שונית המחסום הגדולה (סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שונית המחסום הגדולה
Great Barrier Reef
דיוויד אטנבורו בשונית המחסום הגדולה.
דיוויד אטנבורו בשונית המחסום הגדולה.
סוגה סדרת-טבע
יוצרים BBC
מדבבים דייוויד אטנבורו
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
מספר עונות 1
מספר פרקים 3
הפקה
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC One
תקופת שידור מקורית 30 בדצמבר 201513 בינואר 2016
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

שונית המחסום הגדולהאנגלית: Great Barrier Reef) היא מיני-סדרת דוקומנטריה של ה-BBC, בקריינותו של דייוויד אטנבורו, הכוללת 3 פרקים באורך של 60 דקות ששודרה בין ה-30 בדצמבר 2015 ל-13 בינואר 2016. בנוסף 10 דקות מציגות את אתגרי העשייה של הסדרה וסיפורי הצלמים.

הסדרה כשמה עוסקת בחיים בשונית המחסום הגדולה שבצפון אוסטרליה. הסדרה הופצה גם ב-DVD בבלו-ריי. ליצירת הסדרה השתמשו היוצרים בספינה מסוג MV Alucia. היא גם מציגה את האתגרים של השונית כיום ומלווה גם בהסברי חוקרים כמו ג'ון מרשל (אנ') וקטי טוונסנד (אנ').

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. בנאים: הפרק מציג את החיים בשונית המחסום הגדולה, את אתגריה של שונית אלמוגים באשר היא והאלמוגים החיים בתוכה ואת הסיבה לריכוזיות הגדולה של החיים בשונית זו. כמו כן נראים הארכיפלגים והאטולים השונים הסובבים את השונית, ביניהם באי הלטאות. נראים בפרק גם מיני אלמוגים שונים לרבות אלמוגי מעמקים, טרפידים ושושנונים המחפשים לעצמם שושנת ים לחיות לצידה.
  2. מבקרים: הפרק מציג את החיים המבקרים בשוניות האלמוגים, ביניהם פטישנים בשונית אוספריי, תטולה של צבי ים ירוקים באי ריין המושכת טורפים כמו אנפות, שחפיות, כריש שחור-סנפירים בעוד כריש טיגריסי ניזון מצבי ים בוגרים, יסעורים מחודדי-זנב באי האנפה ופרטי נודי שחורה מקננים על האיים, כמו כן נראית קבוצה גדולה של מנטות ענקיות המגיעים לקבל ניקוי מדגי נקאי ליד האי ליידי אליוט. נראים גם לווייתנים גדולי-סנפיר ולווייתני גוץ נודדים.
  3. שרדים: הפרק מציג את אתגרי השונית השונים. ציקלונים גורמים לנזק כבד לאלמוגים ואחד הגרועים שבהם היה ציקלון יאסי (אנ'). עם זאת ספינות שטבעו בציקלון כמו SS Yongala משמשות לגדילת דור חדש של אלמוגים. החפת אלמוגים גם גורמת להם נזק וליצורים החיים בהם, אם כי פחות משפיעה על כריש הכותפת הייחודי. בעיות נוספות נגרמות בידי הכוכבן קוצני המתרבה וטורף אלמוגים, הלבנת אלמוגים שהחלה להופיע בשנים האחרונות עם ההתחממות העולמית. עם זאת דרך הרבייה של האלמוגים יכולה לשקם את השונית. הסדרה מסתיימת בשיחה של אטנבורו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]