רמי דמרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רמי דמרי
רמי דמרי
רמי דמרי
רמי דמרי
לידה 27 ביוני 1972 (בן 51)
באר שבע, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
עיסוק מפיק קולנוע וטלוויזיה
מקום לימודים המכללה האקדמית ספיר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רמי דמרי (נולד ב-27 ביוני 1972) הוא חלק מהבעלים של חברת סמארט אנרגי בע"מ. בעלים ויו"ר בחברת סמארט 770 בע"מ

טייס מטוסי סילון וטייס מסוקים.

בעברו מפיק קולנוע וטלוויזיה, בעלי חברת ההפקה "פרקסיס" (PRAXIS).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רמי דמרי נולד בשנת 1972 וגדל בבאר שבע. למד בבית ספר אמירים שבבאר שבע ולאחר שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון התגייס לצה"ל בשנת 1990 והיה בגרעין נח"ל עמו התגייס לגדוד 50 המוצנח לחטיבת הנח"ל שם שימש כחובש קרבי ולאחר מכן כחובש פלוגתי. בשנת 1995 התחיל ללמוד קולנוע במכללת ספיר שבשדרות ובמקביל עבד כצלם חדשות בערוץ 2. בין המורים שלו היו אורי סיון ורני בלייר.

משמש כחלק מהבעלים של חברת סמארט אנרגי העוסקת בחיסכון אנרגטי לעסקים.[דרוש מקור] בעלים בחברת סמארט 770 .

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך שנים השתתף רמי דמרי בהפקות רבות.

בשנת 2005 הוא הקים את חברת הפקה "פרקסיס" ביחד עם אביתר דותן וישי מור. שותף ואחד מהמשקיעים הגדולים בסרטי חברת "פרקסיס" היה שלמה מוגרבי, אחד מראשוני הקולנוענים בישראל, בנו של יעקב מוגרבי שהקים את בית הקולנוע הראשון בתל אביבקולנוע מוגרבי.

ב-2006 הפיק "פרקסיס" את הסדרה "כנגד כל הסיכויים" ("Against All Odds"), בבימוי של טום אייבי, 13 פרקים של דוקו-דרמה אמריקאית המספרת על מלחמות ישראל כראי היסטורי של הארץ ובתוכה סיפורי גיבורה וניסים.

ב-2007 נוצר הסרט "סוף שבוע בתל אביב", קופרודוקציה גרמנית-ישראלית בבימויו של דרור זהבי המספר סיפור אהבה בין ישראלית לערבי שמתכנן פיגוע התאבדות. הסרט זכה בפרס "חביב הקהל" בפסטיבל במוסקבה ב-2008 והתמודד בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע ירושלים. כמו כן, היה מועמד לשישה פרסי אופיר.

ב-2008 צולם והוקרן בבתי הקולנוע הסרט "אביב 41" שהופק על ידי "פרקסיס" ביחד עם Opus Film, TVP S.A., Canal+ בבימויו של אורי ברבש ובכיכובו של ג'וזף פינס. הסרט צולם בפולין והיה הקופרודוקציה הראשונה בין פולין וישראל.

במקביל בשנת 2008 הפיקה "פרקסיס" קופרודקציות רוסיות ויפניות. "דוד וכמאל", בבימוי קיקו קווסאקי העוסק בחברות אמיצה שנרקמת בין ילד יהודי-אמריקני לבין ילד ערבי, שניהם בני 9. גורלם של הילדים מצטלב בסמטאות העיר העתיקה בירושלים, כשכמאל חוטף את הפאוץ’ של דייוויד. באותה שנה הופק הסרט "מיקה ואלפרד", על פי הרומן מאת ולדימיר קונין, בבימוי ולדימיר פאטיאנוב ובכיכובו של מייקל יורק. הסרט מגולל את סיפורו של מיקה פוליאקוב, תלמיד בכיתה ו' שבעקבות פציעה קשה פיתח מיומנות-על: באמצעות המבט בלבד מיקה מסוגל להרוג את כל מי שמתנכל אליו. מיקה פותח בחיים חדשים שבה המציאות והמיסטיקה שלובות יחדיו.

עוד סרט ישראלי אחד יצא באותה השנה - "גחלים לוחשות" בבימויו של עלי נאסר. הסרט מספר על ג'מאל, גבר בן 40, אשר נקרע בין אשתו עביר לבין אהבתו הראשונה. בוקר אחד הוא מחליט לעזוב את עביר ואת הכפר בגליל, ויוצא לעיר הגדולה בעקבות אהובתו לילה. החיפוש העצמי של ג`מאל מאפשר לבמאי להתמודד עם נושאים מורכבים בליבה של החברה הערבית. הפיצ'ר הקולנועי צולם בשפה הערבית.

בשנת 2009 הופק הסרט האמריקאי "רימון הזהב" בבימויו של דן תורג'מן המספר את סיפורה של משפחה העולה מתימן עד מלחמות הקיום בארץ ישראל. הסרט השתתף בפסטיבל הקולנוע ירושלים. ב-2009 בשיתוף עם הקרן הפולנית הלאומית הפיק רמי את הפרויקט, "ניו גייז" - סדנאות משותפות של סטודנטים ישראלים ופולנים שהפיקו יחד 7 סרטים קצרים על ההיסטוריה המשותפת של ישראל ופולין.

ב-2012 הופק הסרט "יותר איטי מלב" של יוני זיכהולץ וינאי גוז המספר את סיפורה של העיר תל אביב. לילי שמחפשת גיבור לספר החדש שלה, פוגשת בנינו, אמן רחוב רומנטיקן ומציצן. העניינים מסתבכים כשהיא מתחילה להתאהב בנינו, והוא מצדו מגלה את מניעיה האמיתיים.

ב־2010 רמי דמרי היה מפיק שותף בסרט של אבי נשר "פעם הייתי". עלילת הסרט מתרחשת על רקע הניצחון במלחמת ששת הימים. התסריט נכתב בהשראת הספר "בשבילה גיבורים עפים", מאת אמיר גוטפרוינד. הסרט יצא לאקרנים ב-24 ביוני 2010. במרכז הסרט ניצבים זיכרון השואה בישראל והכמיהה לאהבה.

כמו כן הפיק רמי מספר הפקות דוקומנטריות, סדרות ופרויקטים:

  • "להיות איתך אבי נמני" בבימויו של אביעד פוהורילס. הסרט שודר ערוץ 10 וסיפק הצצה נדירה אל תורת חיים של אגדת הכדורגל. אביעד פוהורילס מלווה את שנת הפרישה רצופת המשברים ורוויית הדרמות של גדול שחקני מכבי תל אביב בכל הזמנים.
  • "משהו מתוק" בבימויו של דן תורג'מן. עלילת הסרט נעה סביב תככים ומזימות המלוות את חיי המשפחה ממוצא מזרחי. שלוש אחיות ממוצא מרוקאי גרות באותו בית. הבת האמצעית מתחתנת, הקטנה אף היא קרובה לחופה. מי שלא לוקחת חלק בחגיגת הנישואין, זו האחות הגדולה, שמופעל עליה לחץ גדול מאוד. העניינים מסתבכים כאשר היא מתאהבת בארוס של אחותה הקטנה, וכל המושב בו גרה המשפחה הקטנה - כמרקחה.
  • "גדוד עליה" בבימוי של גוש פאדם ושודר ב-Yes. זהו סיפורם של אולג ואלכס, מהגרים ומפקדים כריזמטיים. סיפור של ניגודים ומאבקים יומיומיים העומדים בפניהם כעולים חדשים ותחושת הגאווה והשייכות שהם מוצאים "בגדוד העלייה". הסרט מספק הצצה אל בועה חברתית מיליטריסטית, במדינה שנמצאת במלחמה מתמדת.

ב-2013 יצאה לאקרני טלוויזיה סדרה לילדים ישראליים דוברי רוסית "מקס ומילי" - סדרה, 8 פרקים, ששודרה ב-YesVOD על הבימוי אבי דור. התסריטאי הוא דימה מלינסקי. את מילי מגלמת לודמילה יסינסקה, זמרת ומגישת טלוויזיה. ההפקה בשיתוף עם "אפלג'וס" מבית "עמי אלה תקשורת".

פרויקטים של רמי דמרי וחברתו "פרקסיס" היו מועמדים בקטגוריות שונות לפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע במשך השנים והסרטים שלו השתתפו בעשרות פסטיבלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]