ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הפגנות יוצאי אתיופיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:הפגנות יוצאי אתיופיה

  • תאריך תחילת ההצבעה: 15:00, 29 בדצמבר 2016 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 15:00, 5 בינואר 2017 (IST)
  • מהות המחלוקת: האם ההפגנות היו/לא היו בעלות משמעות היסטורית בסדר גודל המצדיק ערך אנציקלופדי עצמאי.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

במבט לאחור, ההפגנות לא היו בעלות משמעות היסטורית כ"כ גדולה. וככל שיחלוף הזמן - גם תלך ותקטן המשמעות, ואיתה - ההצדקה לערך עצמאי. ויקיפדיה איננה עיתון, ובסופו של דבר מדובר באירוע חדשותי בסדר גודל שלא מצדיק ערך נפרד. בערך יהודים ישראלים יוצאי אתיופיה כבר יש פסקה אודות קשיי הקליטה של האתיופים והגזענות של החברה הישראלית כלפיהם. ההפגנות הללו הן רק ביטוי אחד לכך, ולכן די לציינם בפסקה המתאימה בערך זה. מציע לאחד בין הערכים, שכן יש להעדיף איכות על פני כמות. יוניון ג'ק - שיחה 11:42, 7 בדצמבר 2016 (IST)

זה נשמע כמו הצבעת מחיקה. למה פתחת הצבעת מחלוקת? נרו יאירשיחה • ח' בכסלו ה'תשע"ז • 23:23, 8 בדצמבר 2016 (IST)
כי אני לא רוצה למחוק את הערך או את התוכן של הערך, אלא לאחד עם ערך אחר. יוניון ג'ק - שיחה 16:00, 10 בדצמבר 2016 (IST)
אני מציע שתיצור דף טיוטה שיציג את הערך המאוחד ונראה אם התוצאה שווה את המאמץ הכרוך באיחוד הערכים או שמא עדיף להשאירם מנותקים זה מזה. גילגמש שיחה 18:41, 10 בדצמבר 2016 (IST)
לדעתי הערך הזה משמעותית ארוך מדי מכדי להיות מאוחד עם הערך הכללי על יוצאי אתיופיה, ובהתאם לכך אתנגד לאיחוד. ללא צורך בהצבעה, תוכל לתמצת אותו בערך הכללי באופן שלדעתך מתאים. אחר כך תוכל לפתוח דיון חשיבות והצבעת מחיקה על הערך המורחב, אם כי להערכתי הוא לא ימחק. בברכה, גנדלף - 02:58, 11/12/16

משתמש:יוניון ג'ק, אם אתה רוצה לציין את ההפגנות בערך הנוכחי בתוך פסקה בערך אחר - זהו תמצות קצר ולא איחוד. בכלל, אם אתה רוצה לכתוב על זה בערך אחר - כתוב שם. אם תהיה התנגדות - דון בה שם, ובמידת הצורך פתח הצבעה על הערך ההוא. האופן שבו הצגת מלכתחילה את עמדתך כאן הוא ממש הצבעת מחיקה. נרו יאירשיחה • י"א בכסלו ה'תשע"ז • 14:21, 11 בדצמבר 2016 (IST)

משתמש:יוניון ג'ק, עושה רושם ששכחת מכל העניין. האם אפשר לארכב את הדף? נרו יאירשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"ז • 11:31, 15 בדצמבר 2016 (IST)
פשוט חיכיתי שמישהו יביע את עמדת הצד השני. לא שמתי לב שעשו את זה. יוניון ג'ק - שיחה 14:12, 15 בדצמבר 2016 (IST)
יוניון ג'ק, עשו את זה... בן עדריאלשיחה • כ"ט בכסלו ה'תשע"ז 10:53, 29 בדצמבר 2016 (IST)
ההצבעה נפתחה. יוניון ג'ק - שיחה 14:53, 29 בדצמבר 2016 (IST)

עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

היו הפגנות מאוד משמעותיות וראוי שיהיה עליהן ערך בויקיפדיה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 05:20, 11 בדצמבר 2016 (IST)

+1 אגם רפאלי - שיחה 10:02, 23 בדצמבר 2016 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── יוניון ג'ק, הטרחת את הקהילה בוויכוח על תבנית האיחוד של הערך החשוב והטוב הזה שרבים תרמו לו, בנימוק הלא אנציקלופדי העכשוויסטי שעכשיו פתאום ההפגנות האלה לא נראות לך חשובות. האם עשית מחקר על ההשפעה שלהן? האם אפשרי בכלל להטמיע את הערך זה לתוך הערך העצום יהודים ישראלים יוצאי אתיופיה?
קיבלת משוב שלילי חד משמעי, ולמרות זאת אתה פותח הצבעה, והשאלה היא למה ולשם מה הטרחת את הקהילה בהצבעה מקדימה. לפי היסטוריית התרומות שלך אתה ויקיפד פחות משנה וחצי ובזמן הקצר הזה הספקת להציב יותר תבניות חשיבות ואיחוד מכל אחד אחר (למעלה מ-60 תבניות איחוד שנדחו בשנה אחת). ברגע זה אתה מנצח על ארבעה דיוני חשיבות ואיחוד ואונס את הקהילה לענות לך על דברים שהיה באפרושתך לבדוק לפני שהנחת את התבנית, כי אחרת הערכים יימחקו במחיקה מהירה. קיבלת גם משוב שלילי על הזלזול שלך בערכים, וזאת דוגמה נוספת לכך. PelicanTwo - שיחה 06:37, 30 בדצמבר 2016 (IST)

אי חוקיות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה אינה חוקית. ראשית כל כי מציעים בהצבעת מחלוקת למחוק את הערך. בשביל זה נדרשת הצבעת מחיקה ורוב מיוחס של 55%. שנית, באותה עריכה[1] בה הוצגו אפשרויות ההצבעה, גם פתחו את ההצבעה, בניגוד למדיניות שמחייבת המתנה עד להצגת עמדות כל הצדדים ואז עוד 72 שעות לפחות. אני מבקש שמישהו יעצור את ה"הצבעה" ומתייג את הבירוקרטים. בברכה, גנדלף - 12:49, 30/12/16

עצרתי את ההצבעה כיוון שנוצרה שלא על פי הכללים. כמו כן מחיקה של ערך דורשת רוב מיוחס, מה שלא אפשרי כשמצביעים בשיטת שולצה פשוטה. ערן - שיחה 13:23, 30 בדצמבר 2016 (IST)
משתמש:יוניון ג'ק (ואולי Yoav Nachtailer):
  • אם לדעתך הערך צריך להימחק, אנא פתח הצבעת מחיקה (היא שונה מהצבעת מחלוקת כי היא דורשת רוב מיוחס).
  • אם האפשרות של מחיקה אינה על הפרק, והכוונה היא לאחד את הערך אנא הבהר במפורש את משמעות האפשרות הזו - כלומר אם מתקבלת אפשרות בסגנון "למחוק את הערך, אך לאפשר שילוב התוכן בערך אחר" צריך שיהיה ברור למפעיל המבצע (ולמצביעים) לאיזה ערך התוכן מאוחד (יהודים ישראלים יוצאי אתיופיה?)
  • אם רוצים לאפשר יותר משתי אפשרויות בהצבעה ולהשתמש בשיטת שולצה הכרחי לדון על כך לפני כן בדיון ולהגיע להסכמה על האפשרויות עם הצד השני. אם נשארות רק שתי אפשרויות זו יכולה להיות הצבעת מחלוקת פשוטה. בכל מקרה יש להציג את האפשרויות לפני תחילת ההצבעה. (ניתן לתייג את מי שכבר הצביע כשההצבעה תהיה מוכנה)
ערן - שיחה 13:34, 30 בדצמבר 2016 (IST)
האם יש כאן פורמליסטיות יתר או שנדמה לי? בהצבעה (הלא חוקית) התקבלה תוצאה ש- 11 מתוך 14 חושבים שיש להשאיר את הערך כפי שהוא. גם בדף השיחה של הערך הכף נוטה בבירור להשארת הערך. זה נראה לי כמו השחתת זמן ופורמליסטיות יתר. נכתבים פה תילי תילים של טיעונים בעד ונגד כשהתוצאה ברורה מראש. ועכשיו גם צץ נושא חוקיות ההצבעה ? לא חבל על הזמן של כולם ? אייל ההמ - שיחה 19:02, 30 בדצמבר 2016 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

האופציות[עריכת קוד מקור]

  • א: למחוק את הערך ואת כל התוכן שבו
  • ב: למחוק את הערך, אך לאפשר שילוב התוכן בערך אחר
  • ג: להשאיר את המצב הנוכחי כמו שהוא

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה הופסקה כיוון שאינה על פי הכללים. ערן - שיחה 13:23, 30 בדצמבר 2016 (IST)