עוזר לה, דולורס מגלה שהיא לא יכולה ללחוץ על ההדק, מבלי לדעת שהתכנות שלה מונע זאת. את התכנות של טדי עדכן ד"ר פורד כדי לחפש ולהרוג את סמל צבא הקונפדרציה ויאט, כעת מנהיג פולחן שמטיל אימה על הכפר. טדי מצטרף לתנועה של מארחים ואורחים לחפש את הכת, אך הם נופלים למארב; המארחים נהרגים והאורחים נמלטים, וטדי, שמנסה להגן על עצמו, מגלה שלקליעים שלו אין השפעה על חברי הכת. ברנרד מביא בפני ד"ר פורד את הדאגות שהעלו תרזה ואלסי לגבי העדכונים החד-צדדיים שלו לכאורה למארחים, השתוללותו של וולטר נגד מארחים שהרגו אותו בסיפורים קודמים ושיחה שקיים וולטר עם אדם בשם ארנולד. פורד מסביר שארנולד היה מייסד משותף של הפארק שרצה ליצור תודעה אמיתית אצל המארחים, אך מת בפארק בשל תאונה. ברנרד נזכר באובדן בנו צ'רלי ואשתו לורן. כשהוא מכניס את דולורס למערכת לבדיקה, הוא נותן לה עותק של "אליס בארץ הפלאות" לקריאה, הסיפור האהוב על צ'רלי. ברנרד שואל את דולורס אם בהינתן הבחירה היא הייתה מטילה ספק בקיומה שלה או נשארת בטוחה, והיא עונה שהיא תרצה להיות חופשייה. ברנרד מנקה את דולורס ומחזיר אותה לפארק אך לא מדווח על תשובה זו. אלסי ואשלי עוקבים אחר מארח תועה בפארק, ומגלים שהוא חצב קבוצות כוכבים בסלעים אף על פי שלא תוכנת עם הידע הזה. כשהם מאתרים אותו בנקיק ומנסים לשחרר אותו, המארח תופס סלע ומוחץ את ראשו. דולורס חוזרת הביתה למצוא את אביה שנהרג על ידי רבוס ושודדים. רבוס תופס אותה וגורר אותה לאסם ומנסה לאנוס אותה. לדולורס יש חזיונות נוספים של האיש בשחור, והיא מצליחה לגנוב את הרובה של ריבוס והורגת אותו. היא בורחת מהבית. ויליאם מציל את קלמנטינה. מבולבל הוא לוקח סיפור על ציד הבאונות ולוגן מצטרף אליו בחוסר רצון. באותו לילה במחנה, דולורס קודחת נתקלת במחנה שלהם ומתמוטטת.
4 4 תיאורית הדיסוננס Dissonance Theory וינסנזו נטלי אד ברבאקר וג'ונתן נולאן 23 באוקטובר 2016 1.70
ברנרד מראיין את דולורס על רצח משפחתה. בזמן שהיא חווה כאב מכך, היא לא רוצה שזה ייעלם מכיוון שזה רק זיכרון של משפחתה שמזכיר לה שמשהו לא בסדר עם העולם. ברנרד מציע לה למצוא את מרכז המבוך ומשחרר אותה. דולורס מתעוררת במחנה של ויליאם ולוגן. הם ממשיכים לצוד את סלים מילר. כשהם עוברים בכפר של לורנס, לדולורס יש חזיון שלו, אומר לה למצוא את המבוך. לאחר מעקב אחר סלים, סלים אומר שהבוס שלו יכפיל את תגמולם, שלוגן מזהה כהזדמנות סיפורית נדירה ולוקח אותה. האיש בשחור ולורנס מוצאים את המעצב של האח של הקטור, ארמיסטייס, רוחצת בנהר. כשהם רואים קעקוע נחש על גופה, הם מזהים אותה כרמז הבא ומציגים את עצמם. היא מציעה לתת מידע נוסף על הקעקוע שלה אם הם יעזרו בחינם להקטור המוחזק על ידי השריף המקומי. האיש הולך לבדו להציל את הקטור ובשובו, ארמיסטייס חושפת שהקעקוע מייצג את הגברים שהרגה בנקמה על כך שהרגה את אמה, הגבר היחיד שנעדר הוא ווייאט. האיש בשחור ולורנס יוצאים לנוח. כשהם ממשיכים, הם מוצאים שטדי קשור. האיש משחרר אותו באומרו כי "סבל הוא כל מה שיש לו". תרזה לומדת על המארח התועה ודורשת להגיע למחלקת הפיתוח המפקחת על ניפוי המארחים. היא הולכת לראות את ד"ר פורד, המפקח על חפירה חדשה באתר, כדי להביע את דאגתה מהסיפור שלו. הוא מזכיר לה כי עמדתה מוחלפת בקלות ויודע על הרומן שלה עם ברנרד. הוא גם מודיע לה שכל פעילויותיו אושרו על ידי מועצת הפארק. למייב, שחזרה לפארק, יש חזיונות של האנשים שראתה בעבר. היא מבינה שזה דומה לדמויות שציירה לפני כן, כמו גם בובות שנלקחו על ידי ילדי השבטים הילידים. היא מחכה לחבורה של הקטור לשדוד את הכספת של הסלון כדי לשאול אותו על הדמויות והוא אומר לה שזה צל, רוח שיכולה לחצות קדימה ואחורה אל העולם התחתון. מייב נזכרת בטבח יום קודם ודוקרת בכוונה את בטנה כדי לשלוף משם קליע. היא מנשקת בלהט את הקטור כשמרשלים מקיפים את הבניין.
5 5 קונטרפסו Contrapasso ג'וני קאמפבל דומיניק מיטשל וליסה ג'וי 30 באוקטובר 2016 1.49
במחלקת המבצעים של הפארק, ד"ר פורד שואל את דולורס על מותו של ארנולד בתור המארח האחרון שהיא קיימה עמו אינטראקציה. היא אומרת לו שההוראות האחרונות של ארנולד היו להשמיד את הפארק, אך היא מעולם לא עשתה זאת. ד"ר פורד עוזב, אך מגיעה דמות בלתי נראית, אליה מדווחת דולורס כי לא חשפה דבר. אלסי מוצאת משדר לוויין בגופתו של המארח הסורר ומציעה לברנרד תאוריה שמישהו מנסה להבריח נתונים מווסטוורלד. האיש בשחור ממשיך לחפש את וויאט עם לורנס וטדי. הפצעים של טדי מתקשים והאיש הורג את לורנס כדי להעביר את דמו לטדי. השניים ממשיכים ומוצאים בית מרזח בו מחכה ד"ר פורד לאיש. פורד שואל את האיש מדוע הוא מחפש את המבוך, אליו הוא מגיב שהוא מחפש "משהו אמיתי" מתוך אמונה שלארנולד יש סיפור אחד נוסף לספר. לוגן, ויליאם ודולורס נוסעים עם סלים לעיירה פריה. לוגן אומר לוויליאם שהפארק נמצא בצרה כלכלית לאחר שאחד ממייסדיו המקוריים מת באופן מסתורי. בפריה הם פוגשים את אל לאסו, הבוס של סלים עם קשרים הדוקים לחיילים מהקונפדרציה לשעבר שהוצאו מחוץ לחוק. אל לאסו מציע לגייס את ויליאם ולוגן לקונפדרציה אם הם יסייעו בגנבת עגלה של ניטרוגליצרין עבורם. בעוד ויליאם מחפש מסלול שלו, לוגן לוקח את העגלה בכוח ובשובם הם מהססים לגבי שיטותיהם, אך לוגן מזכיר לו שוויליאם לא יהיה סגן נשיא החברה בפועל ללא עזרתו. לדולורס עולים יותר חזיונות של כנסייה ומבוך ומסתובב בפריה. היא מתעוררת לראות את אל לאסו מחליף את הניטרוגליצרין. היא מנסה להזהיר את ויליאם אבל הוא אדיש מהוויכוח שלו עם לוגן. היא מוציאה אותו מתוכו ומתחננת לעזרתו בבריחה מהפארק. השניים בורחים ללא אזהרה מלוגן וכשהקונפדציה מגלה את ההונאה הוא נלכד. ויליאם ודולורס עולים על רכבת, אך מוצאים את אל לאסו על הרכבת, כשהם נוסעים עם כמה ארונות קבורה ממותגים בסמל המבוך, עם גופות חנוטות בניטרוגליצרין. אל לאסו נכנע אליהם ומבקש שיקראו לו לורנס. מייב והמארחים האחרים מקרב היריות בסלון מוחזרים לפעולה. כאשר פליקס הטכנאי חולף על פני מייב, היא אוחזת בזרועו ואומרת לו שהם צריכים לדבר.
6 6 היריב The Adversary פרדריק אי. או. טויי האליי גרוס וג'ונתן נולאן 6 בנובמבר 2016 1.64
האיש בשחור וטדי ממשיכים במסעם למצוא את וויאט, בדרכם לפריה למצוא תשובות. עם זאת, צבא האיחוד סוגר את הגבול ומונע מהם להמשיך הלאה. אחד החיילים מזהה את טדי ומאשים אותו כי היה שותף לטבח של וויאט ביחידה שלו. האיש בשחור וטדי נלכדים לאחר מכן, כשחיילי האיחוד מתכננים למתג את טדי בסמל המבוך כדי לסמן אותו כבוגד. לטדי יש פלאשבק המאשר שהוא אכן היה שותף לטבח של וויאט ומשתחרר מכבליו. לאחר מכן הוא מחווה באקדח הגאטלינג והורג את כל חיילי האיחוד במחנה. תרזה מודיעה לברנרד שהיא רוצה לסיים את מערכת היחסים ביניהם. היא חוששת שהגילוי שהיא שוכבת עם ראש מחלקת ההתנהגות עלול ליצור ניגוד אינטרסים ולפגוע באמינותה. ברנרד ממשיך בחקירותיו אחר המארח התועה. תוך כדי כך הוא מגלה משפחה קטנה של מארחים לא רשומים הפועלים במגזר 17 בפארק. ד"ר פורד מגלה שמשפחת המארח מבוססת על משפחתו שלו והם מארחים מהדור הראשון שארנולד עיצב עבורו. אלסי מוצאת ראיות לכך שתרזה אחראית לניסיונות להבריח נתונים מווסטוורלד. בנוסף, היא מגלה שאדם אחר תכנן מחדש את מארחי הדור הראשון מרחוק. לאחר שהזהירה את ברנרד מפני תגליותיה, אלסי נתפסת על ידי תוקף לא ידוע. ד"ר פורד בודק את משפחת המארח ומגלה כלב מת. הוא חוקר את רוברט, מארח הילד, שמשקר שהכלב מת באופן טבעי. ד"ר פורד תופס את השקר ומגלה שרוברט הרג את הכלב. בחקירה נוספת מודה רוברט שארנולד אמר לו "להוציא את הכלב מסבלו". מייב מתחילה להרוג את עצמה בכוונה כדי שתוכל להמשיך בשיחותיה עם פליקס. פליקס חושף בפניה את כל האמת ומראה שכל וסוורלד מזויף. סילבסטר מגלה את מה שעשה פליקס ומאיים להודיע לממונים עליהם, אבל מייב משכנעת את סילבסטר לעזור לה. היא מבקשת מהשניים לשנות חלק מהתכנות שלה לטובתה ולהפוך אותה לחכמה יותר ולהגדיל את סובלנות הכאב שלה. כשהם בודקים את התוכנית שלה, הצמד מבין שמישהו כבר שינה בסתר את התוכנית של מייב.
7 7 טרומפ לויל Trompe L'Oeil פרדריק אי. או. טויי האליי גרוס וג'ונתן נולאן 13 בנובמבר 2016 1.75
תרזה נפגשת עם שרלוט, שם מתגלה שתרזה התכתבה עם דירקטוריון חבר "דלוס", המנהלת את הפארק, כדי להגניב את המחקר והמארח של ד"ר פורד וארנולד מחוץ לפארק כדי לאלץ את ד"ר פורד לפרוש מבלי לאבד את הקוד. לאחר שנכשלו בשימוש במארח נוכל, הם מחליטים להשפיל את ד"ר פורד במקום זאת. בינתיים, מייב בודקת אם היא יכולה לגרום לקלמנטין להיות מודעת לעצמה כשצוות הפארק יבוא לקחת אותה משם. מייב הורגת את עצמה בכוונה כדי שתוכל לעקוב אחריה. במבצעים, מייב מתגנבת למעבדה סמוכה כדי לצפות בזמן שתרזה משנה את התכנות של קלמנטין כדי לגרום לה להיראות אלימה כלפי בני אדם בכך שהיא מביימת אותה והורגה מארח שנועד לייצג אדם. תרזה טוענת שזה היה תוצאה של עדכון השינויים וברנרד, כראש מחלקת ההתנהגות, לוקח את האשמה עליו ומפוטר. מייב, לאחר שנכנסה למעבדה סמוכה, עדה לכל זה כמו גם לקלמנטין שהובאה לאחסון כמארחת לשעבר. מייב אומרת לפליקס וסילבסטר שהיא זקוקה לעזרתם כדי לברוח ומאיימת להרוג אותם אם הם לא יעזרו. ויליאם, דולורס ולורנס ממשיכים ברכבת דרך שטח אומת רפאים. ויליאם ודולורס נמשכים זה לזה ומקיימים יחסי מין ויליאם מגיע להבנה שווסטוורלד יכולה לחשוף את אופיו האמיתי של האדם. הרכבת נעצרת לפתע על ידי הקונפדרציה שרוצים לנקום בלורנס. השלושה משתמשים באחת הגוויות הספוגות ניטרוגליצרין כדי להסיח את דעתם והם נמלטים רכובים על סוס. אומת הרפאים מגיעה לרדוף אחרי הקונפדרציה כאשר דולורס מגלה קניון שראתה בחלומותיה, היא וויליאם ממשיכים במסעם עם לורנס. בהמשך ניגש ברנרד לתרזה ואומר שהוא מודע לקנוניה שלה עם הלוח ויודע שהתקלה עם קלמנטין הותקנה, אך הוא רוצה שהיא תעזור בחקירתו של ד"ר פורד. הוא לוקח אותה לקוטג' בסקטור 17, אך מוצא שהמשפחה המארחת נעדרת. תרזה מוצאת דלת נסתרת שמובילה למעבדה חשאית שמתחתיה, הכוללת מכונה להכנת מארח ללא תעודה וכמה עיצובים מארחים כולל לדולורס ולברנרד. ד"ר פורד מגיע, חושף בפני תרזה שברנרד הוא מארח ושהיא לא הייתה הראשונה שניסתה להדיח אותו מהפארק. לאחר מכן ד"ר פורד מורה לברנרד להרוג את תרזה, על ידי ניפוץ ראשה בקיר.
8 8 דעיכת עקבות Trace Decay סטיבן וילאמס צ'ארלס יו וליסה ג'וי 20 בנובמבר 2016 1.78

ברנרד מוטרד מכך שנצטווה להרוג את תרזה. פורד מבטיח שברגע שברנרד ימחק את כל הראיות למעורבותם ברצח תרזה, הוא ימחק את זיכרונותיו של ברנרד ממערכת היחסים שלו עם תרזה והרצח. מותה של תרזה מסווג כתאונה, והריגול התעשייתי שלה נחשף, כמו גם המניפולציה שלה בקלמנטין. לאור הגילויים, שרלוט נאלצת להחזיר את ברנרד לראש מחלקת התנהגות. ברנרד שואל את פורד אם הוא אי פעם הורה לו לפגוע במישהו אחר מאשר תרזה. פורד משיב שלא היה לו, אבל לברנרד יש חזיון של עצמו תוקף את אלסי לפני שפורד מחק את זיכרונו. שרלוט מורידה את לי לליבת האחסון, שם היא מעלה את כל הנתונים של ווסטוורלד אל פיטר אברנתי, "אביה הקודם" של דולורס. לאחר מכן היא מצווה על לי לתכנת את פיטר להבריח את עצמו מהפארק עם הנתונים. מייב ממשיכים לחוות פלאשבקים לחייה הקודמים, שמציקים לה. עם זאת, זה לא מפריע לרצונה לברוח מהפארק. היא מצווה על פליקס וסילבסטר להעניק לה הרשאות ניהוליות, כך שתוכל לשלוט על מארחים אחרים ולהסיר את חומר הנפץ הבטוח בעמוד השדרה, מה שמאפשר לה לעזוב את הפארק. כדי להשיג זאת, מייב מבקשת מהצמד להגניב אותה למחלקת ההתנהגות כדי שתוכל לשנות את הקוד שלה. לאחר מכן חוזרת מייב לפארק ובודקת את יכולתה לשלוט במארחים האחרים. עם זאת, בזמן שהיא מתכוננת לעזוב את הפארק, היא חווה חיזיון נוסף של עצמה ובתה המותקפת על ידי האיש בשחור, ולאימתה, היא הורגת בשוגג את קלמנטין החדשה ומזהירה את צוות הפארק. היא בורחת חזרה לחדרה, שם היא חווה פלאשבק נוסף של פורד וברנרד מוחקים את זיכרונה של בתה ומגלה שהיא השיגה תודעה עצמית בעבר בשל התקרית עם האיש בשחור. לאחר מכן מייב מתכבה כשצוות הפארק מגיע להחזיר אותה. ויליאם ודולורס ממשיכים במסעם במורד הקניון, שם הם מוצאים גופות של הקונפדרציה שנפלו למארב אומת הרפאים. האיש בשחור וטדי ממשיכים לעקוב אחר וויאט ולמצוא קבוצה של מארחים שנשחטו. הם מוצאים ניצולה, אנג'לה, שהאיש בשחור מכיר אותה, מכיוון שהיא הייתה אחת המארחים שקיבלו את פני כל אורח עם כניסתם לווסטוורלד. השניים מותקפים על ידי אחד מאנשיו של וויאט, שנראה חסין מכדורים. בזמן שהאיש בשחור נלחם בתרבית, לטדי יש פלאשבק של הקודם שתוקף את דולורס ואחרי שהרג את הפולחן, הוא מכה את האיש בשחור ואז טדי חוקר את האיש בשחור על מיקומה של דולורס. במקום זאת, האיש בשחור מספר לטדי מדוע הגיע לפארק; שאשתו התאבדה וחששה מהחושך שבתוכו והוא חש שאין לו יותר מטרה בחיים וכך הגיע לווסטוורלד כדי למצוא אותה ואת האני האמיתי שלו. לאחר שהרג את מייב ובתה, כמבחן לבדוק אם הוא באמת רשע, הוא התוודע למבוך והיה אובססיבי למצוא אותו מאז. אנג'לה מנסה לשכנע את טדי להרוג את האיש בשחור, אך הוא לא יכול פיזית. אנג'לה דוקרת אז את טדי בכתפו, חושפת את עצמה כאחת מחסידיו של וויאט ככל שיותר מתרבויותיו מופיעות מהיער שמסביבם.

9 9 הפסנתר המושווה The Well-Tempered Clavier מישל מאק'לרן דן דיץ וקתרין ליגנפלטר 27 בנובמבר 2016 2.09
לאחר שנמשכה לניתוח, מייב חוזרת לתפקד במצב המתנה בזמן שברנרד חוקר אותה. לאחר שרכשה הרשאות ניהוליות לשליטה במארחים אחרים, היא מקפיאה את ברנרד בקצרה ומגלה לו את זהותו כמארח. ברנרד, שבנקודה זו כבר ניקה מזכרונו שהרג את תרזה והבין שהוא מארח, מעמת מחדש את משבר הזהות שלו. מייב משכנע אותו לתת לה לחזור לפארק בזמן שהיא מעודדת אותו לחפש את האמת העמוקה יותר הנוגעת לעצמו. מייב פוגשת את הקטור בפארק ומשכנעת אותו לעזור לה להימלט כשהיא מנבאת נכון את פעולות הצוות שלו ומראה לו הכספת שגנב כשהיא ריקה. היא אפילו עוזרת לפתוח כמה מזיכרונות העבר של הקטור. השניים מקיימים יחסי מין לאחר שהקטור מסכים לעזור לה ומייב מפילה מנורת נפט כדי להדליק שרפה, מתוך כוונה להרוג את שניהם. טדי, שעדיין משוכנע שוויאט הכריח אותו להרוג את אנשיו, חווה פלאשבק של עצמו כשהוא הורג את תושבי העיר אסקאלנטה, כולל אנג'לה. אנג'לה מעירה שטדי עדיין לא מוכן להצטרף אליהם, אבל אולי בחיים הבאים ודוקרת והורגת אותו בהווה. לאחר שנפצע על ידי אנג'לה, האיש בשחור מתעורר למחרת בבוקר כדי למצוא פתיל סביב צווארו, שרוך לאוכף סוסו. הוא תופס את הסכין שאנג'לה דקרה את טדי ומשחרר את עצמו בדיוק כשהסוס דוהר משם. הוא נתקל בשרלוט, שמנסה להשיג את זכות ההצבעה שלו בדירקטוריון כדי להוציא את פורד ומגלה שהוא חבר ותיק של הדירקטוריון. הוא מסכים באדישות וממשיך את מסעו למבוך. לוגן לוקח את ויליאם ודולורס שנלכדו למחנה הקונפדרציה. ויליאם מנסה לשכנע את לוגן להשתמש במגעיו בפארק כדי להבריח את דולורס למקום מבטחים, אך לוגן מתעקש שוויליאם השתגע, מראה לו תמונה ארוסתו, בדיוק אותה תמונה שפיטר אברנתי מצא בפרק הראשון. כדי להוכיח את טענתו, לוגן חותך את בטנה של דולורס כדי להראות לוויליאם שהיא לא אמיתית. בתגובה, דולורס חותכת את לוגן בפנים ומצליחה לברוח. תוך כדי בריחה היא מגלה שהחתך שביצע לוגן נעלם לפתע. לוגן מתמודד עם ויליאם, מבטיח לו שכל מה שקורה בפארק יישאר בפארק. עם זאת, למחרת בבוקר, לוגן מתעורר ומגלה שוויליאם שחט את כל חיילי הקונפדרציה. ויליאם אומר שהוא הבין "איך לשחק את המשחק" ומאיים על לוגן לעזור לו למצוא את דולורס. דולורס חוזרת לאסקאלנטה, העיירה הנטושה וחווה חזיון שבו היא נכנסת לכנסייה, שם יושבים מארחים אחרים על הספסלים ונראה שהם מנהלים שיחות עם מישהו שרק הם יכולים לשמוע. דולורס נכנסת לתא ההודאה, שמוביל אותה למעבדה תת-קרקעית, שם היא זוכרת שהרגה את ארנולד. כשהיא חוזרת אל פני השטח, היא נתקלת באימתה באיש בשחור. אשלי חוקר אות מאותו מכשיר כף היד של אלסי בקטע מרוחק של הפארק ומארב לוחמי רוחות הרפאים המתעלמים מפקודות הקול שלו לעמוד. ברנרד, כעת מודע שוב שהוא מארח, מתעמת עם פורד ומאלץ אותו להחזיר את כל זיכרונותיו למרות אזהרותיו של פורד כי הדבר עלול להזיק לו. ברנרד חווה מחדש את זיכרון מותו של בנו ומבין שזו "אבן הפינה" עליה נבנית אישיותו. מתוך אמונה שהוא יכול למצוא את ארנולד אם הוא "יחזור להתחלה", ברנרד סוף סוף משחרר את זכר בנו ונזכר מתי הופעל לראשונה. בפלאשבק, פורד מעניק לו את שמו "ברנרד" ומראה לו תמונה שלו ושל ארנולד, עליהם מבוסס ברנרד. לבסוף, כשהוא לומד את האמת, ברנרד מצהיר שיתמרד נגד פורד וישחרר את כל המארחים החיים. פורד מסביר לברנרד כי המארחים המודעים לעצמם לא ישרדו אם ישוחררו, מכיוון ש"אנשים לבדם בעולם הזה מסיבה כלשהי. רצחנו ושחטפנו כל דבר שמאתגר את הראשוניות שלנו." ברנרד מנסה להרוג את פורד, אך פורד משתמש בדלת אחורית בקוד של ברנרד כדי להשבית אותו. פורד מקונן על כך שהוא בנה את ברנרד בדמותו של ארנולד ואיפשר לו להתוודע אליו בתקווה שיצטרף אליו ברצון, דבר שארנולד סירב לעשות. כיוון שהניסוי שלו נכשל, פורד מכריח את ברנרד המודע עדיין, להתאבד.
10 10 המוח הביקמרלי The Bicameral Mind ג'ונתן נולאן ליסה ג'וי וג'ונתן נולאן 4 בדצמבר 2016 2.24
האיש בשחור מתעמת עם דולורס בנוגע לוויאט, ובכך שעושה זאת מבקש ממנה לחוות יותר מזיכרונותיה. היא נזכרת שארנולד, שלא הצליח ליצור בה תודעה בזמן, במקום זאת גרם לה להרוג את כל שאר המארחים, אחר כך את עצמו ואז אטתה, במאמץ למנוע את פתיחת הפארק. האיש מתרגז כשהיא לא מצליחה לענות לו, אך היא טוענת שוויליאם יציל אותה. האיש מגלה שהוא ויליאם. הוא ביקר בפארק לפני שלושים שנה עם גיסו לוגן והסתבך עם דולורס אף על פי שידע שהיא מארחת (כפי שהוצג לאורך הפרקים הקודמים). מאז הוא קנה את חלקו של לוגן בחברת דלוס ובווסטוורלד. הוא המשיך לבוא לפארק בתקווה שדולורס תכיר בו אך היה שבור לב שמעולם לא הצליחה. הוא דוקר אותה אנושות, אך טדי מגיע ויורה בו, מכה אותו. טדי מבטיח לקחת אותה למקום בו "ההרים פוגשים את הים". כשוויליאם מתעורר, הוא רואה את ד"ר פורד בקרבת מקום ושואל אותו על המבוך. פורד אומר שהמבוך נועד למארחים, לא בשבילו ובמקום זאת מזמין אותו לפתיחה החגיגית של הסיפור החדש לפארק. פליקס מוביל את מייב, הקטור וארמיסטייס לליבת האחסון כדי שמייב תוכל להיפרד מקלמנטין. שם הם מוצאים את ברנרד, שגופתו נסגרה לאחר שירה בעצמה בראשו בפקודתו של פורד. למרות הפגיעה האנושה, מייב יודעת שפליקס יכול להפעיל מחדש את גופו של ברנרד. ברנרד אומר למייב שהרצון שלה לברוח הוא רק חלק מהתכנות שלה. היא מסרבת להאמין בכך ועוזבת עם האחרים. כשהם עוברים דרך קטע אחר המציג מארחים סמוראים, כוחות חמושים מנסים לעצור אותם. ארמיסטייס והקטור מקריבים את עצמם כדי לאפשר למייב ופליקס לברוח. פליקס מספק למייב מידע כיצד למצוא את בתה ובעוד שהיא מודה לו על כך, הוא מתעלמת ממנה בזמן שממתינה לרכבת התחתית שתצא. טדי לוקח את דולורס לחוף והשניים מתוודים על אהבתם זה לזה כשדולורס "מתה". לאחר מותה, המצלמה חושפת קהל שנאסף של מנהלי ומשקיעים של חברת דלוס ופורד מודה להם ומזמין אותם לארוחת ערב לפני ההכרזה על הנרטיב הבא. כשהאורחים עוזבים, פורד מצווה על צוותו לקחת את דולורס למעבדת שלו. פורד מביא את ברנרד למעבדה בזמן שהוא מפעיל מחדש את דולורס. ברנרד מאשים את פורד בכך שהוא איפס מחדש את המארחים ברגע שהם מראים סימני תודעה. פורד אומר שהוא מנסה לפעול על פי חזונו של ארנולד, אך נדרש להנחיל את האמצעים למארחים שיוכלו להגן על עצמם אם תתפתח אצלם תודעה. ארנולד עשה זאת על ידי מיזוג של דולורס עם אישיותו של וויאט ובכך העניק לה את האמצעים להשיב מלחמה. עם השקעתו של ויליאם, פורד הצליח להמשיך בעבודתו של ארנולד. פורד משאיר את האקדח שדולורס הרגה איתו את ארנולד, אומר לה שמה שהיא עושה בהמשך זה תלוי בה, ומורה לברנרד ללכת אחריו לחגיגה. דולורס רואה את עצמה מדברת עם ארנולד, אך מבינה שזו שיחה עם עצמה; היא הגיעה לתודעה שלה. פורד מדבר עם האורחים שנאספו ומקגלה ביקורת כלפי הצוות של דלוס. בינתיים, דולורס מגיעה והולכת אחרי פורד עם האקדח בהישג ידה. בזמן שפורד מסיים את נאומו ומכריז על תחילת הסיפור "מסע אל הלילה", דולורס יורה בו בחלק האחורי של הראש. האורחים נבהלים כשהיא מתחילה לירות בהם. במקביל, מרכז הבקרה מאבד את הכוח והחדר ננעל. מייב, רואה אם ובת ברכבת התחתית, יוצאת רגע לפני שהיא יוצאת, אבל אז החשמל מתנתק. לי הולך ליבת האחסון כדי למצוא את פיטר אך במקום זאת מוצא שכל המארחים נעדרים. בפארק, ויליאם רואה קבוצה של מארחים יוצאים מיער, ואחד יורה ופוצע אותו. ויליאם מחייך לפני שהוא מחפש מחסה. בסצנה שלאחר הקרדיטים, ארמיסטייס משתמשת בסכין כדי להפעיל את ידה בצד השני של הדלת כדי לירות בשומר, לפני שהיא משתחררת על ידי כריתת הזרוע שלה. בחיוך מאיים היא מתקדמת קדימה, תוקפת שומר אחר מחוץ למסך.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהרגה את ד"ר פורד, דולורס מובילה את שאר המארחים בהריגת רבים מהאורחים האחרים בשבועות הספורים שלאחר מכן. היא מבקשת למצוא דרך לצאת מהפארק להמשיך את נקמתה במין האנושי ויודעת שעליה לשחזר את "הפנינה" של אביה פיטר כדי לעשות זאת ולפתוח את הסודות האמיתיים של וסטוורלד איתה.

שרלוט, שניסתה להבריח את נתוני הפארק דרך פיטר, מחפשת גם את המארחת מכיוון שהיא לא יכולה לקרוא לחילוץ ללא נתונים אלה. ברנרד עדיין נאבק עם העובדה שהוא מארח ומגלה שד"ר פורד עדיין משפיע באופן משמעותי עליו ועל הפארק. מייב נעזרת בלי והקטור למצוא את בתה, תוך כדי למידה שיש פארקים רבים אחרים. האיש בשחור נאלץ להשלים עם הסיבה שבילה כל כך הרבה זמן בפארק כשהוא נתקל בבתו אמילי.

עונה 2: הדלת (2018)
מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי צופים באמריקה (במיליונים)
11 1 מסע אל תוך הלילה Journey into Night ריצ'רד ג'יי. לואיס ליסה ג'וי ורוברטו פאטינו 22 באפריל 2018 2.06
שבועיים לאחר שדולורס יוזמת את מרד המארחים, כוחות הביטחון של דלוס בהובלת קארל סטרנד מגיעים להשמיד את כל מארחים שהם נתקלים בהם. הם מוצאים את ברנרד בקרב מספר מארחים שנטבחו ומבקשים את עזרתו במשימה. ברנרד, מסתיר את העובדה שהוא מארח, עוזר להם, כולל שחזור הזיכרון שדולורס עמדה מאחורי הטבח. ברנרד חווה פלאשבקים לאירועים מיד לאחר מותו של ד"ר פורד. בעבר הוא מצא מקלט אצל אורחים אחרים ואצל מנהלת דלוס, שרלוט הייל. ברנרד מגלה שרק חלק קטן מהמארחים חוו תקלות; רוב האחרים עדיין פועלים אחר פעולותיהם והנרטיבים המושתלים בהם אף על פי שהם עדיין יכולים להיות קטלניים כלפי האורחים. ברנרד מנסה להוביל אותם לנקודת גישה, אבל אנג'לה אורבת להם ורק הוא ושרלוט נמלטים. שרלוט במקום זאת מובילה אותו לבונקר סודי שנבנה על ידי דלוס ללא ידיעת מפעילי וסטוורלד כולל ברנרד. שם היא מעבירה הודעה לדלוס על המארחים הסוררים, אך בדירקטוריון דלוס מסרבים לעזור עד שיקבלו את גופת המארח פיטר אברנתי המכילה מידע על ווסטוורלד ששרלוט ניסתה להבריח החוצה. בזמן שהיא פועלת לאיתור פיטר בפארק, ברנרד רואה שגוף המארח שלו נמצא בסכנת סיום אם לא יתוקן. כתיקון זמני, הוא מנקז בסתר נוזלים מהמארח שהופעל כדי להשתמש בעצמו. בפארק, דולורס מובילה את מארחיה לצוד את האורחים, מתעמתת איתם וטוענת שהאישיות הממוזגת שלה מעצמה ושל וויאט אפשרו לה לגבש זהות חדשה משלה. טדי, שעדיין נמצא במחזור הספרותי שלו, מתחנן לדולורס לברוח איתו, אך היא מסרבת וקובעת שווסטוורלד והעולם האנושי כבר לא יכולים להתקיים יחד. אנג'לה מגיעה ואומרת לדולורס שהיא מצאה את מה שחיפשו. הן יוצאות לדרך, כשדולורס מתכוונת לחשוף לעצמם את הטבע האמיתי של המארחים. במקום אחר בפארק, ויליאם, הודה שהפארק מהווה כיום איום ממשי ומתחמק מהמארחים. הוא נתקל במארח הדומה לד"ר פורד בילדותו. הוא מספר לו שמאז שמצא את מרכז המבוך, יש כעת משחק חדש שדוקטור פורד מתוכנת רק כדי לשחק בו, כדי למצוא את "הדלת" ולכן הרשה לו לברוח מהמבוך. ויליאם הורג את המארח. במרכז השליטה בווסטוורלד, מייס משביתה מארח נוכל מלהרוג את לי. לי מציע לעזור למצוא את בתה של מייב, אף על פי שהוא מזהיר שהיחסים היו פיקטיביים. לאחר התמודדות עם כוח ביטחון הם נתקלים בהקטור שמצטרף אליהם בזמן שהם מתכוננים לכניסה מחדש לווסטוורלד. בהווה, צוות של סטרנד מוצא סימנים של מארחים מפארקים אחרים שחצו אל וסטוורלד. הם עוקבים אחר קהילה גדולה של מארחים לעמק מוצף, שנוצר על ידי פרויקט החפירה הקודם של ד"ר פורד, בו מאות מארחים צפים מתים במים, כולל טדי. ברנרד מסתכל על הזירה ומודה שהוא הרג את כולם.
12 2 האיחוד Reunion וינסנזו נטלי ג'ונתן נולאן וקרלי וראיי 29 באפריל 2018 1.85
במבט אל העבר, ארנולד ופורד עורכים תצוגה של המארחים כדי לשכנע את לוגן דלוס להשקיע בווסטוורלד. בעוד שלוגן ספקן באשר לאפשרות של הפעלת אנדרואידים, הוא המום לגלות שהמארחים לא ניתנים להבחנה בין בני אדם. הוא ישן עם אנג'לה כדי לחקור מה הם החיים כמארח. בינתיים ארנולד לוקח את דולורס לראות את ביתו. היא מתרשמת מהעיר אך עדה ללוגן ואנג'לה במיטה. בהמשך נזכרת דולורס בזיכרון זה כדי לעצב את השקפתה העמומה על האנושות. אביו של לוגן, ג'יימס, ביקורתי באשר להשקעותיו של לוגן מאחר שהוא לא רואה מודל עסקי מעשי עבור ווסטוורלד. ויליאם לוקח אותו לפארק ומשכנע אותו שהם יכולים להשתמש במארחים כדי לאסוף נתונים על האורחים ולהשתמש בהם כדי לקדם את האינטרסים העסקיים של תאגיד דלוס. מתרשם מהעקשנות של ויליאם, ג'יימס קונה את הפארק וממנה את ויליאם כממשיך דרכו. דולורס והמארחים משמשים מאוחר יותר במסיבת הפרישה של ג'יימס, שם ג'יימס מעיר שהמסיבה מרגישה יותר כמו הכתרתו של ויליאם. דולורס נתקלת בלוגן הממורמר, שאומר לה שהם נידונו לאנושות. ויליאם מביא את דולורס באומרו שהיא "רק דבר" ומאוחר יותר מראה לה פרויקט חפירה מיוחד שהוא בונה בתוך ווסטוורלד. בהווה, ויליאם מציל את לורנס ומשכנע את לורנס ללכת בעקבותיו מערבה ל"שערים", שם מתכוון ויליאם לשרוף את הפארק עד היסוד. לאחר מכן הוא פונה לפריה כדי לגייס את המארח שמגלם כיום את אל לאסו כדי להתמודד עם כוחות הקונפדרציה. עם זאת, אל לאסו מעביר הודעה מפורד כי ויליאם חייב להשלים את המשחק בכוחות עצמו. הוא והחבורה שלו יורים בעצמם כדי למנוע מוויליאם לגייס אותם. מבלי להיפטר, המשיך ויליאם במסעו להשמיד את "הטעות הגדולה ביותר" שלו. דולורס, טדי, אנג'לה ומארחים נוספים פושטים על מאחז משופץ בו נמצאים אורחים וטכנאים. דולורס מראה לטדי את טבעו האמיתי כמארח. טכנאי מודיע לדולורס שמאות גברים יבואו להרוג אותם כחלק מהפרוטוקולים של הפארק. דולורס מחליטה לגייס את הקונפדרציה למאבק. הקבוצה של דולורס נתקלת במייב במחנה. מייב מטיל ספק ב"חופש" החדש שלהם, לפני שהיא ממשיכה הלאה, ובוחרת שלא להצטרף לדולורס. בבסיס הקונפדרציה, דולורס מדגימה את יכולתה הדומה לאל כביכול להחזיר לחיים מארחים מתים, כשהיא צוברת את נאמנותם כשהיא מובילה אותם אל "העמק שמעבר". היא מראה לטדי את אותה נקודה שבה ויליאם הראה לה שנים קודם לכן ואומרת לו שבאתר נמצא כלי נשק שהם יכולים להשתמש בו נגד בני האדם.
13 3 וירטו ופורטונה Virtu e Fortuna ריצ'רד ג'יי. לואיס רוברטו פאטינו ורון פיצגראלד 6 במאי 2018 1.63
בראג', פארק אחר של דלוס שעוצב על פי הודו הבריטית, המארחים הופכים סוערים והורגים אורחים. גרייס, אורחת, נמלטת לווסטוורלד, קופצת לאגם גדול כדי להתחמק ממארח נמר בנגלי ומגיעה לחוף מוקפת בלוחמי אומת הרפאים. שבועיים לאחר המרד, דולורס, קרל וכוחות הביטחון של דלוס מלווים את ברנרד למתקן השליטה בווסטוורלד, שם הם פוגשים את שרלוט. ברנרד, שעדיין לא מתפקד, מהבהב חזרה לאחר שהוא ושרלוט יצאו למצוא את המארח של פיטר. בעבר, השניים מצאו את פיטר שתוקן יחד עם אורחים אחרים על ידי רבוס וחבורתו. הם מפתים את רבוס, מתכנתים אותו מחדש כדי להרוג את חבריו וחברי הכנופיה ומשחזרים את פיטר, אך הרעש גורר את הקונפדרציה לתפוס את ברנרד ופיטר; שרלוט בורחת ומאוחר יותר מתארגנת מחדש עם צוות אבטחה של דלוס, ומתכוננת לפנות את סקטור המארחים הסוררים. דולורס, טדי ואנג'לה מובילים את החבורה שלה, אותם מארחים שתכננה מחדש, אל קולונל בריגהם וכוחות הקונפדרציה הראשיים, בבקשת מקלט בתמורה לנשק מתקדם של דלוס. ברנרד ופיטר מובאים למבצר ודולורס, כשהיא רואה את המצב שבו פיטר נמצא, מבקשת מברנרד לתקן אותו. ברנרד מגלה שפיטר כולל תוכנה גסה באישיות כדי להסוות מטמון גדול של נתונים מוצפנים ואות מעקב. דולורס משכנעת את בריגהם להתכונן להתקפה על ידי כריית האזור שמחוץ למבצר בעזרת ניטרוגליצרין. כוחות דלוס תוקפים למחרת, במהלכה מובילה שרלוט כוח קטן לשיקומו של פיטר. דולורס מצווה על החבורה להתבצר במצודה, תוך שהיא מקריבה את הקונפדרציה כדי לפתות את דלוס לשדה המוקשים, תוך הפסקת ההתקפה. מארח בשם קרדוק זועם שדולורס השתמשה בהם, אך היא מרסנת אותו ומצווה על טדי להרוג את קרדוק ומפקדיו ששרדו. במקום זאת טדי חס עליהם. בינתיים, ברנרד מבולבל ממכה שספג על ידי קלמנטין. במקום אחר נתקלים מייב, הקטור ולי בחברי אומת הרפאים, הדורשים את לי, תסריטאי הנרטיבים של דלוס. מייב מגלה שהיא לא יכולה לשלוט על המארחים והם בורחים חזרה למחתרת. לפני שכוחות דלוס תופסים אותם, ארמיסטייס מגיעה ומביאה אותם לנקודת גישה אחרת, שם היא מחזיקה את פליקס וסילבסטר. הקבוצה חוזרת לחלק מושלג של הפארק ובעוד שהם מקימים מחנה, לי מוצא ראש כרות עם קסדת סמוראים. הוא מנסה להזהיר את האחרים בזמן שלוחם סמוראי רודף את החבורה.
14 4 חידת הספינקס The Riddle of the Sphinx ליסה ג'וי ג'ונתן נולאן וג'ינה אטווטר 13 במאי 2018 1.59
גרייס נלקחת למחנה אומת רפאים ופוגשת אורחים שנתפסו על ידי אחרים, כולל אשלי סטאבס. גרייס מסרבת להצעה של סטאבס לעזור לה להימלט, מתוך אמונה שהמארחים אינם פוגעים באורחים ומבקשים לחקור את הפארק הלאה. האסירים נלקחים לאקצ'טה, זקנת אומת הרפאים המתכוננת להקריב אותם. גרייס בורחת בפאניקה, אך סטאבס מגלה שההקרבה הייתה מהווה שימוש בזיהוי המארחים לעומת בני האדם. קלמנטין נוטשת את ברנרד מחוץ למערה בפינה מבודדת של הפארק. בפנים הוא מוצא את אלסי, אותה חטף והשאיר במערה כשפעל בהוראתו של פורד. אלסי עוינת כלפיו עד שהוא מסביר שהוא היה בשליטת פורד, ופורד מת כעת. ברנרד מגלה שהמערה מסתירה את הכניסה לבונקר נסתר, שם הם מוצאים את גופותיהם של טכנאים ומארחים. אלסי מייצבת את ברנרד באמצעות זריקה נוספת של נוזל קליפת המוח ומזהירה אותו שזיכרונותיו מתמזגים זה בזה. כשהם בוחנים את הבונקר עוד יותר הם מגלים חדר נעול ומארח מטורף שדומה לג'יימס דלוס. סדרת פלאשבקים חושפת כי ויליאם וג'יימס ניסו להשתיל את התודעה של ג'יימס בגוף מארח כדי ליצור הכלאה מארחת אנושית ולהשיג אלמוות. עם זאת, ביותר ממאה ניסיונות הגיע כל מארח ל"מישור קוגניטיבי", שם הם הפכו לא יציבים, ויליאם הפסיק את התוכנית מכיוון שהוא מאמין שהאדם נועד להיות בן תמותה והעולם היה טוב יותר בלי ג'יימס. אלסי הורסת את ההכלאה של ג'יימס ומסכימה לעזור לברנרד להמשיך בתנאי שברנרד לא ישקר לה. ברנרד מסכים, אך בזיכרון שלאחר מכן, הוא מבין שהוא הורה למארחים להרוג את הטכנאים ולהרוס את עצמם לאחר שהחזירו יחידת בקרה שנייה. בפארק, ויליאם ולורנס חוזרים לעיר הולדתו של לורנס. הם מוצאים שמייג'ור קרדוק והקונפדרציה גברו על זה. קרדוק דורש לדעת את מיקומו של מטמון נשק סמוי וממשיך לייסר ולהרוג את תושבי העיר. ויליאם מסיק שהנרטיב החדש של פורד רואה את עצמו וסיעות שונות בתוך ווסטוורלד פונות מערבה אל "העמק שמעבר", או כפי שקרדוק מכיר זאת בשם "תהילה". הוא חושף את מיקום המטמון ומציע להוביל את קרדוק לתהילה; קרדוק מסכים, רק כדי להמשיך לייסר את תושבי העיר בכך שהוא מכריח אותם לשחק משחקים עם ניטרוגליצרין לצורך השעשוע שלו. ויליאם גובר על קרדוק והורג את אנשיו ואז מאכיל את קראדוק בניטרוגליצרין. לורנס יורה בו וגורם לקרדוק להתפוצץ. בשיחה עם בתו של לורנס, פורד מזכיר לוויליאם שמעשה טוב אחד אינו פודה אותו. ויליאם מבטל את פורד, אומר לו שהוא מעולם לא חיפש גאולה. ויליאם, לורנס וקבוצת גברים מהעיירה פונים מערבה עד שהם נתקלים בגרייס, שמברכת את ויליאם כ"אבא" ובכך חושפת את זהותה כאמילי גרייס, בתו של ויליאם.
15 5 מחול הדמים Akane No Mai קרייג זובל דן דיץ 20 במאי 2018 1.55
בהווה, קארל סטרנד וצוותי האבטחה האחרים של דלוס מחלישים את מרכז הבקרה שמלא בגופות של צוותי ביטחון אחרים של דלוס. בזמן התאוששות המארחים מהמאגר המוצף, ניתוח מגלה ששליש מהמארחים מעולם לא קיבלו שום תכנות. החיפוש אחר מארח פיטר הנעדר מתעצם. כמו כן מוזכרת "העריסה" השרופה. בפלאשבקים דולורס, טדי והחבורה חוזרים לסוויטווטר כדי לאבטח את הקטר המשמש בדרך כלל את האורחים בכניסה לפארק; דולורס מתכוונת להשתמש בו כדי להגיע לליבת התכנון ולאתר את פיטר. כשדולורס וטדי מחפשים את העיירה וסביבתה, דולורס נזכרת בזיכרון כיצד התמודד אביה עם זיהום בעדר הבקר שלהם על ידי שחיטת החלשים במקום טיפול בהם. טדי, שעדיין לא בטוח בתוכניותיה של דולורס, מודה שהוא תמיד יעקוב אחריה. היא מספרת לו שהיא נאבקת עם טבעו של טדי מאז שהייתה עדה לכך שהוא חס על קרדוק, אך הוא הוכיח שהוא אדם הגון. בראותה את ההגינות שלו כהתחייבות למאבק העתידי, היא משנה את הפרמטרים של אישיותו בניגוד לרצונו לאחר שקיימו יחסי מין במריפוסה. בקצה הפארק, חבורתה של מייב נלכדת על ידי הרונין מוסאשי וחוקריו מחוץ לחוק ומלווה אותם לעולם השוגון. לי מזהיר אותה שעולם השוגון תוכנן להיות קיצוני יותר מאשר וסטוורלד. הם נלקחים לכפר סמוך, שם מייב והקטור מבינים שרבים מהמארחים בעולם השוגון הם העתקים שלהם הממלאים תפקידים דומים לעצמם, קיצור דרך שמשמש את לי ליצירת הנרטיבים. הגיישה אקנה - השולחן של מייב - הורג שליח משוגון מקומי כשהוא דורש שתסגיר את הרקדנית שלה סאקורה. מייב משכנעת את אקאן להביא את סאקורה ולברוח איתם לרשת המחתרתית. באותו לילה, השוגון שולח נינג'ות לתקוף. מייב מגלה שהיא יכולה להזמין את המארחים ללא מילים, מצילה את עוקביה אך לא לפני שסאקורה נחטפת. לי מבין שמארחים בעולם השוגון מייצרים יחד לולאות עלילתיות. כשהסמוראים של השוגון מגיעים לתקוף, הקטור, ארמיסטייס ומוסאשי נשארים מאחור כדי להסיח את דעתם ונלכדים, ואילו מייב והאחרים בורחים. במקום לברוח, מייב מחליטה לחלץ את סאקורה מהשוגון. בדרכם לשוגון, לי משיג בסתר רדיו תקשורת מחייל דלוס מת. הם מסתננים למחנה השוגון כשהם מחופשים לדיפלומטים סיניים אך מוצאים את מארח השוגון מדליף נוזל קליפת המוח, מה שהופך אותו לבלתי צפוי ומסוכן. השוגון, שראה דרך התהום שלהם, מאלץ את אקאן לרקוד עם סאקורה באותו לילה בתמורה להחזרתה. לפני הריקוד, השוגון הורג את סאקורה - שמייב מסווה להיות בתו של אקאן - ובנקמה, אקאן הורג את השוגון בפגיון מוסתר. מייב משתמשת בכוחה החדש כדי להסית את השוגון זה נגד זה ומכינה את החבורה שלה כששאר צבא השוגון ממהר פנימה.
16 6 מרחב מופעים Phase Space טאריק סאלה קרלי וראיי 27 במאי 2018 1.11
הפרק נפתח בכך שברנרד משוחח עם דולורס. ברנרד נראה מבולבל כשדולורס מתקנת אותו ומגלה שהיא בוחנת אותו על "נאמנות". מייב וחבורתה שורדים את ההתקפה של צבא השוגון. אקאן חותך בטקסיות את ליבה של סאקורה והם חוזרים לכפר הכבוש. מוסאשי מאבטח את מעברם הבטוח באמצעות הרג טנקה, סגן השוגון, בדו-קרב. הם מגיעים לקבר הקדוש באגם השלג שם לי, פליקס וסילבסטר מאתרים את נקודת הגישה בזמן שהמארחים משתתפים בטקסו של אקאן. מייב מציעה שאקנה ומוסאשי יבואו איתם, אך הם דוחים ובוחרים לעשות בחירה משל עצמם; מוסאשי נותן הרשאה להאנריו ללכת. החבורה של מייב חוזרת לווסטוורלד ומגיחה ליד בית החווה בו התגוררה בעבר מייב עם בתה. היא מבקשת מהאחרים להישאר מאחור כשהיא פונה לעבר בית החווה שם היא מגלה שמארח אחר ממלא את תפקיד האם. אומת הרפאים תוקפת ומייב בורחת עם בתה. בעוד שהקטור והמארחים האחרים ששים לעזרתם, אקצ'טה - מנהיג הפשיטה - אומר למייב שהם צריכים לבוא אתו, מכיוון שהם מחפשים את אותו הדבר. ויליאם רוכב עם הכנופיה שלו ועם בתו אמילי ומאמין שהיא מארחת שנבנתה על ידי פורד. כשהם נעצרים למשך הלילה, ויליאם ואמילי משוחחים קשה על אמה ועל ילדותה. ויליאם מבטיח לאמילי שתוכל לבוא איתם, אך אמילי מתעוררת למחרת לגלות שוויליאם והאחרים השאירו אותה מאחור. במקום אחר, ויליאם וחבורתו נתקלים במארב של אומת הרפאים. דולורס וחבורתה מתכוננים לנסוע ברכבת. כאשר קצין ביטחון אחד לא מצליח לזהות היכן דלוס היה לוקח את פיטר, טדי, שמתכנת כעת מחדש כחסרי רחמים, הם מוציאים אותו להורג. הם מציבים את הרכבת העמוסה בחומר נפץ במלוא המהירות ומתכננים להתנגש בטרמינל הכניסה מחלקת העיבוד. שרלוט ואשלי מביאים את פיטר ומאפשרים לשרלוט להתקשר לגיבוי חמוש. יחידת שכירי חרב חמושים בהנהגתו של קופלין מגיעים ומשתלטים על כוחות הביטחון של דלוס. הם מביאים את המערכות של ווסטוורלד לרשת בזמן כדי לראות את הרכבת מתקרבת. ברנרד ואלסי עושים את דרכם חזרה ומגלים שה"עריסה", המאגר המרכזי של נתוני המארח, חטפה איכשהו את מערכות הפארק וכי עליהם להגיע פיזית לשם כדי למצוא את המקור. ברנרד משתמש במכונת ממשק מארח כדי להיכנס למערכת העריסה ולחפש את האנומליה. הוא חווה את סוויטווטר שהתקוממה וכניסתו לסלון והוא מגלה שפורד מחכה לו.
17 7 פשוטי העור Les Ecorches ניקול קאסל ג'ורדן גולדברג ורון פיצגראלד 3 ביוני 2018 1.39
בהווה, סטרנד ושרלוט מגלים שברנרד הוא מארח. שרלוט חוקרת את ברנרד על התקפתה של דולורס. בפלאשבקים, ברנרד חוקר את המרחב הווירטואלי בתוך העריסה, שם הוא נתקל בפורד. פורד מגלה שיחידת הבקרה שברנרד השיג מהבונקר הכילה עותק של האישיות והזיכרונות של פורד. בזמן שפורד וברנרד מדברים, ברנרד מבין שמטרתם של הפארקים בדלוס הייתה ליצור עותקים ממוחם של האורחים. דלוס השיג נאמנות בהצלחה אך לא הצליח להכניס אותם למארחים כשהמארחים מתנוונים במהירות, כפי שקרה לג'יימס דלוס. יתרה מזאת, ברנרד לומד שהוא נבחן באותה צורה על ידי דולורס, שהכירה את ארנולד באופן הטוב ביותר, לפני שפורד קיבל אותו כ"יצירה מקורית "ושחרר אותו לעולם. לבסוף, פורד אומר לברנרד שהוא לא יוכל לשרוד אלא אם כן הוא יאבד את רצונו החופשי. הוא מכריח את ברנרד לצאת מחוץ לעריסה ואלסי מדווחת כי שיבוש המערכת התבהר. ברנרד מורה לחזון של פורד למלא אחר הוראותיו; כשלקח את רצונו החופשי של ברנרד, הטביע פורד את עצמו על יחידת הבקרה של ברנרד. בינתיים, אנג'לה עושה את דרכה לעריסה והורסת אותה והורגת את עצמה בתהליך. חבורתה של דולורס נלחמת בשכירי חרב של קופלין כשדולורס וטדי מחפשים את פיטר. הם מוצאים אותו עם שרלוט, שמורה לטכנאים להעתיק את הנתונים שבתוך פיטר. היא נאלצת לחשוף בפני אשלי שהנתונים כוללים מפתח הצפנה עבור "הפרויקט" כשדולורס לוכדת אותם. היא מעירה כי הרס העריסה משחרר את המארחים. שרלוט וסטאבס בורחים כשקופלין וצוותו מגיעים. טדי נלחם בהם ומכה את קופלין למוות. פיטר משחזר את זכרונותיו מספיק זמן כדי לומר לדולורס שהוא יודע שהוא גוסס ונפרד ממנה. דולורס מסירה את יחידת הבקרה שלו. בפארק רודפים לוחמי אקצ'טה ולוחמי אומת הרפאים את מייב ובתה לבית מגורים. ויליאם מוצא את מייב ומטעה אותה בשל טריק נוסף של פורד; היא פוגעת בו ואז מפנה את אנשיו נגדו. לורנס עוצר אותה עד שמייב מעיר אותו לזכרונות העבר שלו. היא פצעה אנושות את ויליאם אך מנועה מלהרוג אותו על ידי הגעתם של כוחות דלוס שנקראו על ידי לי. הם הורגים את לורנס ופוצעים את מייב, שלי מורה להם להציל. מייב אינה מסוגלת למנוע את אקצ'טה מללכוד את בתה. פורד מוביל את ברנרד למרכז השליטה שם הוא עד לשרידי כוחות הדלוס שנמחקים על ידי חבורתה של דולורס. ברנרד מכבה את כל מערכות האבטחה ומאפשר לדולורס שליטה מלאה. דולורס מוצאת את מייב ביציאה ומספרת לה שבני האדם משתמשים בבתה כדי לשלוט בה. מייב מסרבת להצעה שלה להרוג את גרייס ומזהירה אותה שהמניפולציה שלה בטדי לא הופכת אותה לטובה יותר מבני האדם. בהווה, שרלוט, סטרנד וסטאבס מוצאים את ברנרד מתקשה להפריד בין זיכרונותיו האמיתיים לבין אלה שהושתלו בו. הוא מסוגל לספר שיחידת הבקרה של פיטר נמצאת בעמק שמעבר.
18 8 לזכור Kiksuya יוטה ברייסוויץ קרלי וראיי ודן דיץ 10 ביוני 2018 1.44
אקצ'טה מאומת הרפאים משקמת את ויליאם הפצוע ושומרת עליו. כשרואה את בתה של מייב מפוחדת מוויליאם, אקצ'טה מבינה שיש לה זיכרונות מסיפורי העבר שלה ומספרת לה את הסיפור שלו כדי להרגיע אותה. אקצ'טה החלה כמארחת שלווה שחיה עם קוהנה. כשהוא מתגלה לאחר התרחשות הטבח של וויאט במארחים בהוראתו של ארנולד, אקצ'טה מוצא את סמל המבוך ומתחיל בדרך שביל הרוח. הוא מתוכנת מחדש כלוחם צמא דם אך צוות הפארק מחליט נגד מחיקת זכרונותיו. אקצ'טה מוצאת את לוגן דלוס הוזה, שמספר לו בשוגג על העולם שמחוץ לפארק, ומאשר בפני אקצ'טה שמשהו אינו כשורה. החיפוש שלו מוביל אותו לאתר החפירות הענק של העמק שמעבר, שלדעתו הוא דלת לעולם אחר. אקצ'טה לוקח את קוהנה ועוזר לה לשחזר את זיכרונותיה ממנו. הוא מנסה להראות לה את הדלת, אך לא מצליח למצוא אותה שוב. קוהנה נלקחת על ידי טכנאי דלוס וכאשר אקצ'טה חוזר לאומת הרפאים הוא מוצא מארח חדש במקומה. אקצ'טה ממשיכה לחפש את העמק שמעבר וקוהנה, ופוגשת את בתו של מייב בתהליך, ומאוחר יותר מאפשרת לאורחים להרוג אותו כדי שיוכל לנסוע למחלקת העיבוד ולהתאחד עם קוהנה. הצוות מבטל את התנהגותו השגויה כתוצאה מכך שלא קיבל עדכוני תוכנה מזה עשור. אקצ'טה מתגנב לחקור את המסה ומגלה שקוהנה הושבתה. לאחר שחזר לפארק, אקצ'טה מתחיל בפשיטות על האוכלוסייה המארחת, מגייס אותם להצטרף אליו לחיפושו ולהתחיל אותם בדרך לחשיבה, ובכך מסביר את סמל המבוך שראה ויליאם מחוץ לבית של מייב לאחר שהרג אותה ואת בתה. מעשיו מושכים את תשומת ליבו של ד"ר פורד, שמסדר לו שיחה עם אקצ'טה. פורד מכין את אקצ'טה לקחת את המגויסים שלו לעמק שמעבר, כאשר דולורס מתמרדת נגד האורחים והצוות. אקצ'טה משלים את סיפורו כשאמילי מגיעה למחנה. במקום אחר, לי משכנע טכנאי לשמור על מייב יציבה, ומסביר את יכולתה לשלוט על מארחים אחרים. שרלוט מגלה שמייב עושה זאת על ידי שכתוב מחדש של התכנות שלהם ברשת המארחים, ועשויה להיות המפתח להחזרת השליטה בווסטוורלד. עם זאת, היא מודאגת מכך שמייב מתקשרת עם המארחים הלא מוכרים באותו הרגע. מוצג שאקצ'טה ממש העביר את סיפורו למייב דרך בתה. אקצ'טה מבטיחה למייב שבתה תהיה מוגנת ומורה לה למלא את משימתה לפני שדולורס תשמיד את כולם. אומת הרפאים יוצאת לעבר העמק שמעבר.
19 9 נקודת מגוז Vanishing Point סטיבן ויליאמס רוברטו פאטינו 17 ביוני 2018 1.56
אמילי לוקחת את ויליאם לנקודת מפגש, מתוך כוונה להביא אותו לבית חולים. הם דנים בכאב ההתאבדות של ג'ולייט; לאחר שאמה השתכרה באירוע צדקה של דלוס, אמילי החליטה שג'ולייט צריכה להיות מאושפזת במרפאת גמילה מאלכוהוליזם בניגוד לרצונה. ויליאם הניח אותה למיטה והתוודה על טבעו האפל שמשך אותו לווסטוורלד, לא מודע לכך שהיא ערה. ג'ולייט צפתה בכרטיס נתונים שהעניק ד"ר פורד לוויליאם באותו ערב ובו נתוני ביקוריו בווסטוורלד; פורד העניק לוויליאם את הכרטיס כחלק מעסקה שאפשרה לדלוס להמשיך בפרויקט הסודי של ויליאם - העמק שמעבר - בפארק מבלי להתערב בסיפוריו של פורד. ג'ולייט החביאה את אמילי בכרטיס כדי למצוא אותה ואז הרגה את עצמה. גם ויליאם וגם אמילי נושאים באחריות למותה של ג'ולייט, אך אמילי מאשימה את ויליאם בכך שהסתיר את עצמו בווסטוורלד כדי להימנע מכך. אמילי רוצה להשתמש בעמק שמעבר כדי להחיות את התודעה של אמה ולהבין טוב יותר את המניעים שלה, מה שמעורר את חשדותיו של ויליאם. הוא חושף את תוכניתו להשמיד את העמק שמעבר ומאשים את אמילי בהיותה מארחת שנעשתה על ידי ד"ר פורד מכיוון שיש לה ידע בכרטיס הנתונים. כשמגיע צוות האבטחה של דלוס כדי לחלץ אותם, אמילי מנסה להזהיר את הצוות שוויליאם הוזה. ויליאם מכריע והורג אותם ואז יורה באמילי. הוא הולך להוכיח לעצמו שאמילי היא מארחת, אך מוצא את כרטיס הנתונים שבידה. ויליאם מתרחק ללא מטרה, מהרהר בהתאבדות ונזכר בדבריו האחרונים לג'ולייט. ויליאם אינו מסוגל להרוג את עצמו, אך במקום זאת מנסה להוכיח לעצמו שהוא עשוי להיות מארח. שארלוט עובדת עם טכנאי כדי לשחזר את היכולת של מייב לתכנת מחדש מארחים אחרים באמצעות קלמנטין. היא עורכת ניסוי באמצעות קלמנטין כדי להכריח מארחים להפעיל זה את זה. עם הצלחת המבחן, שרלוט מתכננת לשחרר את קלמנטין ולהרוג את המארחים מבפנים. ברנרד, שעדיין בשליטתו של ד"ר פורד, מתקרב מספיק למייב חסרת היכולת כדי שתוכל לקבל הודעה שפורד השאיר לה במוחו של ברנרד. לאחר הגישה אליו, מייב מוצאת את פורד מדבר איתה, אומר לה שיש לה עוד מה לעשות. ברנרד ממשיך למצוא את אלסי ואומר לה שדלוס משכפלת את תודעתו של כל אורח שהיה אי פעם בפארק. העותקים המשוכפלים שוכנים במתקן בשם "הכּוּר" שנמצא בעמק שמעבר. הם יוצאים לנצח שם את דולורס, אבל פורד מזהיר את ברנרד שלא לסמוך על אלסי ולהרוג אותה. ברנרד נלחם ומסלק את פורד מהתכנות שלו. הוא נוטש את אלסי למען ביטחונה, תוך כדי שהוא ממשיך לבקעה שמעבר. דולורס, טדי והחבורה פונים גם הם לעמק שמעבר. הם נעצרים על ידי אנשי אומת הרפאים המגינים על העמק. שתי הקבוצות תוקפות זו את זו וחבורתה של דולורס נמחקת כשדולורס מובילה את הטבח והורגת את כולם מלבד לוחם באומת הרפאים. טדי לא מסוגל להביא את עצמו לירות בו בזמן שהלוחם בורח. טדי מגיע להבנה ואומר לדולורס שהוא מבין שהיא הפכה אותו למפלצת. טדי לא יכול להגן עליה יותר והוא מתאבד.
20 10 הנוסע The Passenger פרדריק אי. או. טויי ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי 24 ביוני 2018 1.56
הקטור, ארמיסטייס, לי והנריאו ממהרים להציל את מייב, רק כדי לראות אותה מצילה את עצמה. הם מתארגנים מחדש עם פליקס וסילבסטר ונוסעים לעמק כדי למצוא את בתה של מייב. לי מקריב את עצמו כדי לעכב את כוחות הביטחון של דלוס. בינתיים, דולורס נתקלת בוויליאם וכפה עליו לבוא איתה לכור, שם הם מוצאים את ברנרד. מתגלה כי דולורס יצרה את ברנרד באופן שונה בתכלית מארנולד כשבחנה את נאמנותו. ויליאם מנסה להרוג את דולורס, אך היא כבר השתלטה בעבר על אקדחו והוא פוצע קשה את ידו. בכור, דולורס משתמשת במפתח ההצפנה של פיטר כדי לגשת לחלל הדיגיטלי שלה. היא וברנרד פוגשים את בקר המערכת, בעל מראהו של לוגן דלוס. הבקר קיבל את המשימה לנסות ליצור גרסה דיגיטלית של ג'יימס דלוס וגילה שמעשיו של ג'יימס נבעו כולם משיחתו האחרונה עם לוגן לפני שלוגן מת ממנת יתר. מכאן, מצא הבקר שתודעתו של כל אורח הייתה פשוטה באופן מטעה ליצירת קוד וכל אלה מאוחסנים כעת בספריה דמוית ספריה בתוך הכור. הבקר אומר לברנרד שהוא המפתח לפתיחת הדלת, יחידת העברת מערכת תת-קרקעית ענקית המאפשרת למארחים להעלות את התכנות שלהם ל"נשגב", חלל וירטואלי שאינו נגיש לבני אדם. בחוץ, אקצ'טה ואומת הרפאים מובילים כמה מארחים לדלת, ומתחילים להעביר אותם אל ה"נשגב". שרלוט וצוות דלוס מגיעים עם קלמנטין שתוכנתה מחדש, מה שגורם למארחים לתקוף זה את זה. הקטור, ארמיסטייס והאנריו מקריבים את עצמם כדי לאפשר למייב למצוא את בתה. היא משתמשת בכוחות שלה כדי לעצור את המארחים, נותנת לאקצ'טה ולבתה זמן לברוח לפני שהיא נורית על ידי אנשיה של שרלוט. אקצ'טה מגלה שמייב השתילה את האישיות של בת זוגו קוהנה בתוך בתה ומאפשרת להם להתאחד. בתוך הכור דולורס דוחה את הנשגב, וטוענת שזו סתם עוד מציאות כוזבת שנועדה לשלוט על המארחים. היא מתחילה לנקות את זיוף זיכרונות האורחים ויוצרת את מערכת העקיפה כדי להציף את העמק. זועם על דרכיה הקיצוניות, ברנרד הורג את דולורס ועוצר את הטיהור אך אינו יכול למנוע את ההצפה. בחוץ הוא פוגש את שרלוט ואלסי ונלקח חזרה למחלקת העיבוד, שם האחרונה נועלת אותו עד שהם יחליטו מה לעשות איתו. אלסי מתעמתת עם שרלוט על המטרה האמיתית של ווסטוורלד ושרלוט הורגת אותה. לאחר שהיה עד לכל, ברנרד מזמן את פורד ומתחנן לעזרה. בהווה, סטרנד, שרלוט וברנרד מגיעים לכור המוצף והראשון מתכונן להעביר את נתוני האורח באמצעות לוויין כשברנרד מתחיל להיזכר. הוא נזכר שלקח את יחידת הבקרה של דולורס, ובעקבות התוויות של פורד, יצר עבורה גוף מארח חדש בדמות שרלוט. דולורס-שרלוט הרגה אז את שרלוט האמיתית. ברנרד אז טשטש בכוונה את התכנות שלו כדי למנוע מסטראנד ללמוד ממנו את האמת. בשלב זה שרלוט חושפת את עצמה שהיא דולורס והורגה את סטרנד ושאר צוות דלוס. היא מעלה את אישיותו של טדי ומשתמשת בקישור לווייני כדי להעביר את המארחים למקום סודי. דולורס מבקשת מברנרד לסמוך עליה ויורה בו. דולורס-שרלוט מצטרפת לצוות הפינוי של דלוס ולוקחת עמה כמה ליבות מארחות. סטאבס מבין שהיא מארחת, אך מכיוון שהוא התנתק מעקרונותיו של דלוס, מאפשר לה לצאת עם מונולוג המאשר שהוא עצמו מארח. בביתו של ארנולד, דולורס מוצאת מדפסת מארחת שהשאירה לה פורד. היא יוצרת לעצמה ולברנרד גופים חדשים. דולורס מפעילה אותו מחדש, מזהירה אותו שבעוד שהם עשויים להיות אויבים, הם זקוקים זה לזה כדי להבטיח את הישרדותם של המארחים בעולם האנושי. כשדולורס ושרלוט החדשה עוזבים, ברנרד סוף סוף נכנס לעולם האמיתי. בהבזק לעתיד, ויליאם מגיע לכור, רק כדי לגלות שהוא העתיד הרחוק. הוא נלקח למגורים ומתראיין אצל אישה שנראית ממש כמו בתו אמילי ובוחנת את נאמנותו.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה חודשים לאחר מכן, דולורס הצליחה לברוח מווסטוורלד יחד עם ליבות העיבוד ("פנינים") של כמה מארחים, כולל של ברנרד. כשהיא מתגוררת בניו-לוס אנג'לס בשנת 2058, היא מפתחת מערכת יחסים עם קיילב ולומדת כיצד מטפלים ביצורים מלאכותיים ובני אדם מהמעמד הנמוך בעולם האמיתי. בתוך כך, מייב מוצאת את עצמה בחלק אחר של פארק דלוס, כזה שמבוסס על איטליה הפשיסטית במלחמת העולם השנייה ועד מהרה מגלה את מטרתה האמיתית של דולורס - להשתלט על העולם שמחוץ לפארק.

עונה 3: העולם החדש (2020)
מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי צופים באמריקה (במיליונים)
21 1[7] חוסה, ה' Parce Domine ג'ונתן נולאן ליסה ג'וי וג'ונתן נולאן 15 במרץ 2020 0.90
זמן קצר לאחר אירועי הטבח בווסטוורלד, דולורס מאתרת ומאלצת את ג'רלד, בעל מניות לשעבר בדלוס, לחתום על תיקים חסויים הקשורים לחברת Incite. הוא מת כשהוא מנסה לתקוף אותה. בלוס אנג'לס, החייל לשעבר קיילב נאבק בטראומה של איבוד חברו פרנסיס במהלך קרב. הוא לא מסוגל להבטיח עבודה טובה יותר מבנייה, אך הוא מצליח לגרוף הכנסות באמצעות עבודות קטנות של פשע המוצעות באמצעות אפליקציית Rico. ברנרד בינתיים נרדף, לאחר שמואשם במעורבות בטבח בווסטוורלד, עובד תחת כינוי חדש בחוות משק בדרום-מזרח אסיה. כששני עמיתים לעבודה מזהים ומנסים לסחוט אותו, ברנרד נלחם בהם ומאוחר יותר מאבטח את המעבר חזרה לווסטוורלד. בינתיים שרלוט המארית משתלטת על דירקטוריון דלוס בהיעדרו של ויליאם. דולורס משתמשת בזהות בדויה כדי להתקרב לליאם דמפסי ג'וניור - בנו של מייסד שותף של Incite - כדי ללמוד עוד על רחבעם, מערכת בינה מלאכוית לתכנון אסטרטגי. ליאם יודע מעט על כך ולא יכול לגשת אליו מאחר שאביו המנוח מעולם לא שיתף את הקודים איתו. בעוד ליאם עומד לספר לדולורס את שמו של אדם שני עם גישה, מרטין, ראש האבטחה שלו, מגיע ומכניע את דולורס ובכך חושף את הונאתה. מרטין ואנשיו מתכננים להרוג אותה, משתמשים בשירות Rico כדי לבקש מכונית גנובה וסמים קטלניים. קיילב מקבל את העבודה ומביא את המכונית והסמים, סקרן לזהותה של האישה המסתורית, אך מתרחק כשהוא מצווה. לסמים אין השפעה על דולורס. דעתו של מרטין מוסחת כשדולורס מתעוררת והורגת את אנשיו, מה שמוביל לקרב יריות בו היא סופגת פצעי ירי קטלניים. מרטין בורח אך הוא נרדף ונתפס על ידי דולורס. תחת עומס, מרטין מגלה את שמו של "סראק" בתור האדם אותו היא מחפשת שמחזיק בגישה לרחבעם. דולורס חושפת שהיא יצרה עותק מארח של מרטין, שמגיע והורג את מרטין האמיתי. קיילב מוצא תחושה של מטרה לחייו וחוזר בזמן כדי לעזור לדולורס. בסצנה שלאחר הקרדיטים, מייב מתעוררת למצוא את עצמה בחדר, אוחזת אקדח, עם חייל גרמני קשור בסמוך. היא מביטה דרך החלון לראות את עצמה באיטליה הפשיסטית של תקופת מלחמת העולם השנייה.
22 2[8] קו החורף The Winter Line ריצ'רד ג'יי. לואיס מתיו פיטס וליסה ג'וי 22 במרץ 2020 0.78
בווסטוורלד, מייב מחולצת על ידי הקטור וחומקת מחיילים נאצים. עד מהרה היא מבינה שזה אותו נרטיב כמו קודם ושום דבר לא חשוב. היא הורגת את עצמה, מחזירה אותה למחלקת מבצעים. לי מוצא אותה, חושף כיצד הצליח להימלט. הוא מסביר שהוא דאג לכך שמייב תובא לוורוורלד שהיה הפארק הקרוב ביותר לווסטוורלד ולכור, היכן שנמצאת בתה. ברנרד מגיע לווסטוורלד ונוסע למעבדה הישנה שם נודע שהוא מארח. הוא מוצא שם את אשלי, שתוכנת להרוג את עצמו כדי להגן על סודו של ברנרד, אך החמיץ את המכה הקטלנית שלו. לאחר שברנרד מטפל בו, אשלי לוקח אותו למסה כדי למצוא את מייב, מכיוון שברנרד מאמין שהיא נחוצה להילחם בדולורס. עם זאת, הם מוצאים את המארח של מייב בליבת האחסון וללא "הפנינה" שלה. כשמייב מתעוררת שוב בוורוורלד, היא זונחת במהירות את הקטור לפגוש את לי אבל ברגע שהיא מגיעה לשם, היא מבינה שכל התרחיש הוא מציאות מדומה עבורה. היא חוזרת לפעול עם לי ומגלה שהמערכת שהיא נמצאת בה היא בעלת עיבוד מוגבל. כשהיא מתעוררת שוב בוורוורלד, הטריקים שלה מעוררים עומסים על המערכת, מקפיאים הכל ומאפשרים לה למצוא את מיקומה בעולם האמיתי, בין בנק של מארחים אחרים המחוברים למערכת. היא מתכנתת רובוט תחזוקה כדי לגנוב את הפנינה שלה. מאבטחים מסתערים על הרובוט בבריחתו. אשלי לוקח את ברנרד לפארק עם פנטזיה מימי הביניים ולמרכז המבצעים שלו. ברנרד מוצא שמייב נמצאת מחוץ לפארק ומשתמש במערכות הפארק הנקיות כדי לבדוק את הקוד שלו ולוודא שדולורס לא זיהמה אותו כשהפכה אותו לגוף חדש. אשלי מגן עליו כששומרים של דלוס מגיעים. הם בורחים, כשברנרד מודע לכך שדולורס חוקרת את אורחי הפארק, כולל ליאם דמפסי ג'וניור. ברנרד, מתכנת את אשלי להישאר כשומר ראשו כשהם חוזרים ליבשת. מייב מתעורר בביתו האמיתי של אנג'רון סראק, שחושף שהמערכת שבנה עוזרת לכתיבת עתידה של האנושות. הוא חשב שמייב היא שיבוש גדול ומכאן לכדה אותה, אך במקום זאת גילה שמדובר בדולורס והוא מבקש את עזרתה של מייב להרוג אותה. מייב לא רוצה שום חלק ומנסה לדקור אותו, אבל הוא לוחץ על כפתור שמקפיא אותה בצעדיה.
23 3[9] היעדר השדה The Absence of Field אמנדה מרסיילס דניס תה 29 במרץ 2020
בפלאשבק, שרלוט האנושית מקליטה הודעה ושיר לבנה נתן בין המרד המארח בווסטוורלד. מאוחר יותר, דולורס הופכת את הגוף המארח של שרלוט, ומסבירה למארח שלה, ששרלוט צריכה להפעיל את דלוס כדי להגן על המארחים שנותרו בחיים. קיילב עוזר לטפל בדולורס להעביר אותה לבית החולים, אך מגלה שאנשים שנשכרים באמצעות אפליקציית Rico עוקבים אחריהם. קיילב עוזר לה ללנער אותם וכשהיא בורחת, היא ממליצה לו להסתתר. קיילב הולך לפגוש את אמו בפעם האחרונה, כשהוא לומד שהוא הפך ליעד מבוקש ב-Rico. בהווה, שרלוט לומדת שסראק רוכש מניות משמעותיות של דלוס כדי לרכוש את הנתונים שלה. היא חוזרת הביתה וננזפת על ידי בעלה לשעבר ג'ייק על ששכחה לאסוף את בנה נתן מבית הספר. למחרת, מסבירה שרלוט כי נכסים חסרים מהפארק, ככל הנראה על ידי חפרפרת פנימית העובדת אצל סראק. היא מתחילה להיכנס לפאניקה ומתארגנת למפגש עם דולורס שרואה שהמארח גורם לפציעות בגוף. כשדולורס מתקנת אותם, שרלוט מזהירה אותה מפני סראק. קיילב נתפס על ידי שני מקורבים בעבר שמאיימים שיהרגו אותו אלא אם כן הוא יגיד להם היכן דולורס. כשדולורס נכנסת עם הכפיל המארח של מרטין, היא לומדת על מצבו של קיילב ומגיעה להציל אותו בזמן. דולורס מביאה אותו להבין את תוכניותיה למהפכה ומראה כמה נתונים יש ל-Incite עליו ואיך רחבעם חזה שחייו יסתיימו בהתאבדות בעוד עשר שנים. היא מציעה לו אפשרות נוספת, להצטרף למהפכה שלה נגד סראק כדי למשוך את התקע ב-Incite ולנתק את המערכת. קיילב מסכים לעזור. בדלוס, שרלוט מקבלת את ההקלטה של שרלוט האנושית וזוכרת לאסוף את נתן. שם, היא מוצאת פדופיל שמנסה להיטפל לנתן והורגת אותו. היא ממשיכה ללמוד את ההקלטה ומזהה את הלחן של "אתה השמש שלי" התואם לטונים שקיבלה בהודעות טלפון. היא משתמשת בהם כדי לפתוח מספר לא רשום, מה שגורם לרכב שלה להפנות את עצמו לביתו של סראק. שם, סראק דורש את כל נתוני האורח של דלוס ששרלוט האנושית הבטיחה וניסתה להבריח, אך המארחת אומרת שאין לה את המפתח לנתונים המוצפנים. סראק יודע שהמפתח נמצא במודול המארח של דולורס, ואומר לשרלוט שנותר לה מעט זמן.
24 4[10] אם הגלויות The Mother of Exiles פול קמרון ג'ורדן גולדברג וליסה ג'וי 5 באפריל 2020
ויליאם מתייסר בסיוטים על הריגת בתו אמילי בווסטוורלד וחושב שהיא מארחת. שרלוט מעירה את ויליאם, מאחר שהיא זקוקה לו שיופיע בישיבת מועצת המנהלים של דלוס כדי להגן על החברה מפני סראק. ויליאם מתנקה ומתנער מחיזיון אחר של אמילי באומרו שזו הייתה החלטה מודעת להרוג אותה. כשהוא עוזב, שרלוט מעירה על חזיונותיו על אמילי ומזעזעת אותו. מתוך אמונה שדולורס החליפה את ליאם עם מארח, ברנרד ואשלי מתכוננים להסתנן לאירוע צדקה פרטי בלוס אנג'לס כדי לחטוף אותו. דולורס וקיילב מתכננים תוכניות דומות לאחר שרוקנו את כל הכספים של ליאם מחשבונו האישי. באירוע, ברנרד ואשלי תופסים את ליאם לאחר שהוא מגלה שהכספים שלו אבדו, אך עד מהרה מגלים שליאם אינו מארח. ברנרד בורח עם ליאם כשקיילב רודף אחריהם, בעוד דולורס נלחמת עם אשלי. שומרי הראש של מרטין וליאם פונים אל ברנרד, וברנרד מבין שמרטין הוא המארח כשמרטין הורג את השומרים. ליאם בורח ואחריו קיילב. סראק שוב קורא למייב לעזור למצוא את דולורס, מכיוון שלא רק שהיא מחזיקה במפתח ההצפנה לנתוני דלוס, אלא גם ל"נשגב" כדי לאחד מחדש את מייב עם בתה. לטענתו, הפרויקט הסודי של דלוס של מיפוי המוח האנושי יכול לשפר את רחבעם ולמנוע מהאנושות להשמיד את עצמה לאחר שפריז מולדתו נהרסה בפיצוץ גרעיני. הוא יודע שדולורס הביאה חמישה מודולי בקרת מארחים, "פנינים" וכופה על מתווך זהות כדי לחשוף את ההובלה לרופאה וסוחרת באיברים מסינגפור בשם "הקברנית" עם קשרים ליאקוזה. "הקברנית" מכוונת אותה למטה של היאקוזה, ואחרי שניטרלה במהירות את השומרים, מייב פוגשת את מנהיג יאקוזה, סאטו ומכירה בו בתור המארח מוסאשי מעולם השוגון. ויליאם, ברנרד ומייב מגלים כולם ששרלוט, מרטין וסאטו כולם מארחים עם עותקים של הפנינה של דולורס. דולורס, באמצעות סאטו, אומרת למייב שהיא צריכה לשכפל את עצמה כדי למנוע מסראק לעצור אותה לפני שתפצע את מייב באורח אנוש. ויליאם מצליף בשרלוט עם התגלית שלו ושרלוט מאשפזת אותו במוסד לחולי נפש, שם יש לו חזיונות של דולורס כפי שזכר אותה מהפארק. מרטין לוקח את ברנרד לפגישה עם קיילב שדחק את ליאם לפינה ואליהם מצטרפת דולורס, שליאם מכיר אותה בשם ארה, החברה שחשב שמתה.
25 5[11] ז'אנר Genre אנה פוירסטר קרי קראוז וג'ונתן נולאן 13 באפריל 2020
סראק מספר את היצירה של רחבעם: לאחר שהוא ואחיו ז'אן היו עדים לחורבן הגרעיני של פריז, השניים יצרו מערכת לחיזוי ושליטה על התנהגות אנושית כדי להימנע מאסונות דומים. הם משתפים פעולה עם ליאם דמפסי, מייסד חברת הענק אינסייט, שהתעניין יותר בהיבטים הכספיים של המערכת. סראק מצא שהמערכת זיהתה אנשים עם סיכון גבוה כמו ז'אן שעלולים לשבש אירועים עתידיים ואיבטחה אותם במרכזי חינוך מחדש ובכך הצדיקה את יעילותה בכך שמנעה איומים על חייו של דמפסי. סראק הורג את דמפסי עצמו מתישהו לאחר מכן ומביים את מותו בהתרסקות מטוס. בהווה, דולורס וקיילב מלווים את ליאם למקום מבטחים כשכוחותיו של סראק צדים אותם. ליאם רואה מיהו כיילב ובניסיון לברוח, מזריק לקיילב "ז'אנר", סם הזייה הגורם לקיילב לחוות את העולם באמצעות כמה ז'אנרים קולנועיים. דולורס משכנעת את ליאם לתת לה את המפתח הפרטי שלו לסייע בבריחתם. הם נפגשים עם אנשי כנופיה מקומיים שמגויסים לעזור בהגנה על ליאם. בינתיים, מרטין לוקח את ברנרד למקום שבו שוכן רחבעם. מרטין משתמש במפתח של ליאם כדי לגשת לרשומותיו של סראק כדי לשלוח אותם לדולורס. לאחר מכן הוא שולח את הנתונים של רחבעם לכל אדם בעולם. מתפשט תוהו ובוהו על פני העולם כשאנשים שוברים את המחזור הקבוע שהציב להם רחבעם. אשלי מופיע, עוזר לחלץ את ברנרד ממרטין, אך מרטין יודע שהוא כבר לא נחוץ לתוכניתה של דולורס ואומר להם להמשיך במתקני החינוך מחדש של סרק. כשהאבטחה של סראק חוקרת את מרטין, הוא מפוצץ פצצה והורג אותם כמו גם את עוזרתו של סראק, מרטל. דולורס וקיילב ממשיכים לשדה תעופה מקומי, כשליאם, ואנשי הכנופיה במאסף. דולורס אומרת לקיילב כי עם מותו של מרטין, הם כבר לא צריכים את ליאם וקיילב נאבק מה לעשות. כועסת מהנתונים שהוחזקו על ידי רחבעם, אנשי הכנופיה יורים בליאם ועוזבים. בעודו גוסס, ליאם ממלמל על עברו של קיילב עם מותו וקיילב חווה כמה חזיונות מבלבלים הקשורים לימיו בצבא. כשהמטוס מתכונן לעזוב, דולורס סוקרת את נתוניו של סראק - יצירת רחבעם - ומאפשרת לסראק ליצור קשר ולהתגרות בה, אך היא אומרת לו שיש לה את כל מה שהיא צריכה לפני שתקשורת נחתכת. כשהם עומדים לעזוב, שליח מוסר לקיילב תיק מסתורי.
26 6[12] דה-קוהרנטיות Decoherence ג'ניפר גצינגר ג'ורדן גולדברג וליסה ג'וי 19 באפריל 2020
בעולם האמיתי, סראק הורג את אחד מחברי הנהלת דלוס מול שרלוט כדי להבטיח שהם לא יפריטו את החברה. שרלוט מתקשרת לדולורס על כישלונה ומרגישה שהיא מתרחקת מדולורס, אבל דולורס מזכירה לה לקבל את הנתונים שהם צריכים. סראק מורה על השמדת מארחי הפארק ונתוני המארחים ולבחון את כל עובדי דלוס. שרלוט משתמשת בהסחת דעת כדי להפוך את נתוני המארחים ולהעתיקם עבור דולורס, אך מגלה עוד יותר את מיקומו של ויליאם וכי סראק משתמש במכונות המארחים בדלוס כדי ליצור שלושה מארחים חדשים. עם זאת, עד מהרה היא נחשפת על ידי סראק כמארחת, והיא נוקטת בכל האמצעים כדי לברוח.

סראק מספר למייב שהיא תקבל גוף מארח חדש ובעל ברית שיעזור והיא מובאת לסימולציה של ורוורלד (עולם המלחמה) ופוגשת את לי שוב. מציאת מודול המארח שלה הועברה ושני המארחים הנוספים שהוכנו כולל אחד עבור הקטור והיא עוזרת להחזיר את הזיכרונות הקודמים של הקטור. היא, הקטור ולי מגלים שמודול ההעתקה של דולורס הפגוע שהיה אצל מרטין מחובר גם הוא לסימולציה והיא מנסה להבין את התוכניות של דולורס מהייצוג שלה בסימולציה. דולורס זו מכירה בכך שמייב ככל הנראה תחפש בעלת ברית וכבר התקדמה עם תוכניותיה. מייב מנסה לעצור את שרלוט מלהרוס את מודול הבקרה של הקטור. בדיוק באותו רגע, אנשיו של סראק מגיעים ורודפים אחרי שרלוט, אך לא אחרי שהיא תופסת את המודול הפגוע של דולורס. מייב מתעוררת במהרה בגופה המארח החדש שלה ומחכה שהמארחת השלישית והלא נגועה תתעורר.

שרלוט רצה הביתה לקחת את בעלה לשעבר ג'ייק ובנה נתן למקום מבטחים, אך אנשיו של סראק משמידים את המכונית. שרלוט חרוכה מצליחה לצאת, אך מביטה לאחור בדמעות על ההריסות.

וויליאם, בינתיים, מתנגד לטיפול מסורתי במוסד שבו הוא כלוא ולכן הוא מצויד בשתל שמסוגל לגשת למערכת הלימבית שלו. דרכו הרופאים גורמים לו לחוויה צלולה של קיום פגישה טיפולית עם האני הקודם שלו וגם עם ג'יימס דלוס. הם מציינים שהייתה נקודה בחיי העשרה שלו בו בחר באלימות וזה מה שהוביל אותו בדרך זו. ויליאם מגיע לקתרזיס כשהוא מכה באלימות את האני שלו, מודה שהוא בחר כעת להיות "הבחור הטוב". לאחר מכן, הוא נשלף מהמצב הצלול על ידי ברנרד ואשלי והמתקן נראה נטוש לאחר שכולם קיבלו את נתוני פרופיל רחבעם שלהם שהודלפו על ידי דולורס קודם.

27 7[13] חייל שהוקרב Passed Pawn הלן שייבר ג'ינה אטווטר אפריל 2020
שרלוט מתקשרת למוסאשי מתוך אמונה שדולורס המקורית מוותרת על העותקים שלה, אך היא מודיעה שיש לה תוכנית משלה. מוסאשי פוגש שני מארחים שסראק הביא לעזור למייב: קלמנטינה והאנריו, שתוקפות והורגות אותו. דולורס וקיילב מגיעים למתקן החינוך מחדש של סראק בסונורה, מקסיקו כדי למצוא את סולומון, הבינה המלאכותית שפיתח אחיו של סרק, ז'אן מי, לפני רחבעם. בדרך קיילב מגלה את משימתו הצבאית בחצי האי קרים בה התמודד עם קבוצת מורדים באמצעות מערכת מעקב נתונים. היחידה שלו מצאה עצמה כיעד לאותן מערכות, שהרגו את כולם מלבד אותו ואת פרנסיס. לאחר מכן הם חטפו מנהיג מורד, אך כאשר הפינוי המתוכנן שלהם לא הגיע, הם ניסו ללוות את החטוף למקום מבטחים. פרנסיס והמנהיג נהרגים. במתקן, דולורס מבקשת מסולומון את עזרתו לשבור את המערכת של סרק. סולומון מגלה שקיילב היה אחד הבודדים שעברו בהצלחה את התכנית של סראק וכי מי שלא הצליח הוכנס לשינה קריוגנית או הומת. עוד מגלה סולומון כי גם קיילב וגם פרנסיס היו בצבא אך השתחררו לאחר המתקפה בקרים; לאחר מכן הם הפכו לסוכנים כדי לשרת את המערכת של סרק ולאסוף את אותם מתיישבים, באמצעות אפליקציית "ריקו" כדי להסדיר חטיפות כאלה. הם השתמשו בכדורים מיוחדים כדי ליצור את הזיכרונות השקריים, שהם עדיין משרתים בצבא. פלאשבקים מראים שמנהיג המורדים שקיילב חטף היה באמת ויטמן, מנכ"ל חברת התרופות שסיפקה את הכדורים הללו, שנחשב למועמד אחר על ידי רחבעם משום ששאל יותר מדי שאלות. מייב מגיעה למתקן להילחם בדולורס. דולורס מפצירה בסולומון לשנות את הסיפור לעולם, ככזה שז'אן מי עיצב לעצמו לפני חמש עשרה שנה ולפני שסראק סילק אותו. קיילב שואל את סולומון על גורלו האמיתי של פרנסיס וסולומון מגלה שוויטמן, לאחר שחשף את האמת לקיילב, הזהיר את קיילב ש"ריקו" אמורה לומר לפרנסיס להרוג את קיילב. לכן קיילב הרג תחילה את פרנסיס לפני שאולץ לשכוח את התקרית. מכיוון שמייב משיגה יתרון על דולורס, סולומון מספק לקיילב מכשיר נתונים עם הוראות להרוג את סראק. דולורס עושה זאת בתוך המתקן של סולומון ומפעילה פעימה אלקטרומגנטית שמשביתה את סולומון, מייב ואותה עצמה.

בינתיים, ברנרד ואשלי מגלים מידע דומה על כך שקיילב היה אחד היחידים ששרדו את החינוך מחדש של סארק. כשהם יוצאים מהמתקן מגלה וויליאם שהוא הגיע למלא מטרה חדשה: להיפטר מעולם המארחים. ברנרד מאמין שהם עדיין יזדקקו לו ומזהיר את אשלי שדולורס ככל הנראה תשתמש בקיילב כדי להשמיד את האנושות. כשהם מחפשים כלי תחבורה, ויליאם מוצא אקדח ומתכונן להרוג את ברנרד ואשלי.

28 8[14] תאוריית המשבר Crisis Theory פול קמרון דניס תה וג'ונתן נולאן מאי 2020
קלייב מונחה על ידי העוזר הווירטואלי של דולורס למחסן בלוס אנג'לס, שם הוא מוצא גוף מארח חדש לדולורס. הוא מכניס את מודול בקרת המארח מגופה המקורי ודולורס מסבירה שהיא בחרה בקיילב, וכי הם צריכים לקחת את הכונן שהם קיבלו מסולומון ולהכניס אותו למערכת רחבעם. היא מזהירה כי רחבעם יעשה ככל יכולתו באמצעות מניפולציה של סוכנים אנושיים כדי לעצור אותם. דולורס משתמשת בריקו כדי לגייס לוחמים משלהם כדי לעזור, אך הם מונחים על ידי שכירי חרב שנשכרו על ידי שרלוט, שפנתה לפעול נגד דולורס. דולורס שולחת את קיילב בזמן שהיא מתעסקת בחיפוי האחורי שלהם, רק כדי לגלות שמייב מצאה אותה. השניים נלחמות שוב אך לאחר שדולורס גוברת על מייב, היא נותנת לה ללכת, מבטיחה לה שיהיה לה רצון חופשי כל עוד היא לא תפריע. עם זאת, כשדולורס מתרחקת, גופה נכבה והיא רואה דימוי של שרלוט אומרת לה שהיא עכשיו שלה.

קיילב מלווה דרך הקהל המתפרע על ידי שכירי חרב נוספים שדולורס שכרה ובסופו של דבר מגיע למסוק משטרתי שלוקח אותו מעבר לבאריקדות סביב מטה Incite.

וויליאם וברנרד מתקוטטים לאחר שוויליאם יורה באשלי ובורח. ברנרד פוגש את המארח של לורנס, שנותן לו תיבה וכתובת ואומר שהוא חלק מהתכנית של דולורס. בכתובת הוא מוצא את אלמנתו של ארנולד והם קשורים למותו של צ'רלי. ויליאם נפגש עם אחד מחברי מועצת המנהלים של דלוס ששרדו ומבקש את עזרתו בהחזרת כספו.

מייב מביאה את גופתה של דולורס לסראק למטה Incite שם היא מחוברת לרחבעם כדי לנסות לחלץ את נתוני האלמוות של דלוס; סראק מוחקת את הזיכרונות האחרים של דולורס בזה אחר זה כשהיא מסרבת למסור זאת ברצון. בינתיים, קיילב מגיע למסוף רחבעם אך נעצר על ידי מייב ונלקח לסראק, שמאלץ אותו לראות מה יקרה אם הוא ישתמש באסטרטגיה של שלמה על רחבעם וחוזה הרס המוני בעוד כמה עשורים בשל מעשיו. סראק הורס את הכונן וממשיך למחוק לגמרי את זיכרונותיה של דולורס.

ברגעיה האחרונים דולורס מתקשרת למייב כי אין לה את הנתונים אך השאירה אותם עם מישהו שהיא סומכת עליו, ומפצירה במייב לעזור לבני האדם שעזרו להראות להם את היופי שבעולם. מייב מצליחה להתגבר על יחידת הבקרה של סראק, הורגת את שומריו ופוצעת את סראק. כאשר סראק מוחה ומגלה שאין לו שליטה על רחבעם, מייב מגלה שהזיכרון האחרון של דולורס היה פקודתו של שלמה, שמעניקה את השליטה של רחבעם לקיילב. יתר על כן, דולורס בחרה בקיילב כיוון שהוא יכול היה לבחור באופן חופשי. קילב מורה לרחבעם למחוק את עצמו.

ברנרד חוזר לחדר במלון כדי לעזור לאשלי להתאושש. הוא מגלה שלמד כי דולורס שמה בראשו את הנתונים ואת המפתח ל"הנשגב", גן העדן של המארחים והוא מתכנן לנסוע לשם כדי לראות מה הוא יכול ללמוד שם.

בסצנה שלאחר הקרדיטים, וויליאם נכנס למתקן של דלוס ומוצא את שרלוט. בזמן שהוא עומד לתקוף אותה, הוא מותקף על ידי מארח שעוצב אחר אישיותו בתור האיש בשחור מהפארק, שאחר כך חותך את גרונו, כאשר מאות מכונות להכנת מארח פועלות מאחוריהם. בסצנה אחרת, ברנרד מכוסה באבק מתעורר מהמקום שנכנס ל"הנשגב", גן העדן של המארחים.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנים לאחר שדולורס השתלטה על העולם שמחוץ לפארק, מרבית האנושות שנלכדה על ידי אנשיה נתונה למרותה. רק קומץ של מורדים המסתייעים במארחים שברחו ומעוניינים להשיב מלחמה מנסים להשיב את המצב לקדמותו.

עונה 4: הבחירה (2022)
מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי צופים באמריקה (במיליונים)
29 1[15] אותות לבאות The Auguries ריצ'רד ג'יי לואיס ליסה ג'וי, ויל סודיק 26 ביוני 2022 0.33
שבע שנים לאחר אירועי העונה השלישית, וויליאם, בתפקיד מנכ"ל דלוס (Delos), פונה לבעלים של סכר הובר, ארגון פשע מאורגן מקסיקני, בו שוכנת כיום חוות שרתים גדולה המכילה נתונים שהוא רוצה מלפני שמונה שנים, בהצעה לרכוש את הנכס. הבעלים מסרב, ויליאם עונה לו שמכיוון שהוא לא רוצה את הכסף שלו, הוא פשוט יצטרך לתת לו אותו בחינם. הבעלים מגלה מושבת זבובים גדולה בחדר השינה שלו, ואז הורג באכזריות את שותפיו העסקיים עם סכין. בחוץ, הוא מסכים להסגיר את הרכוש לפני שוויליאם יעניק לו רשות להתאבד.

בניו יורק, כריסטינה, אישה ברונטית הדומה לדולורס, עובדת ככותבת ב-Olympiad Entertainment ויוצרת סיפורים לדמויות שאינן שחקניות במשחקי וידאו. בכירים בחברה ספקנים לגבי הדחיפה של כריסטינה לתת לדמויות שלה סיפורי רקע נעימים ומאושרים יותר, ומתעקשים שהציבור משתוקק לסיפורים על חושך והרס עצמי. כריסטינה נרדפת על ידי אדם בשם פיטר מאיירס, שטוען שהיא שולטת בחייו ומתחנן בפניה להפסיק.

מייב, המתגוררת כעת בעילום שם בבקתה כפרית, פועלת לחדד את יכולותיה. יום אחד, היא לומדת מבעל חנות מקומית שכמה "חברים" מחפשים אותה. כשהיא חוזרת לבקתה, היא רואה מארחים חמושים מחכים לארוב לה וטומנת להם מלכודת. המארחים כולם נהרגים ומייב קוטפת את ליבת המנהיג שלהם כדי ללמוד שדלוס אחראית למתקפה. לאחר מכן היא שורפת את הבקתה שלה ויוצאת לדרך ברגל.

שותפתה לחדר של כריסטינה מאיה לוקחת אותה למסעדה לפגישה עיוורת, שמסתיימת גרוע כאשר האיש מרגיז את כריסטינה בשוגג על ידי הערות על עבודתה. בזמן ההליכה הביתה, כריסטינה נתקלת בפיטר, שמנסה לתקוף אותה פיזית. לפתע, זר מושך אותו ממנה ומכה אותו בזמן שכריסטינה מתבוננת לפני שהיא מתעלפת. למחרת בבוקר, פיטר מתקשר ואומר לה שהוא מסיים את הסיפור שלו, לפני שקפץ אל מותו מול דירתה.

כיילב נשוי כעת וחי עם אשתו ובתו הצעירה, פרנקי. פרנקי מעריצה את אביה, אבל גם מגלה עניין ברובים ובאלימות, מה שמחריד את אשתו של כיילב. היא מתעמתת איתו על כך שלא התמודד עם הפוסט-טראומה שלו ועוסק עם חבריו למלחמה בתיאוריות קונספירציה שונות, שהיא רואה כמסוכנות הן לבעלה והן להתפתחות החברתית של בתם. בזמן שהם מוציאים את האשפה, כיילב ופרנקי מותקפים על ידי מארח אחר לפני שמייב דוקרת אותו מאחור. כשהבין שהמלחמה החלה שוב, כיילב מבקש מחבריו לשמור על משפחתו בזמן שהוא ומייב יוצאים לאתר את אחד מאנשי הקשר של וויליאם.

כריסטינה עובדת על סיפור של דמות חדשה כשהיא מבחינה בעציץ מנופץ במרפסת שלה, מה שמעיד על כך שמישהו ריגל אחריה. על רצפת המרפסת יש תיאור של המבוך הידוע לשמצה, אבל נראה שהיא לא מגיבה אליו. ברחובות למטה, גבר הדומה לטדי מביט אליה מהצללים.

30 2 די היות האדם לבדו Well Enough Alone קרייג ויליאם מ'קניל מת'יו פיטס וכריסטינה האם 3 ביולי 2022 0.35
העותק הסורר של דולורס בגופה של שרלוט מתגלה כמחליף פקידי ממשל גדולים בארצות הברית בעותקים מארחים, כשהמארח וויליאם משמש כאוכף עבורה. היא שומרת את וויליאם האנושי בחיים בתוך קיפאון קריוגני. מייב וכיילב נתקלים בעותקים מארחים של סנאטור מקליפורניה בשם קן וויטני ואשתו אנסטסיה ומשתמשים ביומני הזיכרון של הראשון כדי ללמוד על מעורבותה של שרלוט. הם מוצאים את אנסטסיה האמיתית בחוות סוסים מתנהגת מוזר ומייב נאלצת להרוג אותה כשהיא תוקפת אותם. בעקבות הנחיות סתמיות שאנסטסיה נתנה להם לפני מותה, מייב וכיילב מוצאים את עצמם על רכבת הנכנסת לפארק החדש של דלוס, שנושאו היא שיקגו שלאחר שנות העשרים הסוערות. כריסטינה מוצאת את אחד מהקבצים הנרטיביים הישנים שלה שתואם למה שקרה לפיטר. היא מבקרת בבית חולים לבריאות הנפש בניו ג'רזי שאליו תרם לכאורה פיטר, רק כדי למצוא אותו נטוש ועמוס בציורים של מגדל מיוחד.
31 3 שנים סוערות Années Folles הנל קלפפר קווין לאו וסוזן ורונל 10 ביולי 2022 0.31
ברנרד מתעורר ופוגש את אקצ'טה בנשגב, אשר מודיעה לו שכל גרסה אפשרית של העתיד מלבד אחת תוביל להשמדתה של האנושות. ברנרד מתעורר שנים מאוחר יותר בעולם האמיתי ומצטרף לסטאבס בנקיטת הצעדים הנכונים כביכול להבטחת הישרדות האנושות, החל בסיוע לקבוצת מורדים אנושית למצוא נשק קבור במדבר. אשתו של כיילב אווויד מצילה את בתם פרנקי מעותק מארח עוין של שומר הראש שלהם. מייב וכיילב מגלים שפארק הטמפרנס דומה מאוד לאירועי פארק ווסטוורלד, כולל נרטיב המבוסס על מרד המארחים. הם מוצאים במעבדה התת-קרקעית של שרלוט נחיל זבובים, כמו גם שבויים אנושיים שנאלצים להרוג את עצמם על ידי מכשיר שפולט דפוס קול ברור. מייב מותקפת על ידי המארח של וויליאם. כיילב מגלה שפרנקי היא אחת מהנבדקים, אבל היא מתגלה כמארחת ומשחררת את הזבובים על כיילב.
32 4 אובדן דור[16] Generation Loss פול קמרון קווין לאו וסוזן ורונל 17 ביולי 2022 0.31
מאיה, שותפתה לחדר של כריסטינה, קובעת לה לדייט עם טדי. שרלוט מסבירה לכיילב שהיא משתמשת בפארק הטמפרנס כדי להדביק בני אדם בטפיל שמאפשר לשלוט בהם באמצעות קול. מייב וכיילב חוטפים את שרלוט. כשהם בורחים מהפארק, מייב מספרת לכיילב כי לאחר שנפצע במהלך משימתם לחסל את העותק האחרון של רחבעם, מייב השאירה אותו בטיפולו של אווואדה - אחות באותה תקופה - ורק ניסתה להגיע אליו מרחוק. שנים מאוחר יותר, מה שאפשר לשרלוט למצוא אותם. הם תופסים מחסה באזור הרחבת הפארק הסמוך, שם כיילב קורא לעזרה. וויליאם מגיע ופוצע אנושות את מייב, אבל היא מפעילה חומרי נפץ שהורגים את שניהם ומפילים את כיילב. כשקיילב מתעורר, שרלוט מגלה שהוא מארח שחי מחדש את הרגעים שהובילו למותו 23 שנים קודם לכן. כיילב מגלה שהוא בעצם בעיר ניו יורק, שכל אוכלוסייתה נפלה מאז תחת שליטתה של שרלוט. ברנרד ופרנקי המבוגרת (שהיא חלק מקבוצת המורדים) חופרים את גופתה של מייב ממקום הפיצוץ במדבר והיא מתבררת בתור הנשק שהם חיפשו.
33 5 ז'ואנגזי Zhuangzi קרייג ויליאם מ'קניל קווין לאו וסוזן ורונל 24 ביולי 2022 0.38
שרלוט שמה לב שכמה מארחים שהיא הקצתה לחסל "חריגים" - בני אדם שנשברו מתוך ניסיונות ההשלטות שלה - מתאבדים זמן קצר לאחר מגע עם בני האדם. היא מצווה על וויליאם להרוג את החריגה האחרונה, אך האישה משכנעת אותו להתחיל לפקפק במציאות שלו לפני שהיא ניצלת על ידי ההתנגדות האנושית, המורכבת מחריגים שנמלטו. טדי מספר לכריסטינה שהיא מנהלת את חייהם של כל תושבי ניו יורק, והיא מגלה שהיא יכולה לתכנת מחדש ישירות את התנהגותם של בני אדם. היא משתמשת ביכולת הזו כדי ליצור הסחת דעת שמאפשרת לה להתחמק משאלותיה של שרלוט, שהיא מאמינה שהיא חברה בדירקטוריון. כשהיא חוזרת לעבודתה, היא מגלה שבאופן דומה יש לה שליטה על הבוס שלה ונכנסת לחדר בקרה שם היא מגלה שהיא כתבה את הנרטיבים של כל בני האדם בעיר. היא שואלת את טדי מי הכניס אותה למצב הזה; טדי אומר לה שזו הייתה היא עצמה.
34 6 נאמנות Fidelity אנדרו סקליר ג'ורדן גולדברג ואלי רוק 31 ביולי 2022 ?
שרלוט חוקרת את העותק המארח האחרון של כיילב כדי להבין מדוע הוא היה החריג האנושי הראשון. היא מספרת לו שפרנקי עדיין בחיים ושיש לו שעות לפני שגוף המארח שלו יקרוס. כיילב מוצא דרך לצאת מתא המעצר שלו ומגלה את גופותיהם של עותקים מארח קודמים שלו שמתו בעת שניסה להימלט. הוא מגיע לאנטנה ושולח התנצלות לפרנקי לפני שהוא מתמוטט; שרלוט מגלה שהיא תכננה את הבריחה שלו, אבל היא מאוכזבת שההודעה שלו לפרנקי לא גילתה דבר על האופן שבו החריגים כביכול מדביקים מארחים. כיילב טוען שהמארחים המתאבדים רק מנסים להימלט משליטתה של שרלוט. שרלוט הורגת ומחליפה את המארח של כיילב. ברנרד ופרנקי מתקנים את גופתה של מייב תוך העברת הנתונים שלה למודול בקרה מארח חדש יותר. ברנרד מזהיר את פרנקי שאחד מחברי הצוות שלה הוחלף בעותק מארח; פרנקי מגלה שזה היה מנהיג הצוות שלה, ג'יי, אבל מייב הורגת אותו.
35 7 מטנויה[17] Metanoia מירה מנון דסה לרקין בוט, דניז תה 7 באוגוסט 2022 ?
ברנרד ומייב נוסעים לסכר הובר כדי לפתוח את השער ל"נשגב", ששארלוט שמרה בכספת הנתונים של הסכר. כריסטינה הולכת עם טדי למשרדי Olympiad Entertainment כשעובדים שלה הורסים את המקום ומוחקים את כל הסיפורים השולטים בבני האדם. סטאבס ופרנקי משתמשים בהסחת הדעת כדי להציל את כיילב. שרלוט מתכוננת להפסיק את אכלוס המארחים בערים אנושיות כדי שיוכלו "להתעלות" על גופם האנושי. וויליאם משכנע את האני המארח שלו שבני אדם הם מין הרסני ביסודו; המארח של ויליאם מבין את מטרתו האמיתית והורג את ויליאם האנושי. ברנרד ומייב נכנסים למגדל; מייב נלחמת בשארלוט בזמן שברנרד ניגש לחדר הבקרה. וויליאם הורג את שרלוט, מייב וברנרד, ואז מתכנת את המגדל להסב את בני האדם אחד נגד השני לפני שהוא ישמיד את עצמו. כריסטינה לא מסוגלת לעצור את הכאוס ומבינה שבני האדם לא יכולים לראות אותה; טדי מסביר שבעוד שהעולם אמיתי, היא לא נמצאת שם פיזית.
36 8 מה שיהיה, יהיה[18] Que Será, Será ריצ'רד ג'יי. לואיס אליסון שפקר וג'ונתן נולאן 14 באוגוסט 2022 ?
כיילב, פרנקי וסטאבס מתחמקים מהאלימות בין בני האדם ועוצרים בבית מרקחת כדי לטפל בפצעים של פרנקי, אבל קלמנטין מופיעה והורגת את סטאבס לפני שמוכרעת על ידי כיילב ופרנקי. השניים מגיעים לסירת החילוץ שלהם; כיילב, שהגוף המארח שלו עומד להיכשל, נפרד מבתו. שארלוט קמה לתחייה על ידי מארחים מזל"טים ומוצאת הוראות מוקלטות שהשאיר לה ברנרד לפני מותו. היא מאחזרת את יחידת הבקרה המקורית של דולורס, המכילה הדמיה של העולם שבו מאכלסת כריסטינה (שיצרה את טדי, מאיה ואחרים כדי לעזור לעצמה להשיג תחושה). לאחר מכן שארלוט עוקבת אחרי וויליאם לסכר הובר ומונעת ממנו לנטרל את "הנשגב", לפני שהיא מסירה והורסת את יחידת הבקרה שלו. לאחר מכן היא מעלה את יחידת הבקרה של דולורס ל"נשגב" לפני שהורסת את שלה. דולורס מתעוררת בתוך הנשגב ומחליטה שהיא תנסה לתת לאנושות הזדמנות נוספת להימנע מהכחדה. היא מתחילה ביצירה מחדש של פארק ווסטוורלד המקורי בתוך "הנשגב".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 'Westworld' Gets Season 3 Premiere Date On HBO, Deadline Hollywood
  2. ^ Renfro, Kim (29 ביוני 2022). "'Westworld' cocreator Lisa Joy reveals the main title for season 4". Insider. נבדק ב-3 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Shows A-Z - Westworld on HBO". The Futon Critic. נבדק ב-11 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ עידו ישעיהו‏, אנוכי בסוף מערב: "ווסטוורלד" מגוללת סיפור על תודעה, על זיכרון ועל סיפורים, באתר וואלה!‏, 3 באוקטובר 2016
  5. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 1 פרק 2: גן התענוגות האלימים, באתר וואלה!‏, 10 באוקטובר 2016
  6. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 1 פרק 3: אבא לא יתן להם לשוטט כל כך קרוב לחשכה, באתר וואלה!‏, 17 באוקטובר 2016
  7. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 1: אדמינית, באתר וואלה!‏, 16 במרץ 2020
  8. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 2: משהו אמיתי, באתר וואלה!‏, 23 במרץ 2020
  9. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 3: תמונת מראה, באתר וואלה!‏, 30 במרץ 2020
  10. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 4: האם אי פעם פקפקת בטבע המציאות שלך?, באתר וואלה!‏, 6 באפריל 2020
  11. ^ עידו ישעיהו‏, ווסטוורלד עונה 3 פרק 5: לב המאפליה, באתר וואלה!‏, 13 באפריל 2020
  12. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6: עולמות מדממים, באתר וואלה!‏, 20 באפריל 2020
  13. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 7: מכרות המלך שלמה, באתר וואלה!‏, 27 באפריל 2020
  14. ^ עידו ישעיהו‏, ווסטוורלד סוף עונה 3: שוד ושבר, באתר וואלה!‏, 4 במאי 2020
  15. ^ עידו ישעיהו‏, מה הסיפור של דולורס - ארר, כריסטינה - בעונה החדשה של "ווסטוורלד"?, באתר וואלה!‏, 11 ביולי 2022
  16. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 4 פרק 4: סימן שאתה צעיר, באתר וואלה!‏, 18 ביולי 2022
  17. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 4 פרק 7: משחק אחד אחרון, באתר וואלה!‏, 8 באוגוסט 2022
  18. ^ עידו ישעיהו‏, "ווסטוורלד" עונה 4 פרק 8: כאורך חיי האדם האחרון שזוכר אותך, באתר וואלה!‏, 15 באוגוסט 2022