פארק פרהיסטורי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פארק פרהיסטורי
עטיפת גרסת ה-DVD של הסדרה
עטיפת גרסת ה-DVD של הסדרה
סוגה מוקומנטריה, מדע בדיוני
יוצרים ITV
בימוי Sid Bennett, Karen Kelly, מתיו תומפסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
מספר עונות 1
מספר פרקים 6
הפקה
אורך פרק 50-55 דקות
שידור
רשת שידור ITV
תקופת שידור מקורית 22 ביולי 200626 באוגוסט 2006
ישראל שודרה הסדרה במהלך שנת 2007) (50 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טירנוזאורוס רקס, מובא לפארק בפרק הראשון
אלסמותריום, מובא לפארק בפרק השני
מיקרורפטור, מבוא לפארק בפרק השלישי
סמילודון, מובא לפארק בפרק הרביעי
שפירית ענק, מובאת לפארק בפרק החמישי

פארק פרהיסטוריאנגלית: Prehistoric Park) היא סדרת טבע מוקומנטרית בריטית שהופקה על ידי ה-ITV. זוהי סדרה-בת לסדרה המצליחה של הBBC, ללכת עם דינוזאורים מהקבוצה ללכת עם.... היא יצאה ב-22 ביולי עד ה-26 באוגוסט 2006 בבריטניה בקריינותו של דייוויד ג'ייסון ובשנה שאחריה יצאה גם בישראל בערוץ הראשון. הסדרה כוללת 6 פרקים.

הסדרה מורכבת מ-6 פרקים, העוסקים בפארק גדול הממוקם בהרי הדראקנסברג בדרום אפריקה, שנבנה עבור מינים שנכחדו, לצד מספר חיות קיימות. הסדרה מציגה את מסעותיו בזמן של נייג'ל מארוון אחרי בעלי חיים שונים שנכחדו. במסעו הוא חוזר בזמן מבעד ל"מחולל מעבר" כדי להביא יצורים נכחדים מתקופות שונות לפארק, בדומה למסעותיו בסדרות: נרדף בידי דינוזאורים ונרדף בידי מפלצות ים.

כל פרקי הסדרה יצאו לאקרנים גם במארז DVD.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. הטי-רקס חוזרים: הפרק הראשון של הסדרה עוסק במשימתו הראשונה של נייג'ל, להביא לפארק את אחד מטורפי היבשה הגדולים ביותר, ואחד מהדינוזאורים המפורסמים ביותר, הטירנוזאורוס רקס, וגם את הטריצרטופס הענקי שחי באותו הזמן. נייג'ל חוזר אחורה בזמן 66 מיליון שנה לסוף הקרטיקון במונטנה (הפרק צולם בצ'ילה למורדות האנדים). פרט של טריצרטופס תת-בוגר בשם תיאו הוא הדינוזאור הראשון שמובא לפארק.
  2. הצלת הממותה: בפרק זה נייג'ל חוזר אחורה עשרת אלפים שנה לסיביר של תחילת ההולוקן (הפרק צולם ביוקון, קנדה), על מנת להציל את אחרוני הממותות שנותרו. בהמשך נייג'ל חוזר 150 אלף שנה לאחור לאותו אזור (אך לפליסטוקן), על מנת לחפש עשב לממותה מרתה.
  3. עוף-דינו: בפרק זה נייג'ל חוזר אחורה 125 מיליון שנה ליערות סין של הקרטיקון התחתון (הפרק צולם ברוטורואה, ניו זילנד), על מנת להציל את אחד הדינוזאורים הקטנים ביותר שחיו, המיקרורפטור.
  4. הצלת הטיגריס השן-חרבי: בפרק זה, נייג'ל חוזר 1 מיליון שנה לאחור לתקופת הפליסטוקן של אמריקה הדרומית (הפרק צולם בערבות ליד ברזיליה, בירת ברזיל), בה שגשגו הסמילדונים, וחוזר גם עשרת אלפים שנה לאחור כדי להציל את אחרוני הסמילדונים.
  5. בית החרקים: בפרק זה, נייג'ל חוזר אחורה יותר מכל - לביצות השרכים של סקוטלנד מהקרבון הפנסילבני שלפני 300 מיליון שנה אחורה (הפרק צולם בדרום פלורידה אך חלק מהצמחייה נוצרה במחשב), על מנת להציל כמה מפרוקי הרגליים הגדולים ביותר שחיו אי פעם כמו שפירית הענק והארתרופלאורה.
  6. סופר-תנין: הפרק האחרון של הסדרה עוסק במשימתו האחרונה של נייג'ל, להביא לפארק את התנין הגדול ביותר שהלך על פני האדמות, הדיינוסוכוס. נייג'ל חוזר אחורה 75 מיליון שנה לחופי טקסס של הקרטיקון העליון (הפרק צולם באי פרייזר שבאוסטרליה).

סוגים החיים בפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינים נכחדים שהובאו לפארק:

מינים נכחדים שלא הובאו לפארק:

נייג'ל מוצא במסעותיו הפרהיסטוריים גם זאבים ושבט של אנשי קרו מניון בפרק השני וארמדיל שש-החגורות ומין אייל קיים (כנראה מזאמה אדומה), בפרק ברביעי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]