נתן רונן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Nathan Ronen נתן רונן (רכטמן)
נתן רונן (רכטמן)
נתן רונן (רכטמן)
לידה 10 באפריל 1948 (בן 75)
לגניצה, רפובליקת פולין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים יבנה
כינויים נוספים נַטֶק
השכלה האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק סופר, יועץ ארגוני, מרצה
בת זוג דניז אבנצור
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נתן רונן (רכטמן) (נולד ב-10 באפריל 1948) הוא סופר, מרצה במכללות ופעיל קהילתי בארגוני התנדבות. בעברו איש מערכת הביטחון וקהילת המודיעין הישראלית, על זרועותיה השונות, בדרגת סגן-אלוף ודרגת ייצוג אלוף-משנה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רונן נולד בעיר ליגניצה בפולין, כנחמן פייביש רכטמן, לליאון (לייבוש) רכטמן (1913) ולאטל לבית ביימן (1920). בני המשפחה עלו לישראל באונייה "נגבה" ב-1949. כילד בפולין נשא את השם "נַטֶק", ורק לאחר עליית המשפחה לישראל, שונה שמו לנתן.

רונן למד והתחנך בחיפה בשכונת חליסה. למד בבית ספר "צפרירים" ואחריו בבית ספר יל"ג בשכונת הדר הכרמל, לשם עברה המשפחה. הוא בוגר בית ספר תיכון חדש בחיפה[1].

בשנת 1966 התגייס לצה"ל והתנדב לסיירת שקד, אז בפיקוד הדרום תחת פיקודו של סא"ל עמוס ירקוני. לאחר שנפגע וחלה בפעולת סמוע, הועבר לשרת כסמל מבצעים ב"מחוז אילת".

לאחר שחרורו מצה"ל למד יחסים בינלאומיים ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים עד שנת 1972, אז גויס למשרד ראש הממשלה ונסע לעבודה בלונדון עד 1975.

בשנת 1978 חזר למערכת הביטחון כאנליסט במדור מידע באגף מודיעין - המחלקה לקשרי חוץ בפיקודו של סא"ל צבי רויטר, נשלח לקורס קציני מודיעין, עבד במחלקה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון, ומונה כנע"ת כקצין המבצעים של השיחות האסטרטגיות עם האמריקנים בשנים 1985–1988 ("גאות"). בנוסף, הושאל לגופי קהילת המודיעין בתפקידים שונים.

בשנת 1988 התמנה לראש ענף קשרי חוץ וארגונים בינלאומיים.

בשנת 1993 השתחרר מצה"ל בדרגת סגן-אלוף והמשיך בשירות מילואים פעיל בפיקוד העורף במחלקת ההסברה.

היה דובר נציבות כבאות והצלה שהוקמה לאחר מלחמת המפרץ, סמנכ"ל שיווק וסחר בינלאומי בתשלובת "דנהיל תעשיות" בנגב, דובר ומנהל מחלקת השיווק, יחסי ציבור ותורמים של רשת "אורט ישראל" עד 2005.

בשנת 2005 הקים יחד עם חברים את חברת "אדיומארט" לייעוץ שיווק אסטרטגי, וייעוץ לעמותות וגופי חינוך, שימש מנכ"ל שותף בחברת הייעוץ הבינלאומית "סינרגיה משימתית", שהיא חלק מחברת "GENESIS - יועצים", שייסד דב ינאי. החברה פעלה במשך כמה שנים בבלקן ובמדינות שהתפרקו מיוגוסלביה עבור לקוחות עסקיים, במיוחד בנקים גרמנים.

משנת 2002 הוא מרצה במכללה הטכנולוגית אורט רחובות, בית הספר להנדסאים, ובביה"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת תל אביב כמרצה חוץ. כמו כן מרצה בבית ספר להנדסאים של המכללה למינהל ואפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב וכן במכון ללימודי חוץ של הטכניון בחיפה. בתחומים: התנהגות ארגונית, שיווק, מיומנויות ניהול, שיווק בינלאומי ומכירות.

רונן למד לתואר שני במינהל ציבורי באוניברסיטה העברית, ותואר שני במינהל עסקים במגמת שיווק באוניברסיטת דרבי.

החל משנת 2016 יצאה לאור טרילוגיית ספרי ריגול פרי עטו העוסקת בדמותו הבדיונית של אריק בר נתן, ראש אגף "קיסריה"במוסד וראש,מינהלת המבצעים. בשנת 2022 התפרסם ספרו הרביעי "המצוד אחר השועל" העוסק בפרשת החיסול הממוקד של הגנרל קאסם סולימאני ראש גייס אל קודס האיראני על ידי האמריקנים בבגדד בשנת 2020 והחלק של המודיעין הישראלי באיתורו.

ב-2024 הוציא לאור את ספרו החמישי בסידרת "אריק בר נתן" - "המרגל מבפנים". הספר עוסק בפרשת חיסולו של ד"ר פאחריזאדה, ראש מערך הגרעין של אירן בשנת 2022. [דרוש מקור]

פעילות התנדבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 2021- 2002 שירת רונן במשטרת התנועה הארצית כמתנדב וראש צוות סיור בדרגת רס"ב במחוז השפלה. מ-1999 הוא מתנדב בעמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית), מתנדב בכיר ומאמן. בעמותה זו הוא שימש גם כחבר מועצה ארצית וחבר וועדת ביקורת בהנהלה ארצית.

מנהל בשותפות אתר אינטרנט בשם: "יידישע פוילישע מענטשן" שמטרתו להעניק במה לבניהם ובנותיהן של עולי פולין בישראל ששפת היידיש ותרבותה חשובים להם. באתר רשומים 8500 חברים פעילים.

בנוסף משמש,רונן, גם כחבר בצוות " החוסן" הקהילתי במסגרת המחלקה לשירותי רווחה של עיריית יבנה שנתנה שירותי תמיכה ממשית למפונים מעזה ולחברי הקהילה בעקבות הטבח של ה7 באוקטובר 23 ומבצע " חרבות ברזל".

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רונן נישא ב-1972 לסטודנטית יהודייה מאנטוורפן שבבלגיה, פרנסין הילינגר, ונולדו להם שני ילדים.

ב-1980 נישא לדניז אבנצור, אז גנטיקאית במחלקה לביולוגיה של התא במכון ויצמן ונולדה להם בת.

מתגורר ביבנה. לו ולאשתו חמישה ילדים.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2016: "מסכות וצללים", עריכה: אמנון ז'קונט, הוצאת אי פאבליש, וכן כספר דיגיטלי. הספר תורגם לאנגלית תחת הכותרת "To Kill a Shadow" והיה חודש בין עשרת רבי המכר באתר אמזון בקטגוריית ספרי מתח.
  • 2018: "לרדוף אחרי צל", עריכה: אמנון ז'קונט, הופץ בעיקר בחנויות הספרים המקוונות ותורגם לאנגלית תחת הכותרת "Where Shadows Meet", הספר יצא לאור באמזון.
  • 2020: "אמן הצללים", עריכה: אורלי ויינר-קראוס, הספר האחרון בטרילוגיה על אריק בר נתן ראש "קיסריה" במוסד הישראלי למודיעין ותפק"מ. תורגם לאנגלית תחת הכותרת "When Shadows Collide", הספר יצא לאור באמזון.
  • בשנת 2022 יצא לאור ספרו הרביעי " המצוד אחר ה"שועל" העוסק בחיסול הממוקד של גנרל קאסם סולימאני על ידי האמריקנים בשנת 2020 בבגדד. העורכת היא יעל שי אייזנברג. הספר זכה כ" ספר המתח המצטיין של שנת 2023" בידיעות ספרים/ עברית.
  • בשנת 2024 פירסם את ספרו החמישי " המרגל מבפנים" העוסק בניסיון המודיעין הרוסי לגייס,כנכס את ראש אגף המודיעין של המוסד. וגם את פרשת חיסולו של ראש מערך הגרעין האיראני פאחריזאדה על אדמת אירן בשנת 2022. [דרוש מקור]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסופר היבנאי נתן רונן משיק ספר חדש: המרגל מבפנים - MYavne https://www.myavne.co.il/הסופר-היבנאי-נתן-רונן-משיק-ספר-חדש--המרגל-מבפנים

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בית הספר איננו קיים יותר. כיום שוכן במבנה מוזיאון חיפה לאמנות