לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:חממה/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


פיתוח החממה[עריכת קוד מקור]

ברצוני לפתח את החממה, להגדיל מאוד את מספר החונכים ובעיקר להביא את החממה לידיעת הוויקיפדים החדשים. לצורך העניין אני מבקש לערוך מספר שינויים במבנה החממה.

אני רוצה לצוות משתמשים חדשים למתנדבי חממה קבועים כדי לסייע להם בשלבים ההתחלתיים של עריכתם. כך למשל עורך חדש שהערך שלו מועבר לארגז חול יקבל ליווי אישי מצד אחד ממתנדבי החממה שיצוותו אליו. הציוות יעשה על ידי אחראי החממה. כמובן שאם המשתמש החדש מעוניין בחונך אחר, הוא יכול לבחור מישהו אחר, לפי ראות עיניו. כדי להבטיח שכל משתמש חדש שהערך שלו הועבר לארגז חול יקבל איש צוות אישי נעשה רשימה אוטומטית ומסודרת של עורכים כאלה (לא נראה לי שתהיה בעיה טכנית לעשות את זה).

מתנדב החממה גם יאשר למשתמש החדש להעביר את הערך לאחר גמר הטיפול למרחב הראשי. כיום לא ברור מה אפשר לעשות אחרי שהערך מועבר לארגז חול להמשך טיפול. המשתמש החדש ניצב בפני שוקת שבורה - מצד אחד הוא ערך את ארגז החול ומצד שני אין לו מושג מה לעשות הלאה. צוות הניטור לא מסוגל להעניק סיוע קרוב כי צוות זה מטפל בהשחתות ופשוט מחזיר את הערך בחזרה לארגז חול וכך נוצר מרמור - מצד אחד המשתמש החדש נתקל במחסום קשה ולעתים בלתי עביר מבחינתו ומצד שאני אנחנו מאבדים כותב פוטנציאלי. הדרישה שצוות הניטור יעניק גם סיוע קרוב למשתמש איננה מעשית - יש המון השחתות (כמה מאות או אולי אפילו אלפים ביום) והידיים מלאות בעבודה.

כמו כן, יש המון סדנאות כתיבה בשיתוף העמותה. כיום, אחראי המיזם דואג לפתיחת הערכים המדוברים בארגז חול. הוא גם מפקח על המשך הכתיבה. יחד עם זאת, אנחנו בדרך כלל לא מסוגלים לקבל ערכים נוספים מעורכים אלה. כך מצד אחד מושקעת אנרגיה רבה והתוצאה דלה ביותר - לכל היותר ערך אחד בלי שנוצרת המחוייבות לוויקיפדיה. אני מציע שלכל סדנה יתלווה חונך מלווה. הוא זה שידאג לפתח קשר עם המשתמש החדש וינסה למשוך אותו לתוך ויקי. אחראי הסדנה לא מסוגל לעשות את זה - יש לו סדנאות נוספות ועוד שלל תפקידים והוא לא מסוגל לעשות את כל זה לבד ואכן - כיום זה פשוט לא נעשה.

אותו דבר מתקיים גם עם סטודנטים שכותבים במסגרת קורס אקדמי - מגיעה קבוצה גדולה מאוד של סטודנטים, הם כותבים מספר מאוד מצומצם של ערכים ובזה זה מסתיים. לא מתפתח קשר אישי, לא מתפתחת מחויבות לוויקיפדיה וכתוצאה מכך, הם פשוט עוזבים. מבחינתם זאת עוד מטלה אקדמית. מתנדב חממה שיצוות לקורס כזה יכול לנסות למשוך סטודנטים אלה וגם אם לא ישארו, לפחות החוויה שלהם תהיה טובה יותר. ליוויתי מספר סטודנטים שכתבו במסגרת קורס אקדמי ואני יכול לדווח שהיה שיפור ניכר הן בערכים שלהם והן בקבלת ערכים נוספים למיזם (אם כי במספר קטן - עד חמישה ערכים)

כיום כל אחד יכול להרשם בלי קשר למיומנותיו או לזמינותו. כך יתכן שוויקיפד שנרשם לפני שבוע יהיה רשום פה. כמובן שיתכן שגם ויקיפד שפרש ישאר רשום. הדבר אינו תקין. למשל הוויקיפד המצוין אור פ ביצע 50 עריכות בשלושת החודשים האחרונים - זה מעט מאוד. זה קצב עריכה יומי אצל משתמש פעיל. כתוצאה מכך, אור פ, שהוא ויקיפד מצוין לכל דבר ועניין, לא זמין כחונך למשתמש פוטנציאלי.

אני רוצה לקדם פרויקטים אלה ואחרים במסגרת החממה ואשמח להיות אחראי על תחום זה. אשמח אם הקהילה תתמוך במתווה זה. כמובן שאם מישהו רוצה לסייע לי ולהיות אחראי נוסף אשמח מאוד לשיתוף פעולה זה. מנסיון שהיה לי בעריכת תחרות הכתיבה שבה היתי מזכיר (תפקיד ניהולי) ביחד עם דני - שיתוף הפעולה ביננו הוליד תוצאה טובה בהרבה מזו שהיתי מגיע אליה לבד. גילגמש שיחה 08:52, 2 באפריל 2014 (IDT)

אני בעד הרעיונות שהועלו כאן ומיסוד החממה. מה שכן, איני חושב שיש לחייב משתמש חדש לעבוד עם חונך אלא רק מי שירצה בכך. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:20, 2 באפריל 2014 (IDT)
כמובן. לא התכוונתי שזאת חובה, אלא להיפך - שירות שהקהילה הוותיקה מציעה לחדש. אם החדש לא רוצה מכל סיבה שהיא, בוודאי שהוא לא חייב. גילגמש שיחה 11:25, 2 באפריל 2014 (IDT)
מסכים מאד עם האמור לעיל. לדעתי יכולה להועיל תבנית ייעודית, בה הסבר על מה זה חונך, כיצד יש להשתמש בו, וכיצד ניתן להחליף או לבקש חונך מתחומי עניין קרובים יותר לשלך. אם כי זו לא חובה. העיקר שתהיה פנייה יזומה של ויקיפדיה למשתמשים חדשים שנאבקים עם הפרקטיקה של העריכה. גארפילד - שיחה 11:40, 2 באפריל 2014 (IDT)
אפשר לעשות תבנית. גילגמש שיחה 11:55, 2 באפריל 2014 (IDT)
חשוב מאד לקדם את תהליכי החניכה, וזה מתחיל קודם כל בפניה לעורכים חדשים והפנייתם לחונכים. כבר היום הם בוחרים את החונך הרצוי להם, ואין צורך בוועדה ממיינת שתצמיד חונך לעורך.
לגבי הדרישה לעבוד בטיוטה, זה משהו שצריך להעביר במזנון. אני חושב שזה יכול להיות טוב, אבל כיום מי שרוצה להתחיל ממרחב הערכים, יכול לעשות זאת ובדיון האחרון שראיתי (לא זוכר איפה), הסתמנה התנגדות למדיניות זו.
לגבי מיזמי כתיבה, בין אם סדנאות או ויקידמיה, חשוב מאד להגביר את ההכוונה לחממה (בויקידמיה יש לא פעם גיוס של חונכים ייעודיים לתחום), אבל עדין מה שקובע זה הנכונות של העורכים לפנות לחונך.
אני מנחה המון עורכים חדשים (ולראיה דף השיחה שלי שרובו חניכה) ומנסיוני, גם אם הם מתייעצים, רק חלקם חוזרים לקבל הנחיות נוספות או לבקש משוב.
היבט אחר שאתה מעלה הוא היבט החונכים. חונכים לא מתאימים, כשרשמו את עצמם, פשוט הוסרו בנימוס עם הסבר וזה היה מספיק. לגבי חונכים שלא עורכים הרבה, יש תקופות שאני עורך מעט מאד, ועדיין - כל מי שפונה אלי בדף שיחתי מקבל מענה מקיף. אני אל בטוח שיש צורך לעשות רפורמה בעניין החונכים. • רוליג שיחה אמצו חתול 12:33, 2 באפריל 2014 (IDT)
דרישה לערוך בארגז חול קיימת רק לעורכים שכותבים במסגרת קורס אקדמי או סדנת כתיבה. עורך חדש פטור מחובת ארגז חול. הדרישה לערוך בארגז חול לעורכים מסוג זה עברה כבר מזמן במזנון. גילגמש שיחה 12:36, 2 באפריל 2014 (IDT)
אני תומך מאוד בכל מה שנכתב. החממה היא מקום חשוב מאוד ופיתוח שלה יאפשר קליטה מהירה, חלקה ופחות כואבת לקהילה של ויקיפדיה. לחדשים לא קל פה, ואת זה אני יודע מניסיון אישי. Delbarital - שיחה 15:33, 2 באפריל 2014 (IDT)
רוליג, אין הכוונה לחייב משתמש מסוים לעבוד בארגז חול או לחייב אותו לעבוד עם חונך ספציפי (או חונך כלשהו) האחראי יאתר חונך שנראה לו מתאים לפי תחומי עניין ואם המשתמש החדש יסכים הם יעבדו ביחד. אם לא יסכים - אז לא חובה. זאת התנדבות הרי אחרי הכל. גילגמש שיחה 17:18, 2 באפריל 2014 (IDT)
אם אני מבין אותך נכון, אז מדובר על כך שיהיה מישהו שיפנה את העורך החדש לחונך, זאת אומרת שיהפוך את ההצעה לקבל חניכה להצעה ישירה למצטרף החדש. זה נשמע לי אחלה של דבר. • רוליג שיחה אמצו חתול 17:22, 2 באפריל 2014 (IDT)
כן רוליג, זאת תהיה פניה בנוסח של משהו כמו: "שלום מר חדש, שמתי לב שהעבירו את הערך שלך לארגז חול כי הוא לא היה תקין, אולי תרצה להיעזר במר כך וכך שהוא מתנדב בחממה. אם לא תרצה את מר כך וכך יש לך מבחר של כמה וכמה מתנדבים אחרים בחממה". האחראי יראה נגיד שהערך שהועבר לארגז חול הוא בתחום של פיזיקה ומראש יפנה את החדש למתנדב שמתעסק בפיזיקה. כרגע המשתמשים החדשים לא מכירים את החממה. לצורך העניין נעדכן בהמשך את תבנית העברת ערך לארגז חול וניצור רשימות אוטומטיות שיתעדכנו כך שהאחראי יוכל לעבור על הרשימה ולהציע עזרה לכל אחד. כמובן שלא כולם ירצו, אבל זה כבר לא העניין שלנו. מי שלא רוצה עזרה ורוצה לנסות לבד - בבקשה, הדרך פתוחה לפניו. כנל לגבי משתמש חדש ששום דבר לא הועבר לארגז החול שלו, אבל היו לו בעיות אחרות שהוא נתקל בהן (שחזורים, ביטולים, סתם לא קיבלו את עמדתו והוא הולך לאיבוד). גילגמש שיחה 17:29, 2 באפריל 2014 (IDT)

כבר קיימת תבנית:הועבר לארגז חול, ויש בה הפנייה לחונכים בחממה. (אכן, אולי לא מספיק מודגשת, ואת זה אפשר לתקן).
אולי היה אפשר לעבוד גם על הניסוח של התבנית, אבל אני לא בטוח שזה נכון להפנות בה לשמות ספציפיים של חונכים, מאחר שלא תמיד השמות הספציפיים יהיו זמינים או מוכנים, והדבר יגרום לתסכול מצד הכותב החדש.
הבעיה היא, שחלק גדול מהמנטרים והמפעילים לא משתמשים בתבנית זו ובתבניות אחרות כשהם מעבירים או מוחקים. וחבל. הדרך להתמודד כאן היא לחנך את המנטרים להשתמש בתבניות הקיימות, לא לכתוב מחדש את התבניות. בברכה, דני. Danny-wשיחה 12:20, 4 באפריל 2014 (IDT)

דני, גם בתבנית:ברוך בואך יש הפניה לחממה, אבל גילגמש מציע משהו אחר, פנייה אישית, לא תבניתית אל העורך החדש. פנייה לא מתובנתת מאפשרת גם נימה אישית יותר ומזמינה יותר וגם המלצה על חונך ספציפי שהוא פעיל ואפילו בתחום המתאים. • רוליג שיחה אמצו חתול 13:42, 4 באפריל 2014 (IDT)
ובלבד שההפניה של החדשים לאותם חונכים תהיה על דעת החונכים מראש, ובתיאום עמם מראש. לא כל מי שרשום כמתנדב החממה יכול לסייע גם בחניכה קבועה שהיא מעבר להתנדבות חד פעמית של סיוע לשאלה בדף שיחתו. זיכרו, שמצבת המתנדבים בתחום ספציפי זה - של סיוע און-ליין, אינה גדולה. המתנדבים בוויקי הם הבוחרים באיזה תחום ובאיזה מינון הם מעדיפים לתרום, וזה יימשך כך כל זמן שעריכה בוויקי תהיה התנדבות ולא עבודה. (כלומר לתמיד). הפלת עומס רב מדי על המתנדבים המעטים שמוכנים לסייע בחממה - עלולה להרחיק (ואני מדבר עלי אישית, לדוגמה), ואנו עלולים לצאת קרחים מכאן ומכאן. בברכה, דני. Danny-wשיחה 14:14, 4 באפריל 2014 (IDT)
הבעיה תפתר ברגע שירשמו מתנדבים רבים יותר לחממה. אני סבור שניתן להגדיל בקלות את המספר. בכל אופן, אם נראה שהמיזם קשה מדי למתנדבים, פשוט נפסיק אותו. זה לא חובה הרי. גילגמש שיחה 14:16, 4 באפריל 2014 (IDT)
לאחר לבטים שונים, החלטתי שאני מוכן לקחת את נושא החממה תחת טיפולי. לדאוג לניטור אחר המשתמשים החדשים, חיבור של אלו הזקוקים לחניכה לחונך מתאים וכל שאר הדברים שהועלו בדיון הנוכחי. גארפילד - שיחה 16:17, 27 באפריל 2014 (IDT)
כל הכבוד! גילגמש שיחה 17:14, 27 באפריל 2014 (IDT)
בהצלחה אחינו!! קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:07, 27 באפריל 2014 (IDT)
כמו קרלוס. יואב נכטיילרשיחה 21:08, 27 באפריל 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

חן חן על הברכות . וכעת, לעבודה. 

פיתוח החממה - הצעות אופרטיביות[עריכת קוד מקור]

  1. שינוי מבנה הדף - לדעתי החממה צריכה לעבור לשינוי מבני שיזכיר את דפי העמודים כגון ייעוץ לשוני, כלומר, שתהיה קופסה אפורה בתחילת הדף בה יוכלו משתמשים חדשים לכתוב את השאלה שלהם/בקשה שלהם. הבקשות האלו ירוכזו בדף אחד - אפשר שהוא יהיה דומה לדף המרכז של מיזם הדיווח בעיות שלנו. כך בשלב הראשוני, אחראי החממה - יוכל לבחון את הבקשות השונות, ולצוות עם החונכים המתאימים ביותר.
  2. שינוי אופן הצגת החונכים - לדעתי יש ליצור קטגוריות (שיהיו מיוצגות על ידי תמונות קטנות) של נושאים ברורים: מתמטיקה, פילוסופיה, מדעי הרוח, כלכלה וכיוב'. כשהרעיון הוא שלחיצה על אחד מהאייקונים של תחומים אלו, תעביר אותך לדף שמרכז את שמות הוויקיפדים שמתעסקים בתחומים אלו. מתחת לקטגוריות אלו, תהיה רשימה נוספת של קטגוריות הקשורות לוויקיפדיה כגון - אופן התנהלות מול אחרים, מלחמת עריכה, הוספת הערות שוליים, גרפיקה וכיוב' - כלומר רשימה של בעיות טכניות וקהילתיות שמשתמש חדש עלול להיתקל בהן. גם במקרה הזה, הקישור יוביל לרשימה של משתמשים אשר בקיאים בנושאים אלו ויכולים לסייע בקלות.
  3. גיוס חברי קהילה - בהתאם לשינויים אלו, לדעתי יהיה צורך בגיוס משמעותי יותר של חברי קהילה שיהיו חלק מהרשימה של החונכים אליהם ניתן יהיה לפנות לעזרה.
  4. איתור משתמשים חדשים - אני אשמח לעזרה עם הנושא הזה. האם יש דרך טכנית ליצור רשימה, שמתעדכנת אוטומטית, בה יש פירוט על משתמשים חדשים/משתמשים שפתחו ארגזי חול/דפי טיוטה/שוחזרו/נמחקו בשבוע האחרון? רשימה כזו, יכולה להיות לעזר לחונך שמחפש לתרום ולעזור למשתמש חדש.
  5. כלל חדש לחממה - חונך שלא פנה/עזר למשתמש חדש 30 ימים - יורד מהרשימה. לחנוך זו לא משימה כיפית, והיא יכולה להיות מאד מעיקה לפעמים. ולדעתי הנכונות לחנוך אינה מספיקה. יש לחפש ולהיות אקטיביים בנושא זה. (מדבר מנסיון - כשנרשמתי לראשונה לחממה, חשבתי שהבקשות יזרמו מיד. והן לא. יש ליזום בעצמנו, כחונכים את הפנייה למשתמשים החדשים. אחרת, הם לא יבואו להר)

אשמח לדעות הערות והבהרות, וכמו כן לעזרה טכנית ככל שזו תסתייע בידי מי שמבין בתחומים אלו. גארפילד - שיחה 11:17, 28 באפריל 2014 (IDT)

להלן התייחסותי:
  1. סעיף 2 - אני נגד להכתיב לחונך את דרך ההצגה שלו בדף. אל תכניסו לי איקונים, קופסאות וכל מיני עזרים. אני בוחרת להציג את עצמי בדרך מסוימת וכך זה עדיף בעיני. אני לא רואה בכך כל בעיה. גם אני נכנסתי לדף הזה בתחילת דרכי, קראתי מה כתב כל אחד ובחרתי במשתמש:Yanshoof, כי נוסח הצגתו דיבר אלי יותר מההצגה שנעשתה על ידי אחרים. לא כל דבר צריך להפוך לנוסחה. יש מקום גם למגע אישי.
  2. סעיף 5 - סעיף לא ברור. אני אישית פונה לעורכים חדשים שונים בהתאם לעניין ללא כל קשר לחממה. החממה עצמה מאפשרת לעורך החדש להחליט למי לפנות בדף שיחתו. זו בחירה של העורך החדש. איך תמדוד מי פנה או לא פנה? נראה לי מיותר ולא נדרש. אני עצמי הסרתי שמות של חונכים מהחממה כשראיתי שהם לא פעילים יותר בוויקיפדיה. לא בדקתי כמה הם פעילים בעזרה לאנשים. ראיתי גם חונכים שהסירו את שמם ביוזמתם. אני לא חושבת שצריך לעשות כאן סינון נוסף.
  3. סעיף 3 - עשיתי בזמנו מבצע גיוס במזנון והוא הצליח.
חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:23, 28 באפריל 2014 (IDT)
הי חנה, בהתייחסותך לסעיף 1, לדעתי את באמת מתייחסת לסעיף 2. שימי לב שלא ביקשתי להוריד את דרך ההצגה האישית של כל אחד מהחונכים. ביקשתי ליצור דף ביניים, שישלח את המחפשים מומחים בתחומים מסויימים, לדף שמרכז את פרטי אנשי הקשר. כך שלמשל, במידה וארצה לפנות לתחום העניין ארכיאולוגיה - אני אמצא את משתמשת:חנה, ואת הפירוט שיש היום בדף החממה שלה על עצמה. האם זה ברור יותר?
לגבי סעיף 5 - הכוונה היא לא רק טכנית "לאוורר את השורות" ולעשות סדר, אלה להגדיר למי שמתכוון להתנדב לחממה כחונך - שמצפים ממנו להיות פעיל ויוזם. במידה ולא יהיה כזה, שמו ירד מהחממה. גארפילד - שיחה 16:29, 28 באפריל 2014 (IDT)
אני חושב שסעיף 5 מוגזם בקשיחותו, אך באמת כדאי להוריד חונכים לא פעילים. יואב נכטיילרשיחה 17:02, 28 באפריל 2014 (IDT)
תיקנתי לסעיף 2. אני חושבת שלא טוב ליצור דף ביניים, זה רק מרחיק את החונך שצריך להיות הפנים של ויקיפדיה מזה שמבקש עזרה. זה רק מקשה. אפשר ליצור באותו דף קודם כל הצגת החונכים עצמם, ומתחת אפשרות חיפוש לפי נושאים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:13, 28 באפריל 2014 (IDT)
אני עם חנה בעניין סעיף 2. גם לי הסעיף הזה צרם. דווקא הטאצ' האישי גורם לסקרנות ומשום להתעניינות ומשם לפנייה. תחשוב על זה כמו פרסומת. איך היית משווק חונכים? לא היית מקפיץ את התמונות שלהם לעין? • צִבְיָהשיחה • כ"ח בניסן ה'תשע"ד 20:42, 28 באפריל 2014 (IDT)
הבהרה - אני לא מציע להוריד את האלמנט האישי של הצגת הוויקיפדים השונים. אני מציע שבמקום המצב הנוכחי, שכל הפונים לחממה לוחצים על דף השיחה של החונך הראשון בפינה הימנית של הדף, שיהיה דף שיכוון אותם לחונכים על פי נושאים. אם אני רוצה לכתוב על מסופוטמיה- למי עלי לפנות? למי שבקיא בכך - ולא למי שפשוט נמצא בפינה הימנית העליונה.
בכל מקרה, אשמח אם תוכלו גם להביע רעיונות אחרים, כדי להתגבר על הבעיה שהסברתי כאן. גארפילד - שיחה 21:46, 28 באפריל 2014 (IDT)
עדכנתי את העיצוב של הדף כך שיהיה פשוט יותר להוסיף בקשות (באמצעות טופס דומה לדלפק הייעוץ) וכך שההסברים בתחילה יתפסו פחות מקום והעורכים החדשים יגיעו לרשימת לעיקר - רשימת החונכים בלי לעבור דרך יותר מדי הסברים. בנוגע לסעיף 4 - לדעתי רשימת התרומות של עורכים חדשים ושינויים אחרונים בקטגורית הערכים של משתמשים חדשים הם הדפים הכי שימושיים לצורך איתור משתמשים חדשים ויצרתי את ויקיפדיה:חממה/שימושון שמרכז אותם (הקישור הכתום, השמאלי ביותר בדף). ערן - שיחה 00:16, 29 באפריל 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ערן, השימושון הוא התחלה טובה, אך לא מספיקה. מה שצריך זה לא רק איתור המשתמשים החדשים, אלא איתור משתמשים חדשים שנתקלים בבעיה כזו או אחרת. אני רואה שתי בעיות עיקריות שהחדש נתקל בה:

  1. שחזור/ביטול העריכה שלו
  2. מחיקת הערך/העברה לארגז חול

בשני המקרים יש טקסט אוטומטי או רישום ביומן. אני חושב שצריך להיות בוט שיאתר את העריכות האלה וירכז בשימושון רק את המשתמשים שביטלו להם עריכות או מחקו את הערכים שלהם. אין אפשרות לטפל בכל החדשים וגם אין צורך כי לא כל החדשים זקוקים לסיוע. ריכוז מאמץ בגזרה הנחוצה ביותר היא הפעולה שצריכה להיעשות. גילגמש שיחה 07:24, 29 באפריל 2014 (IDT)

בדף שימושון מופיעה כל עריכה בערך חדש שכתב עורך חדש. אין צורך בכך, מספיק שהערך החדש יופיע פעם אחת ברשימה כמו בקטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים. זו רשימה שאני נכנסת אליה רבות ועוברת על הערכים, ומטפלת בנושא לפי העניין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:05, 29 באפריל 2014 (IDT)
קשה לי להבין למה צריך להסיר חונך שלא פונה אל משתמשים חדשים (סעיף 5). הרשימה מיועדת למי שמציעים שייפנו אליהם, ואין לה שום משמעות אחרת. אתה יכול לפנות אל משתמשים חדשים ולא להיות ברשימה כמו שאתה יכול לכתוב ערכים חדשים ולא לתקן ישנים. פונים אלי עורכים רבים בלי שאפנה אליהם בעצמי ודף שיחתי יעיד על כך. אני אשמח להבין איך לשיטתך , ויקיפדיה מרוויחה מכך ששמי יוסר מהרשימה? • רוליג שיחה אמצו חתול 21:07, 4 במאי 2014 (IDT)
הי רוליג, לא צריך להסיר אף אחד. אלו רק הצעות, ואנחנו מתדיינים עליהן . הרציונל מאחורי ההצעה הספציפית הזו, היה להפוך את סטאטוס ה"חונך" לתפקיד פעיל יותר. במקום שהחונך ישים עצמו בחממה וישכח מהנושא, שהוא ייהפך לאקטיבי בחיפוש אחר חניכים שזקוקים להכוונה. אולם נראה שאין צורך בדבר מעין זה. גארפילד - שיחה 07:20, 5 במאי 2014 (IDT)

הערה לעיצוב החדש[עריכת קוד מקור]

התוספת של חלון להכנסת בקשה הוא רעיון מצוין. תודה לערן על החידוש. יש לי הערה לגבי העיצוב של "רשימת החונכים". מכיוון שהטקסט שכותב כל חונך אינו אחיד בגודלו, והוספו קווים כחולים התוחמים כל חונך, התוצאה היא שהקווים בחלק הימני של הדף אינם מתחברים לחלק השמאלי של הדף, והתוצאה לא כל כך מוצלחת. אני ממליצה למצוא פתרון לבעיה זאת. השאלה היא האם בכלל יש צורך בקווים התוחמים האלה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:01, 29 באפריל 2014 (IDT)

הי חנה, אני לא רואה עם זה בעיה. זה דווקא נחמד שהקווים לא נפגשים. בעיני זה משדר מסר לא פורמלי גארפילד - שיחה 12:16, 29 באפריל 2014 (IDT)
הורדתי את המסגרות נראה שהן לא תורמות לסדר ערן - שיחה 19:54, 29 באפריל 2014 (IDT)
תודה, הרבה יותר טוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:38, 30 באפריל 2014 (IDT)

רענון המשתמשים בשתי המשבצות העליונות[עריכת קוד מקור]

אני מציע שכדי שתהיה חשיפה מקסימלית לכל העורכים שמוכנים להיות חונכים, שמדי תקופה (נגיד חודש), נוריד את שני המקומות הראשונים לתחתית הרשימה, ואז כל חודש יהיו שני משתמשים אחרים בראש הדף. זאת משום שישנה נטייה של משתמשים חדשים, לפנות לאחד משני העורכים הראשונים שהם רואים. מה דעתכם? גארפילד - שיחה 13:47, 4 במאי 2014 (IDT)

ָ* אין לי בעיה עם ההצעה, אבל מכיוון שהייתי בראש הרשימה תקופה מאד מאד מאד ארוכה. אז אני לא מעוניינת בשלב זה לחזור לשם. יש לי גם כך את כל הסטודנטים לחנוך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:04, 4 במאי 2014 (IDT)

אז אותך נעביר לסוף הרשימה, כדי לקנות לך זמן בטוח :-) גארפילד - שיחה 14:09, 4 במאי 2014 (IDT)
רעיון מצוין! גילגמש שיחה 14:09, 4 במאי 2014 (IDT)
רעיון מצוין. אבל לא כל אחד רוצה להיות ראשון, לדוגמא אני. לכן עדיף שהמשתמש יישאל לפני זה. תודה. ציון הלוישיחה • ד' באייר ה'תשע"ד 14:24, 4 במאי 2014 (IDT)
מוכן להתחיל עם יידוע מראש של המשתמשים, ונראה איך זה יילך. (ובעיקר אם זה לא יהיה מציק הן לי והן למשתמשים השונים) . 14:40, 4 במאי 2014 (IDT)
בסדר מצדי. גם כך פונים אלי מדי פעם, נראה אם יהיה שינוי. בקשר לתמונה, אראה בהמשך, עכשיו אני ממהרת.שלומית קדם - שיחה 16:23, 4 במאי 2014 (IDT)
רצוי שלכל אחד תהיה תמונה ייצוגית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:00, 4 במאי 2014 (IDT)
רעיון מצוין! גילגמש שיחה 07:57, 15 ביולי 2014 (IDT)

סקר בין משתמשים חדשים[עריכת קוד מקור]

ברצוני לקדם סקר בין המשתמשים החדשים - כדי להבין מהי מידת החשיפה שלהם לחממה, ומהם הקשיים העיקריים שהם מתמודדים מולם.

  1. האם מדריכי העזרה השונים שמופיעים בוויקיפדיה עזרו לך/נעזרת בהם? (אם כן, באיזה מדריך נעזרת?)
  2. האם התוודעת לפרויקט "החממה" שלנו, במסגרתו משתמשים ותיקים מציעים לעזור למשתמשים חדשים ולחנוך אותם בצעדיהם הראשונים בוויקיפדיה? (אם כן - איפה ראית אותו לראשונה?)
  3. האם לדעתך, יש נקודות לשיפור החממה, שייגרמו לך להשתמש בה יותר? (למקם את ההודעה על חממה בצורה יותר בולטת בדף המשתמש? להוסיף הודעת פרסום לחממה בדף הראשי? לשלוח הודעה אוטומטית שמסבירה על החממה למשתמשים חדשים? לסדר את רשימת החונכים לפי נושאי עניין?)
  4. מבחינת ממשק ויקיפדיה - מה מבין הבאים מצאת הכי קשה להבנה:
    1. מרחב משתמש - דף המשתמש האישי שלך; דף השיחה שלך
    2. אופן הפנייה למשתמשים אחרים - איך מזיחים; איך חותמים; איך יודעים אם מישהו פנה אלי?
    3. רשימת מעקב - כיצד אני יודע מה השתנה בדפים שאני עורך פעיל בהם?
    4. קוד המקור של ויקיפדיה - למה הערות השוליים לא מצליחות לי; לא הבנתי איך מוסיפים קישור לאתר חיצוני; איך עושים קישור פנימי (כחול/אדום) בוויקיפדיה;איך אפשר לעצב טקסט (הדגשה, כתב נטוי, קו תחתי, מרכאות של ציטוט וכיוב')

אשמח לקבל את דעתכם בנושא, וגם מבחינה טכנית לקבל ייעוץ, כיצד ניתן לעשות סקר שכזה? מעולם לא נתקלתי בעבר בסקר בוויקיפדיה, לכן אני שואל. האם יש בוט אוטומטי שיכול לשלוח את הסקר והתשובות שלו לדף משנה של החממה? או שצריך למצוא ידנית את כל המשתמשים החדשים, לפרסם את הסקר בדף השיחה שלהם, ואז לשלוף משם את התשובות? תודה מראש, גארפילד - שיחה 07:31, 5 במאי 2014 (IDT)

אני חושבת שהסקר יכול לעזור ולפחות לתת בסיס לאיתור בעיות רווחות. לגבי איך לעשות: זכור לי שעניתי על סקר שפתח אחד המשתמשים במרחב שלו ואני מציעה לעשות משהו דומה גם כאן. אפשר לפתוח דף משנה ויקיפדיה:חממה/סקר, כל שאלה תקבל פרק נפרד וכל המשתמשים החדשים (נניח, ותק קטן מ-6 חודשים) יקבלו קישור מדף השיחה שלהם. אין לי מושג לגבי הבוטים. אופק כחול - ביבר הזכוכית 13:58, 15 במאי 2014 (IDT)

הבקשות[עריכת קוד מקור]

שלום ערן, האם יש אפשרות שתהיה אופציית עריכה לכל פניה בנפרד. כרגע כדי לערוך את הפניה יש לפתוח את כל הדף לעריכה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:19, 20 במאי 2014 (IDT)

בוצע בוצע ערן - שיחה 21:35, 20 במאי 2014 (IDT)
תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:34, 21 במאי 2014 (IDT)

נוהל חדש - העברת בקשות או שאילתות חדשות לדף השיחה של המשתמש ששאל אותן[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ברצוני לבקש שמהיום ואילך, כל בקשה חדשה שמתקבלת תטופל בדף השיחה של המשתמש ששאל אותה. על פי רוב מדובר במשתמשים חדשים, שלא מבינים היטב את המרחב הוויקיפדי או את עקרונות השימוש ברשימת המעקב, ולכן לא תמיד יודעים האם התקבלה תשובה לשאלתם. כדי למנוע זאת, וליצור דיאלוג מהיר ואפקטיבי יותר, ברצוני לבקש שחונך שבחר לענות לשאלה מסויימת, יעביר את השאלה כולה לדף השיחה של המשתמש ששאל אותה. אין צורך להשתמש בתבנית של {{הועבר}} שכן הכוונה היא לנקות את פרק ה"בקשות" מכל טקסט. פרק ה"בקשות" הוא אזור שנועד להכיל לתקופת ביניים בלבד פניות של משתמשים שלא יודעים למי ספציפית לפנות. לצערי כיום, יש פניות שנשארות בו לתקופה ממושכת, למרות שקיבלו מענה. לפיכך הנוהל החדש. בתודה מראש על שיתוף הפעולה, גארפילד - שיחה 13:01, 13 ביולי 2014 (IDT)

לעניות דעתי זה היה הנוהל מאז ומתמיד. כך או אך, אני חושב שהוא מצוין. • רוליג שיחה אמצו חתול 15:57, 13 ביולי 2014 (IDT)
הבנתי מחנה, שכך היה בעבר. בכל אופן, המטרה בהצהרה זו היא לאפס כוונות ונהלים בין כלל החונכים . אם כך היה בעבר, אני שמח להודיע שכך יהיה גם מעכשיו ואילך. גארפילד - שיחה 16:03, 13 ביולי 2014 (IDT)

שיפור דפי העזרה השונים[עריכת קוד מקור]

ישנם דפי עזרה שנכתבו לפני שנים רבות, והם זקוקים למבצע ריענון ושיפור. בזמנו התלבשתי על הדף עזרה:הערת שוליים וזאת לאחר שגם אני למרות שידעתי לעזות שאת, לא הבנתי את המדריך. בנקרה זה השארתי את כל המדריך הישן והכנסתי בתוך מסגרת בראשית הדף מדריך שקראתי לו "מדריל מקוצר". אני חושבת שזב לא מספיק כי מי שממשיך לקרוא מעבר למדריך המקוצר, יוצא מבולבל. יש מדריכים נוספים הזקוקים לשיפור. ונאי מציעה לרשום כאן את המדריכים האלה. ומי שאוהב לעשות זאת ויש לו זמן שיכתוב דפי עזרה משופרים. להלן התחלת מיפוי של דפי עזרה הזקוקים לשיפור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 07:52, 15 ביולי 2014 (IDT)

  1. עזרה:קישורים - מדריך יותר מידי מפורט. מה שצריך הוא מדריך קצר לקישורים פנימיים וקישורים חיצוניים. זה מה שצריך עורך מתחיל.

סדנה מתקדמת לעריכה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, אני שמחה להציג בפניכם את דף המפגש החדש של הסדנה המתקדמת לעריכה, אשר תתקיים ב- 13.10.2014 בחדר הקהילה של ויקימדיה ישראל. הסדנה מיועדת לעורכים חדשים שכבר התחילו להשתלב בוויקיפדיה, אבל עדיין זקוקים לעזרה והכוונה. מתוך התייעצות עם גארפילד, לפני הפרסום של המפגש ברבים אנו מציגים אותו לכם - החונכים של החממה, לאור הידע והניסיון שלכם בסיוע לעורכים חדשים.

  • משום שמספר המקומות מוגבל, אשמח אם תזמינו באופן אישי את העורכים שלדעתכם יפיקו את המיטב מסדנה זו ותאפשרו להם לשריין לעצמם מקום בסדנה.
  • כמו כן, אנו זקוקים לעורכים מנוסים אשר יוכלו לסייע למשתתפי הסדנה. אשמח אם תוכלו לבוא לעזור ולהזמין גם עורכים ותיקים אחרים שלדעתכם ירצו ויכלו לסייע.

אפשר לכתוב הערות, הצעות ושאלות בדף השיחה של המפגש או לשלוח לי מייל לכתובת cspector-at-wikimedia.org.il תודה על שיתוף הפעולה Chenspec-WMIL - שיחה 20:40, 14 באוגוסט 2014 (IDT)

חן, לדעתי זה רעיון מצוין, כל הכבוד על היוזמה והארגון. הראשונים שעולים לי בראש שכדאי להזמין הם כמה חבר'ה מתוך הרשימה הזו, ואחשוב על עוד עורכים. אשמח לפנות אליהם אישית שבועיים-שלושה לפני הסדנה (אם לא יפנו אליהם קודם, וגם אם כן אז אשמח לתזכר). בהצלחה, Ravit - שיחה 15:40, 15 באוגוסט 2014 (IDT)
יופי - אני שמחה, תפני עכשיו למי שאת רוצה כי אחר כך נפיץ את זה ברבים וככה את יכולה לתת להם הזדמנות לשמור לעצמם מקום. תזכורת כמה ימי לפני זה תמיד טוב Chenspec-WMIL - שיחה 09:21, 17 באוגוסט 2014 (IDT)

שלום לכולם,
לכבוד החגים הבאים עלינו לטובה יחד עם השנה המתחדשת, אני מזכירה לכם להזמין עורכים חדשים לסדנה המתקדמת לעריכה - כדי שיוכלו לשפר את מיומנויות העריכה שלהם וגם לטעום קצת מהואי הקהילה קריצה. מאוד אשמח לראות אתכם בצוות העורכים הוותיקים. בנוסף, מי שרוצה להעביר מיני-הרצאה של 10 דקות על נושא היקר לליבו מוזמן לפנות אלי לתיאום. שנה טובה! Chenspec-WMIL - שיחה 12:01, 22 בספטמבר 2014 (IDT)

כמה בעיות עם גילגמש[עריכת קוד מקור]

אינני מתכוון להתחיל מלחמה ואני בהחלט לא רוצה להיחסם, אבל נתקלתי בכמה בעיות עם גילגמש. 1. בניגוד ליואב נכטיילר, הוא לא מתקן את הטיוטות שלי וההנחיות שלו פחות ברורות משל יואב. 2. לוקח לו הרבה יותר זמן לעבור עליהם, עד כדי כך שבטיוטות לערכים גדולים, לשאול אותו אם הוא מאשר העברות למרחב הערכים יכול להפוך לאבוג'ראס. הנה דוגמה לשיחה אחת שהתחלתי איתו (כחול - אני, אדום - גילגמש): "לאחר מחקר עצמאי, נדמה לי שהערך דווקא לא רע. עדיין לא הוספת פרק ביקורת כמו שביקשתי. אבל, כבר הסברתי לך מדוע אין כזה.. לא רק שאין כזה בערך האנגלי, אלא לא היו ביקורות מאנשים וארגונים ידועים או חשובים על הסדרה. לכן אין צורך בפרק ביקורת. בכל מקרה, מאשר? לא. עליך לבצע מחקר עצמאי." יואב מעולם לא אמר לי דברים כאלה. הוא היה כל כך נחמד אליי ואני כבר מתגעגע אליו. ואתם יודעים מדוע הוא עזב אותי והעביר שלושה ערכים שלי למרחב המשתמש? בתקופה שהייתי חסום לשבוע בחודש הקודם, ביקשתי שמישהו יודיע בשמי לנהוראיי מבורך כחלון שהשתתפתי בצערו על מותם של רמי ואליאב במבצע צוק איתן, ואיחלתי בטקסט אדום וגדול (במרחב האישי) "מוות לחמאס!!" רק בגלל זה הוא אמר, בפסקה "סיום חונכות": "כאמור, אני את תפקידי כחונך שלך סיימתי. להלן רשימת ערכים לא בשלים שלך העברתי לדפי טיוטה:

משתמש:טרי בוגארד/פייטל פיורי משתמש:LaG roiL/Lollipop Chainsaw משתמש:LaG roiL/סומארי בהצלחה בהמשך." מה אעשה? לג רואיל - שיחה - מיזם תומס היה ואינו עוד. 22:48, 27 באוגוסט 2014 (IDT)

אין שום בעיה ואין צורך בכותרות מפוצצות. אתה לא רוצה להיות החניך שלי, זה בסדר גמור, בחר לך מישהו אחר, בתיאום עם גארפילד. גילגמש שיחה 22:51, 27 באוגוסט 2014 (IDT)
לא, אני 'בהחלט' לא התכוונתי שאתה "חונך רע", או שאני לא רוצה להיות החניך שלך יותר, בדיוק ההפך! רק דיווחתי על כמה תכונות שאני לא אוהב. זה הכול. לג רואיל - שיחה - מיזם תומס היה ואינו עוד. 22:57, 27 באוגוסט 2014 (IDT)
עשה מה שאתה מבין. אני לא כועס, אם אתה רוצה חונך אחר, שמתאים יותר למבנה האישיות שלך, זה בסדר גמור. אם אתה רוצה להשאר איתי, זה גם בסדר גמור. ככה אני עובד עם החניכים שלי. אם אתה רוצה להיות איתי, זה הנוהל. אם זה לא מתאים אז בלי רגשות אשמה אתה יכול לגמרי חופשי לבחור מישהו אחר, כאמור בתיאום עם גארפילד. גילגמש שיחה 23:01, 27 באוגוסט 2014 (IDT)

לג רואיל, הערה שלא קשורה: אין דבר כזה "אבוג'ראס". הוא לא חבר של אבומאזן. התכונת ל"ואג'ע-ראס". ואג'ע = כאב, ראס = ראש. Liad Malone - שיחה 00:43, 28 באוגוסט 2014 (IDT)

לא ידעתי. תודה. לג רואיל - שיחה - מיזם תומס היה ואינו עוד. 09:06, 28 באוגוסט 2014 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה:

לג רואיל, זה נראה מתיאור הכרונולוגיה שלך, שאתה בכלל לא מבין את הבעיות בהתנהלות שלך. לכן ברצוני להתעכב מעט על הנקודה הזו: לכתוב באותיות אדומות וגדולות "מוות לחמאס", זה לא מסוג הדברים המקובלים בוויקיפדיה. אנחנו אנציקלופדיה. מטרתנו לכתוב אנציקלופדיה. כמעט כל ההתבטאויות והכתיבה כאן מצד כלל המשתתפים, היא לטובת המיזם וכתיבת הערכים. מיעוט האמירות שאינו עוסק באופן ישיר במיזם, מצוי בקטגוריה ברורה של "קהילה", כמו כיכר העיר או הטילדה הרביעית.
כל עוד תתבטא בצורה פוגענית בדף השיחה שלך, או תנצל את דף המשתמש שלך בשביל לקדם אג'נדה פוליטית באופן בוטה ומתריס, חונכים רבים ידירו רגליהם מלעזור לך.
לגבי העבודה מול גילגמש - אתה יכול לבקש ממנו לעזור לך בצורה יותר אקטיבית ולהסביר מה אתה צריך ממנו בדיוק. במידה וגילגמש יאמר לך שאין ביכולתו לתת לך את העזרה שאתה מחפש - אז נוכל לחפש לך חונך אחר. כרגע זה נראה שאתה פשוט לא מרוצה מהתנהלותו של גילגמש, שהיא שונה באופייה מהתנהלותו של יואב. זו לא סיבה להחליף חונך. דרך אגב, ייתכן ששניכם לא מבינים אחד את השני, ויש לנהל שיחה מעמיקה יותר בפורמט אחר (טלפון, מייל, פייסבוק וכיוב'). גארפילד - שיחה 09:10, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
תודה, גארף. אני מסכים איתך. יהיה לי חונך שלישי רק אם גילגמש לא יוכל לתת לי את סוג העזרה שאני רגיל אליה. למרות שפעם אחת שאלתי אותו מדוע הוא לא התנהג אליי כמו אדון נכטיילר, והוא אמר לי שאם ברצוני "לדרוש ולפקד", כדאי שאבקש לחסום את עצמי לנצח. שככתם מזה? לג רואיל - שיחה - מיזם תומס היה ואינו עוד. 09:40, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
לג, אתה פשוט חייב לעבוד על הניסוח שלך בצורה יותר נכונה. אף אחד לא מבין את הטון שבו אתה רושם את דבריך. אם יש לך בקשה מיוחדת כלפי גילגמש ואיך שהיית רוצה שהוא יחנוך אותך, אל תשווה אותו לעורכים אחרים. תסביר לו מה אתה צריך ממנו.
למשל אתה יכול לבקש ממנו שישנה דברים בטקסט שהעלאת לטיוטה, ואחר כך ייתן לך קישור להשוואה בין גרסאות כדי שתבין יותר טוב אילו ניסוחים לא טובים ואיך רצוי לנסח; אם אתה צריך עזרה בחיפוש אחר ביקורות - תבקש מהחונך שלך שיראה לך כיצד הוא ממליץ לחפש מקורות שכאלו (אולי יש אתרים מסוימים שהם מועדפים יותר מאחרים, מילות חיפוש, טכניקות סינון חיפוש וכיוב').
הכי חשוב שתבין בבסיס הדברים, שאתה צריך לבקש בצורה ברורה מה אתה צריך כדי להבין יותר טוב את הביקורת של החונך שלך, ולהשתפר בכתיבה ובהתנהלות באתר. להגיד "אתה לא עושה את זה כמו יואב", לא עוזר להבין מה חסר לך, ורק מעודד אנטיגוניזם. גארפילד - שיחה 09:48, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
צר לי. ביקשתי ממנו כל מה שאמרת לי להגיד לו, ו... "אני מצטער, לא יהיו שום התאמות. לך חפש לך מישהו אחר." זה כמו "תודה מריו, אך הנסיכה בטירה אחרת". :( לג רואיל - שיחה - מיזם תומס היה ואינו עוד. 11:50, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
דרך אגב, אני יכול בבקשה להחליף חונך ליום אחד בלבד? אני עדיין עובד על שיינינג טיים סטיישן ועל ג'יימס רולף. לג רואיל - שיחה - מיזם תומס היה ואינו עוד. 12:45, 29 באוגוסט 2014 (IDT)
אני לא מסכים עם צורת החשיבה שלך, לג רואיל. מה זה "להחליף חונך ליום אחד"? או שצורת ההתנהלות של גילגמש מתאימה לך, או שלא - אין באמצע. אם כן (סביר להניח שלא אפשרי אחרת לא היית פותח את הדיון הזה), אז מצוין, ואם לא, פשוט תחפש חונך אחר שיתאים לתחומי העניין שלך, לצורת החשיבה שלך וכולי. אי אפשר להיות עם גילגמש לכמה ימים, להחליט שזה לא מתאים לך, ולהחליף אותו ליום אחד - הוא לא בובה ואני בטוח שהטרטור הזה לא נעים לו. תהיה החלטי. • אלעד • (שיחה) • 18:59, 29 באוגוסט 2014 (IDT)

סיוע של החממה למפגש הראשון של ויקי נשים[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, אני שמחה לבשר לכם על המפגש הראשון של קבוצת ויקי-נשים, שיתקיים ביום שישי ה- 5.9.4012 - לפרטים נוספים ראו את דף המפגש. למי שלא יצא להכיר עדיין זו קבוצה שפעילה בפייסבוק שמטרתה לקדם כתיבה של נשים בויקיפדיה וכתיבה בנושאים נשיים. הן באות מתוך רוח טובה והרבה רצון ללמוד ולתרום. המפגש הזה הוקם בשיתוף פעולה עם משתמשת:TMagen‎ שגם מובילה את הקבוצה בפייסבוק. כמו שתוכלו לראות ברשימת המשתתפים נרשמו למפגש הרבה עורכות חדשות. אני פונה אליכם בתור חונכי החממה כדי לבקש ממי שיכול להצטרף לחלק השני של מרתון העריכה, לסייע בצעדים הראשונים, לעודד את המשך הפעילות של הקבוצה וליצור הכרות אישית עם החממה ואפשרויות הסיוע שקיימות בויקיפדיה. אתם מוזמנים גם לעבור על רשימת הערכים ולראות אם יש לכם ערכים נוספים שיכולים להתאים לנושא המפגש. נשמח לראותכם Chenspec-WMIL - שיחה 16:39, 2 בספטמבר 2014 (IDT)

אפשרות להוספת קישור בחממה לתמיכה מרחוק באמצעות הדוא"ל[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,
לפני כחודשיים נפתחה בדף העמותה פינה חדשה של סיוע לעורכים חדשים. הפינה כוללת בין היתר תמיכה מרחוק באמצעות הדוא"ל, כשלב ביניים עבור עורכים חדשים המתקשים לתקשר דרך דפי השיחה של ויקיפדיה. העמותה מפיצה את הקישור מחוץ לויקיפדיה, אך עד כה לא הייתה הענות רבה. רחל שהתנדבה לתת תמיכה מרחוק, הציעה לקשר אליו מהחממה, מדף ברוכים הבאים ואולי ממקומות נוספים.
אשמח לשמוע את דעתכם ואתם מוזמנים לשלוח את הקישור לכל עורך שלדעתכם יוכל להיעזר בו.
בברכה Chenspec-WMIL - שיחה 16:14, 12 בספטמבר 2014 (IDT)

את הקישור לדף הזה, ניתן להוסיף בחממה. ובנוסף, אם מישהו מהחונכים רוצה לסייע במייל, הוא יכול להוסיף בתיאור שלו את המייל שלו. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:05, 14 בספטמבר 2014 (IDT)
מי שרוצה להצטרף לאפשרות התמיכה בדוא"ל מוזמן לפנות אלי . אם אתם לא מעוניינים לפרסם את הכתובת הפרטית שלכם, ניתן לקבל כתובת דוא"ל של העמותה. Chenspec-WMIL - שיחה 11:57, 15 בספטמבר 2014 (IDT)
לאור התמיכה, הוספתי את האופציה לתיבת הפתיח, ליצור קשר דרך מיילים עם חונכים ותיקים. במידה ויש השגות או הצעות לשיפור - אשמח לקבלן :-) גארפילד - שיחה 20:46, 22 בספטמבר 2014 (IDT)
יופי - תודה רבה! Chenspec-WMIL - שיחה 13:40, 1 באוקטובר 2014 (IDT)

מרתון עריכה לדפי עזרה[עריכת קוד מקור]

הנכם מוזמנים למרתון עריכה לדפי עזרה, אשר יתקיים ביום ראשון ה- 12.10.2014 (חול המועד סוכות) משעה 10:00 עד שעה 14:00, במשרדי העמותה. מטרת המרתון היא לשפר את דפי העזרה, בכדי לסייע לעורכים חדשים לרכוש את מיומנות הכתיבה בויקיפדיה. המפגש התגבש מתוך חשיבה משותפת עם גארפילד, כחלק מהמאמצים לתמוך בחונכי החממה, אשר מקבלים את פניהם של העורכים החדשים וכהכנה לסדנה המתקדמת לעריכה שתתקיים למחרת. אשמח מאוד אם תקחו חלק פעיל בבניית רשימת דפי העזרה - תציעו דפים חדשים ותכתבו כיצד ניתן לשפר כל אחד מהם. לצורך המרתון נפתחה קטגוריה בויקישיתוף לריכוז כל צילומי המסך, ניתן לבקש צילומים נוספים הנחוצים לכם בדף המפגש. תודה רבה על שיתוף הפעולה Chenspec-WMIL - שיחה 21:32, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

נפתח פרק חדש בדף המפגש של מרתון דפי העזרה המיועד לקבלת בקשות ומשוב מעורכים חדשים, שהם קהל היעד של דפים אלו. אשמח אם תוכלו להפנות לשם עורכים חדשים כדי שיוכלו להשמיע את קולם ולספק לנו מידע שיוכל לשמש לשיפור של דפי העזרה. Chenspec-WMIL - שיחה 09:53, 23 בספטמבר 2014 (IDT)

שימו לב - המרתון נדחה למועד מאוחר יותר, פרטים נוספים ימסרו בהמשך. אתם מוזמנים להמשיך ולתרום לרשימת דפי העזרה שבדף המפגש. Chenspec-WMIL - שיחה 13:39, 1 באוקטובר 2014 (IDT)

הרחבת הגדרת החממה במתן עזרה גם למשתמשים ותיקים[עריכת קוד מקור]

בס"ד אני חושבת שצריך להרחיב את תפקיד החממה, כך שהחונכים שבה יתנו עזרה גם למשתמשים ותיקים המתקשים בנושאים הטכניים של ויקיפדיה, כמו הכנסת הערות שוליים לערך, (סתם דוגמא שנתתי), ומשתמשים ותיקים המתקשים בנושאי עיצוב ערכים. מה דעתכם? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 23:17, 6 באוקטובר 2014 (IDT)

החממה נועדה לרכז חונכים למשתמשים שלא מכירים את ויקיפדיה. משתמש ותיק אמור לדעת איך לפנות ולמי לפנות כך שאני לא חושב שזה נחוץ. כמובן שמתשמש ותיק שיפנה לחממה לא יענה בשלילה רק בגלל שהוא ותיק. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה
אני בטוח שכל חונך ישמח לסייע גם לוותיקים, אך החממה אינה פלטפורמה של ייעוץ, אלא של חניכה, זאת אומרת ליווי מתמשך. חניכה אינה מוגבלת למשתמש חדש, וכל משתמש יכול לקבל חונך אם יבקש. לטובת הייעוץ יש כמה וכמה דפים בנושא בויקיפדיה:ייעוץ (וכמובן מדריכים כתובים לרוב). לשאלות טכניות, למשל, יש את דלפק ייעוץ. • רוליג שיחה אמצו חתול 09:09, 7 באוקטובר 2014 (IDT)
אני חושב שליאת מתייחסת לעורכים שהם אולי ותיקים מבחינת הוותק שלהם, אבל נפח הפעילות שלהם הוא יחסית נמוך, ולכן אינם מבינים לפעמים את ההיבטים הטכניים יותר של ויקיפדיה. כולנו יודעים שהמדריכים הקיימים היום בוויקי, טובים ככל שיהיו, לא מצליחים להסביר באותה אפקטיביות כפי שמצליח עורך מנוסה להסביר. אני חושב שברמה העקרונית החממה בהחלט מאפשרת פניה מצד כל משתמש, בלי קשר למי הוא. השאלה האם צריך לשנות הגדרות של החממה או להוסיף אופציה של פנייה של משתמשים ותיקים לחונכים לעזרה ממוקדת. אני בעצמי לא הכרעתי עדיין, אשמח לתגובות נוספות. גארפילד - שיחה 09:20, 7 באוקטובר 2014 (IDT)
בס"ד משתמש:גארפילד, הסביר טוב יותר למה התכוונתי כשפתחתי את הדיון הזה, אתן לכם דוגמא:אני כבר מ-2005 כאן ואני יודעת לעשות רק ויקיזציה, ולא יודעת להשתמש בתכונות האחרות של ויקיפדיה, אני רוצה להתקדם מעבר לעשיית ויקיזציה, אבל המדריכים הטכניים השונים, מסובכים לי מדיי. תודה לגארפילד שהסביר למה התכוונתי. כל הכבוד!. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:20, 7 באוקטובר 2014 (IDT)
אני מסכים שיש משתמשים בעלי ותק שלא יודעים לעשות דברים מסויימים, איני רואה סיבה למה שהחונכים לא ייעצו גם (חניכת ייעוץ). אני רק לא חושב שנדרשת ההגבלה הזו לחממה. בנוגע למקרה שלך, ליאת את מוזמנה לפנות לכל משתמש בויקיפדיה שאת מעריכה, בין אם הוא בחממה ובין עם לא, ואני בטוח שהם יסייעו. אני מציע את עצמי כמייעץ לך ולאחרים, רק שבשבוע הקרוב אני לא יודע איזו רמת זמינות תהיה לי. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 22:44, 7 באוקטובר 2014 (IDT)

תסתכלו איך מקבלים עורכים חדשים בוויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור]

ראו את ההזמנה כאן לחממה בדף של ז'אן, לאחד הסטודנטים שלימדתי לערוך בוויקיפדיה. ההזמנה נעשית על ידי בוט שכנראה מזהה בדרך כלשהיא עורכים חדשים שאינם משחיתים. צריך לחשוב איך ניתן לאמץ זאת כאן. מה דעתכם ערן וגארפילד? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:59, 27 באוקטובר 2014 (IST):

חנה, אומנם לא פנית אלי, אבל בכל זאת נכנסתי וראיתי את קבלת הפנים של הבוט, ואינני רואה במה היא עולה על קבלת הפנים המקובלת במחוזותינו, שגם היא אוטומטית מדי לטעמי וזקוקה לקצת מגע אישי, אבל במה טובה ממנה פנייה של בוט? גם שם מפנים אותו לדפי העזרה השונים ולחממת ההוראה שלהם, ובסך הכל, אותה גישה, אבל רובוטית. האם זה עדיף?שלומית קדם - שיחה 14:03, 27 באוקטובר 2014 (IST)

סיוע החממה במפגש המשך של ויקי נשים[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, אני שמחה לבשר לכם על המפגש השני של קבוצת ויקי-נשים, שיתקיים ביום שישי ה- 12.12.2014 - לפרטים נוספים ראו את דף המפגש. הנושא הפעם: נשים במדע. למי שלא יצא להכיר עדיין זו קבוצה שפעילה בפייסבוק שמטרתה לקדם כתיבה של נשים בויקיפדיה וכתיבה בנושאים נשיים. המשתתפות באות מתוך רוח טובה והרבה רצון ללמוד ולתרום. המפגש הזה הוקם בשיתוף פעולה עם ויקימדיה ישראל, ויתקיים במשרדי העמותה. אני פונה אליכם בתור חונכי החממה כדי לבקש ממי שיכול להפיץ את קיום האירוע, בעיקר להזמין וליידע עורכות חדשות וותיקות, וכן להזמין את כל מי שמיזם כזה מעניין אותם. נשמח לראותכם TMagen - שיחה 14:38, 6 בדצמבר 2014 (IST)

תחרות יוצרות ערך - תחרות כתיבת ערכים על נשים ישראליות[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, אשמח אם תפנו לעורכים חדשים שאתם בקשר איתם ותזמינו אותם להשתתף בתחרות. מזכירות התחרות תסייע בהגשת הערכים, תעודד שיתוף פעולה פורה וביקורת עמיתים מועילה לערכים המתמודדים. במילים אחרות, יהיה מעקב על כל המשתתפים ותינתן הדרכה בהתאם לצורך. לכן זאת יכולה להיות הזדמנות נחמדה לעודד את הפעילות בוויקיפדיה ולהרחיב את ההתנסות של עורכים חדשים בכתיבה. מה אתם אומרים? Chenspec-WMIL - שיחה 11:22, 9 במרץ 2015 (IST)

רעיון טוב לדעתי, אנסה לחשוב על כמה כאלה. Ravit - שיחה 21:04, 9 במרץ 2015 (IST)

פתיחת סקר העורכים לכותבים חדשים וכותבים מזדמנים[עריכת קוד מקור]

שלום לכם, כפי שבטח ראיתם בהודעה במזנון, הסקר נפתח לעורכים חדשים ומזדמנים. מאוד אשמח אם תפנו לאנשים שאתם מדריכים ודעתם חשובה לכם ותבקשו מהם לענת על הסקר בקישור הזה. תודה! Chenspec-WMIL - שיחה 15:01, 2 בספטמבר 2015 (IDT)

המלצה-הודעת עריכה[עריכת קוד מקור]

ממליץ לעשות שימוש בתבנית:הודעת עריכה כדי לחדד את מטרת הדף למי שכותב בו ולהנחות אותו לחתום. כרגע קצת קצר בזמן אבל רציתי לבדוק באופן עקרוני הסכמה לגבי זה. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 18:24, 25 ביולי 2016 (IDT)

מה הדרישות להיות חונך?[עריכת קוד מקור]

אני מתאים לדעתכם להיות חונך? אני כאן אמנם יותר מארבע שנים, אך לדעתי בחודשים האחרונים (בהם אני פעיל במיוחד) צברתי מספיק ניסיון כדי שאוכל לעזור ולהעבירו גם לאחרים. אני לא בטוח אם שאלה כזו מתאימה לדף שיחת המיזם או לדף המיזם עצמו, ולכן כתבתי אותה בשניהם. המקיסט --- על דא ועל הא 20:53, 31 ביולי 2016 (IDT)