האגדה של קורה: מלחמות טריטוריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האגדה של קורה: מלחמות טריטוריה
The Legend of Korra: Turf Wars
עטיפת הכרך הראשון בטרילוגיה. על גבי העטיפה נראים דמויותיהן של אווטאר קורה, אסאמי סאטו, מאקו ובולין כשהם על גשר קיושי ברפאבליק סיטי
עטיפת הכרך הראשון בטרילוגיה. על גבי העטיפה נראים דמויותיהן של אווטאר קורה, אסאמי סאטו, מאקו ובולין כשהם על גשר קיושי ברפאבליק סיטי
מידע כללי
מאת מייקל דנטה דימרטינו
איורים איירין קו (אנ')
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
נושא להט"ב, שחיתות שלטונית, ספין אוף לסדרת הטלוויזיה "האגדה של קורה"
מקום התרחשות רפאבליק סיטי, עולם הרוחות
תקופת התרחשות לאחר הקרב על רפבאליק סיטי (174 AG)
הוצאה
הוצאה דארק הורס קומיקס
מקום הוצאה ארצות הברית
תאריך הוצאה

26 ביולי 2017 (חלק ראשון)
17 בינואר 2018 (חלק שני)

22 באוגוסט 2018 (חלק שלישי)
מספר עמודים

48 (חלק ראשון)
49 (חלק שני)

51 (חלק שלישי)
עורך דייב מרשל
מהדורות נוספות
מספר כרכים 3
סדרה
סדרת ספרים האגדה של קורה (קומיקס)
ספר קודם האגדה של קורה (עונה 4) עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא האגדה של קורה: חורבות האימפריה
מספר ספרים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האגדה של קורה: מלחמות טריטוריהאנגלית: The Legend of Korra: Turf Wars) הוא רומן גרפי להט"בי רב-מכר בעל שלושה חלקים מאת מייקל דנטה דימרטינו. הרומן הוא חלק מהזיכיון האמריקאי "אווטאר: כשף האוויר האחרון" ומהווה המשך ישיר לעלילת העונה האחרונה בסדרת הטלוויזיה "האגדה של קורה". הספר עוסק במערכת היחסים הקווירית של הדמויות הבדיוניות אווטאר קורה ואסאמי סאטו, בפשיעה מאורגנת ובשחיתות שלטונית וקיבל תגובות תומכות מהמבקרים.

החלק הראשון של הטרילוגיה יצא לאור על ידי חברת ההוצאה דארק הורס קומיקס ב-26 ביולי 2017, החלק השני יצא ב-17 בינואר 2018 וב-22 באוגוסט יצא לאור החלק השלישי והאחרון של הטרילוגיה. שלושת החלקים צברו פופולריות רבה והעפילו לראש רשימות רבי המכר בזה אחר זה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – עולם האווטאר, האגדה של קורה - דמויות

במהלך הקרב על העיר רפאבליק סיטי[א] וכתוצאה מפיצוץ נשק גפני הרוחות, נוצר שער רוחות[ב] חדש בלבה של העיר[ג]. זמן קצר לאחר מכן, הציעה אווטאר קורה לחברתה הטובה אסאמי סאטו לצאת איתה לטיול משותף בעולם הרוחות[ד].

חלק ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורה ואסאמי עוברות לעולם הרוחות דרך שער הרוחות החדש ומתחילות את טיולן המשותף ברחבי עולם הרוחות. לקראת סיומו של הטיול, מתנשקות השתיים בפעם הראשונה. לאחר מכן, אסאמי משתפת את קורה כי במהלך שלושת השנים בהן קורה נעדרה מרפאבליק סיטי, היא הבינה כמה היא חשובה לה, וקורה אף היא משתפת כי הבינה שיש לה רגשות כלפי אסאמי באותה תקופה, לאחר שהורעלה כשאסאמי הייתה היחידה שעמדה לצידה.

בסיומו של הטיול, מבקרות השתיים את טונראק וסנה, הוריה של קורה בשבט המים הדרומי. למרות החשש, קורה ואסאמי מתוודות בפני הורי קורה על כך שהן זוג קווירי. אף על פי שטונראק וסנה מקבלים זאת בשמחה ובהבנה, טונראק מציע כי על קורה להימנע מהחצנת עובדת היותה ביסקסואלית, מה שגורם לקורה לעזוב בכעס את הבית ביחד עם אסאמי.

קורה ואסאמי מגיעות לרפאבליק סיטי, שם קורה צופה ברוח דרקון אשר מסלקת את איש העסקים וואניוג קיום אשר תכנן להקים פארק שעשועים סביב אזור שער הרוחות. הרוח מפצירה בקורה לסגור את השער ומשסירבה קורה, הרוח אומרת לה כי היא האחראית לביטחונו של השער.

באותו הזמן ברפאבליק סיטי, לאחר עימות בין כנופיית השילוש המסוכן וכנופיית הקריסטל, מצליחים שוטרי רפאבליק סיטי, ביניהם בולין שהצטרף למשטרה בעקבות מאקו אחיו, לעצור שניים מחברי השילוש ובאמצעותם מגלים השוטרים את שמו של המנהיג החדש של הכנופיה, טוקוגה. הם גם מגלים כיצד ניצל טוקוגה את התמוטטות העולם התחתון בעיר ואת דרכי השתלטותו על ה"טריאדות" (הטריטוריות של הכנופיות).

בינתיים, קורה ואסאמי מצטרפות לטנזן וז'ו-לי ומסייעות לחסרי הבית שבמחנה העקורים, בעוד הנשיא רייקו כלל לא טרח להתעניין במצב במחנה. אך לאחר שקורה, אסמאי וז'ו-לי פונות לרייקו בבקשת עזרה הוא מסכים לממן מגורים לעקורים מתוך ניסיון לצבור אהדה בציבור ולצאת מהשפל הפוליטי בו הוא שרוי לקראת הבחירות הקריבות.

לקראת ערב, קאיה חושפת בפני קורה ואסאמי כי גם היא לסבית, היא מספרת כי בתקופה שלפני מלחמת מאה השנים הדבר היה מקובל בקרב נוודי האוויר ואומת האש עד אשר שליט האש סוזין אסר על כך, בעוד בשבטי המים נהגו לא להחצין את הדבר ובממלכת האדמה אווטאר קיושי לא הצליחה להביא לידי שינוי. היא אומרת להם כי הן עוד יידעו מתי יהיה הזמן הנכון לספר לאחרים על זוגיותן. מיד לאחר מכן, ג'ינורה מזעיקה את צוות האווטאר אל מקום שער הרוחות שם מתפתח קרב עם טוקוגה במהלכו מגיע רוח דרקון אדום הקוראת לשאר הרוחות באזור לצאת ולהגן על השער. רוח הדרקון תוקפת את אסאמי וטוקוגה כשהיא עובד דרך גופו של טוקוגה הלוך ושוב. לאחר מכן מורה הרוח לשאר הרוחות שבאזור לחזור לעולמם, ובסיום הקרב קורה פונה אל אסאמי והן מתנשקות, מה שחושף בפני כולם את זוגיותן[1][2].

חלק שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

למחרת בבוקר[ה], טנזן וקורה מגיעים שער הרוחות ומופתעים לגלות שחדלה פריחת הפרחים באזור והוא ריק מרוחות, טנזן מוצא הזדמנות לשבח את קורה על יחסיה עם אסאמי אך הם נאלצים להתרחק מהמקום לאחר שרוחות הצמחים הנבולים שבאזור החלו לתקוף את קאי וילדיו של טנזן. לא הרחק משם, הם פוגשים את צבא האומות המאוחדות בפיקודו של גנרל אירו אשר באו להטיל סגר על שער הרוחות בעקבות הקרב אשר התרחש ביום הקודם.

קורה וטנזן פונים אל הנשיא רייקו אשר היה באמצע נאום תעמולה מול העקורים. קורה מזהירה אותו שהוא יוצר מלחמה עם הרוחות ורייקו בתגובה ממריד את העקורים כנגדה.

אסאמי וז'ו-לי מצטרפות לקורה וטנזן אשר מסרב להצעת אסאמי להתמודד מול רייקו בבחירות לראשות העיר בטענה כי ימיו בפוליטיקה נגמרו. טנזן אומר כי ז'ו-לי ראויה להתמודד על ראשות העיר בעקבות ההיסטוריה שלה בעזרה לתושבים.

לאחר שמפקדת המשטרה לין בייפונג מסרבת לחקור את וואניוג קיום לגבי שיתוף פעולה עם השילוש המסוכן על מנת לפנות את אזור שער הרוחות יוצאים מאקו ובולין ומתחקרים את סקוצ'י, נער רחוב שהכירו מהעבר, העובד למען השילוש המסוכן. סקוצ'י, בהוראת טוקוגה מוסר כתובת מזויפת אשר בה המתין מטען חבלה שיועד לחסל את המפקדת בייפונג שניצלה ברגע האחרון בפשיטה על המקום.

כשאסאמי לא מופיעה לדייט עם קורה, הדבר מוביל את קורה, מאקו ובולין להבין שהיא נחטפה. כנופיית השילוש המסוכן תוקפת מחסן נשק של המשטרה, מתוך כוונה להשתמש בנשק שנשאר מהתקיפה של קובירה על רפאבליק סיטי כדי להשתלט על העיר. קורה, מאקו ובולין מנסים לעצור אותם, אבל נסוגים לאחר שטוקוגה מאיים להרוג את אסאמי אם הם יעצרו בעדו[3][4].

חלק שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוקוגה מאיים על חייו של קיום הכפות, כדי לאלץ את אסאמי לבנות נשק גז שימוקם על ספינת אוויר, מתוך כוונה להשתמש בו כדי להכניע את רפאבליק סיטי. קורה, מאקו ובולין עוקבים אחריהם, אבל הם לא מצליחים למנוע מספינת האוויר של טוקוגה להמריא עם אסאמי וקיום על הסיפון. קורה עולה על ספינת האוויר ונלחמת בטוקוגה, בעוד שאסאמי גוברת על אנשיו של טוקוגה ומטיסה את ספינת האוויר לעולם הרוחות במטרה למנוע מטוקוגה להשתמש בנשק שלו כנגד תושבי רפאבליק סיטי. טוקוגה אמנם נופל מספינת האוויר, אך שורד ובורח לעולם הרוחות.

מתוך הכרת תודה לקורה ואסאמי על הצלת חייו, קיום מוותר על תביעתו על השטח שסביב שער הרוחות, ומסיים את הסכסוך עם הרוחות. במסיבת תמיכה בז'ו לי, קורה משלימה עם אביה, שבוחר לא לתת למסורות של בני עמו להשפיע על התנהגותו כלפי בתו. מאוחר יותר, ז'ו לי זוכה בבחירות בניצחון מוחץ על רייקו, ובזמן שהיא נושאת את נאום הניצחון שלה, קורה ואסאמי צופות בשער הרוחות החדש, מתחבקות, ומתוודות באהבתן זו לזו[5][6].

יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבמאי והסופר האמריקאי מייקל דנטה דימרטינו אשר יצר יחד עם בריאן קונייצקו את סדרת האנימציה "האגדה של קורה" וכן כתב את שלושת ספרי הטרילוגיה
הבמאי והסופר האמריקאי בריאן קונייצקו אשר יצר יחד עם מייקל דנטה את סדרת האנימציה "האגדה של קורה" ואף לקח חלק בכתיבת ספרי הטרילוגיה

סדרת הטלוויזיה המונפשת "האגדה של קורה" אשר נכתבה והופקה על ידי בריאן קונייצקו ומייקל דנטה דימרטינו, שודרה למשך 4 עונות בין 2012 ל-2014 על ידי ערוץ ניקלודיאון בתור סדרת ההמשך ליצירתם הקודמת של השניים "אווטאר: כשף האוויר האחרון"[7]. בפרק האחרון של הסדרה, תואר הצעד הראשון של שתי הדמויות הנשיות הראשיות - אווטאר קורה ואסאמי סאטו, במערכת היחסים הרומנטית שלהם[8][9]. הסצנה גררה תגובות חייבות רבות בקרב המבקרים והצופים, ובשל כך, וכן בעקבות אמונתו של דימרטינו כי יש עוד הרבה לספר על עלילותיהן של דמויות הסדרה[10][11][12], הכריזו היוצרים ביולי 2015, במהלכו של כנס קומיק-קון, סן דייגו, על טרילוגיית קומיקס אשר תהווה המשך ישיר לעלילת העונה האחרונה בסדרת האנימציה. כמו כן, נחשף כי ספרי הטרילוגיה ייכתבו על ידי דימרטינו בעוד קונייצקו יהיה מעורב בכתיבה, ויצאו לאור על ידי חברת ההוצאה האמריקאית דארק הורס קומיקס[13].

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2015 החל מייקל דנטה לעבוד על יצירת הטרילוגיה כשעל המעבר ממדיום הטלוויזיה למדיום הקומיקס התבטא בעצמו במהלך ריאיון כי הוא היווה אתגר עבורו, בעיקר בשל העובדה ש"מלחמות טריטוריה" היה הקומיקס הראשון שיצר, ואף בגלל שבעבר הורגל לשתף פעולה עם אחרים בכתיבת תסריטי הטלוויזיה שלו[14]. בנוסף, אמר דנטה כי הוא גילה במהלך תהליך היצירה שהרקע שלו כאמן ובמאי הקל על המעבר למדיום הקומיקס שכן הוא כבר היה רגיל להמחיש טקסט בתמונות[10].

דנטה ציין כי התקשה לשלב את הדמויות ואת פרטי העלילה הרבים מתוכנית הטלוויזיה המקורית ברומנים הגרפיים[15], ובקשר למערכת היחסים של קורה ואסאמי ציין כי הוא: "לא רצה שהרומנטיקה שלהם תהיה מושלמת מדי, אך גם לא רצה להעמיס על זה יותר מדי סכסוכים"[ו][11].

איור[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2015 הוכרזה האמנית האמריקאית בריטני ויליאמס (אנ') בתור זאת שנבחרה ליצירת הקומיקס[16] אך פרשה לאחר מכן[17]. בעקבות פרישתה של בריטני, הוצע התפקיד לידידה של האמנית הדרום קוריאנית איירין קוה (אנ') אשר המליץ על קוה במקומו[17], ובאוקטובר 2016 הוכרזה קוה כאמנית שנבחרה ליצירת הקומיקס[8].

קוה, אשר הייתה מעריצה של הזיכיון עוד לפני כן[18], גילתה שהרקע שלה באמנויות לחימה עזר לה להמחיש טוב יותר את רצפי הלחימה[17]. היא התבקשה לצייר את האמנות בסגנון שלה במקום בסגנון סדרת האנימציה[10], וסגנונה תואר כ"נינוח ומשוחרר יותר"[19][20][21].

בנוסף לדמויות סיניות, יפניות ואינואיטיות שהוצגו בעיקר בסדרת האנימציה, רצתה קוה לעצב ברומנים הגרפיים דמויות אסייתיות מגוונות יותר. כתוצאה מכך, נראים בקומיקסים דמויות אסייתיות נוספות כדוגמת בנגלדשי, קוריאני, וכן כמה תושבי דרום ודרום מזרח אסיה[18].

קוה תיארה את תהליך עבודתה כ"תהליך שיתוף פעולה עמוק", וציינה שהיא קיבלה הרבה משוב מדימרטינו, קונייצקו וניקלודיאון לאורך הדרך[17].

היסטוריית יציאה לאור והיקף מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הראשון של הטרילוגיה יצא לאור על ידי חברת ההוצאה דארק הורס קומיקס ב-26 ביולי 2017[22] ועם יציאתו צבר הספר פופולריות רבה בקרב מעריצי הסדרה כשבשבוע הראשון ליציאתו נמכרו כ-3,997 עותקים, מה שהפך אותו לרומן הגרפי השישי הנמכר ביותר בצפון אמריקה לאותו חודש[23]. החלק השני יצא ב-17 בינואר 2018[24] והפך לרומן הגרפי הנמכר ביותר בצפון אמריקה באותו החודש עם סך מכירות משוערות של כ-6,262 עותקים[25]. ב-22 באוגוסט יצא לאור החלק השלישי והאחרון של הטרילוגיה[26] אשר טיפס גם הוא לראש רשימת הרומנים הגרפיים הנמכרים ביותר בצפון אמריקה באותו חודש עם סך מכירות משוער של כ-5,481 עותקים[27].

החלק הראשון של הטרילוגיה הפך לרומן הגרפי הנמכר ביותר של דארק הורס קומיקס לשנת 2017[28] בעוד החלקים השני והשלישי היו הנמכרים ביותר של ההוצאה לשנת 2018 על פי הסדר[29].

ב-13 במרץ 2019 הוציאו דארק הורס קומיקס מהדורת ספרייה המאגדת את שלושת חוברות הקומיקס תחת כריכה אחת[30] וב-16 בנובמבר 2022 יצא גם בכריכה רכה[31].

דיבוב הרומן הגרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'נט וארני (אנ'), המדבבת של אווטאר קורה בסדרת הטלוויזיה "האגדה של קורה"

ב-6 באפריל 2020, בעיצומה של מגפת הקורונה, הפיקו דארק הורס קומיקס לייב מיוחד אשר שודר בפלטפורמת טוויץ' ובמהלכו המדבבים המקוריים של קורה ואסאמי - ג'נט וארני (אנ') וסיישל גבריאל (אנ') דיבבו את הדפים הראשונים מהחלק הראשון של הרומן הגרפי[ז][32][33][34][35]. ב-17 באפריל הועלה הסרטון לערוץ היוטיוב הרשמי של חברת ההוצאה[36], וב-15 ביוני הועלה הדיבוב בשילוב דפי הרומן לערוץ היוטיוב הרשמי של הזיכיון[37].

סיישל גבריאל (אנ'), המדבבת של אסאמי סאטו בסדרת הטלוויזיה "האגדה של קורה"

ב-27 במאי 2020, בעקבות הצלחת השידור הקודם, שודר לייב נוסף בו הצטרפו לוארני וגבריאל גם P.J בירן (המדבב של בולין), דייוויד פאוסטינו (המדבב של מאקו) ומינדי סטרלינג (המדבבת של לין ביפונג) והמשיכו לדבב את החלק הראשון של הרומן[ח][38][39][40]. ב-10 ביולי עלה הסרטון לערוץ היוטיוב של החברה[41].

ב-2 בספטמבר 2020 שודר לייב נוסף בו סיימו חמשת המדבבים לדבב את החלק הראשון של הרומן[42][43], וב-19 בספטמבר הועלה הסרטון לערוץ היוטיוב של החברה[44].

ב-24 ביוני 2022, פורסם בערוץ היוטיוב הרשמי של הזיכיון סרטון המשלב את דפי הרומן יחד עם הדיבוב שבצע במהלך הלייבים שבוצעו[45].

נושא הלהט"ב ברומן הגרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסוף של האגדה של קורה, המתאר את שתי הדמויות הנשיות הראשיות בסדרה מתחילות מערכת יחסים חד מינית זו עם זו, היה חסר תקדים באותן שנים בתוכניות המיועדות לילדים[46][47], אף שביקורת מסוימת הושמעה בעקבות אורכה הקצר של החשיפה[48][49]. המעבר למדיום הקומיקס העניק ליוצרים גמישות רבה יותר להרחיב יותר את מערכת היחסים של שתי הדמויות[20][50][51] ואף להציג את נשיקתן הראשונה של הזוג[52][53].

מערכת היחסים בין קורה ואסאמי היא הנושא העיקרי של הטרילוגיה. דימרטינו אמר בריאיון שטבעי שהספרים יעניקו בולטות לזוג חד מיני, זאת מכיוון שהוא וקונייצקו תמיד חשבו שהזיכיון הוא "מאוד כולל". בנוסף, ציין כי בניגוד לסדרה המקורית שבה היו קפיצות זמן בין כל עונה, דימרטינו הרגיש שחשוב לקוראי הקומיקס לראות את השלבים המוקדמים של מערכת היחסים של קורה ואסאמי[10], כך שהחלק הראשון מהווה המשך ישיר ורציף לעלילת הפרק האחרון של סדרת הטלוויזיה[11].

בהמשך מתואר כיצד מקבלים המשפחה והחברים את היציאה מהארון של הזוג[54][9], ונחשף לראשונה כי אווטאר קיושי וקאיה בתו של אנג הם קווירים[53].

הומופוביה ברומן הגרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחלק הראשון נחשף לראשונה התייחסות האומות השונות בעולם האווטאר ללהט"ב, כאשר חלקם מתוארים כהומופובים[55]. לפי דימרטינו, הוא וקונייצקו האמינו ש"הגישה הטובה ביותר היא להראות את ייצוג הלהט"ב מבעד לעדשת התרבויות השונות"[11].

על ההחלטה להכניס הומופוביה ליקום הבדיוני, ציינה האמנית איירין קו כי "יש הרבה כוח בלראות דמויות אהובות ועוצמתיות כמו קורה ואסאמי, מתמודדות עם אותם מאבקים שאני (ואנשים קווירים אחרים) מתמודדים איתם". לדברי קו, הצוות הקריאטיבי רצה שקורה ואסאמי יהיו מקבילים אל קוראי הלהט"ב[11].

קורה ואסאמי בסצנה האחרונה בסדרת הטלוויזיה "האגדה של קורה"

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מלחמות טריטוריה" התקבל בקרב המבקרים כהמשך רשמי ו"טבעי" לסדרת האנימציה המקורית[56][57][19]. ביקורות לחלק הראשון של הטרילוגיה שיבחו את כתיבתו של דימרטינו באופן כזה ששמר על מאפיינים דומים לסדרה המקורית[51][56][58], עד ש"זה באמת מרגיש כאילו אתה קורא את העונה החמישית של האגדה של קורה"[19]. החלק הראשון אף זכה בתואר "הקומיקס הטוב ביותר לכל הגילאים" של שנת 2017 על ידי המגזין האמריקאי אנטרטיינמנט ויקליץ[59], ונבחר לאחד מ-15 הקומיקס המובילים של 2017 על ידי io9 (אנ')[60].

המבקרים גם שיבחו את הרומנטיקה המתפתחת בין קורה לאסאמי[61][62], שתוארה כ"עמוד השדרה הרגשי"[19] וכ"ההיבט החזק ביותר" של הרומנים הגרפיים[63].

ההרחבה של היסטורית הלהט"ב והוספת דמויות להט"ביות לזיכיון, זכתה לביקורות חיוביות: בעיתון האמריקאי The A.V. Club נכתב שזה הביא "עומק ניכר" לבניית העולם[20], המגזין הלהט"בי Autostraddle (אנ') הגיע למסקנה שהוא "גם מצוין לייצוג וגם מדויק לחיים האמיתיים"[54]. באתר Critical hit צוין: "זה קצת מטלטל ואנכרוניסטי לשמוע דמויות מפילות מונחים כמו 'יוצאים', אבל הכל נעשה כשהלב שלהם במקום הנכון[51]. עם זאת, במגזין האינטרנטי גיקלואיד הושמעה ביקורת על ההרחבה המוגזמת של נושא הזוגיות בספר והחוסר באתנחתא קומית מספקת[64].

מבקרים ב-Sci-fi Fantasy Network וב-CGMagazine סימנו את הנבל הראשי טוקוגה כנקודת התורפה שבעלילה, והתאכזבו מחוסר העומק הרגשי והאידאולוגי שלו לעומת הנבלים בסדרת האנימציה[61][50]. המבקר של Geekiary היה ביקורתי גם על ההרחבה הרדודה לטענתו בעלילות משנה מסוימות, כגון קמפיין הבחירות לנשיאות של רייקו[65]. לעומת זאת, ComicsVerse תיארה שההתמודדות עם אלימות כנופיות ושחיתות פוליטית ברפאבליק סיטי באה בזמן והראתה את "הכבוד האינטלקטואלי" שיש לסדרה אל קוראיה הצעירים[66].

קבלה של האמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורה ואסאמי מתנשקות בחלק הראשון של הטרילוגיה

האמנות של קו זכתה לשבחים על היותה ייחודית ומושכת במצד אחד, אך עדיין נאמנת לסגנון המוכר של סדרת האנימציה מן הצד השני[19][20][67]. הסוקרים גם החמיאו לתיאור קטעי האקשן ה"דינמיים והמרגשים" שלה[58], כמו גם ל"תפיסה הניואנסית של הבעות הפנים ושפת הגוף"[51]. באתר סיקור הקומיקס Newsarama (אנ') נאמר כי הכוח העיקרי של קו הוא בהעברת רגשות הדמויות, אך הובעה אכזבה מסוימת לגבי הרקע ה"פשטני" ברומן[63].

המבקר ג'יימס ויטברוק מ-io9, כתב כי האמנות של קו יחד עם הצביעה של קיליאן נג, הביאו לכמה נופים "חיים" ומפוארים[19].

האיורים החלק ראשון המתארים את החופשה של קורה ואסאמי בעולם הרוחות, אשר נצבעו על ידי Ng, זכו לשבחים מ-Comic Crusaders על "הפאנלים (אנ') היוקרתיים, הגדולים, המלאים בפנטזיה טהורה"[58], הם תוארו על ידי Geek.com כ"דבר הטוב ביותר בספר"[57], ובמגזין גיקלואיד הם תוארו כצבעוניים ושוקקי חיים[64].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ במהלך הקרב פלשה הגנרלית קובירה לרפובליקה המאוחדת של ארבעת האומות ובכלל זה לבירתה, רפאבליק סיטי, והחלה לתקוף את העיר בנשק חדשני עד אשר הובסה בידי אווטאר קורה
  2. ^ שער רוחות - שער מעבר בין עולם בני האדם לעולם הרוחות. שני השערים הוותיקים ממוקמים בקטבים של כדור הארץ. עשרת אלפים שנה השערים היו סגורים עד שבסוף עונה 2 בהאגדה של קורה, קורה החליטה להשאירם פתוחים.
  3. ^ זאת בעקבות האנרגיה הרוחנית אשר הייתה נצורה בנשק שהופק מרוחות הגפנים
  4. ^ עולם הרוחות - העולם המקביל לעולם בני אדם. בו שוכנות הרוחות.
  5. ^ מובן מהעובדה שכשגנרל אירו מזכיר את הקרב עם הרוחות הוא מציין שהוא התרחש "אתמול"
  6. ^ המקור באנגלית: "didn't want their romance to be too perfect, but also didn't want to saddle it with too much conflict, either."
  7. ^ עד עמוד 22
  8. ^ מעמוד 22

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מייקל דנטה דימרטינו, The Legend of Korra: Turf Wars, כרך ראשון, ארצות הברית: דארק הורס קומיקס, 26 ביולי 2017, ISBN 978-1-50670-015-1. (באנגלית)
  2. ^ Legend of Korra "Season 5 Comic Begins!" - Complete Story | Comicstorian, סרטון בערוץ "Comicstorian", באתר יוטיוב (אורך: 21:53)
  3. ^ מייקל דנטה דימרטינו, The Legend of Korra: Turf Wars, כרך שני, ארצות הברית: דארק הורס קומיקס, 17 בינואר 2018, ISBN 978-1-50670-040-3. (באנגלית)
  4. ^ Legend of Korra "The Republic Is In Danger!" - Complete Story | Comicstorian, סרטון בערוץ "Comicstorian", באתר יוטיוב (אורך: 22:14)
  5. ^ מייקל דנטה דימרטינו, The Legend of Korra: Turf Wars, כרך שלישי, ארצות הברית: דארק הורס קומיקס, 22 באוגוסט 2018, ISBN 978-1-50670-185-1. (באנגלית)
  6. ^ Legend of Korra "Peace Is Restored!" - Complete Story #2 | Comicstorian, סרטון בערוץ "Comicstorian", באתר יוטיוב (אורך: 21:40)
  7. ^ David Gonzales, 'The Legend of Korra' Finale Literally Made Fan Dreams Come True, Forbes, ‏5 בנובמבר 2014
  8. ^ 1 2 Christian Holub, 'The Legend of Korra: Turf Wars' graphic novel coming in June 2017, EW.com, ‏3 בספטמבר 2016
  9. ^ 1 2 Best Shots Review: LEGEND OF KORRA - TURF WARS PART 1 Shows Romance In Full Bloom, web.archive.org, ‏2018-08-05
  10. ^ 1 2 3 4 'The Legend of Korra' Is Introducing Younger Fans to Same-Sex Relationships, www.vice.com (באנגלית)
  11. ^ 1 2 3 4 5 Christian Holub, Legend of Korra comic team talks Korrasami, queer representation, EW.com, ‏3 ביולי 2017
  12. ^ Lily Carollo, How Turf Wars Volume 2 Continues Korra and Asami’s Relationship, Vulture, ‏2018-01-30 (באנגלית אמריקאית)
  13. ^ Max Nicholson, Comic-Con: The Legend of Korra Graphic Novel Series Announced - IGN, IGN, ‏5 ביוני 2015
  14. ^ SDCC ’17: Interview: “Legend of Korra” Writer Michael DiMartino and Artist Irene Koh, The Beat, ‏4 ביוני 2017
  15. ^ Interview: Michael Dante DiMartino on 'Korra' and Warrior Genius sequel, Hypable, ‏5 בundefined 2018
  16. ^ CBR Staff, ‏NYCC EXCLUSIVE: "Legend of Korra" Comic Announces Artist, Debuts Art, Comic Book Resources, פורסם ב-9 באוקטובר 2015
  17. ^ 1 2 3 4 Joel Cornah, Legend of Korra Comics: Irene Koh Interview, Sci-fi and Fantasy Network, ‏2017-07-14 (באנגלית בריטית)
  18. ^ 1 2 Steve Morris, ‏INTERVIEW: For Artist Irene Koh, Legend of Korra OGN Is A Very Personal Project, Comic Book Resources, פורסם ב-19 במאי 2017
  19. ^ 1 2 3 4 5 6 James Whitbrook, The Legend of Korra Finally Continues in the Pitch-Perfect Turf Wars Comic, Gizmodo, ‏3 ביוני 2017
  20. ^ 1 2 3 4 Oliver Sava, Queer themes enrich franchise mythology in The Legend Of Korra: Turf Wars, The A.V. Club, ‏5 ביוני 2017
  21. ^ Joel Cornah, Legend of Korra - Turf Wars Part 1 Review, Sci-fi and Fantasy Network, ‏2017-08-18 (באנגלית בריטית)
  22. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Part One TPB :: Profile :: Dark Horse Comics, דארק הורס קומיקס, ‏אנגלית
  23. ^ Comichron: July 2017 Comic Book Sales to Comics Shops, www.comichron.com
  24. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Part Two TPB :: Profile :: Dark Horse Comics, דארק הורס קומיקס (באנגלית)
  25. ^ Comichron: January 2018 Comic Book Sales to Comics Shops, www.comichron.com
  26. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Part Three TPB :: Profile :: Dark Horse Comics, דארק הורס קומיקס (באנגלית)
  27. ^ Comichron: August 2018 Comic Book Sales to Comics Shops, comichron.com
  28. ^ Top 500 Graphic Novels: Year 2017, www.diamondcomics.com (באנגלית)
  29. ^ Top 500 Graphic Novels: 2018, www.diamondcomics.com (באנגלית)
  30. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Library Edition HC :: Profile :: Dark Horse Comics, www.darkhorse.com
  31. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Omnibus TPB :: Profile :: Dark Horse Comics, דארק הורס קומיקס
  32. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Live Reading, www.darkhorse.com (באנגלית)
  33. ^ Twitch, Twitch
  34. ^ Varney & Gabriel return for THE LEGEND OF KORRA live-read - The Beat, The Beat, ‏4 במרץ 2020
  35. ^ Stubby the Rocket, Korra and Asami Will Perform a Live Reading of The Legend of Korra: Turf Wars, Tor.com, ‏2020-04-03 (באנגלית אמריקאית)
  36. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Live Reading with Janet Varney & Seychelle Gabriel [recording], סרטון בערוץ "Dark Horse Comics", באתר יוטיוב (אורך: 54:10)
  37. ^ “Turf Wars” Avatar Comic Live Dub ft. Original Voice Actors | The Legend of Korra, סרטון בערוץ "Avatar: The Last Airbender", באתר יוטיוב (אורך: 10:46)
  38. ^ A New Legend of Korra: Turf Wars Live Reading, www.darkhorse.com (באנגלית)
  39. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Live Reading 2 w/ Janet Varney, Seychelle Gabriel, more! [Recording | Dark Horse Comics]
  40. ^ Dark Horse announces its second KORRA live reading, expanding its cast, The Beat, ‏2 באפריל 2020
  41. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Live Reading 2 w/Janet Varney, Seychelle Gabriel, more! [recording], סרטון בערוץ "Dark Horse Comics", באתר יוטיוב (אורך: 01:15:43)
  42. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Live Reading Continues!, www.darkhorse.com (באנגלית)
  43. ^ New LEGEND OF KORRA live reading wraps up Turf Wars Part One graphic novel, The Beat, ‏2 באוגוסט 2020
  44. ^ The Legend of Korra: Turf Wars Live Reading 3 with Janet Varney, Seychelle Gabriel, more [recording], סרטון בערוץ "Dark Horse Comics", באתר יוטיוב (אורך: 01:06:32)
  45. ^ What Happened After The Legend of Korra? | "Turf Wars" Official Comic Recap | Avatar, סרטון בערוץ "Avatar: The Last Airbender", באתר יוטיוב (אורך: 12:17)
  46. ^ Joanna Robinson, How a Nickelodeon Cartoon Became One of the Most Powerful, Subversive Shows of 2014, Vanity Fair, ‏5 בנובמבר 2014
  47. ^ CBR Staff, ‏15 Of Pop Culture’s Most Controversial Ships, Comic Book Resources, פורסם ב-16 במרץ 2017
  48. ^ CBR Staff, ‏15 Of Pop Culture’s Most Controversial Ships, Comic Book Resources, Mar 16, 2017
  49. ^ 'Legend of Korra: Turf Wars' (Part One) is a good character study on young women going through a turbulent time in their lives • AIPT, AIPT, ‏2 ביוני 2017
  50. ^ 1 2 The Legend of Korra: Turf Wars-Part One (Comic) Review - CGMagazine, CGMagazine, ‏1 באוגוסט 2017
  51. ^ 1 2 3 4 The Legend of Korra: Turf Wars – A pitch perfect, LGBT-positive continuation, Critical Hit, ‏3 ביולי 2017
  52. ^ Jamie Lovett, 'Legend Of Korra' Shows Korra And Asami's First Kiss, ComicBook.com, ‏6 ביולי 2017
  53. ^ 1 2 Josh Jackman, This lesbian kiss has made comic book history, PinkNews | Latest lesbian, gay, bi and trans news | LGBTQ+ news, ‏2 ביולי 2017
  54. ^ 1 2 Mey, Drawn to Comics: “Legend of Korra: Turf Wars” Answers Your Korrasami Prayers by Being Really Gay, Autostraddle, ‏2 ביולי 2017
  55. ^ Before You Buy LEGEND OF KORRA: TURF WARS - ComicsVerse, web.archive.org, ‏2018-08-04
  56. ^ 1 2 The Legend of Korra: Turf Wars Part One Review | Ready Steady Cut, Ready Steady Cut, ‏1 בפברואר 2018
  57. ^ 1 2 'The Legend of Korra: Turf Wars' Expands Love in the World of Avatar - Geek.com, web.archive.org, ‏2018-08-07
  58. ^ 1 2 3 Bryan Hoover, Review: Legend of Korra: Turf Wars Part One, COMIC CRUSADERS, LLC, ‏1 ביוני 2017
  59. ^ The best comics of 2017 | EW.com, web.archive.org, ‏2018-08-15
  60. ^ The io9 staff, The 15 Best Comics of 2017, Gizmodo, ‏3 בנובמבר 2017
  61. ^ 1 2 Joel Cornah, Legend of Korra – Turf Wars Part 2 Review, Sci-fi and Fantasy Network, ‏2018-02-10 (באנגלית בריטית)
  62. ^ 'The Legend of Korra: Turf Wars Part 3' is an excellent conclusion to the trilogy • AIPT, AIPT, ‏4 ביולי 2018
  63. ^ 1 2 Newsarama | GamesRadar+, gamesradar (באנגלית)
  64. ^ 1 2 ביקורת קומיקס - Legend of Korra: Turf Wars #1 - גיקלואיד, באתר גיקלואיד, ‏ביולי 2017
  65. ^ Korra and Asami Are Getting Bi: Turf Wars Part 1 Review, The Geekiary, ‏2017-08-15 (באנגלית אמריקאית)
  66. ^ Changing Political Dynamics in LEGEND OF KORRA: TURF WARS PART 2 - ComicsVerse, web.archive.org, ‏2018-08-05
  67. ^ Joel Cornah, Legend of Korra - Turf Wars Part 1 Review, Sci-fi and Fantasy Network, ‏2017-08-18 (באנגלית בריטית)