מארק פוקאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק פוקאן
Mark Pocan
דיוקנו הרשמי של פוקאן בבית הנבחרים, 2017
דיוקנו הרשמי של פוקאן בבית הנבחרים, 2017
דיוקנו הרשמי של פוקאן בבית הנבחרים, 2017
לידה 14 באוגוסט 1964 (בן 59)
קנושה, ויסקונסין, ארצות הברית
שם מלא מארק ויליאם פוקאן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון
עיסוק פוליטיקאי, פעיל חברתי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
בן זוג פיליפ פרנק (מאז 2006)
pocan.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של ויסקונסין
3 בינואר 2013 – מכהן
(11 שנים)

מארק ויליאם פוקאןאנגלית: Mark William Pocan; ‏נולד ב־14 באוגוסט 1964) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של מדינת ויסקונסין. פוקאן, חבר המפלגה הדמוקרטית, מייצג מחוז בחירה ובו בירת ויסקונסין מדיסון ופרווריה. טרם היבחרו לקונגרס שירת כחבר האספה המדינתית של ויסקונסין בשנים 1999–2013.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוקאן נולד וגדל בקנושה שבוויסקונסין. הוא למד בבית הספר היסודי הארווי, חטיבת הביניים וושינגטון ובבית הספר התיכון מרי ד. ברדפורד (אנ') בשנת 1982, שם נבחר לנשיא המחזור. את לימודיו הגבוהים השלים באוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון, שם קיבל תואר ראשון בעיתונאות במהלך 1996. זמן קצר לאחר סום לימודיו האקדמיים הקים פוקאן בית עסק בבעלותו, חברת דפוס בשם "Budget Signs & Specialties", אותה הוא ממשיך להפעיל מאז 2012. הוא חבר בהסתדרות העובדים האמריקאית (AFL-CIO), אליה הצטרף כבעל עסק קטן. שנות הפעילות של פוקאן באוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון כחבר בתא הסטודנטים של המפלגה הדמוקרטית הובילו ב-1991 להיבחרו אל מועצת הפיקוח של מחוז דיין, שם שירת את קהילת מרכז מדיסון במשך שלוש קדנציות, ועזב את הדירקטוריון בשנת 1996.

בשנת 1998, ידידה ובת בריתה ותיקה של פוקאן, תמי בולדווין, ויתרה על מקומה באספה המדינתית של ויסקונסין כדי להתמודד אל הקונגרס של ארצות הברית. בעקבות זאת פוקאן הכריז על התמודדותו להחליפהּ כנציג מערב מחוז מדיסון בבית המחוקקים המדינתי, ובבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ניצח עם 54% מקולות הבוחרים. בבחירות הכלליות לא ניצב בפני אף יריב רפובליקני וגרף 93% מהקולות נגד פוליטיקאי עצמאי. בשנת 2000 נבחר מחדש, והייתה זו הפעם היחידה שהציבה המפלגה הרפובליקנית מועמד מטעמה נגד פוקאן. מ-2002 ועד 2010 נבחר לכהונות נוספות אחת לשנתיים.

בבחירות 2012 תמי בולדווין עזבה את הקונגרס לשם התמודדותה אל הסנאט של ארצות הברית. פעם נוספת בחר פוקאן להחליף אותה, והכריז על התמודדותו אל בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של ויסקונסין. הוא זכה בפריימריז הדמוקרטים עם 72% מהקולות, תוך שהוא גובר על שלושה מתמודדים אחרים. הוא זכה בכל שבעת מחוזות ויסקונסין השוכנים בתחומי מחוז הקונגרס השני, כולל במחוז דיין מרובה-האוכלוסייה. מחוז הקונגרס השני של ויסקונסין הוא מעוז כה דמוקרטי כך שהתחרות האמיתית לקונגרס מתקיימת הלכה למעשה בשלב הבחירות המקדימות, וההערכה הרווחת הייתה שפוקאן ייבחר בין כה וכה אל בית הנבחרים האמריקאים משזכה בפריימריז. ב-6 בנובמבר 2012 ניצח פוקאן בבחירות הכלליות. הוא הושבע לתפקידו ב-3 בינואר 2013, עם התכנסות הקונגרס ה-113 של ארצות הברית.

פוקאן תומך במיסוד חוק השוויון (אנ'), שירחיב את חוק זכויות האזרח מ-1964 וכפועל יוצא יאסור אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית[1]. ביולי 2019 הצביע פוקאן נגד החלטת בית הנבחרים המתנגדת לתנועת ה-BDS, ושהוצגה בידי חבר הקונגרס הדמוקרטי בראד שניידר מאילינוי[2]. בשלהי אותה שנה הצביע בעד שני סעיפי ההדחה של דונלד טראמפ[3]. במהלך הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית במפלגה הדמוקרטית 2020 הביע את תמיכתו במועמדותו של ברני סנדרס[4]. במאי 2021 ניסח פוקאן לצד עמיתותיו חברות הסקווד, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ורשידה טליב, החלטה הקוראת לבלום מכירת נשק מונחה למדינת ישראל לאחר שממשל הנשיא ג'ו ביידן אישר את המכירה[5].

פוקאן הוא הומוסקסואל מוצהר. את פעילותו הפוליטי הוא זוקף בין היתר לאירוע שהתרחש לאחר לימודיו הגבוהים, במהלכו עקבו אחריו שני גברים בצאתו מבר להט"בי והכו אותו עם אלת בייסבול תוך שהם מקללים אותו בכינויי גנאי אנטי-להט"בים[6]. ב-24 בדצמבר 2006 נישא פוקאן לבן זוגו פיליפ פרנק בטורונטו שבקנדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארק פוקאן בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מארק פוקאן בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ House Debate on the Equality Act, באתר C-SPAN‏, 17 בדצמבר 2019 (באנגלית)
  2. ^ קלייר פוראן, Who voted 'no' on the House resolution opposing Israel boycott movement, באתר CNN‏, 24 ביולי 2019 (באנגלית)
  3. ^ שון או'קיי וזכארי ב. וולף, How each member of the House voted on impeachment, באתר CNN‏, 18 בדצמבר 2019 (באנגלית)
  4. ^ AP‏, Rep. Mark Pocan announces he's endorsing Bernie Sanders in Wisconsin primary, באתר Milwaukee Journal Sentinel‏, 16 בינואר 2020 (באנגלית)
  5. ^ U.S. House Democrats offer resolution blocking $735 million Israel weapons sale, באתר רויטרס, 19 במאי 2021 (באנגלית)
  6. ^ מארק פוקאן, A Seat at the Table, באתר Our Lives Madison‏, 1 במרץ 2012 (באנגלית)