ראשית החיים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראשית החיים
סוגה טבע
יוצרים BBC
שחקנים דייוויד אטנבורו
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 2
הפקה
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC
תקופת שידור מקורית 5 בנובמבר 201012 בנובמבר 2010
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראשית החייםאנגלית: David Attenborough's First Life בבריטניה או First Life with David Attenborough בארצות הברית), היא סדרת טבע תיעודית שהופקה על ידי ה-BBC ושודרה בבריטניה ברשת BBC Two ובארצות הברית בערוץ דיסקברי בין 5 בנובמבר ל-12 בנובמבר 2010. הסדרה בעלת שני פרקים בני שעה והיא עוסקת בראשית החיים, כפי שהם ידועים מממצאים פלאונטולוגיים של מאובנים, המוצגים בסדרה. קריין הסדרה הוא השדרן הוותיק דייוויד אטנבורו.

הסדרה מציגה את ראשית החיים במשך הפיצוץ הקמבריוני שלפני 540 מיליון שנה והיא מציגה מאובנים קדומים מאוד מאנגליה, קנדה, מרוקו ואוסטרליה, אליהם נוסע אטנבורו כדי להציג את החיים. אפקטים חזותיים ואנימציה ממוחשבת משמשים לשחזור והנפשה של צורות החיים שנכחדו. לכבוד יציאת הסדרה יצא סרט נוסף - Attenborough's Journey המציג את המסע של אטנבורו להפקת הסדרה.

אחרי יציאת הסדרה נוצרה סדרת ההמשך, עליית בעלי החיים שיצאה ב-2013.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. הגעה: מאובן צ'ארניה מהאדיקר הקדום של תצורות שרנווד (אנ') מלסטרשייר, ומנקודת מיסטקן (אנ') מניופאונדלנד לצידם של היצורים הקרויים "ivesheadiomorphs" ואת הסוג Fractofusus, ממצאים מגבעות אידיאקרה באוסטרליה הדרומית מציגים את הדיקינסוניה, ספריגינה, הסוג Kimberella וה-Funisia. אלה מרמזים על כך שהיו מראשוני בעלי החיים בעלי סימטריה דו-צדדית ומאובן של Markuelia מדרום סין שמתועדת באמצעות טומוגרפיה ממוחשבת שהיא בעלת בטן ובתוכה עובר מאובן.
  2. כיבוש: בפצלי ברג'ס שבהרי הרוקי הקנדיים נראים ממצאים של הסוגים: Opabinia‏, Aysheaia שאולי דמה לתולעת נושאת ציפורנייםWiwaxia הלוציגניה, אנומלוקאריס, אמוניטים, טרילוביטים והמיתרן הקדום פיקאיה. במרוקו נראים שלדי טרילוביטים ובהמוזיאון הלאומי של סקוטלנד באדינבורו נראים ממצאי פרוקי-רגליים שונים שהיו מקבוצות בעלי החיים המצילחות ביותר: העקרב הימי פטריגוטוס, הנמודסמוס שהיה מראשוני פרוקי-הרגליים היבשתיים ומגדולי פרוקי-הרגליים מעולם: הארתרופלאורה והמגאנוירה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]