מורן ברק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מורן ברק
לידה 1973 (בת 51 בערך)
קיבוץ סאסא
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה הפקולטה למדעי הרפואה והבריאות, אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998
עיסוק רופאה, עיתונאית ושדרנית ספורט
מעסיק גלי צה"ל, ערוץ הספורט, חדשות 10
סוג כתב שדרנית ספורט
מספר צאצאים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מורן ברק (נולדה ב-1973) היא רופאה, עיתונאית ושדרנית ספורט ישראלית ומהנשים הבולטות בתקשורת הספורט בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברק נולדה וגדלה בקיבוץ סאסא. כחמישה חודשים לאחר שנולדה נהרג אביה במהלך הפגזה של הצבא הסורי במלחמת ההתשה במובלעת הסורית שהתנהלה לאחר מלחמת יום הכיפורים[1].

בנעוריה הייתה ברק שחקנית כדורסל, ולאחר מכן עבדה מספר שנים כמאמנת כדורסל. את שירותה בצה"ל עשתה ברק בגלי צה"ל. בקיאותה בתחום הספורט הקנתה לה את תפקיד כתבת הספורט של התחנה הצבאית ועורכת חדשות הספורט בה. בשנים אלו באה במגע במסגרת תפקידה עם אנשי ערוץ הספורט, שהיה באותה תקופה בחיתוליו, ואלה הציעו לה להצטרף לצוות הערוץ לאחר שחרורה מצה"ל. ב-1998 נמנתה ברק עם צוות המקימים של התוכנית "חדשות הספורט" בערוץ[1], והחלה לשמש שדרנית במשחקי כדורסל המשודרים בו. את תפקיד השדרנית בערוץ היא ממלאת עד היום, למעט הפסקה בת מספר שנים בתחילת שנות האלפיים, בעקבות סירובה להמתין במגרש כדי להעביר דיווח חדשותי למהדורה היומית[2].

עם עזיבתה את ערוץ הספורט הצטרפה ברק לחדשות 10, שם שימשה מגישת פינת הספורט במהדורה המרכזית. לאחר שיושרו ההדורים עם ערוץ הספורט, חזרה ברק, במקביל לעבודתה בחדשות 10, לשדר משחקי כדורסל בערוץ הספורט, רוב השנים לצד הפרשן אביב לביא, וכן משחקי ליגות תיכונים בכדורסל, בכדוריד ובכדורעף בטלוויזיה החינוכית.

בין השנים 20072011 ניהלה ברק את הפרויקט לקידום ספורט הנשים בישראל "אתנה".

בשנת 2011 מונתה ברק לעורכת הראשית של מהדורות חדשות הספורט[3], תפקיד שאותו מילאה עד שנת 2014, עת ביקשה לסיים את תפקידה ולהקדיש את זמנה להתמחות לאחר שסיימה את לימודי הרפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב[4].

היא עבדה בחברת נוברטיס ישראל, שימשה כמנהלת הרפואית של נציגות חברת התרופות "טקדה" היפנית בישראל ובדצמבר 2020 מונתה לסמנכ"ל קליני ומינהל רפואי בחברת המד-טק MeMed.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברק חיה עם בת זוג ולהן תאומות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מורן ברק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]