ארבעת המופלאים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: כתיבה לקויה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: כתיבה לקויה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
ארבעת המופלאים
Fantastic Four
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
מבוסס על ארבעת המופלאים (קומיקס)
בימוי טים סטורי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אבי ארד, ברנד אייכנר, ראלף וינטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט תסריט:
מייקל פראנס, מארק פרוסט
קומיקס:
סטן לי, ג'ק קירבי
עריכה ויליאם הוי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים יואן גריפית'
ג'סיקה אלבה
מייקל צ'יקליס
כריס אוונס
ג'וליאן מקמהון
קרי וושינגטון
לורי הולדן
מוזיקה ג'ון אוטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אוליבר ווד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 ביולי 2005
משך הקרנה 106 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט גיבורי-על, סרט פנטזיה, סרט מדע בדיוני, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 100 מיליון דולר
הכנסות 330,579,719 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו fantasticfour
www.fantasticfourmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארבעת המופלאיםאנגלית: Fantastic Four) הוא סרט גיבורי על אמריקאי משנת 2005 בבימויו של טים סטורי ובכיכובם של יואן גריפית', ג'סיקה אלבה, כריס אוונס, מייקל צ'יקליס וג'וליאן מקמהון. הסרט מבית פוקס ומארוול קומיקס, מבוסס על חוברות הקומיקס "ארבעת המופלאים" שנוצרו על ידי סטן לי וג'ק קירבי. הסרט הפך לשובר קופות וגרף 330 מיליון דולר ברחבי העולם ובכך הפך לסרט גיבורי העל השני הרווחי ביותר לשנת 2005, לאחר "באטמן מתחיל"[1]. לסרט זה נוצר סרט המשך בשם "ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף".

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור ריד ריצ'רדס, פיזיקאי גאון אך ביישן, משוכנע שהאבולוציה מופעלת על ידי עננים בעלי אנרגיה קוסמית בחלל, ולפי חישוביו, אחד מהעננים האלה יעבור ליד כדור הארץ. יחד עם חברו טייס החלל בן גרים, ריד משכנע את מי שהיה חברו לכיתה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, ד"ר ויקטור וון דום, מנכ"ל תעשיות וון דום, לאפשר לו גישה לתחנת החלל הפרטית שלו.

ויקטור מסכים, במטרה להשתלט על הניסוי ולהרוויח מכך. לפני שהצוות ממריא לחלל, ויקטור מצרף לצוות את המדענית וחברתו לשעבר של ריד, סוזן סטורם ואת אחיה הפזיז ג'וני סטורם, טייס חלל, שעבד פעם יחד עם בן בנאס"א. החמישייה טסה לחלל כדי לחקור את העננים בעלי האנרגיה הקוסמית, אך ריד טעה בחישוב והעננים מתקדמים אל עבר ספינתם של הצוות.

ויקטור מסרב לבקשתו של ריד לבטל את המשימה, בידיעה שהוא חייב להפיק תוצאות כדי להצדיק את ההוצאה הכספית שהושקעה במחקר, לא משנה מה תהיה התוצאה. בידיעה שבן נמצא מחוץ לספינה כדי לסדר את הציוד, ריד, סוזן וג'וני יוצאים מהאזור המוגן של הספינה כדי להצילו, וויקטור סוגר את הדלת של הספינה מאחוריהם. בשעה שוויקטור נמצא לכאורה מוגן, האחרים נחשפים לענן.

לאחר החוויה שחוו בחלל, הצוות עושה דרכו הביתה וכעבור זמן מה הם מתחילים לגלות שיש להם כוחות על: ריד יכול לעקם ולמתוח את גופו, סוזן יכולה להפוך לבלתי נראית וליצור שדות כוח, ג'וני יכול להקיף את כל גופו בלהבה ולעוף ובן משתנה ליצור דמוי סלע, מה שהופך אותו לחזק באופן על-אנושי.

בשעה שבן מהרהר בנוגע למצבו מעל גשר ברוקלין, הוא בטעות גורם לתאונת דרכים בזמן שניסה למנוע מאדם להתאבד. הארבעה משתמשים בכוחותיהם במטרה להציל את חייהם של האנשים ולמנוע ממשאית כבאים ומהצוות ליפול לתוך הנהר שמתחת לגשר. לאחר שהם מצילים את האנשים, כלי התקשורת מכנים אותם "ארבעת המופלאים". לאחר שזכו להכרה בפני הציבור ובעולם, החבורה יוצאת לעצור את ויקטור, שכעת מכנה את עצמו דוקטור דום לאחר שגם הוא השתנה בעקבות הקרינה בחלל, מלהרוס את העיר.

במהלך הסרט, בן גרים לא מקבל את מצבו ואת שינוי הצורה שלו, שבגללה נדחה על ידי אשתו. ריד בונה לו מכונה שתחזיר אותו למצבו המקורי. אחרי שדוקטור דום לוכד את ריד, בן משתמש במכונה כדי להשתנות בחזרה לצורתו הסלעית בעלת כוחות העל כדי להציל את ריד.

ג'וני עוטף את דום בכדור אש בטמפרטורת השמש, כשמתיזים עליו מים קרים במהירות גבוהה, דום קופא בגלל המתכות הרבות שבגופו.

הסרט נגמר כשריד מציע נישואים לסוזן במסיבה שערכו לכבודם וג'וני עף בשמים וכותב באש את הספרה 4.

בסצנת הסיום מספר אנשים שעבדו בתעשיות וון דום לוקחים את דום הקפוא לאחסון בלטבריה. מסך של אחד העובדים משתבש, מה שמרמז שלדום יש עוד את כוחותיו והוא ישוב בסרט הבא.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה המקורית לסרט כתב והלחין ג'ון אוטמן, אשר ידוע בהלחנת פסקולים של סרטי מארוול קודמים כגון סדרת סרטי אקס-מן, כשאלבום מוזיקלי נוסף אשר כלל בתוכו שירים של מגוון אמנים ושירי היפ-הופ, רוק ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארבעת המופלאים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]