Geography Now

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאוגרפיה עכשיו
Geography Now
פול ברבאטו, 2019
פול ברבאטו, 2019
לידה 8 ביוני 1987 (גיל: 36)
מינסוטה ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
מידע אישי
שם פול ברבאטו
שם בשפת המקור Paul Barbato
מקום מגורים לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
מידע יוטיוב
תקופת הפעילות 2014–הווה (כ־10 שנים)
ז'אנר גאוגרפיה וחינוך
רשומים 3.21 מיליון (נכון ל־21 באפריל 2023)
צפיות מעל 415 מיליון (נכון ל־21 באפריל 2023)
רשת YouTube
שם הערוץ Geography Now
כפתורים
100,000 רשומים   2016
1,000,000 רשומים   2018


https://www.geographynow.com/

Geography Now (מאנגלית: גאוגרפיה עכשיו) הוא ערוץ יוטיוב חינוכי בנושא הגאוגרפיה, התרבות, ההיסטוריה והדיפלומטיה של מדינות העולם, בהנחייתו של פול ברבאטו (Paul Barbato). נכון לספטמבר 2021, לערוץ ישנם מעל 2.83 מיליון עוקבים ומעל 346 מיליון צפיות.[1] והוא אחד משלושת הערוצים הגדולים ביותר ביוטיוב הקשורים לגאוגרפיה, יחד עם National Geographic ו-Wendover Productions.

מטרת הערוץ היא כיסוי המאפיינים של מדינות העולם, בתחילה לפי סדר האותיות באנגלית של 193 המדינות המוכרות על ידי ארגון האומות המאוחדות, ולאחר מכן מדינות שההכרה בהן מוגבלת וטריטוריות לא מוכרות.[2][3][4][5][6]

סדרת הסרטונים הראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטונים מצולמים באולפני יוטיוב שבלוס אנג'לס, כאשר בכל חודש עולים סרטונים של כ-3–4 מדינות בממוצע, בדרך-כלל בימי רביעי. הפרקים בנויים בסדר קבוע, כדלהלן:

Political Geography: בחלק זה ידובר על גאוגרפיה פוליטית : גבולות, מובלעות, ערי בירה וערים גדולות נוספות, חלוקה מנהלית, אתרים ומבנים מפורסמים, טריטוריות שמעבר לים, מחוזות אוטונומיים, נמלי תעופה, ושאר נושאים הנוגעים לגאופוליטיקה.

Physical Geography: בחלק זה תתואר הגאוגרפיה הפיזית של המדינה. בין השאר יתוארו הרים, יערות, מדבריות, אגמים ו-נהרות, חקלאות, מגוון ביולוגי ומשאבים טבעיים.

Demographics: חלק זה ידון באוכלוסייה ובדמוגרפיה של המדינה, בקבוצות האתניות שבה, בתרבות ובמסורת המקומית, בשפות המקומיות, בשיטת הממשל, במטבע, באנשים ידועים, וכן סקירה מקוצרת של ההיסטוריה של אותה מדינה.

The Friend Zone: חלק זה יתייחס לדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים. בנוסף יתוארו קשרים מיוחדים (אהבה/ולעיתים שנאה) עם מדינות אחרות, ובסיום ידובר על "החברה הטובה ביותר". לדוגמה, בסרטון של ישראל,[7] מתוארים הסכמי השלום ה"קרים" עם מצרים ו-ירדן, והיחסים המיוחדים עם ארצות הברית.

סדרת הסרטונים המשנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Flag/Fan Friday: סרטון שמופיע בכל יום שישי שלאחר סרטון חדש, ובו נכללים תיקונים ותוספות לסרטונים הראשיים, תיאורים של דגל המדינה וסמל המדינה, ונפתחים מכתבים וחבילות ממעריצים (המכונים Geograpeeps), מרחבי העולם.

Filler Week: בשבוע בו לא מועלה סרטון ראשי, יעלה סרטון בנושאים שונים שאינם נסקרים בסדרת הסרטונים הראשית.

לעיתים הסרטון יהיה בתחום הגאוגרפיה הפוליטית, כמו החלוקה המנהלית של המדינות הגדולות בעולם (כדוגמת מדינות ברזיל),[8] ולפעמים בתחום הגאוגרפיה הפיזית, כדוגמת האיים החדשים ביותר על הפלנטה.[9]

April Fools: מאז שהערוץ עלה לאוויר, יוצא באחד באפריל סרטון שמתאר מדינה בדיונית לחלוטין, באופן מפורט בדומה לסדרת הסרטונים הראשית:

2015 - בנדייטרה Bandiaterra: מדינת אי אשר נמצאת באוקיינוס ההודי והייתה קולוניה של האימפריה הדנית.[10]

2018 - לימברוויסק Limberwisk: מדינה אינאיטית הנמצאת באי סבלברד. רוב אזרחיה הם מסטיצו והשפה מורכבת מסוגים שונים של שריקות ולחישות.

2019 - פץ' אמברדש Patch Amberdash: מדינה היברידית שנמצאת בשלוש יבשות בו זמנית. המדינה מאוכלסת בצאצאי המדינות הבלטיות, ומושפעת מתרבויות בנטו ופולינזיה.

2020 - קיציקווקה Qitzikwaka: מדינה בודהיסטית שנמצאת במשולש הגבולות בין ניז'ר צ'אד ולוב. רובה מתנהלת מתחת לאדמה דרך מערכת מסועפת של מנהרות ומערות.

2021 - סובונטק Sovontak (בעבר הרפובליקה האוטונומית מעבר לים של ואסקודאם Autonomus overseas territory of Vascodam):

קולוניה לשעבר של האימפריה הספרדית ותאילנד בצפון מצר מלאקה. בנויה כולה מבתי כלונסאות ניידים, וקשורה הדוקות לסביבתה הימית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Geography Now בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Welcome to GEOGRAPHY NOW!, Youtube, ‏28.07.2016
  2. ^ יאיר מור, ‏היוטיובר הזה ניסה להסביר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, באתר ‏מאקו‏, 24 בספטמבר 2017
  3. ^ Koh Ruide, Informative video condenses everything about Japan into 16 minutes of pure gold, japantoday.com, ‏Feb. 17, 2018
  4. ^ JELMER VISSER, GEOGRAPHY NOW LANCEERT UITLEGVIDEO OVER NEDERLAND, Metro Holand, ‏27 FEB 2019
  5. ^ Paul Bradbury, Geography Now! Explains Croatia History, Geography and Neighbours in 10 Minutes, total-croatia-news, ‏6 May 2016
  6. ^ Researching EQUATORIAL GUINEA, youtube.com, ‏5 בספט׳ 2016
  7. ^ גיאוגרפיה עכשיו! ישראל, באתר Youtube, ‏20 בספט׳ 2017
  8. ^ Geography Now, The states of Brazil explained (Geography Now!), Youtube, ‏18 ביולי 2018
  9. ^ Geography Now, The NEWEST islands on Earth (Geography Now!), Youtube, ‏23 בדצמבר 2017
  10. ^ Geography Now, Geography Now! Bandiaterra, Youtube, ‏31 במרץ 2015