קבוצת לוצאטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קבוצת לוצאטו
בניין לוצאטו, 2022
בניין לוצאטו, 2022
נתונים כלליים
מיקום המטה עומר עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 31°16′27″N 34°50′08″E / 31.274253609129°N 34.835636730026°E / 31.274253609129; 34.835636730026 
ענפי תעשייה קניין רוחני עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.luzzatto.co.il
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קבוצת לוצאטו היא קבוצה ישראלית המאגדת בתוכה שורה של גופים העוסקים בקניין רוחני (פטנטים, סימני מסחר, עיצובים, זכויות יוצרים, זכויות מטפחים), ובעסקים.

לקבוצה שתי חטיבות מרכזיות: חטיבה משפטית, הכוללת את פירמת עורכי הפטנטים "לוצאטו את לוצאטו", הנחשבת לאחת מפירמות הקניין הרוחני הוותיקות בעולם והמובילות בישראל, ואת משרד "לוצאטו עורכי דין"; והחטיבה העסקית הכוללת מספר חברות: "Luzzatto Software" בית תוכנה," Luzzatto Consulting" חברת ייעוץ טכנולוגי ו"Luzzatto BizDev" חברת פיתוח עסקים אשר בין היתר משקיעה במיזמים נבחרים ובקרנות הון סיכון.

על לקוחות הקבוצה נמנים ממציאים, יזמים, סטארט-אפים, אוניברסיטאות ומכללות ותאגידים ישראליים ובין-לאומיים ובהם חברות הפארמה האתיות הגדולות בעולם. נשיא הקבוצה הוא ד"ר כפיר לוצאטו, הנחשב לאחד מעורכי הפטנטים הבכירים בישראל ואחד המומחים המובילים בעולם לאסטרטגיית קניין רוחני. מנכ"לית הקבוצה היא הד"ר אסתר לוצאטו, עורכת פטנטים ומנשות העסקים המובילות בישראל ופעילה חברתית ידועה.

הסניף הראשי של הקבוצה ממוקם בגן התעשייה עומר שבנגב מתוך חזון פיתוח הנגב של ראשיה, אשר מקדישים זמן רב ומשאבים לתרומה לקהילה ומעורבות חברתית, בדגש על פיתוח קהילתי, חברתי וכלכלי בנגב ובגליל.

בנוסף לסניף בעומר לקבוצה סניפים בתל אביב, בקריית שמונה ובאופקים.

היסטוריית הקבוצה ומשפחת לוצאטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שורשיה של הקבוצה מתחילים בשנת 1869, במילאנו שבאיטליה, אז ייסד ריקרדו לוצאטו, חייל משוחרר מצבאו של גריבלדי, את "סטודיו לוצאטו", פירמת עורכי דין. הפירמה צברה מוניטין והכרה ומיקדה את פעילותה בתחום החדש של קניין רוחני ותעשייתי. מאז עבר ניהולה של הפירמה מדור לדור. בשנת 1914, בנו של ריקרדו, אנריקו, שותף עם אביו במשרד, פרסם ספר בן שלושה כרכים בשם ""Trattato Generale Delle Privative Industriali הנחשב בשעתו לאבן יסוד בתחום הקניין הרוחני והתעשייתי באיטליה.

בנו של אנריקו, ד"ר אדגר לוצאטו, שנחשב לאחד מעורכי הפטנטים המבוקשים באירופה, עזב את איטליה עם חקיקת חוקי הגזע והתגייס לצבא האמריקאי, שם שירת בחזית האוקיינוס השקט בזמן מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה הוא שב לאיטליה וניהל את הפירמה המשפחתית. בשנת 1971 הוא עלה עם משפחתו ארצה והעביר את פעילות הפירמה לישראל. עשור לאחר מכן הצטרפו לפירמה בנו, ד"ר כפיר לוצאטו, וכלתו, ד"ר אסתר לוצאטו, שניהם עורכי פטנטים במקצועם. יחד הם בנו את קבוצת לוצאטו כפי שהיא כיום. בעשור האחרון הצטרפו לשורות הקבוצה ילדיהם של בני הזוג לוצאטו המהווים את הדור החמישי בשושלת המשפחתית ואשר הרחיבו את פעילותה - עו"ד מיכל לוצאטו, היא השותפה המנהלת במשרד לוצאטו עורכי דין אשר פתחה מחדש את המשרד האיטלקי בארץ; עורכת הפטנטים לילך לוצאטו שוקרון, מהנדסת מכונות ואנרגיה בהכשרתה, שותפה בפירמת הפטנטים לוצאטו את לוצאטו; עו"ד תמר לוצאטו היא שותפה במשרד עורכי הדין ומנהלת את הפיתוח העסקי, השיווק והחדשנות של הקבוצה; ויונתן לוצאטו, מהנדס כימי בהכשרתו, כיום מתמחה בעריכת פטנטים.[1]

החטיבה המשפטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחטיבה המשפטית של הקבוצה חברות פירמת עורכי פטנטים ומשרד עורכי דין העוסקים בקניין רוחני ומשפט מסחרי.

משרד עורכי הפטנטים ומשרד עורכי הדין בחטיבה המשפטית של קבוצת לוצאטו מדורגים באופן תדיר כמובילים בתחומם בדירוגים מקצועיים מקומיים גלובליים וביניהם – Legal 500, Chambers & Partners, IP STARS, דאנס 100, BDI ועוד.

החטיבה המשפטית של הקבוצה מגישה את שירותיה למגוון רחב של לקוחות, מחברות הזנק ועד לחברות Fortune 500, בארץ ובעולם, כאשר ניתן למצוא בין לקוחותיה הן את התאגידים המובילים בעולם והן חברות סטארטאפ צעירות. בין לקוחותיה ניתן למצוא את מרבית שחקניות הפארמה האתיות בעולם, חברות טכנולוגיות בינלאומיות בתחומים שונים, כגון רכב, מיזוג, מזון ורבים אחרים, מותגי אופנה עילית ועוד רבים ומוכרים.

החטיבה המשפטית של קבוצת לוצאטו מוכרת היטב בזירה המשפטית הגלובלית, עקב ניהול הליכי ליטיגציה מוצלחים בתיקים שהפכו לאבני דרך והלכות בעולם הקניין הרוחני דוגמת התרופות "פרוזאק" ו"ויאגרה", תיקים מורכבים הקשורים לתעשייה הביטחונית ועוד.

פירמת עורכי הפטנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פירמת עורכי הפטנטים "לוצאטו את לוצאטו" היא מפירמות הקניין הרוחני הוותיקות והמובילות בישראל. היא מסייעת לחברות, ממציאים ויזמים להגן על הקניין הרוחני שלהם ולממש את פוטנציאל החדשנות הטמון באמצאותיהם ובפיתוחים הטכנולוגיים שלהם.

בין השירותים שמציעה הפירמה ניתן למצוא: עיצוב אסטרטגיית קניין רוחני, חיפוש וסקרי פטנטים, ליווי ברישום פטנטים, סימני מסחר ועיצובים, בדיקת חופש פעולה, בדיקות נאותות טכנולוגיות, וכן ייעוץ לסטארט-אפים ולמשקיעים.

הפירמה פועלת במגוון של תעשיות וענפים כולל: תרופות, מכשור רפואי, מדעי החיים, פודטק, אגרוטק, קליימטק, ננוטכנולוגיה, בינה מלאכותית ולמידת מכונה, רובוטיקה, תעשיות ביטחוניות, תוכנה, סייבר, אופנה וקוסמטיקה ועוד.

הצוות המקצועי בפירמה כולל מומחים בעלי תארים מתקדמים ממגוון רחב של מקצועות טכנולוגיים, העובדים לצד צוות מנהלתי המתמקד בטיפול בהיבטים אדמיניסטרטיביים.

החטיבה המשפטית: משרד עורכי הדין[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחת החטיבה המשפטית של הקבוצה, ולצד פירמת עורכי הפטנטים משרד לוצאטו עורכי דין פיתח תחומי עיסוק נוספים, לצד שימור מומחיותו בתחום הקניין הרוחני והתמקדות בהיבטים מסחריים של עולם המשפט וכיום עוסק גם במשפט מסחרי.

נוסף על פעילותו בישראל, משרד עורכי הדין עובד בשיתוף פעולה הדוק עם משרד עורכי הדין לוצאטו במילאנו, שלוחה מקבילה של המשרד המקורי.

המשרד מוכר בעיקר על רקע התמחותו במיזמים בעלי מיקוד טכנולוגי, כאשר בין תחומי העיסוק של המשרד ניתן למצוא: ליטיגציה, זכויות יוצרים, משפט מסחרי והייטק, ייצוג בעסקאות טכנולוגיות, זכויות קניין רוחני ו-NFT, מסחור ורישוי קניין רוחני, אכיפה במכס הישראלי, גישור, דיני אינטרנט, ייעוץ למשקיעים, בדיקות נאותות, ועוד.

המשרד מייצג מספר רב של לקוחות מתחומים שונים - החל מחברות מקומיות מובילות וכלה בחברות בין-לאומיות - כולל סטארט-אפים, יזמים, אמנים וחברות רב-לאומיות ממגוון תעשיות כמו ביטחון, פארמה, אופנה, קוסמטיקה, רכבי יוקרה, גופים ממשלתיים ואקדמיים ועוד.

החטיבה העסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

החטיבה העסקית של הקבוצה כוללת את חברת Luzzatto Consulting המספקת ייעוץ מקצועי, טכנולוגי ומדעי בתחומי המתמטיקה השימושית והתקשורת, אשר המנכ"ל שלה הוא ד"ר אריאל לוצאטו (המדען הראשי של מוטורולה ישראל לשעבר); חברת Luzzatto Software המפתחת פתרונות תוכנה; וחברת Luzzatto BizDev, היוצרת הזדמנויות עסקיות עבור הקבוצה ובמקרים מסוימים גם עבור לקוחות הקבוצה.

שיתופי פעולה עסקיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקבוצה שיתופי פעולה עסקיים הן כמשקיעים תחת חברת Luzzatto BizDev והן כחטיבה משפטית עם שורה של גורמים עסקיים וציבוריים העוסקים בפיתוח טכנולוגי ובכלל זה חממות, מאיצים, קרנות הון סיכון, שותפויות מו"פ ומשקיעים. בין היתר, לקבוצה שיתופי פעולה עם "Margalit Startup City Galil" של היזם אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP, קרן ההון סיכון SIBF, שמשקיעה בחברות אנרגיה, פוד־טק ומדיה ופועלת מהנגב, חממת החדשנות InNegev, 7TECH ועוד.

בין פעילויותיה העסקיות, Luzzatto BizDev משקיעה בלקוחות נבחרים דוגמת חברות "פאלסאנדמור", שהיא בין המייסדים שלה, חברת האולטרסאונד הביתית לנשים בהריון אשר משווקת בקופת חולים כללית, שהונפקה בבורסה הישראלית בשנת 2021.

אחריות חברתית ותרומה לקהילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום, 80% מחברות ההנהלה העסקית של קבוצת לוצאטו הן נשים, נתון ייחודי בקבוצה עסקית האמונה על חדשנות טכנולוגית. הקבוצה מתמקדת במיוחד בגיוס, שימור ופיתוח כישרונות נשיים.

בהובלתה של מנכ"לית הקבוצה ד"ר אסתר לוצאטו, הקבוצה גילתה לאורך השנים מעורבות חברתית עמוקה ברחבי הארץ בכלל ובנגב בפרט. מנהלי הקבוצה ועובדיה לקחו חלק בפרויקטים קהילתיים וחברתיים מגוונים, שהתמקדו בהעצמת נשים, בקידום ילדים ונוער, בשילוב האוכלוסייה הבדואית ועוד.

חלק מהפרויקטים בהם השתתפו עובדי הקבוצה הם פרויקט "משאלה", שמופעל בשיתוף משטרת ישראל ונועד לסייע בשיקום עבריינים צעירים, ופרויקט "עתידים" בצה"ל, המאפשר לתלמידים מצטיינים מהפריפריה ללמוד לתואר אקדמי במוסדות המובילים בישראל. כמו כן תרמה הקבוצה מלגות לדוקטורנטים ב"מרכז לחקר השואה" באוניברסיטת בן-גוריון לזכרה של מירללה לוצאטו ותמכה במרכז מורשת בגין בירושלים, בסינפונייטה באר-שבע ובקבוצת הנוער של "הפועל באר-שבע", ובארגון "זאקה".

כיום, קבוצת לוצאטו לוקחת חלק בעשרות פרויקטים קהילתיים וחברתיים בתחומי החינוך, התרבות, הספורט והמדע. מנהלי הקבוצה פעילים במספר גופים ציבוריים כמו אגודת ידידי המרכז הרפואי "סורוקה" ועוד. ד"ר אסתר לוצאטו, שהדליקה משואה ביום העצמאות בשנת 2006 כאות הוקרה על פעילותה לפיתוח הנגב,[2] מכהנת כיו"ר עמותת "יחדיו", הפועלת לקידום אוכלוסיות מוחלשות בנגב.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לוצאטו: פטנט משפחתי, באתר עיתון שבע - Sheva
  2. ^ ד"ר אסתר לוצאטו בהדלקת המשואה של יום העצמאות ה-58, נבדק ב-2022-11-23
  3. ^ צוות ההנהלה, באתר עמותת יחדיו (באנגלית)