סמל הוואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל הוואי
גרסאות
סמל ממלכת הוואי בין 1795 ל-1894
פרטים
המחזיק בסמל הוואי עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך אימוץ 1900 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמל מדינת הוואי הנוכחי מקורו בסמל רפובליקת הוואי שאף הוא מתבסס על סמל ממלכת הוואי. הסמל הנוכחי התקבל עם סיפוחה של הוואי לארצות הברית בשנת 1900. באותה עת נכתב בראש הסמל "טריטוריית הוואי" במקום שמה של הרפובליקה. עם הפיכתה של הוואי למדינה שונה הכיתוב ל"מדינת הוואי" (באנגלית: State of Hawaii).

תיאור הסמל[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז הסמל מגן המחולק לארבעה רביעים. על הרביע השמאלי העליון, והימני התחתון מופיעים פסים בצבעי אדום, לבן וכחול. בכל אחד משני רביעים אלה ארבעה פסים, וביחד שמונה פסים המסמלים את שמונה האיים העיקריים של הוואי. הרביע הימני העליון והשמאלי התחתון צבועים בצהוב ומכילים מוט המסמל שלטון וסמכות. מוט זה היה המוט שנישא לפני המלך וסימל את שלטונו וסמכותו. במרכז הסמל מצויר כוכב המסמל את הכוכב החמישים שנוסף לדגל ארצות הברית עם הצטרפות הוואי כמדינה.

משני צידי מגן האבירים שני תומכים - משמאל, המלך קמהאמהא הגדול אשר איחד את איי הוואי תחת שלטונו, ומימין הנפשה של ה"חירות", המחזיקה בידה את דגל הוואי. שני תומכים אלה מסמלים את השלטון שהיה בהוואי בעבר (השלטון המלוכני) והשלטון הנוכחי בהוואי (הדמוקרטיה).

מעל המגן מופיעה שמש זורחת - המסמלת את "הולדת" המדינה החדשה ורשומה שנת קבלתה של הוואי כמדינה לארצות הברית - 1959. מתחת המגן - עוף החול העולה מתוך עלי טארו, בננה ושרך. עוף החול מסמל את עלייתה של המדינה החופשית המודרנית מתוך המדינה המלוכנית הישנה. העלים מסמלים את הצמחייה הנפוצה באי.

בתחתית הסמל מופיע מוטו המדינה: "אואה מאו קה אאה או קא איינא אי קא פונו" - "החיים של האדמה מבוססים על הצדיקות". מוטו זה נקבע על ידי המלך קמהאמהא השלישי בשנת 1843 לאחר שנכשל ניסיון של הצי המלכותי הבריטי לכבוש את האיים.


ערך זה הוא קצרמר בנושא סמלים ובנושא הוואי. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.