רוני ותום: החקירה השלישית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רוני ותום: החקירה השלישית הוא הספר השלישי בסדרת ספרי המתח והבלשות מאת גיורא חמיצר: "רוני ותום".

רוני ותום: החקירה השלישית
מידע כללי
מאת גיורא חמיצר
שפת המקור עברית
סוגה בלשות ומתח
הרפתקאות
הומור
מקום התרחשות תל אביב, ישראל
תקופת התרחשות המאה ה-21
הוצאה
הוצאה תכלת הוצאה לאור
תאריך הוצאה 2020
תאריך הופעה ראשונה 2020
מספר עמודים 207
סדרה
סדרת ספרים רוני ותום
ספר קודם רוני ותום: החקירה השנייה
הספר הבא רוני ותום: החקירה הרביעית

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת המצווה של עמליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל בבת המצווה של עמליה. רוני מתנדב למשחק הקטן שפיתח הדי ג'יי של האירוע - "אהבה עיוורת". מישהי נותנת לרוני נשיקה והוא צריך לנחש מי זאת. עמליה מנשקת אותו אך רוני מנחש שזו תום. הפדיחה מתבררת כ-לא אכפתית שמתחיל סרט שלם על חיי עמליה ואנשים רבים ומפורסמים מברכים אותה.

לאחר הסרט, עמליה מתחילה לבכות ליד הוריה. מישהו גנב את כל הכסף מהכספת של הבת מצווה, ואביה של עמליה ממהר לומר לאיש שעבד שם שהוא גנב את הכסף. רוני ותום מגיעים ומנסים לעזור, אך במהרה מסלקים אותם.

שהשוטרים מגיעים לבת מצווה, מתברר שאחת השוטרות היא גלית - זאתי שתפסה את אלכס ספקטור לכלא בהרפתקאה הראשונה של רוני ותום והיא מכירה אותם. היא נותנת לשני הבלשים הצעירים לסדר את הכל, בעוד שמסתבר שרוני ותום עלו על הגנב האמיתי: הדי ג'יי.

הקיבוץ ושדה התעופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי ההצלחה, רוני ותום חוזרים לאוטובוס הצהוב של תום. רוני מספר לה שהוא הולך עם משפחתו לקיבוץ של סבתו בכנרת, ותוך שבוע הוא חוזר לחופשת הפסח הגדולה שהתחילה באותו יום. הבעיה שתום חוגגת יום הולדת 12 - בת מצווה גם לה, בזמן השמונה ימים האלה. רוני חוזר לביתו אחרי התלבטות רבה, ותום חוזרת לאוטובוס, שם מגלה מכתב שכתב אליה אביה: צ'רלי.

רוני מדבר עם הוריו אם תום יכולה לבוא איתם לכנרת - והם מסכימים. בדיוק באותו הזמן תום מגיעה ומספרת לרוני שאביה שלח לה כרטיס טיסה ללונדון והיא ואבא שלה חוגגים בת מצווה שם. היא מביאה לרוני לשמור על פוגי. רוני נוסע לקיבוץ עם משפחתו ותום הולכת עם חברתה הגדולה שמלווה אותה לשדה התעופה.

בזמן זה, רוני מגיע לכנרת ובדרך עוצר לשאולי, חברה הטוב של אורנה שגילה סנדל קדוש הידוע לישו. הם מגיעים לבית הקטן של סבתו של רוני: רוחקה, בקיבוץ, שם הם פוגשים את עוזר הקיבוץ הידוע - חמיק, ואת בתו מיקה, שמתלוננת שהנזירים בקיבוץ חטפו את הכלב שלה, בני. רוני שומע את זה מהצד ויודע שהוא צריך לעזור לילדה המוזרה שפגש הרגע. באותו הזמן בשדה התעופה, צ'רלי מתקשר מספר פעמים לתום ואז, שהיא לבסוף עונה לו, הוא אומר לה שתפסו אותו בדרך ללונדון בקייב והמשטרה החרימו לו את הדרכון כך שהם לא יכולים לטוס לאנגליה ולחגוג את בת המצווה של תום.

מיקה והנזירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותו לילה תום חוזרת לאוטובוס שלה ולא מודיעה לרוני כלל שהיא לא הלכה ללונדון, כך שבשעה 2 בלילה הוא אומר לה מזל טוב על יום הולדתה ה־12 (ב2 בלילה בגלל שבלונדון זה שעתיים אחורה מישראל). מיקה פוגשת את רוני בקיבוץ ואומרת לו שהיא הולכת לנזירים למצוא את הכלב שלה שאבד.

רוני חוזר לחדרו בקיבוץ וחולם חזיונות על הנזירים. מיקה מעירה אותו ושניהם הולכים לנזירים כדי למצוא את הכלב של מיקה. לאחר שכמעט תפסו אותם הם חוזרים לחדריהם. בבוקר יריב מגיע לבקר את תום באוטובוס שלה ולא יודע למה היא לא בלונדון.

רוני ומיקה באותו הבוקר שמעו נביחות מבית הנזירים והם אמרו לחמיק שידבר עם הנזירים, והנזירים כותבים בלוח קטן: NO DOGS (לא כלבים). חמיק סתם ממלמל והולך, אך מיקה גוררת את רוני לחקירה ראשונה שלו ללא תום. עדיף לדלג על כל החקירה המטורפת כמו שלושת הילדים שפגשו רוני ומיקה, על זה שגם פוגי נעלמה ועל זה שרוני הקריב עצמו בים הכנרת ועוד.

שובה של תום[עריכת קוד מקור | עריכה]

באחד הבקרים פתאום תושבי הקיבוץ ורוני ומיקה פוגשים את תום שלאחר השיחה שלה עם יריב - היא הולכת לקיבוץ. רוני ההמום לא מבין שום דבר, אך הוא ותום לא מתייחסים יותר למיקה, לנזירים ולכלבים (הכלבים חזרו).

רוני ותום חוזרים להיות צמד הבלשים המצליחים, ומיקה מקנאה רבות. רוני ותום נהנים ביחד אך לבסוף קורה הדבר הגדול של הספר: הקרב הסופי נגד הרשע הראשי בספר ותאמינו או לא: זה חמיק.

הקרב האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמיק רוצה להסיע את רוני ותום ובסוף הנסיעה הוא מתברר כרשע הראשי שהוא מוציא אקדח. הוא דוחף את רוני לים ועושה מלא דברים, עד שהוא מתחיל לעשות את הדבר הכי גדול: לנסות להפיל אותם לבור שיוביל אותם למותם. רגע לפני שחמיק זרק אותם, מיקה הגיעה וזה תפס את חמיק לא מוכן. הוא הסתובב למפתן הבור, כך שרוני הכה אותו באגרוף - מה שהפיל את חמיק לבור.

רוני ותום מצליחים לנצח לבסוף ומיקה סולחת להם על הדברים הרבים והם מודים לה, והם חוזרים לבית של סבתו של רוני. תום ישנה אצלם ולבסוף הכל מסתדר.

סוף הסיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכל מסתדר; רוני ותום ניצחו את חמיק, מיקה סלחה להם והם הודו לה, ותום לקחה את העוגה שסבתו של רוני הכינה לה, והיא מביעה משאלה. הספר נגמר במשפט: "רוני עמד מולה (מול תום), מחייך ונרגש. תום חייכה אליו בחזרה. הייתה לה תחושה טובה בקשר למשאלה שלה". עד היום לא יודעים מה הייתה המשאלה של תום.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רוני ותום

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוני ותום 3: פרק הבכורה המלא | ניקלודיאון, סרטון בערוץ "ניקלודיאון", באתר יוטיוב (אורך: 21:50), 17 במרץ 2023