She's a Woman

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"She's a Woman"
סינגל בביצוע הביטלס
יצא לאור 23 בנובמבר 1964
26 בנובמבר 1964
הוקלט 8 באוקטובר 1964
מקום הקלטה אולפני אבי רוד, לונדון
סוגה רוק אנד רול, פופ רוק, בלוז, רית'ם אנד בלו
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
איי-סייד I Feel Fine
אורך 3:00
חברת תקליטים קפיטול רקורדס, פרלופון
כתיבה ג'ון לנון, פול מקרטני עריכת הנתון בוויקינתונים
לחן ג'ון לנון, פול מקרטני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ורג' מרטין
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס בארצות הברית
"Matchbox"
(1964)
"I Feel Fine" / "She's a Woman"
(1964)
"Eight Days a Week"
(1965)
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס בבריטניה
"A Hard Day's Night"
(1964)
"I Feel Fine" / "She's a Woman"
(1964)
"Ticket to Ride"
(1965)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

She's a Womanעברית: היא אישה) הוא שיר בסגנון רוק של להקת הביטלס, שנכתב על ידי פול מקרטני וג'ון לנון. השיר יצא כבי סייד ל-"I Feel Fine" בצפון אמריקה, שם הופיע גם באלבום Beatles '65, שיצא בדצמבר 1964. השיר יצא ב-23 בנובמבר 1964 בבריטניה וב-26 בנובמבר בארצות הברית. השיר הופק על ידי ג'ורג' מרטין ואורכו של השיר הוא 3:03.

השיר הגיע למקום הרביעי בבילבורד הוט 100 ולמקום השמיני בטופ 100 של קאש בוקס. מקורו של השיר בניסיונו של מקרטני לכתוב שיר בסגנון של ליטל ריצ'רד. המילים כוללות התייחסות ראשונה לסמים בשיר של הביטלס, עם השורה "Turn(s) me on" המתייחסת למריחואנה.

הביטלס הקליטו את השיר "She's a Woman" באוקטובר 1964, במהלך ההקלטות לאלבומם Beatles for Sale. מקרטני הלחין אותו במהירות, וכתב את רוב השיר באולפני EMI זמן קצר לפני ההקלטה. עם עיבוד דליל, גיטרת הקצב של ג'ון לנון שפוגעת בביטים, מה שמאפשר מקום לבס להיות במרכז ההקלטה. הבס הבולט של מקרטני היה עד אז החזק ביותר שנשמע בהקלטה של הביטלס, וציפה לשורות הבס הבולטות שלו בשירים מאוחרים יותר. השיר הופיע לאחר מכן באלבומי אוסף כגון המהדורה הבריטית של Rarities, Past Masters, Volume Two ו-Mono Masters.

מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

פול מקרטני החל להלחין את המילים והלחן לשיר "She's a Woman" ב-8 באוקטובר 1964, באותו יום בו הוקלט, וסיים אותו במהירות. בהופעתו בתוכנית הרדיו Top Gear ב-17 בנובמבר 1964, הוא הסביר שהיה לו רק "בערך בית אחד" מוכן בבוקר של הסשן, וסיים את שאר השיר בבת אחת באולפן. בביוגרפיה המוסמכת שלו, "Many Years from Now", הוא כתב שהרעיון הראשוני עלה לו כשהסתובב ברחובות סנט ג'ונס ווד. כשהוא משווה אותו ליצירתו הקודמת "Can't Buy Me Love", הוא מוסיף שהשיר היה ניסיון לכתוב "דבר בלוזי" בסגנון של אחד הזמרים האהובים עליו, ליטל ריצ'רד. בריאיון משנת 1972, לנון מכיר בשיר כשיר של מקרטני, אך מציע כי ייתכן שהוא עזר באמצע.

השיר נכנס לאלבום Beatles '65 שהוקלט על ידי קפיטול בארצות הברית. השיר השתתף בסרט Help!.

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשיר יצאו כמה גרסאות כיסוי שהמפורסמת היא של ג'ף בק באלבומו Blow by Blow. פול מקרטני גם עשה גרסת כיסוי לשיר בשנת 1991. גם להקת הרוק הישראלית הצ'רצ'ילים עשתה גרסת כיסוי לשיר שיצאה כסינגל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]