Habits (Stay High)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Habits (Stay High)"
סינגל בביצוע טובה לו
מתוך האלבום Truth Serum
יצא לאור 15 במרץ 2013
6 בדצמבר 2013 (הוצאה חוזרת)
פורמט הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 2012
מקום הקלטה אולפני וורנר/צ'אפל (סטוקהולם)
סוגה מוזיקת פופ, אלקטרופופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים איילנד רקורדס, ריפבליק רקורדס
כתיבה טובה לו, ג'ייקוב הלסטרום, לודוויג סודרברג
הפקה The Struts
כרונולוגיית סינגלים של טובה לו
"Out of Mind"
(2013)
"Habits (Stay High)"
(2013)
"Heroes (We Could Be)"
(2014)
עטיפה אלטרנטיבית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Habits (Stay High)" (בעברית: "הרגלים (הישאר מסומם)") הוא הסינגל השני של הזמרת השוודית טובה לו. את השיר הוציאה לאור חברת התקליטים וורנר/צ'אפל ב-15 במרץ 2013. השיר נכלל כרצועה הרביעית במיני-אלבום Truth Serum, וכרצועה השלוש עשרה באלבום הבכורה שלה, Queen of the Clouds. את המילים והלחן חיברה לו לצד לודביג סודרברג ויעקב ג'רלסטום, שגם הפיקו את השיר. תחילה, הוציאה לו את השיר באופן עצמאי בשם "Habits". אולם לאחר שחתמה חוזה הקלטות עם יוניברסל מיוזיק גרופ, הוצא השיר לאור בשנית, בשם "Habits (Stay High)".

"Habits (Stay High)" הוא שיר פופ עדכני, המאופיין במוטיבים אלקטרוניים מינימליסטיים ואופטימיות. השיר מתאר את תהליכה של לו בעדן הפרידה מבן זוגה; במהלך הקליפ, מוצגת לו צורכת בסמים ומתמכרת לטיפה המרה. כתוצאה מכך, רבים מן מבקרי המוזיקה טענו כי יש שוני בין הווידאו קליפ של השיר, לבין מילותיו. "Habits (Stay High)" זכה לשבחים מרוב מבקרי המוזיקה העכשווית, שציינו לטובה את מילותיו והפקתו המוזיקלית. אולם עם צאתו, השיר לא הצליח להגיע לרף ציפיותיה של לו. כשנה לאחר צאתו, ב-2014, הגיע השיר למקום השלישי במצעד הבילבורד הוט 100 – המיקום הגובה ביותר אליו הגיע סינגל שוודי. עם מכירות של 2.6 עותקים ברחבי ארצות הברית, הוענק לשיר על ידי איגוד תעשיית הקלטות במדינה תואר פלטינה מחומשת. בנוסף, הגיע השיר לפסגת מצעד הסינגלים הפולני והרומני, ולעשרת השירים הפותחים במצעדי המוזיקה של אוסטריה, קנדה, צרפת ושווייץ.

שני וידאו קליפים הופקו לשיר, שניהם בבימויו של מוטלט פילם. הגרסה הראשונה, שיצאה לאור ב-15 במרץ 2013, הציגה את לו שיכורה במסיבת תה יחד עם אורחיה. טרם חסימתו, צבר הקליפ כחצי מיליון צפיות ביוטיוב. הגרסה השנייה צולמה במשך שלושה ימים במועדון מקומי בשוודיה. הקליפ מציג לו נוסעת לכמה מסיבות שונות יחד עם חבריה. לו ביצעה את "Habits (Stay High)" בפסטיבלים שוודים רבים דוגמת "South by Southwest" ו-"Hangout Music", ובסיבובי ההופעות שלה, "Queen of the Clouds Tour" ו-"Lady Wood Tour". השיר בוצע על ידי וין דיזל כמחווה לחברו המנוח פול ווקר, וקלי קלרקסון, שביצעה אותו כחלק מסיבוב ההופעות שלה "Piece by Piece Tour".

רקע ושחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Habits (Stay High)" נכתב על ידי טובה לו לצד לודביג סודרברג ויעקב ג'רלסטרום, והופק על ידי סודרברג וג'רלסטרום בשם תחת השם "The Struts". בתחילה חתמה לו על עסקת פרסום עם Warner / Chappell Music בשנת 2011,[1] ולקחה חלק בכתיבת שירים עבור איקונה פופ וGirls Aloud.[2] מאוחר יותר באוקטובר 2012 היא הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Love Ballad", שמשך את תשומת הלב מכמה בלוגים מוזיקליים. זה עודד אותה להתחיל קריירה כזמרת עצמאית כדי שתוכל להקליט את השירים האישיים ביותר שלה. לפי לו, "Habits (Stay High)" הוא השיר מתוך Truth Serum בעל המשמעות הכי ייחודית עבורה בעיקר בגלל מילותיו הכנות ותהליך הכתיבה המורחב שלו. בתחילה, הבתים של השיר היו חלק משיר שכתב לו כשהיא עברה תקופה קשה בזוגיות מאוחר יותר, בן הזוג של לו הצטרף לתנועה בודהיסטית אך היא סירבה להצטרף, מה שהוביל את היחסים לסיומם. לאחר מכן החלה להשתמש בסמים ולשתות על מנת לשכוח אותו. חודשים לאחר סיום היחסים היא שהתה בדירת חבר בניו יורק, במהלך הוריקן סנדי בשנת 2012. כאשר הדירה נותקה מחשמל, לו המשיכה להתארח בסטודיו של חברתה במרכז העיר, ניו יורק, שם כתבה את הלחן.[3]

ב־11 בדצמבר 2012, היא הודיעה באמצעות חשבון הפייסבוק שלה כי לא הספיקה לסיים חלק מהפרויקטים עליהם עבדה בניו יורק וכי היא משתפת פעולה באולפן עם The Struts בשוודיה.[4] הזמרת החליטה להשתמש בשירה שהקליטה דמו בשיר מכיוון שהביצוע הקולי שלה "באמת בא מהלב". The Struts כתב, הפיק ותכנת את הסינגל בשיתוף פעולה, ובנוסף ניגן על הקלידים. פיליפ רונסון ניגן על כלי המיתר, כאשר לארס נורגרן עיבד את השיר וביורן אנגלמן שולט בו. בראיון למגזין Coup de Main אמרה לו כי: "[תוך כדי כתיבת השיר חשבתי על] הדרך שלי לעבור תקופה קשה בצורה 'הטובה' ביותר. זו הקלה גדולה לחשוב 'פאק איט' לזמן מה. כולנו צריכים להיות כל כך מושלמים, ואף אחד בהחלט לא יכול לעמוד בזה."[5] בהמשך היא התוודתה בפני "האפינגטון פוסט" כי התאוששה מהפרידה לאחר שכתבה את השיר.

ב־15 במרץ 2013 הוציאה הזמרת את הסינגל, תחת השם "Habits". זה היה הסינגל השני שלה שיצא באופן עצמאי, אחרי "Love Ballad". השיר משך את תשומת ליבם של בלוגים מוזיקליים, שזכו ל-לו בעקבות מקוון. הזמרת הוולשית מרינה והיהלומים והזמרת הניו זילנדית לורד שיבחו את השיר באמצעות חשבונות הטוויטר שלהם. לאחר מכן, ההקלטה יצאה מחדש תחת השם "Habits (Stay High)" ב-6 בדצמבר 2013 באמצעות יוניברסל מיוזיק כסינגל השני מתוך EP הבכורה של Lo Truth Serum, כמו גם הסינגל הראשי מאלבום אולפן הבכורה שלה Queen of the Clouds. הוא שוחרר למדיה הדיגיטלית בארצות הברית ב-14 בינואר 2014. ב־17 ביוני 2014 הוא נשלח לרדיו הלהיטים העכשווי בארצות הברית. על יציאתו מחדש של השיר הסבירה הזמרת בראיון למגזין "ללא כותרת" כי לאחר תשומת הלב שקיבל השיר מבלוגים מוזיקליים היא חתמה על חוזה תקליטים עם יוניברסל מיוזיק. לאחר מכן, נציגי הלייבל החליטו להוציא אותו מחדש עם קידום נכון כיוון שהם מאמינים שיש לו עדיין פוטנציאל מסחרי.

הרכב השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Habits (Stay High)" הוא שיר פופ ואלקטרופופ.[6] בראיון ל-AP Entertainment, לו הצהירה כי מילות השיר מתארות את התנהגותה בתקופה שכתבה אותו, כשהייתה הרוסה וניסתה להתגבר על מערכת יחסים קודמת. היא גם ציינה כי הנושא המרכזי של השיר הוא הסבל שחוותה למרות ניסיונותיה להקהות את הכאב. עוד הודתה לו כי: "אני לא יכולה לשקר. מה שאני שרה עליו זה החיים שלי. זו האמת. היו לי רגעים שבהם [נטילת סמים] הייתה חלק גדול יותר ממה שהיה אמור להיות. קשה להודות בכך, ויכולתי לסנן את זה או למצוא מטפורה אחרת לכך - אבל זה לא מרגיש לי נכון." לדברי האמנית, השירים ב-Trum Serum מדברים על מערכת היחסים הכושלת ביותר שלה. בעקבות הנרטיב של ה-מיני אלבום לו ציינה כי הסינגל מדבר על החלק כשמערכת היחסים נגמרה והיא מנסה להמשיך בחייה בצורה "לא הבריאה ביותר". ההקלטה נכללה גם במדור "הכאב" באלבום אולפן הבכורה של לו, Queen of the Clouds, אלבום קונספט המתאר את דפוס מערכות היחסים של הזמרת.

מילות השיר מתעמקות בניסיונות הנהנתניים של לו לשכוח את בן הזוג הקודם שלה. על פי מרקוס פפדאוס מ-Digital Journal, הדוברת של השיר מתארת את ניסיונותיה להתגבר על מערכת יחסים כושלת באמצעות אכילה מוגזמת ואלכוהול, וניתן לראות את זה בבית הראשון כשמדובר על אכילת טווינקי. בפזימון היא שרה על שימוש בסמים: "You're gone and I gotta stay high / All the time, to keep you off my mind" (בתרגום לעברית: אתה אינך ואני חייבת להישאר מסוממת / כל הזמן, כדי להרחיק אותך ממחשבותיי). לו התוודתה בפני iHeartRadio שגשר השיר הוא החלק החביב עליה ביותר ברצועה כי "זה פשוט אומר הכל [שהשיר] עוסק בשבילי".

הכרה ושבחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצוות של The Line of Best Fit דירג את "Habits (Stay High)" במקום ה-6 ברשימת 50 הרצועות הטובות ביותר לשנת 2013 וכתב שהוא "בקלות אחד משירי הפופ החיוניים ביותר של השנה". הרולינג סטון דירג את הסינגל במקום 23 ברשימת 50 השירים הטובים ביותר לשנת 2014 והשווה את הפקת השיר לזו של המוזיקה של לורד ואת המילים לשירים של קשה.[7] "Habits (Stay High)" זכה בפרס לשיר השנה בטקס פרסי הגראמי השוודי לשנת 2015. בטקס פרסי מוזיקת הפופ של ASCAP, הוא הוכר על ידי האגודה האמריקאית למלחינים, מחברים ומוציאים לאור (ASCAP) כאחד השירים המבוצעים ביותר בשנת 2014. הסינגלזכה בפרס בטקס פרסי ה-BMI London 2015. בטקס פרסי המוזיקה iHeartRadio לשנת 2015, "Habits (Stay High)" הועמד לפרס בקטגוריית "המילים הטובות ביותר", אך הפסיד ל-"Blank Space" מאת טיילור סוויפט.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

A man with blonde hair wearing a white T-shirt, a smiling woman with brown hair wearing a dress and another man wearing a suit and touching his head.
"Habits (Stay High)" הגיע לשיא במקום השלישי ב-Billboard Hot 100 בארצות הברית, והפך לשיר הטוב ביותר של אמן שוודי במצעד מאז " The Sign " מאת Ace of Base (בתמונה) הגיע למקום הראשון בשנת 1994.

בארצות הברית, "Habits (Stay High)" הפך ללהיט רדום. הוא הופיע לראשונה במצעד הבילבורד במקום 34 ובמקום 36 במצעד השירים האלטרנטיביים. בסופו של דבר הופיעה לראשונה מספר 66 ב-בילבורד הוט 100 בגין ההנפקה מיום 14 ביוני 2014. ב-15 באוקטובר 2014, השיר נכנס ל-5 השירים המובילים שבוצעו על ידי נשים בכל הנשים ב-Hot 100 כאשר הוא עלה ממספר שש למקום הרביעי במצעד. בשבוע העשרים ושתיים הגיע לשיאו במקון השלישי שם שהה עוד שבוע נוסף. בכך הוא הפך לשיר המצטיין ביותר של אמן שוודי ב-Billboad Hot 100 מאז "The Sign" מאת אייס אוף בייס שהגיע לשיא במקום הראשון בשנת 1994. "Habits (Stay High)" עמד בראש טבלת שירי הרדיו בגיליון 22 בנובמבר 2014, והפך לשיר הבכורה השישי של אמן שהגיע לראש הטבלה בשנת 2014.

במצעד שירי הפופ הוא הופיע לראשונה במקום 40. "Habits (Stay High)" עמד בראש הטבלה בגיליון מיום 15 בנובמבר 2014, והפך לשיר השביעי של אמן בכורה שהגיע למקום הראשון בשנת 2014. ונשאר בראש המצעד בשבוע שלאחר מכן. ב-14 ביוני 2014, הוא הופיע במצעד שירי הרוק במקום התשיעי. בשבוע השתים-עשרה הוא טיפס למקום הראשון, והפך לשיר השלישי שבוצע על ידי אישה שהגיע לראש המצעד, אחרי Royals של לורד ו-"Ain't It" של פאראמור. השיר עמד בראש הטבלה במשך שישה שבועות רצופים. נכון לינואר 2016, נמכרו 2.6 מיליון עותקים בארצות הברית והסינגל הוסמך לפלטינה מחומשת על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA). ב-5 ביולי 2014 הסינגל הופיע לראשונה במקום ה-86 במצעד קנדה הוט 100. בסופו של דבר הוא הגיע לשיאו במקום השלישי, והוסמך כפלטינה כפולה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות הקנדי, כשציין 160,000 הורדות. זה היה השיר השני עם הכי הרבה הזרמות במחצית השנייה של 2014 במדינה, עם 1.3 מיליון הזרמות באותה תקופה. במקסיקו השיר הגיע לשיאו במקום העשירי במצעד איירפליי של מקסיקו ובילה בו 16 שבועות. הסינגל זכה הצלחה רבה יותר במצעד איירפליי של מקסיקו, שם הגיע למקום השלישי ובילה שלושים ושתיים שבועות.

"Habits (Stay High)"" הוצג במדינות שונות באירופה. הוא בילה שבוע אחד במצעדי הבילבורד, שם הגיעה לשיאו במקום 19. ב-30 במאי 2014 השיר הופיע לראשונה במקום ה-79 במצעד 100. והגיע לשיאו במקום ה-14 ובילה 53 שבועות במצעד. הוא הוסמך על ידי משולש הזהב המשולש על ידי איגוד תעשיית ההקלטות הגרמני (BVMI), המציין 450,000 מכירות במדינה. בצרפת הגיע השיר למקום השני במצעד הטלפונים הטובים של סינגלים מובילים לגיליון מתאריך 6 בספטמבר 2014. על פי Pure Charts, השיר נמכר ביותר מ-88,600 עותקים במהלך שנת 2014 בצרפת, והפך לשיר השלוש עשרה הנמכרים ביותר באותה השנה במדינה זו. היא בילתה בסך הכל 75 שבועות לא רצופים בתרשים בין 2014 ל-2016. היא הגיעה גם למקום השני במצעד השידור והאוויר היה בראש טבלת הסטרימינג של המדינה. בהונג ריה שיא ההקלטה הגיע למקום התשע במצעד המכירות ובמקום השמיני במצעד הסטרימינג, שניהם פורסמו על ידי התאחדות חברות התקליטים ההונגריות (MAHASZ).

בפולין, השיר הופיע לראשונה במקום 11 איגוד תעשיית ההקלטות הפולני בגיליון מיום 1 בנובמבר 2014. והגיע לראש הטבלה שם שהה במשך ארבעה שבועות רצופים. בדנמרק השיר הופיע לראשונה במקום העשירי במצעד 40 הטובים ביותר של Track. בנוסף הוא הגיע למקום השישי במצעד ה-Airplay Top 20 וקיבל הסמכת פלטינה שהוענקה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות הדני, המציינת 2,600,000 הזרמות במדינה. "הרגלים (הישאר גבוה)" הגיע לשיאו במקום השלישי גם באוסטריה וגם בשווייץ, והוסמך לזהב בשתי המדינות על ידי הפדרציה הבינלאומית לתעשייה הפונוגרפית (IFPI). ברומניה, השיר עמד בראש טבלת מדיה פורסט בגיליון 15 בדצמבר 2014. היא הגיעה לעשירייה הראשונה במצעד הדיגיטלי של צ'כיה, לוקסמבורג, פורטוגל וסלובקיה. בספרד היא הגיעה לשיאה במקום ה-13 במצעד הסינגלים של מכירות ושידורי אוויר שפורסמו על ידי איגוד תעשיית ההקלטות הספרדי (PROMUSICAE).

קליפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 בפברואר 2013 הודיעו Motellet Film בחשבון הטוויטר שלהם כי הם מצלמים קליפ עבור טובה לו. ב־27 בפברואר הם הודיעו כי סיימו אותו והעלו תמונה של לו מתוך הסט. הצמד ביים את הסרטון, ביחד עם לו שעזרה גם לכתוב את התסריט של הקליפ. ב־15 במרץ 2013 הקליפ הוקרן בבכורה באתר השוודי PSL, ולו פרסמה אותו בערוץ היוטיוב שלה כעבור יומיים.

הסרטון מתחיל בכך שלו נזכרת בזיכרונות כשהיא סובלת מחמרמורת, כולל תמונות של וויסקי, נעל בנברשת, ומלווה בפלאשבקים של גבר על המסך, היא מקבלת בקבוק ויסקי ושותה אותו יחז איתו. בסצנה הבאה נראית לו במסיבת תה עם ארבע נשים נוספות והמלצריות, שם הן שותות שמפניה בין מגוון עוגות ועוגיות. כשהסרטון מראה פלאשבקים של הצצה לפנטזיות של הנשים האחרות. ואז, לו משתכרת, מורידה את חולצתה, מורחת עוגה על פניה, שופכת על עצמה שמפניה ומתחילה לרקוד עם אורחיה והמלצריות. בסצנה הבאה היא מסתדרת עם הגבר איתו שתתה. הסצנה מסתיימת בכך שהזמרת נמצאת בבית בזמן שהוא מקיאה בכיור. סצנות המופיעות לאורך העלילה הראשית מציגות את לו בחדר חשוך, כשמסקרה נוטפת מעיניה בזמן שהיא עושה פעילויות כמו פיצוץ מסטיק, אכילת גלידה מומסת ומעשנת. למרות עלילת הסרטון, לו רצתה לתאר את הדימויים בפרספקטיבה "אמנותית" והסבירה כי "הגוון האפל הוא המפתח לכל הקליפ". נכון ל־14 במרץ 2014, הוא זכה לכמעט 530,000 צפיות ב-YouTube. עם זאת, הוא הפך פרטי באותו חודש, והפך בלתי זמין לצפייה.

גרסה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טובה לו מבלה עם חברותיה בקליפ ל"Habits (Stay High)"

את הקליפ השני של "Habits (Stay High)" ביים גם Motellet Film. הוא צולם במועדון שוודי במשך שלושה ימים, שם בילתה לו עם שלושה חברים שהתבקשו "לשתות כמה משקאות ולהתמזמז [איתה]". כתוצאה מכך, הבמאים צילמו כמות גדולה של צילומים טבעיים מכיוון שלא היה "כיוון" ספציפי. בנוגע לעובדה ששניים מחברותיה היו נשים, אמרה לו: "יש שם בנות - אחת מהן היא החברה הטובה ביותר שלי. זה אמור להיות בסדר, זה אפילו לא אמור להיות עניין." בקליפ, לו רצתה "להראות לילה מהסוג שבו הדברים יכולים לצאת משליטה" ושהצופים "יכנסו לאט לאט לסערת הרגשות הזו" המיוצגת במילות השיר. היא הסבירה: "אני רוצה שאנשים יידעו מה אני מרגישה. אני רוצה שזה באמת ישקף את השיר. אז רציתי להכין קליפ שאני לא מסוגלת לצפות בו וזה סוג של מה שהוא. "

לו מצאה שהצילומים היו קשים ומתישים משום שהיא נאלצה להסתובב עם מצלמה במשקל 22 קילו רצועה סביב מותניה במשך שלושת ימי הצילומים. היא גם הצהירה כי זה "מתנקז" לייצג את הכאב שחשה כשכתבה את השיר בשלב מסוים במהלך הצילומים, לו הייתה שיכורה ועייפה, אז היא החליטה להיכנס לתא השירותים; בעניין זה התוודה הזמרת כי: "הייתי מבוזבזת ועייפה והייתה זו הקלטה קשה ובאמת פשוט נכנסתי לשירותים וישבתי שם לבדי. אז לא היו אנשים ואני פשוט הייתי לבד בתא ההוא. פשוט ישבתי שם וחשבתי על כל מה שקורה בתקופה ההיא. הדמעות פשוט הגיעו. " היא גם התוודה שהיא בקושי זוכרת חצי מהצילומים. ב-19 בפברואר 2014 היא העלתה הצצה של הקליפ בחשבון הפייסבוק שלה. ב־17 במרץ 2014, הקליפ שוחרר דרך Vevo ביוטיוב והועמד באופן רשמי לצריכה בחנות iTunes למחרת.

הקליפ מתחיל כשרואים את לו מתעוררת בבית של חבר אחרי לילה של מסיבות. ואז היא חוזרת הביתה, שם היא מתאוששת מההנגאובר שלה ומתכוננת לעוד לילה של מסיבות תוך כדי ניסיון בתלבושות רבות. היא נפגשת עם חברותיה והולכת למועדון, שם היא משתכרת ומתחילה להתמזמז איתן. לאחר מכן היא הולכת לבד לשירותים ומתחילה לבכות. לאחר מכן היא חוזרת הביתה ומתמוטטת במיטתה. בין לבין יש סצנות המשובצות בעלילה הראשית של הקליפ בהן לו בוהה במצלמה תוך ליפ סינק בו היא שרה את מילות השיר. מיילס ריימר מאנטרטיינמנט ויקלי כינה אותו סרטון" חכם "ש"מציג את תדמית ילדת המסיבות המסובכת של לו כשהיא משחזרת חלק מההוללות בטקסטים שלה, כמו גם חלק מהאפקטים שאחריה". קייטלין ווייט מרעש אמר כי "הסרטון החדש של 'הרגלים' מראה את הצד האפל יותר של התמודדות עם אהבה אבודה" וכי הוא "עשוי להזכיר לכם קצת את ג'ניס ג'ופלין". סוניה מן "ההמולה" ראתה בזה "סוג של משעמם". הקליפ היה הסרטון החמישי הפופולרי ביותר ב-VH1 במהלך שנת 2014. בנוסף, הוא זכה בפרס הסרטון האלטרנטיבי / רוק הטוב ביותר בטקס פרסי VEVO חם השנה לשנת 2014 .

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

A woman with brown hair holding a microphone.
Tove Lo בביצוע "Habits (Stay High)" במהלך תוכנית הטלוויזיה השוודית Sommarkrysset בשנת 2014.

לו ביצעה את השיר לצד "Love Ballad", "Out of Mind" ו-"Not Made For This World" בתחנת הרדיו השוודית P3 ב-10 באפריל 2013. ב־7 במאי, לו שרה את השיר בהופעה חיה של PSL בשוודיה. ב־27 בפברואר 2014, לו ביצעה את השיר בפסטיבל הנורווגי מאת: לרם. בחודש שלאחר מכן, היא שרה את השיר לצד "Not on Drugs" ושירים אחרים מתוך האלבום Truth Serum בפסטיבל South by Southwest. ב־25 במרץ קיימה הזמרת קונצרט במועדון טבסטיה בהלסינקי, פינלנד וביצעה את המסלול בין חומרים אחרים של 'Truth Serum. לו שרה גם את "Habits (Stay High)" לצד שירים אחרים של Truth Serum ו-"Run On Love" למופע הראשון שלה בבריטניה במועדון האומנויות נוטינג היל ב-2 באפריל 2014. מהדהד את המחשבה הזו, מייקל קראג מ"הגרדיאן " דירג את התוכנית עם ארבעה כוכבים מתוך חמישה ורואה אותה" הופעת בכורה מחודשת בבריטניה ". לו ביצעה את אותה רשימת קבוצות בתצוגת הבר והמטבח שלה בהוקסטון סקוור ב-6 במאי 2014. ב־8 במאי שרה הזמרת את המסלול במהלך פסטיבל הבריחה הגדול בבריטניה.

ב־18 ביוני הופיעה לו לראשונה בטלוויזיה האמריקאית כאשר ביצעה את "Habits (Stay High)" ב-Late Night with Seth Meyers. ב־1 ביולי, לו שרה אותו בהופעה חיה של The Line of Best Fit. באותו חודש שרה לו את השיר לצד "Not on Drugs" בתחנת הרדיו KROQ-FM. ב־26 ביולי ביצעה הזמרת את הסינגל בתוכנית הטלוויזיה Sommarkrysset בגראונה לונד, סטוקהולם. בחודש שלאחר מכן הופיעה לו בתוכנית "הרדיו של קונאן" שם שרה גם את השיר. ב־23 בספטמבר 2014 ביצעה לו את "Habits (Stay High)" כשהיא יחפה ב-Jimmy Kimmel Live! לקידום שחרורה של Queen of the clouds. ב־17 במאי 2015 ביצעה לו את הסינגל בפסטיבל המוזיקה Hangout . לו שרה אותו גם במהלך Lollapalooza צ'ילה באפריל 2017, וכעבור חודשיים על סט פסטיבל גלסטונברי שלה. לו ביצעה את "Habits (Stay High)" במהלך הדרן של סיוריה, Queen of the Clouds Tour וLady Wood Tour.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2014–2015)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 3
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 80
ארצות הברית בילבורד הוט 100 3
מצעד שירי הדאנס קלאב 30
מצעד הדאנס/מיקס שואו איירפליי 3
מצעד 40 שירי המיינסטרים 1
מצעד השירים הקצביים 8
גרמניה GfK – טופ 100 14
דנמרק היטליסטן 10
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 71
צ'כיה ČNS IFPI 12
צרפת SNEP 2
קנדה קנדה הוט 100 3
שווייץ המצעד השווייצרי 3
‏  מצעדי סוף שנה (2014)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 62
ארצות הברית בילבורד הוט 100 32
מצעד 40 שירי המיינסטרים 30
גרמניה GfK – טופ 100 66
צרפת SNEP 13
קנדה קנדה הוט 100 41
שווייץ המצעד השווייצרי 39
‏  מצעדי סוף שנה (2015)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 62
ארצות הברית בילבורד הוט 100 77
מצעד 40 שירי המיינסטרים 30
מצעד הדאנס/מיקס שואו איירפליי 49
גרמניה GfK – טופ 100 66
צרפת SNEP 13
קנדה קנדה הוט 100 55
שווייץ המצעד השווייצרי 71

רמיקס של Hippie Sabotage[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Stay High"
סינגל בביצוע טובה לו בהשתתפות Hippie Sabotage
מתוך האלבום Truth Serum ו-Queen of the Clouds
יצא לאור 25 בפברואר 2014
פורמט הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה אלטרנטיבית, מוזיקת דאנס אלקטרונית
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:18
חברת תקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ
כתיבה טובה לו, ג'ייקוב הלסטרום, לודוויג סודרברג
הפקה The Struts‏, Hippie Sabotage
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ב-25 בפברואר 2014 יצא רמיקס של "Habits (Stay High)" של צמד הפקות התקליטים האמריקאית Hippie Sabotage, תחת השם " Stay High", כסינגל השלישי מ-Truth Serum. הרמיקס הגיע לשיאו במקום ה-13 במצעד הסינגלים השוודי והגיע לעשירייה הראשונה במצעדים באוסטרליה, ניו זילנד, נורווגיה, הולנד ובריטניה. כמה עיתונאים ייחסו את הצלחתה המסחרית לזמרת הבריטית אלי גולדינג, ששיתפה את הרמיקס דרך חשבון האינסטגרם שלה "Stay High" זכה במועמדות לשיר השנה בטקס פרסי P3 Guld 2015 בשוודיה, אך הפסיד ל"קנפר מינה פינגר (רמיקס) "מאת לינדה פירה.

רקע והרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה הוצגה גרסה מקוצרת של הרמיקס ב-Stay High, סרט קצר בן שתי דקות בבימויו של אריס ג'רום ובכיכובה של הדוגמנית שאנל אליז, שפורסם בחשבונות ה-Vimeo ו-YouTube של ג'רום ב־11 באפריל 2013. ב־18 בספטמבר 2013, Hippie Sabotage פרסמו את הגרסה הרשמית של הרמיקס בחשבון SoundCloud שלהם והוציאו אותו כהורדה דיגיטלית בחינם. עם זאת, מאוחר יותר הוא הוסר. לו והצמד מעולם לא נפגשו; לו הקשיב לראשונה ל"Stay High" כשחברה שלה הראתה לה סרטון כשנשמע ברקע הרמיקס. בסופו של דבר היא מצאה את חשבון הטוויטר של Hippie Sabotage וביקשה מהם לשלוח לה את המסלול באמצעות דוא"ל. לאחר מכן, הצמד ולו הסכימו להציג אותו ב-Truth Serum. לו הצהירה כי "Stay High" לא תוכנן לצאת כסינגל עד שמתכנתי הרדיו בבריטניה החלו להציג אותו ברשימות ההשמעה שלהם. והוא לבסוף יצא לאור ב-25 בפברואר 2014 כהורדה דיגיטלית דרך Universal Music and Island. ב־24 במרץ 2014 הוא נשלח לרדיו 1 הבריטי של ה-BBC.

" Stay High" תואר כ-EDM אלטרנטיבי. צלליו מורכבים מקצב בס "רך", ושירה "מעוותת" של לו. טיילר אלמודובר מ-Raver Rafting ציין כי המסלול "פשוט יחסית, כאשר מרבית המיקוד מופנה לשירה האתרית" שמספקת לו. עבור הרמיקס, Hippie Sabotage הגבירו את המהירות ואת הגובה של הסינגל המקורי, ועיבדו מחדש את שירתה של לו. מיילס ריימר מ-Entertainment Weekly כתב כי הרמיקס משותף "לנושא דומה של לעבור מאבקים רגשיים בכמויות גדולות של סיוע כימי" עם הגרסה המקורית, אם כי מרגיש שהאחרון היה "כנה יותר בוטה". בראיון ל-PopBytes אמר לו כי "אני פשוט אוהב איך [Hippie Sabotage] עשו רמיקס דאנס ראוי לשיר, אבל עדיין יש בו את החושך הזה. זו הדרך שבה הם השתמשו בכל החלקים. הם עשו עבודה גאונית בנושא זה. "

דירוגי מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

A blonde woman holding a microphone.
"Stay High" נכנס למצעדים בבריטניה ובסקוטלנד לאחר שאלי גולדינג (בתמונה) פרסמה אותו בחשבון האינסטגרם שלה.

השיר נכנס למצעד באוסטרליה, ניו זילנד וכמה ממדינות אירופה. במרץ 2014, הזמרת הבריטית אלי גולדינג שיתפה את הרמיקס דרך חשבון האינסטגרם שלה. לאחר מכן, הוא נכנסה למאה מצעד הסינגלים המוביל בחנות iTunes בבריטניה. מייק ווס מ"אידולטור" ייחס את ההצלחה המפתיעה של הסינגל לפוסט של גולדינג והצביע על כך שמדובר ב"הישג מדהים עבור רמיקס מסוג EDM, שצף ברשת בחצי השנה האחרונה". בסופו של דבר, "Stay High" הופיע לראשונה במקום ה-59 במצעד הסינגלים הבריטי בגיליון מתאריך 16 במרץ 2014 בשבוע השישי במצעד הוא הגיע לשיא במקום השישי. הוא הוסמך כפלטינה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות הבריטי (BPI), שציינה 600,000 יחידות שנמכרו במדינה. בסקוטלנד הוא נכנסה למצעד הסינגלים הסקוטי במקום ה-65 באותו שבוע בו הופיע לראשונה במצעד הסינגלים בבריטניה. ב-4 במאי 2014 הגיע לשיאו במקום השמיני. באירלנד, הרמיקס הופיע לראשונה במקום 92 במצעד 100 הסינגלים המובילים האירי. זה הגיע לשיא של מספר 49 ב-5 ביוני 2014, ובילה בסך הכל 29 שבועות בתרשים. בנוסף, הסינגל נפתח במקום ה-16 במצעדי הבילבורד ב-26 באפריל 2014. בשבוע שלאחר מכן הגיע לשיאו במקום 12.

בשוודיה, "Stay High" הופיע לראשונה במקום ה-49 במצעד "100 הסינגלים הטובים ביותר" בגיליון מתאריך 2 במאי 2014, ועלה למקום ה-13, כשהוא בילה בסך הכל 70 שבועות במצעד בין 2014 ל-2015. הוא הוסמך ללפלטינה משולשת על ידי איגוד תעשיית ההקלטות השוודי (GLF), שציינהו 120,000 מכירות בבמדינה, הסינגל הפך לסינגל האחד-עשר הנמכר ביותר בשנת 2014 במדינה. זה היה גם השיר הרביעי שהושמע ביותר על ידי תחנת הרדיו השוודית P3 בשנת 2014. בנורווגיה, "Stay High" הופיע לראשונה במקום ה-15 במצעד הסינגלים "הטופ 40". בשבוע הרביעי היא הגיעה למקום השביעי וטענה כי עמדתה במשך חמישה שבועות לא רצופים. בסך הכל בילה 27 שבועות במצעד והפך לסינגל השביעי הנמכר ביותר בשנת 2014 בנורווגיה. "הישאר גבוה" נכנס לטבלת איירפליי הפינית במקום 91 בשבוע התשע עשרה של 2014, והפך לסינגל השני של לו שהופיע במצעד אחרי "Out of Mind", שהגיע לשיאו במקום ה-39 בשנת 2013. בסופו של דבר הוא הגיע למקום ה-25 בשבוע החמישי שלו במצעד. "Stay High" הגיע לשיאו במקום השלישי הן באזור פלנדריה והן בוולוניה בבלגיה, והוסמך לזהב מטעם איגוד תעשיית ההקלטות הבלגי (BEA), בגין מכירות גבוהות של 15,000 עותקים במדינה. בהולנד, "Stay High" עקף את מצעד 40 הגדולים בהולנד במשך שלושה שבועות רצופים והגיע לשיאו במקום השני במצעד 100 הגדולים. על פי ה-איגוד תעשיית ההקלטות ההולנדי, זה היה הסינגל השביעי הנמכר ביותר בשנת 2014 במדינה.

באוסטרליה, "Stay High" נכנס למצעד הסינגלים של ARIA במקום ה-65 בגיליון מיום 12 במאי 2014. והגיע לשיאו במקום השלישי, והוסמך כפלטינה פלסטינית על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האוסטרלי (ARIA), שציין מכירות של 140,000 במדינה. בניו זילנד הוא הופיעה לראשונה במקום ה-40 במצעד הסינגלים בניו זילנד ב-21 באפריל 2014, וירד מהמצעד בשבוע שלאחר מכן. עם זאת, הוא נכנסה מחדש למצעד במקום ה-26 ב-5 במאי 2014. בסופו של דבר הסינגל הגיע למקום השלישי ובילה בסך הכל 29 שבועות במצעד, ובסופו של דבר הוסמך כפלטינה על ידי ה-Recorded Music NZ (RMNZ) עבור 15,000 עותקים שנמכרו בארץ.

קידום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיון לאתר הצרפתי Pure Charts הצהירה הזמרת כי היא מבצעת רק את הגרסה המקורית של "Habits (stay high)" מכיוון שהיא רואה בכך ביצוע "ראוי יותר" להופעות חיות מאשר גרסת הרמיקס. את הקליפ של "Stay High" ביים Motellet Film. הצמד השתמש באותם צילומים של הקליפ השני ל"Habits (stay high)" והפעילו תנועה איטית בכל הקלעים. פדרו קורץ מהאתר הברזילאי A Gambiarra הצהיר כי ההשפעה שימשה כדי לגרום ל"תחושת שיכרון חושים" שמיושמת ומותאמת בצורה מושלמת לסצינות. כמו כן, מייקל קראג מגרדיאן אמר כי" הרמיקס המשעשע מתאים באופן מושלם לתחושה המוזנעת לצמיתות, מונעת אלכוהול של סרטון ההילוך האיטי ". בגרדיאן הציג לראשונה את הקליפ ב-4 באפריל 2014, ולו הוציאה אותו בערוץ Vevo שלה ביוטיוב באותו יום. ב-11 באפריל 2014 הוא יצא בחנות iTunes. נכון ליוני 2019 הוא זכה למעלה מ-700 מיליון צפיות בVevo, והפך לסרטון הנצפה ביותר של לו באותה בפלטפורמה.

גרסאות כיסוי ורמיקסים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

A blonde woman holding a microphone and wearing a dress.
קלי קלרקסון סיקרה את "Habits (Stay High)"" במהלך ססב ההופעות Piece by Piece Tour" (2015).

ב־14 באוקטובר 2014, הלהקה Against the Current פרסמה ביוטיוב את גרסת הכיסוי שלהם ל-"Habits (Stay High)" והוציאה אותה בחנות iTunes.[8] חמישה ימים לאחר מכן, אלכס גוט הציג לראשונה גרסת כיסוי עם מדילין ביילי דרך אותה פלטפורמה.[9] באותו חודש, קמילה דאום כיסתה את השיר בעונה הרביעית של "The Voice (גרמניה)". בנובמבר 2014 פרסמה להקת הרוק Our Last Night את הביצוע שלהם לשיר בערוץ היוטיוב שלהם. דיאן צ'ו מ-VH1 כתבה כי הלהקה "נותנת ל'Habits' את הקצה הרוקנרול הזה שמתאים ממש לשיר הזה". להקת הרוק הקנדית Theory of a Deadman הוציאה גרסת כיסוי אקוסטית באפריל 2015, שנכללה מאוחר יותר בתקליט שלהם Angel Acoustic EP.[10] במאי 2015 ביצע קייגו גרסת פסנתר יחד עם פרסון ג'יימס לייב לאונג' של BBC Radio 1.[11] באותו חודש השחקן וין דיזל העלה גרסת כיסוי לשיר בעמוד הפייסבוק שלו כמחווה לחברו המנוח פול ווקר; ברקע הביצועים הוקרנו תמונות של דיזל עם ווקר.[12] קלי קלרקסון ביצעה את השיר במסגרת "בקשות המעריצים" שלה במהלך הסיבוב של Piece by Piece ב־26 ביולי 2015.[13] ג'ון בון דירג את גראסתה של קלרסון במקום הראשון ברשימת גרסאות הכיסוי הטובות ביותר שבוצעו על ידיה במהלך סיבובי הופעות.[14] "Habits (Stay High)" בוצע פעמיים ב-The Voice: la plus belle voix, בפעם הראשונה על ידי מדלן ליפר במהלך העונה הרביעית בשנת 2014, ועל ידי אמנדין שנה אחר כך.

בינואר 2014 צמד הדי.ג'יי האמריקאי הצ'יינסמוקרס ביצוע גרסת רימיקס ל"Habits (Stay High)" ושחררו אותו להורדה דיגיטלית בחינם. ב־17 ביוני הופצה עריכת רדיו וכן גרסה מורחבת של הרמיקס שלהם בחנות iTunes. ב־17 ביוני שוחררה בחנות iTunes גרסת רמיקס של התקליטן השוודי אוליבר נלסון, ונכללה מאוחר יותר במהדורה המחודשת של "סרום האמת". ב־9 בדצמבר 2014, גרסת רמיקס של צמד התקליטן האמריקני FIXYN הועמדה לרשות הצריכה באמצעות אותה פלטפורמה.

ביוני 2020 של לוריזה טרונקו ושרה גריי ביצעו גרסת כיסוי בסדרת האינטרנט של נטפליקס, The Order. ההופעה בתוכנית הובילה לכך ששהשיר נכנס למצעד שירי הטלוויזיה המובילים של בילבורד.[15]

בינואר 2021 סוקר את השיר במהלך "Blackpink Livestream Concert: The Show" של הזמרת, השחקנית וחברת בלאקפינק, ג'יסו הדרום קוריאנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]