תמיר מורג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיר מורג
תמיר מורג
לידה 5 ביוני 1981 (בן 42)
בת ים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת ניו יורק
עיסוק עיתונאי ועורך
מעסיק עכשיו 14
תחום סיקור מדיני

תמיר מורג (נולד ב-5 ביוני 1981) הוא עיתונאי ישראלי המשמש ככתב המדיני של ערוץ עכשיו 14. קודם לכן שימש עורך בעיתון מעריב, ראש דסק החדשות באתר nrg ובאתר ישראל היום, הכתב מדיני של ישראל היום, ודוברם של חברי הכנסת איתן כבל, חיליק בר ועמיר פרץ.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל בבת ים לגרשון ועפרה. התגייס לצה"ל ב-1999 ושירת כלוחם בגדוד התותחנים 405 של חטיבת האש 282. לאחר שחרורו מהצבא היה פעיל במפלגת העבודה. בעל תואר ראשון בהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במדעי הרוח ומחשבה חברתית מאוניברסיטת ניו יורק (NYU). את עבודת התזה שלו כתב בהנחיית פרופ' איתמר רבינוביץ', על תקופת ההמתנה למלחמת ששת הימים.

במאי 2022 חשף כי נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שהורשע באונס, עומד לפרסם ספר זיכרונות שנוי במחלוקת. ביוני 2022, במהלך הפלישה הרוסית לאוקראינה, דיווח מהמדינה בשליחות ישראל היום. באוקטובר 2022 פרסם תחקיר שממנו עלו חשדות לפיהם ראש הממשלה יאיר לפיד שיקר במשך שנים בנוגע לפרטי שירותו הצבאי בטרם שובץ בעיתון במחנה, ובנוגע לנסיבות הגעתו לעיתון[1]. בנובמבר חשף כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מעוניין למנות את מקורבו ושגריר ישראל בארצות הברית לשעבר רון דרמר לתפקיד שר בממשלתו, כפי שאכן קרה בסופו של דבר.

ביולי 2023 הצטרף לערוץ עכשיו 14 והחל לשמש הכתב המדיני של הערוץ.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורג הוא רווק ומתגורר במושב זיתן במרכז הארץ. אחותו היא המשפטנית ליאת לבנון-מורג המשמשת מרצה למשפטים בקינגס קולג' בלונדון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תמיר מורג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]