אברהם אבוטבול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אברהם אבוטבול
אברהם אבוטבול באומן שבאוקראינה, תשרי ה'תשע"א
אברהם אבוטבול באומן שבאוקראינה, תשרי ה'תשע"א
אברהם אבוטבול באומן שבאוקראינה, תשרי ה'תשע"א
לידה 2 בינואר 1960
ישראלישראל קריית אתא, ישראל
פטירה 11 באוקטובר 2012 (בגיל 52)
ירושלים
מקום קבורה בית הקברות היהודי בהר הזיתים עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19952012 (כ־17 שנים)
עיסוק זמר ומוזיקאי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אברהם אבוטבול (2 בינואר 1961, י"ד בטבת ה'תשכ"א - 11 באוקטובר 2012, כ"ה בתשרי ה'תשע"ג) היה שחקן, זמר ומוזיקאי ישראלי וחוזר בתשובה חסיד ברסלב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבוטבול נולד למשפחה מצרית-אלג'יראית בקריית אתא, שם גדל והתחנך.[1] בגיל 17 עבר לירושלים ולמד בישיבת אור שמח, אך עזב אותה באותה שנה ויצא בשאלה ושינה את שמו לאבי קידר. ב-1998 חזר בתשובה ולמד בישיבה בעין כרם בירושלים. בסיוון ה'תשע"ב התגרש אבוטבול מאשתו. חודשים ספורים לאחר מכן התגלה אצל אברהם גידול סרטני בראשו והוא עבר ניתוח להסרת הגידול. לאחר הניתוח התברר שהגידול היה גרורה ממחלת הסרטן שהתפשטה בכל גופו. אחיו אלון הגיע מיד מלוס אנג'לס ושהה לצידו עד יומו האחרון בבית החולים, יחד עם חברים רבים - ביניהם הזמר והשחקן שולי רנד והמפיק אלדד אילת. בחג הסוכות, ימים ספורים לפני מותו, התחתן אבוטבול מחדש עם גרושתו בטקס שנערך בחדרו בבית החולים הדסה עין כרם.

בכ"ה בתשרי תשע"ג, 11 באוקטובר 2012, נפטר בבית החולים.

אבוטבול היה אב לארבעה ואחיו הבכור של השחקן אלון אבוטבול.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבוטבול בסרט "שמשה קדמית"

ב-1986 גילם את סמי, אחיה של שרה (כריסטינה מרסיליאק) בסרט "אהבה גנובה" שכתב וביים משה מזרחי ושיחק בסרט "הקרב על הוועד" שכתב אסי דיין וביים אבי כהן. ב-1989 שיחק בסרט "הכלוב" שכתב וביים עמית גורן, וגילם סוכן בסרט "רחובות האתמול" שכתבו דייוויד לאן ויהודה ג'אד נאמן שגם ביים. ב-1990 גילם את התפקיד הראשי בסרט "שמשה קדמית" שכתב וביים ענר פרמינגר. ב-1992 שיחק בסרט "להב חצוי" שכתב וביים עמוס קולק, וגילם את שי בסרט "מאחורי הסורגים 2" שכתב בני ברבש וביים אורי ברבש. ב-1997 גילם את קובי בסדרת הטלוויזיה ששודרה בהוט "כחול עמוק" העוקבת אחר יחידת הצלה בחוף תל אביב.

ב-2004 גילם את "בן-ברוך" לצד שולי רנד בסרט "האושפיזין" שכתב רנד. ב-2011 השתתף לצד יורם טולדנו בעונה השנייה של סדרת הטלוויזיה "תמרות עשן" בבימויו של עודד דוידוף, שם גילם את הרב כנען.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1995 הקליט תחת השם אבי קידר אלבום בשם "מרים את המופע", אך עקב התקרבותו לדת גנז אותו. בהקלטת האלבום השתתפו חברי להקת איזבו (בגרסתה המקורית: רן שם טוב, תמיר מוסקט, ניר גרף), רונית שחר, המפיק המעבד היה תמיר מוסקט ולואי להב ערך דיגיטלית את האלבום.

ב-2001 הקים ביחד עם גדי פוגטש את ההרכב בית הקדושה, במסגרתו הקליט אלבום שנשא את שם זה.

בשנת 2005 הקליט אבוטבול את האלבום "כוכבי אור" עם הגיטריסט דני ממן, והמפיק והטכנאי עמית גולן. אלבום זה נכנס לפנתאון של המוזיקה היהודית מקורית ופרץ דרך בתחומו.[2]

בשנת 2006 הוציא את אלבומו השלישי 'האר לי משם', המבוסס ברובו על אלמנטים אלקטרוניים, אותו עיבד דוד קצב יחד עם מוזיקאים נוספים כדני ממן, נחמן הלביץ, גדי פוגטש ועוד. באלבום זה התארח אהוד בנאי בשיר 'ידיד נפש'.

בשלהי שנת תשע"ג, הוציא גדי פוגטש דיסק נוסף של אברהם אבוטבול, בשם "בית הקדושה II" מחומרים שנוצרו לאחר יציאת האלבום "בית הקדושה".

בספטמבר 2018 הוציא שולי רנד שיר פרידה מאבוטבול באלבומו "רצוא ושוב".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אברהם אבוטבול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אלון הדר, קלון אבוטבול, באתר הארץ, 16 בנובמבר 2007
  2. ^ נתנאל לייפר, אלבומי המופת- כתבה ראשונה, "כוכבי אור" אברהם אבוטבול, באתר "מוזיקה יהודית מקורית", 20 בדצמבר 2010