Super Mario Maker 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Super Mario Maker 2
スーパーマリオメーカー2
כללי
תאריך הוצאה 28 ביוני 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פלטפורמה, עורך שלבים
פיתוח נינטנדו EPD עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית, הולנדית, איטלקית, רוסית, סינית, ספרדית, גרמנית, צרפתית, אנגלית, קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Super Mario Maker עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו סוויץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
https://supermariomaker.nintendo.com/fr/, https://supermariomaker.nintendo.com/es/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Super Mario Maker 2 (בתרגום לעברית: סופר מריו מייקר 2) הוא משחק וידאו מז'אנר הפלטפורמה שכולל גם מערכת ליצירת משחקים שפותח ופורסם על ידי חברת נינטנדו עבור הקונסולה נינטנדו סוויץ'. ההשקה העולמית של המשחק התרחשה ב-28 ביוני 2019. זהו משחק ההמשך למשחק Super Mario Maker. המשחק דומה במידה רבה לקודמו, כאשר הוא מאפשר לשחקנים ליצור שלבים מותאמים אישית משלהם באמצעות דמויות ואלמנטים שונים מהמשחקים השונים של זיכיון סופר מריו, כאשר לאחר מכן השחקנים מסוגלים לשתף את השלב אותו הם יצרו יחד עם שחקנים אחרים באמצעות האינטרנט. המשחק מכיל גם פיצ'רים חדשים וכמו גם דמויות ואלמנטים מהמשחק "Super Mario 3D World".

נכון לאפריל 2021 נמכרו מעל ל-7.15 מיליון עותקים של המשחק ברחבי העולם, מה שהופך אותו לאחד המשחקים הנמכרים ביותר לקונסולה נינטנדו סוויץ'.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו קודמו, גם משחק זה מאפשר לשחקנים ליצור שלבים של משחקי סופר מריו מותאמים אישית, ולאחר מכן לפרסם את השלבים הללו באינטרנט כך ששחקנים אחרים ברחבי העולם יוכלו לשחק בהם גם כן. השחקנים יכולים לשלב במשחקים שהם יצרו אלמנטים רבים מהמשחקים "האחים סופר מריו" (1985), "האחים סופר מריו 3" (1988), "סופר מריו וורלד" (1990), "האחים סופר מריו החדשים U"‏ (2012), ו-"Super Mario 3D World"‏ (2013). מכניקת משחק וההתנהגויות של האויבים עשויות להשתנות בין הסגנונות של המשחקים השונים, כאשר חלק מהאלמנטים מוגבלים לסגנונות ספציפיים.[1][2][3]

משחק ההמשך מכיל גם כלים חדשים רבים, כולל מוסיף נכסים וכלים שונים, כולל דמויות ואלמנטים מהמשחק "Super Mario 3D World". האלמנטים שנלקחו מהמשחק האחרון בזיכיון שונה במיוחד מהאלמנטים שנלקחו מיתר המשחקים בזיכיון שכן הוא מכיל תכונות ייחודיות רבות ומכניקת משחק אשר ייחודית לו. בשל ההבדל בין סגנון זה לאחרים, יש לאפס את השלב על מנת להשתמש בסגנון זה.[4] משחק ההמשך מכיל גם את האפשרות ליצור שלב אנכי אשר מסיר לראשונה את מגבלת הגובה האנכי של השלבים. המשחק מכיל גם מציג את האפשרות של משחק מרובה משתתפים מקומי ומקוון, כולל יצירת שלבים באופן שיתופי, בהם עד 2 שחקנים יכולים ליצור את השלבים בו-זמנית. כמו כן המשחק מאפשר לעד 4 שחקנים לשחק בשלבים מותאמים אישית באופן מקוון - הן בשיתוף פעולה או כאשר מתחרים זה בזה.

המשחק כולל גם מצב המכונה "World Maker" בו השחקנים יוצרים מפות עולם משלהם למשחק.

המשחק כולל גם אפשרות חדשה לשחקן יחיד המכונה בשם "Story Mode" בה העלילה מתמקדת במריו, טואודט ומספר טואודים נוספים שמסייעים להם לבנות מחדש את הטירה של הנסיכה פיץ' אשר נמחקה בטעות על ידי הדמות Undodog. על השחקנים לעבור במעל ל־100 שלבים שונים שנוצרו על ידי נינטנדו על מנת לאסוף מספיק מטבעות כדי לבנות מחדש את הטירה.

יש צורך במנוי לNintendo Switch Online על מנת להיות מסוגלים לגשת לכל האפשרויות המקוונות של המשחק, כולל גישה לשלבים שנוצרו על ידי שחקנים אחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Marks, Tom (13 בפברואר 2019). "Super Mario Maker 2 Announced for Nintendo Switch". IGN. ארכיון מ-14 בפברואר 2019. נבדק ב-23 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Craddock, Ryan (13 בפברואר 2019). "Super Mario Maker 2 Confirmed For Switch, Launches This June". Nintendo Life. ארכיון מ-24 בפברואר 2019. נבדק ב-23 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Hilliard, Kyle (13 בפברואר 2019). "Mario Maker 2 Is Heading To Switch". Game Informer. ארכיון מ-24 בפברואר 2019. נבדק ב-23 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Wong, Alistair (15 במאי 2019). "Super Mario Maker 2's Super Mario 3D World Theme Is Separate From The Others". Siliconera. ארכיון מ-15 במאי 2019. נבדק ב-15 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.