זהות נוצרית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

זהות נוצריתאנגלית: Christian Identity) היא קבוצה נוצרית דתית גזענית המאמינה בעליונות הגזע הלבן.

לפי אמונתם של חסידי הזהות הנוצרית, העמים האירופיים הם בני ישראל האמיתיים, היהודים הם בניו של השטן וכל השאר הם "אנשי בוץ" חסרי נשמה.

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקור של הרעיון של הזהות הנוצרית בא מה"אנגלו-ישריאליזם", תאוריה שנהגתה במאה ה-19 על ידי פטריוטים בריטים. לפי האנגלו-ישריאליזם, היהודים הם בית יהודה והאנגלו-סקסים הם בית ישראל- עשרת שבטי ישראל האבודים. רעיון זה בא מתוך פרשנות יצירתית של התנ"ך ולא היה בעל אופי אנטישמי מובהק. לא כל חסידי התאוריה הזו דגלו בגזענות ועליונות לבנה.

ד"ר וסלי סוויפט שילב אנגלו-ישריאליזם, אנטישמיות קיצונית ודעות פוליטיות ימניות קיצוניות (זהות נוצרית מאוד אהודה בקרב אנשי הימין הקיצוני בארצות הברית) וכך יצר את הזהות הנוצרית.

עיקרי האמונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האדם הלבן - לפי פרשנותם של אנשי הזהות הנוצרית, אדם הראשון נקרא אדם מלשון האודם שמופיע אצל אנשים לבנים בעלי עור בהיר מאוד ולפי זאת הם מסיקים שרק בני הגזע הלבן הם בניו של אדם. רק ללבנים יש נשמה, או תקווה לגאולה (להגיע לגן עדן). כל הבשורה של הביבליה, הברית הישנה והחדשה כאחד, מיועדת רק לבני הגזע הלבן.
  • אנשי הבוץ - לפני שאלוהים יצר את אדם, הוא יצר גזע הנקרא "אנשי הבוץ", שהם כל מי שאינו בן הגזע הלבן ואינו יהודי. אלוהים יצר אותם בתור עבדים לגזע הלבן, הם חסרי נשמה, הם לא לוקחים חלק בחיים אחרי המוות, אין להם תקווה לגאולה שכתובה בברית החדשה והם שווים לבהמות.
  • היהודים - הגזע השלישי הוא היהודים. לפי אנשי הזהות הנוצרית, הם לא נוצרו על ידי אלוהים אלא על ידי השטן והם למעשה מתחת לדרגת בהמה. כל היהודים מגיעים במותם לגיהנום. לפי הזהות הנוצרית, היהודים אינם צאצאי עם ישראל של התנ"ך, אלא צאצאי הכוזרים שהתגיירו, או כנענים-אדומים שבתקופתו של ישו ישבו בארץ ישראל וקיבלו את ההגדרה "יהודי" לפי מקום מגוריהם- יהודה- ולא לפי מוצאם הגזעי.
  • שובו של ישו - בדומה לנוצרים פונדמנטליסטים רבים, אנשי הזהות הנוצרית מאמינים בביאתו השנייה של ישו. אלא שלפי הזהות הנוצרית, ישו לא יבוא בשנית להקים את ממלכת אלף השנים שעליה מסופר בברית החדשה, לפני שהתוכנית המקורית של אלוהים תתגשם. התוכנית המקורית כוללת השמדה מוחלטת של היהודים והחזרת "אנשי הבוץ" לרמת עבדים.
  • קיום מצוות - בזהות הנוצרית ישנם כאלה שנוהגים לשמור את מצוות תורת משה על-אף שהברית החדשה ביטלה אותן. על-אף שזה גורם להם להיראות "יהודים", הם טוענים שהפרשנות של הברית הישנה (התנ"ך) הושחתה על ידי התלמוד היהודי.
  • שמרנות קיצונית - הזהות הנוצרית מפרשת את התנ"ך בצורה מאוד פונדמנטליסטית.
  • אירו-צנטריות - רוב אנשי תנועות הזהות הנוצרית מקדמים גרסה אירו-צנטרית של הנצרות.

פשיעה בשם האמונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ידועים מספר מקרים בהם אנשי הזהות הנוצרית ביצעו פשעים על רקע גזענותם, או על רקע שמרנותם הדתית הקיצונית:

היו מקרים בהם תנועות שכאלה (כגון "הפינחסיים") רצחו זוגות מעורבי גזע, נשים ורופאים שביצעו הפלות וזוגות חד-מיניים. כמו כן, נודעו מקרים בהם אנשי הזהות הנוצרית שרפו חנויות פורנוגרפיה, ניסו להתנקש ביהודים ושחורים, שדדו בנקים והטילו אימה על "אויבי הגזע הלבן".

היחס מצד כנסיות אחרות ומצד נאו-נאצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות הדמיון הרב בין האידאולוגיה הנאצית לזו של הזהות הנוצרית, רוב הנאו-נאצים (כמו הנאצים המקוריים) דוחים את הזהות הנוצרית, שכן הם רואים בנצרות אידאולוגיה יהודית.

רוב הכנסיות, קתוליות ופרוטסטנטיות כאחד, מגנות את הזהות הנוצרית ואת השימוש בביבליה הנוצרית להצדקת אנטישמיות ורואות בזהות הנוצרית כפירה מפורשת (יש לציין כי הזהות הנוצרית רואה בכל זרמי הנצרות האחרים כפירה ומציגה אותם כ"יודו-נצרות").

זרמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזהות נוצרית כוללת גם את האומות האריות (Aryan Nations), ארגון נוצרי אנטישמי הדוגל בעליונות הגזע הלבן. הארגון הוקם בשנות ה-70 על ידי ריצ'רד גרינט באטלר. לאומות האריות יש גם רשת חברים של כנופיות כלא הנקראת "אחווה ארית".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתרים של ארגוני זהות נוצרית:

מידע כללי על זהות נוצרית: