שבי זרעיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבי זרעיה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 12 באפריל 1972 (בן 52)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שַׁבִּי זְרָעְיָה (נולד ב-12 באפריל 1972) הוא יוצר, סטדנאפיסט, שחקן, מנחה טלוויזיה ועורך ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבי (שבתאי) נולד בשכונות נווה צדק וגדל בשכונת כפר שלם בתל אביב. אביו סמי זרעיה היה מותיקי המתופפים בישראל. ב-1988, בגיל 16, השתתף בצילומי הסרט אל עצמי על פי הספר מאת גלילה רון פדר. בגיל 17 למד במשך שנתיים במכינה של בית הספר למשחק ניסן נתיב. שם הכיר את השחקן והסטנדאפיסט שמואל וילוז'ני, שהכיר לו את עולם הסטנד-אפ. במהלך שירותו בצה"ל בחיל האוויר, לאחר שהופיע במועדון הסטנדאפ דומינו גרוס, הוחתם על ידי עמירם גרוס והופיע בו במשך 4 שנים. האמרגנית מרים עציוני חיברה בינו לאורנה בנאי, והשניים יצאו במופע משותף. הוא שיחק בתפקיד ראשי בהצגה "המלך שלמה ואני" בתיאטרון ילדים ונוער בבימויו של שמואל וילוז'ני. באותם הימים חבר זרעיה ליגאל שילון כמותח בתוכנית פספוסים והנחה את מגזין הכדורגל הבידורי "חמש על האש" בערוץ הספורט. ב-1993 העלה את הצגת היחיד "המרוץ לצמרת" בבימויו של טל פרידמן. ב-1994, הוזמן להתארח בקטעים מההצגה בתוכנית הראשון בבידור של דודו טופז ולאחר הופעה מוצלחת בתוכנית, הוצע לזרעיה לשמש באופן קבוע כמנחה משנה וכחבר מערכת בתוכנית. זרעיה, שימש כשותף וכגורם דומיננטי ומשפיע בפיתוח התכנים לתוכנית במשך 3 עונות. במקביל, כתב זרעיה את מדור ההומור השבועי "כוכב שבתאי" בעיתון מעריב לנוער.

לאחר 3 עונות בראשון בבידור, הוא עבר באופן קבוע להשתתף בתוכנית סוגרים שבוע של אמנון לוי בטלעד, בה היה חבר במערכת התכנית, והגיש קטע סטנד-אפ. בסוף אותה העונה, הנחה זרעיה שעשועון זוגות בשם "לו לה לה" בערוץ 3. ב-1997, כתב לתוכנית על השולחן עם דן מרגלית. בשנת 2002 השתתף בתוכנית ערב אדיר עם אדיר מילר, חיבר קטעים לתוכנית, הגיש קטעי מעבר וביים מערכוני חוץ. בשנת 2003 יצא זרעיה עם הצגת היחיד השנייה שלו, העוסקת בזוגיות בבימויו של אייל דורון. באותה השנה היה מועמד בטקס אנשי השנה בקטגוריית איש השנה בבידור. בהמשך אותה השנה השתתף במחזמר "ספיד וגלגלי הקסם" בבימוי חנוך רוזן.

לאחר מכן התמקד זרעיה בפיתוח תוכן, ויצר עם תמרה סלם את תוכנית הטריוויה לילדים "מלך הכיתה", ששודרה בערוץ פוקס קידס (לימים ג'טיקס), ונמכרה לפולין, ספרד והודו.

מ-2006, עבד בחברת קופרמן הפקות, השתתף בליהוק האח הגדול VIP עונה 1 וכבמאי יומי של התוכנית.

כחלק מעבודתו בחברת קופרמן, השתתף ב-2011 בבימוי, והפקה של התוכניות, היכל התהילה וחי ב-LA LA לנד שזכתה בפרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2012 בקטגוריית הדוקו-ריאליטי. ב-2013 הפיק, ביים וערך את "רויאל שף". ב-2014, ערך את ישנן בנות בכיכובה של דנה אינטרנשיונל ששודרה בערוץ 24. בשנת 2016 השתתף בעריכת הסטנדאפיסטים עם רשף לוי בקשת.[1] ב-2018 ביים את שתי עונות התכנית אף פעם לא מאוחר לרשת 13 ואת כמה רחוק לקשת 12. ב-2019 חיבר את התסריט לסדרה פאנץ'. הוא מיוצרי התכנית קומדי סטאר.

בשנת 2021, ביים וערך את "הקול של ניקול" עם ניקול ראידמן בערוץ 24.

מלבד פעילותו בטלוויזיה, זרעיה פעיל אידאולוגית. והפיק ימי דמוקרטיה ב-2009, 2013 ו-2015 ב-50 תיכונים שונים. הפיק בשיתוף הסוכנות היהודית את פרויקט "אוטובוס השלום", אוטובוס מיוחד בו זמרים צעירים המייצגים את החברה הישראלי, סרט תיעודי צולם בנושא. בנוסף, הפיק למשרד החינוך שתי תוכניות טלוויזיה: שעשועון "מבחן המאה" ו"קוד מאה" - סרטונים קומיים קצרים ששודרו בטלוויזיה החינוכית. הפיק לאשתו הזמרת אסתר אתי קסטרו והראפר סאמח את האלבום "מאסטר פייס", ובו שירי שלום בעברית ובערבית, וסייע בהחתמתם בחברת המוזיקה הצרפתית "הרמוניה מונדי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זרעיה מתגורר בפתח תקווה. גרושתו היא הזמרת אסתר אתי קסטרו, ולו בת ממנה. לזרעיה בת נוספת.[2] לומד בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הסטנדאפיסטים, במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  2. ^ ליאורה גולדנברג-שטרן, ‏שבי זרעיה חובק בת חדשה שנולדה לו מרומן עם כוכבת ריאליטי, באתר מעריב אונליין, 7 באוגוסט 2015