Far Cry 5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
Far Cry 5
כללי
תאריך הוצאה 27 במרץ 2018
סוגה משחק וידאו
מספר שחקנים 1, אך אפשר לשחק עם 2 במצב שיתופי (CO-OP Mode)
פיתוח יוביסופט טורונטו
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, קוריאנית, יפנית, פולנית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, סינית מפושטת, הולנדית, ערבית, צרפתית, צ'כית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, סינית מסורתית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב ז'אן אלקסיס דויון, ליאם וונג
סדרה Far Cry
גילאים 17+
דרישות תוכנה
מנוע משחק Dunia Engine
מצבי משחק שחקן יחיד, אך אפשר שיתופי
פלטפורמות

PlayStation 4
PlayStation 5
Windows (PC)
Xbox One

Stadia
המשחק הקודם Far Cry Primal
המשחק הבא Far Cry New Dawn
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Far Cry 5 הוא משחק פעולה והרפתקאות בגוף ראשון מסוג עולם פתוח, שפותח על ידי Ubisoft Toronto ושווק על ידי Ubisoft ויצא לאור בשנת 2018. הוא המשחק החמישי בסדרת המשחקים Far Cry. המשחק מתרחש במחוז דמיוני הנקרא "מחוז הופ" (Hope County), אזור בדיוני במונטנה שבארצות הברית,

המשחק סובב סביב ה-"פרויקט בשער העדן" (Project at Eden's Gate), כת יום הדין שהשתלטה על המחוז בפיקודו של המנהיג הכריזמטי והחזק שלה, ג'וסף סיד. השחקן משחק כסגן שריף זוטר ללא שם שנלכד במחוז הופ וחייב לעבוד עם צד המתנגדים כדי לשחרר את האזור מהשלטון הרודני של המשפחה של ג'וסף והכת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף 2018, מבצע משותף בין שירות המרשלים של ארצות הברית ומחלקת השריף של המחוז, המורכב מסגן המרשל קמרון בורק, השריף ארל וויטהורס וסגניו ג'ואי הדסון, סטייסי פראט ודמות השחקן שאין לו/לה שם, הם מגיעים לכנסייה בשער העדן כדי לעצור את ג'וסף סיד עם צו מעצר פדרלי באשמת חטיפה בכוונה לפגוע. למרות שג'וסף אינו מתנגד, הוא טוען שאלוהים לא יאפשר לקחת אותו. כשהוא מלווה משם, חברי הכת תוקפים את כוח המשימה וגורמים למסוק שלהם להתרסק. ג'וסף בורח ומצווה על הכת ללכוד את חברי כוח המשימה.

הסגן שורד ונמלט בעזרתו של ריצ'רד "דאצ'" רוזוולט, איש הישרדות מקומי וותיק במלחמת וייטנאם שמסביר שהכת פירשה את הניסיון לעצור את יוסף כהתגשמות נבואותיו. מתוך אמונה שסוף העולם בפתח, הם החלו ב"הקצירה", מאמץ מרוכז לטהר את מחוז הופ ממי שאינם מאמינים ולאסוף את כל הצרכים החומריים. מכיוון שהמחוז מנותק כעת מהעולם החיצון, דאצ' מטיל על הסגן ליצור קשר עם ההתנגדות המקומית הפזורה ברחבי מחוז הופ כדי לאסוף בני ברית, להציל את חברי כוח המשימה ולפרק את פעולות הכת כדי לשחוק את השפעתם של ג'וסף והמבשרים. למרות שהמבשרים ממקדים את מאמציהם בעצירת הסגן, הם שומרים על עניין בגיוסו למטרה שלהם.

אחיו הצעיר של ג'וסף, ג'ון, מפתה את הסגן ל-"עמק הולנד" (Holland Valley) על ידי שידור הודעה המציגה את הדסון כשבוי שלו. ג'ון ג'ון מדרש את התושבים לאמונות הכת על ידי הכפפתם לטבילה כפויה כדי "לנקות" אותם, לקעקע את "חטאיהם" על גופם, וחיתוך העור המסומן כחלק מה"כפרה" שלהם. ג'ון לוכד את הסגן ומסיק שהחטא שלהם הוא זעם. כאשר הסגן נמלט, ג'ון מתנקם בהשתלטות על העיירה "Fall's End", שם הוא מאלץ את הסגן להתעמת איתו ולכפר על חטאיהם. התקפת הנגד של ההתנגדות המקומית גורמת לג'ון לברוח ולקחת מטוס, מה שמוביל לסגן לעקוב אחריו ולקחת גם מטוס ואז מתחיל לטוס אל ג'ון, שניהם מתחילים בקרב אווירי והסגן מצליח לפוצץ לג'ון את המטוס, מה שגורם לג'ון לצנוח, הסגן גם כן צונח ויורה בו ומצליח לפצוע אותו אנושות. כשהוא שוכב על הקרקע וגוסס, ג'ון מעיר שהסגן לא יציל אף אחד וטוען שג'וסף צודק. הסגן מציל את הדסון ואת הניצולים השבויים ומשמיד את הבונקר של ג'ון.

פיית', משתפת פעולה ו"אחות" של הסיד, מפקחת על הייצור של בליס ב-"נהר הנביין". (Henbane River) ההשפעות ההזויות של הבליס מכניסות את קורבנותיה למצב דמוי טראנס והישארות תחת השפעתה זמן רב מדי הופכת אותם לפגיעים למניפולציה ההיפנוטית של פיית'. הסגן מתאחד עם השריף שלו ומצטרף ל-"פומות", שהבסיס שלהם נמצא בכלא מחוז הופ. השריף מודיע לסגן שבורק נלכד וכעת הוא תחת השפעת הבליס. הסגן נתקל שוב ושוב בפית', שמנסה לשכנע את הסגן להצטרף אליה ולחיות בגן עדן. הסגן מתנגד לה ומציל את בורק, בלי לדעת שבורק כבר מהופנט. בורק הורג את וירג'יל מינקלר, מנהיג הפומות וראש עיריית Fall's End, לאחר מכן בורק פותח את הכלא לכת שער העדן ומתאבד. הפומות סובלים מהפסדים כבדים ומדווחים שהשריף נתפס. הסגן מתעורר מההשפעה של הבליס ורץ ישר אל הכלא, הסגן הורג כמה מחברי הכת ומציל כמה מהשבויים, לאחר מכן הסגן יוצא לבחוץ כדי להילחם בפיית', הסגן רואה את השריף בבליס ומנסה לחלץ אותו אך פיית' עוצרת אותו. הסגן נתקל בפיית' ומתחיל לירות בה, שם הוא גם הוזה אך מצליח להורג את פיית', והיא מזהירה אותם שג'וסף צודק לגבי סוף העולם, אבל הסגן יחליט מה יקרה בסופו של דבר. הסגן מציל את השריף מהבונקר של פיית' ומשמיד את הייצור של הבליס.

הסגן מגיע ל-"הרי וייטטייל" (Whitetail Mountains) כדי למצוא את מיליציית הווייטטייל כבר במלחמה עם אחיו הבכור של ג'וסף, ג'ייקוב. ג'ייקוב מגייס ומכשיר את חברי הכת ושומר בשבי על סגן פראט שעבר אינדוקטרינציה. כחלק מהכשרתם, ג'ייקוב מתנה מנטלית את מגויסי הכת עם השיר "Only You (And You Alone)" של הפלאטרס, שבו הוא משתמש כדי להפעיל מצב תודעה שונה אצל המתגייסים ולבצע את פקודותיו. ג'ייקוב מעביר את הסגן לאותה התניה ושובר אותו בהצלחה. הוא מצליח להשתמש בסגן כדי להרוג את מנהיג המיליציה אלי פאלמר כדי למוטט את ההתנגדות. המיליציה השורדת מחזיקה את ג'ייקוב באחריות והסגן מתעמת איתו בהרים. כשהוא מת, ג'ייקוב מהרהר כיצד אימפריות קמות ונופלות, וחוזה שאמריקה תספוג את אותו גורל אם היא לא תהיה מוכנה. הסגן משיג את מפתח הבונקר של ג'ייקוב, מציל את פראט ומציף את הבונקר.

הריגת המבשרים שלו מעוררת את ג'וסף לקרוא לסגן לעימות אחרון בכנסייה שלו. הוא לכד את חבריו של הסגן מקבוצות ההתנגדות, היפנט אותם עם בליס ומחזיק בשריף, הדסון ופראט כבני ערובה. ג'וסף מציע לסגן את האפשרות להסתלק עם חבריהם ללא פגע בתנאי שישאירו אותו ואת כת שער העדן בשקט.

סופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם הסגן מחליט ללכת, ג'וסף סולח להם ונכנס לכנסייה עם חבריו המהופנטים של הסגן. הסגן, השירף, פראט והדסון עוזבים בטנדר, השריף מבטיח להם שהם יחזרו עם המשמר הלאומי כדי לעזור לשחרר את מחוז הופ מהכת. השריף מדליק את הרדיו ו-"Only You" מתנגן, מה שמפעיל את שטיפת המוח של ג'ייקוב. הסגן מוכנס שוב לטראנס והמסך הופך לשחור, מה שמבינים מהסצנה זה שהסגן בטח השתגע והרג את כולם.

אם הסגן בוחר להתנגד, ג'וסף מכריח את הסגן להילחם ולעזור לחבריו המהופנטים. שידורי רדיו לאורך המשחק העלו כי העולם שמחוץ למחוז הופ הופך לכאוס ומלחמה גרעינית קרבה. חששות אלו מתממשים כאשר ג'וסף נתפס ופצצה גרעינית מתפוצצת מרחוק. הסגן, השריף, פראט והדסון בורחים עם ג'וסף שנלכד לבונקר של דאצ'. הם מתנגשים עם הטנדר שלהם בעץ, מה שהורג את השריף, פראט והדסון. ג'וסף משתחרר ונושא את הסגן המחוסר הכרה אל הבונקר. הסגן מתעורר אזוק למיטה, הוא רואה את דאצ' מת על הרצפה. יוסף מדבר על אובדן משפחתו ואדמתו וטוען שזו "ההתמוטטות" שאלוהים דיבר איתו עליו. הוא אומר לסגן שעם אובדן משפחתו, זה שהסגן הוא כל מה שנשאר לו ושהוא המשפחה שלו עכשיו. הסוף הזה מוביל לספין-אוף Far Cry New Dawn.

אפשר למצוא סוף סודי בתחילת המשחק. הסגן מחליט לא לעצור את ג'וסף במהלך המפגש הראשון שלהם. השריף, שהתנגד לתפיסתו החזיתית בגלל ההסתברות שיארב ויהרג, מוריד את ידיו של ג'וסף ומורה לקבוצה לעזוב. למרות מחאותיו של בורק, השריף טוען ש"עדיף לעזוב מאשר להיות לבד" ושאף אחד לא יהיה בחיים אם יעצרו את ג'וסף.

תוכן ניתן להורדה (DLC)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני יציאת המשחק, יוביסופט הודיעה על הוצאה לאור לשלושה פרקים של תוכן להורדה (DLCs) בשם Hours of Darkness, Lost on Mars ו-Dead Living Zombies. כל פרק מספר סיפור עצמאי המתמקד בדמות משנית מהסיפור הראשי.

Hours of Darkness - שעות של חשכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק לוקח חלק בשיא מלחמת וייטנאם. השחקן לוקח על עצמו את התפקיד של וונדל רדלר, רובאי הידוע בסימן הקריאה Python 2-5. המסוק של פייתון מופל תוך כדי משימה לצפות בעמדותיהם של כוחות צפון וייטנאם בעמק הג'ונגל הרחב. הוא נלקח בשבי על ידי צבא צפון וייטנאם, אך נמלט במהלך תקיפה אווירית. הוא משחזר מכשיר קשר מהמסוק שהופל ומקבל הוראה לחצות את העמק לנקודת חילוץ. מה שהתחיל כמשימת סיור הופך למשימת חילוץ כאשר פייתון מאתר את חבריו ליחידה ג'וקר, מוזס ויוקל. כשהוא מסתכן בשטח האויב, פייתון משחרר שבויי מלחמה דרום וייטנאמים, מחבל בסוללות נ"מ, הורג מפקדים צפון וייטנאמים ושורד את ריסוס אייג'נט אורנג'. כשהם מגיעים לנקודת החילוץ, פייתון וחבריו לחולייה נלחמים בגלי חיילים כשהם מחכים למסוקים. הניצולים מחולצים בשלום ומוטסים אל מחוץ לעמק.

Lost on Mars - אבוד על מאדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתמקד בניק ריי. ניק מועבר בטלפורטציה למאדים שם הוא פוגש את ראשו חסר הגוף של הורק דרבמן, ג'וניור הורק מגלה שהוא שלח לניק טלפורטציה למשימה להציל את כדור הארץ לאחר שהורק עצמו נכשל. ניק נפגש עם ANNE, בינה מלאכותית בת אלפי שנים, שמזהירה שגזע חייזרים עוין בשם הארכנידים מרכיבים את ההכנות האחרונות לפלישה לכדור הארץ. בלי שום דרך להגיע הביתה, ניק מגויס להחזיר את הכוח ל-ANNE, מה שמאפשר לה לבנות את ההגנות שלה ולסכל את הפלישה. הורק מקבל גוף רובוטי שיסייע במשימה ומבקש מניק לאתר את חלקי גופו החסרים. ניק מתחשד בכוונותיה של ANNE בזמן שהוא חווה סדרה של חזיונות אפוקליפטיים הכוללים את בתו הנולדת ומחוז הופ. השניים מצליחים להחזיר את הכוח ל-ANNE באופן מלא, אך פעולה זו מאפשרת לה להכין את הפלישה שלה לכדור הארץ מכיוון שהיא רואה בבני אדם צורות חיים נחותות. הם נלחמים הן ברובוטים שלה והן בשיבוטים של הורק שנוצרו מגופו שהורכב מחדש. הם משביטים את ANNE בהצלחה על חשבון גופתו של הורק. ניק והארק הרובוטי חוזרים לכדור הארץ, שם הם נחגגים כגיבורים.

Dead Living Zombies - זומבים מתים חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מבוסס על גאי מארוול, במאי קולנוע בעל מוניטין של בנאדם שאי אפשר לעבוד איתו. הסגנון והטון של Dead Living Zombies שונים מאוד מקמפיין הסיפור הראשי ומפרקי תוכן אחרים, תוך הסתמכות על פארודיה, מטא-הומור וחוסר כבוד על העלילה. הוא מספר על הקריירה של מארוול וכיצד הוא הגיע למונטנה במהלך תקרית שער העדן. הימים הראשונים של הקריירה של מארוול רואים אותו פונה לבמאים עם הצעות לא רצויות לסרטי זומבים. בזמן שהבמאים מנסים לראות את היתרונות של הפרויקטים שלו, מהר מאוד מתברר שהם אלימים ללא תמורה עם מעט פיתוח עלילה או דמויות, והבמאים מאבדים עניין. מארוול מנסה להתאים את הפיצ'רים שלו על סמך המשוב שהוא מקבל, אבל אומרים לו שסרטיו צריכים "לומר משהו על החברה". הוא הופך למתוסכל כאשר במאי מנסה לתפוס שליטה יצירתית עבור סרט זומבים בנושא התחממות כדור הארץ. כשהוא מבין שהוא ניגש לסוג הבמאי הלא נכון, הוא מוצא הצלחה מסוימת כאשר אולפן קולט את הרעיון שלו לשובר קופות בשם The Fast and the Fiendish (מבוסס על סדרת הסרטים המהיר והעצבני) והוא מקבל את הקרדיט הראשון שלו לתסריטאות. הניסיון האחרון שלו הוא עבור Laboratory of the Dead, שמתקבל בחיובי על ידי במאי שאוהב את כל מה שהאחרים שנאו בסרטים של מארוול. מארוול מודה שאין לו ניסיון בבימוי סרטים ומוצעת לו עבודה בבימוי Blood Dragon 3 במחוז הופ.

חילוקי דעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיתונאים רבים סברו כי התפאורה והתפיסה הסיפורית של המשחק, הכוללת נושאים של פנאטיות דתית והופעת תנועות פוליטיות ימין קיצוני בגבולות ארצות הברית - בניגוד למקומים האקזוטיים יותר המתוארים בכותרים אחרים של הסדרה - תהפוך את המשחק לשנוי במחלוקת מאוד. עיתונאים אלה ציינו כי בשל הפיתוח הארוך, לא סביר שיוביסופט עיצבה בכוונה את הנרטיב של המשחק סביב האקלים הפוליטי בזמן ההכרזה, והוסיפו כי יוביסופט הקפידה להמעיט בכל קשר הנתפס לאירועים עכשוויים. בתגובה לביקורת, במאי המשחק דן היי חשף כי הסיפור נכתב כדי לדון בהשלכות של אמונות ואידאולוגיות שנלקחות לצורתן הקיצונית ביותר ולא כתגובה לאירוע פוליטי מסוים. דן הצהיר שהם הגיעו למקם את המשחק סביב כת במונטנה מכיוון שהם חשים שמונטנה משקפת גבול מרוחק שרוב האנשים לא היו מודעים אליו, דומה למיקומים במשחקים אחרים של הסדרה, וכי לאחר ביקור במדינה, גילו שמונטנה היא מקום "לאן אנשים הולכים להיות לבד, לאן שהם לא רוצים שיתעסקו איתם".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Far Cry 5 בוויקישיתוף