רם שמואלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
קו מפריד בטווח מספרים
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{חייל
{{חייל
|שם=רם שמואלי
|שם=רם שמואלי
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|נולד=[[1960]]
|נולד=[[1960]]

גרסה מ־16:25, 17 בפברואר 2017

תבנית:חייל רם שמואלי (נולד ב-1960) הוא טייס קרב לשעבר בחיל האוויר הישראלי, בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כראש להק המודיעין בדרגת תת-אלוף.

ביוגרפיה

שמואלי נולד וגדל בכפר יהושע בנם של צביקה ועמליה. הוא דור שלישי למשפחת חקלאים מקומית ונכד לעולי העלייה השלישית. הוא נקרא על שמו של תבנית:נזכור את כולם, טייס בן הכפר שנהרג בתאונה. שמואלי התגייס לקורס טיס אותו סיים כחניך מצטיין במגמת קרב, ולאחריו שובץ בטייסת 119 (טייסת "העטלף"), אז טייסת מטוסי F-4 פנטום. כמה חודשים לאחר מכן כבר השתתף בגיחתו המבצעית הראשונה, הפצצה בצידון. במהלך מלחמת לבנון הראשונה השתתף במבצע ערצב 19 ובמאות גיחות נוספות, בהם ניסיונות להרוג את יאסר ערפאת[1]. ב-1984 עבר הסבה למטוסי F-16 פייטינג פלקון ומונה לסמ"ט ב' בטייסת 110 (טיסת "אבירי הצפון"). בהמשך נשלח לארצות הברית כחלק מצוות הקליטה של מטוסי ה-F-16C. ב-1987 חזר לטייסת 119 כסמ"ט א'. בתקופה זו השתתף והוביל גיחות צילום ואיסוף מודיעין רבות.

ב-1989 השתחרר מצה"ל, אך לאחר מספר חודשים חזר לשירות קבע ויצא לשנת לימודים בבסיס חיל האוויר של ארצות הברית ובאוניברסיטת אובורן במונטגומרי שבאלבמה. עם שובו ארצה מונה במאי 1990 למפקד טייסת המיון של בית הספר לטיסה בחצרים. שנה אחר כך מונה למפקד טייסת 101 (טייסת "הקרב הראשונה"), שהפעילה מטוסי F-16C. הוא סיים את תפקידו באוגוסט 1994 ומונה לראש ענף אימוני קרב במטה חיל האוויר. בתפקיד זה היה אמון על תחילת שיתופי הפעולה של חיל האוויר הישראלי עם חיל האוויר הטורקי. בהמשך שימש בתפקיד ראש ענף קרב במחלקת המבצעים של החיל. ב-1997 מונה שמואלי למפקד בסיס עובדה ובשנים 20002004 שימש מפקד בסיס רמת דוד.

לאחר שסיים לימודי תואר שני בממשל ציבורי באוניברסיטת הרווארד קודם לדרגת תת אלוף ומונה לראש להק המודיעין. הוא כיהן בתפקיד במהלך מלחמת לבנון השנייה, במהלכה השמיד חיל האוויר את מרבית מערך הרקטות ארוכות-הטווח של חזבאללה בימים הראשונים של הלחימה. בתחילת יולי 2007 הוחלף על ידי אבישי לוי ופרש משירות הקבע.

לאחר שיחרורו פעל בנושאי חינוך, והקים ב-2008, יחד עם יצחק אוחיון, מנכ"ל אינטל ירושלים, את "צוות משימה ציבורי - הטובים בחינוך" (יחד מורים), שפעל בתחילה כמנהלת ייעודית במשרד החינוך, לצורך הכשרה להוראה של פורשים מצה"ל וכוחות הביטחון ויוצאי תעשיית ההיי-טק. הוא נבחר ב-2009 לאחד מ-50 המובילים בחינוך בישראל על ידי מגזין העיר[2]. שמואלי הוא שותף מייסד ומנהל תוכנית ערי חינוך[3].

החל משנת 2010 מכהן שמואלי כיו"ר ארגון השומר החדש. כמו כן הוא יו"ר משותף של רשת הארגונים "מתחברים-בונים עתיד ביחד".

ב-2015 זכה בפרס ירושלים לאחדות ישראל.

שמואלי נשוי ואב לארבעה ילדים, ומתגורר במושב כרם מהר"ל. הוא מגדל זיתים ומפיק שמן זית אורגני.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ ראיון עם רם שמואלי, על אזרחי
  2. ^ תבנית:TheMarker1.‬
  3. ^ רם שמואלי באתר ערי חינוך